Beijaflor (T2B 1979) Remlichtenvraagje
- Heatcliff
- Actief Lid
- Berichten: 278
- Lid geworden op: wo mei 19, 2010 14:25 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Eindhoven
Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)
Dit heb ik werkelijk nog nooit gezien,
Qua montage.. ik had er 5 ruiten binnen het uur inzitten met nieuwe rubbers.
Nodig iets om te glijden
touwtje en een tuutje van een kitspuit > en floep
Qua montage.. ik had er 5 ruiten binnen het uur inzitten met nieuwe rubbers.
Nodig iets om te glijden
touwtje en een tuutje van een kitspuit > en floep
If it jams - force it. If it breaks, it needed replacing anyway.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)
ik heb het ook wel eens met ijsco stokjes of wasknijper delen gezien.
terug zou ik niet met de spijkers doen;) grote kans om de lak te beschadigen.
terug zou ik niet met de spijkers doen;) grote kans om de lak te beschadigen.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
-
- Actief Lid
- Berichten: 220
- Lid geworden op: ma mar 28, 2011 22:03 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)
Hoe werkt het monteren dan??
Het touw gaat om je rubber in de groef,dit snap ik nog maar het tuutje van de kitspuit??
Jw
Het touw gaat om je rubber in de groef,dit snap ik nog maar het tuutje van de kitspuit??
Jw
-
- Nieuweling
- Berichten: 13
- Lid geworden op: zo jul 03, 2011 11:16 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Tubbergen
Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)
heb je nog banken uit je T2 te koop met bevestiging klemmen? wij gaan terug van een camper naar een 8 persoons bus
Vr.gr Johan Masselink T2b uit 1973
Vr.gr Johan Masselink T2b uit 1973
- Ralph
- Actief Lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Nijkerk
- Contacteer:
Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)
Banken zijn helaas net verkocht. Anders was je de eerste.
De 'spijkermethode' gevonden op een ander forum. Werkt als de beste. Terug erin moet ik nog even uitvogelen. Ik heb inderdaad gehoord dat je er vettigheid op moet smeren, een snoer of draad door het rubber moet leggen en dan de ruit erin moet 'trekken'. Tips (en foto's) zijn welkom!
Gister geprobeerd te lassen. Wat is dat een lastig karweitje. Bij de kleine plekjes begonnen en redelijk.. Wat zal ik zeggen, verprutst?. Toch maar het lasapparaat anders ingesteld en toen ging het stukken beter! Vandaag (als het weer opklaart) ga ik dubben of ik de plaatjes er weer uit slijp en nog een keer netjes doe, of dat ik de boel dichtplamuur met een speciale staalplamuur... Liever het eerste. De grote delen moeten nog; twee 'kontjes' en een wielkas.. Wish me luck. Foto's volgen uiteraard.
De 'spijkermethode' gevonden op een ander forum. Werkt als de beste. Terug erin moet ik nog even uitvogelen. Ik heb inderdaad gehoord dat je er vettigheid op moet smeren, een snoer of draad door het rubber moet leggen en dan de ruit erin moet 'trekken'. Tips (en foto's) zijn welkom!
Gister geprobeerd te lassen. Wat is dat een lastig karweitje. Bij de kleine plekjes begonnen en redelijk.. Wat zal ik zeggen, verprutst?. Toch maar het lasapparaat anders ingesteld en toen ging het stukken beter! Vandaag (als het weer opklaart) ga ik dubben of ik de plaatjes er weer uit slijp en nog een keer netjes doe, of dat ik de boel dichtplamuur met een speciale staalplamuur... Liever het eerste. De grote delen moeten nog; twee 'kontjes' en een wielkas.. Wish me luck. Foto's volgen uiteraard.
- Ruud52031296
- Actief Lid
- Berichten: 429
- Lid geworden op: wo nov 05, 2008 20:06 pm
- Locatie: Schijndel
Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)
Ralph schreef: Terug erin moet ik nog even uitvogelen. Ik heb inderdaad gehoord dat je er vettigheid op moet smeren, een snoer of draad door het rubber moet leggen en dan de ruit erin moet 'trekken'. Tips (en foto's) zijn welkom! .
ruiten erin:
raamsponning wat invetten, rubber wat invetten, nylon koord (niet te dun)in de rubber gleuf, zodat het wat overlapt. 2e persoon duwt de ruit in de sponning (eerst het koord in de bus hangen), en jij trekt in de bus het koord terug zodat het rubber over de rand gaat.
En het valt best mee.
gr Ruud
Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)
Klopt, fluitje van een (euro) cent.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
-
- Actief Lid
- Berichten: 220
- Lid geworden op: ma mar 28, 2011 22:03 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)
Maar waar is die kitspuittuut dan voor??om het draad in het rubber te duwen ?voor de montage in de bus.
Jw
Jw
- Ralph
- Actief Lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Nijkerk
- Contacteer:
Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)
Ik ben ook wel benieuwd waar die kitspuit voor is...
Het lassen is goed gegaan, mooi hersteld wat gister wat slordig was. Ben helemaal in mijn nopjes! Helaas is nu mijn elektrodendraad op... Maandag verder (en misschien morgen vast wat schuren)..
Het lassen is goed gegaan, mooi hersteld wat gister wat slordig was. Ben helemaal in mijn nopjes! Helaas is nu mijn elektrodendraad op... Maandag verder (en misschien morgen vast wat schuren)..
- Ralph
- Actief Lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Nijkerk
- Contacteer:
Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)
Kontje eruit.
Kontje erin.
Kontje erin.
Laatst gewijzigd door Ralph op zo mei 18, 2014 21:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)
mijn bus werd vorig jaar afgekeurd op dit soort las werk de lassen moesten bij oud metaal 1cm doorlopen ,
dan mocht er 1 cm vrij zijn dan weer een 1 cm lange las
ik wil niet steeds de brenger van slecht nieuws zijn , maar beter nu goed dan later alles weer over doen ik spreek uit eigen ervaring , sucses grtz ko
dan mocht er 1 cm vrij zijn dan weer een 1 cm lange las
ik wil niet steeds de brenger van slecht nieuws zijn , maar beter nu goed dan later alles weer over doen ik spreek uit eigen ervaring , sucses grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)
dit is geen apk afkeur toch? dit is geen chassis..
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Ralph
- Actief Lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Nijkerk
- Contacteer:
Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)
Hier zie je straks niks meer van terug. Ik heb in het portier langere lasnaden geprobeerd, maar er is dan een groot risico dat het krom trekt (en dat deed het). In overleg met de Bus Brothers en een bevriend schadebedrijf dus toch maar puntlassen gedaan, ookal had ik inderdaad liever een dichte(re) las willen hebben. De buitenkant plamuur ik uiteraard netjes over met speciale metaalplamuur en de binnenkant waar mogelijk ook. Dan is alles weer beschermd tegen roest en zo strak als een krappe panty.
- Ralph
- Actief Lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Nijkerk
- Contacteer:
Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)
Nog wel 1 vraag; de horizontale plaat van de motorruimte zat met puntlassen vast en daartussen/overheen was een soort rubber-achtige kit gesmeerd. Ik neem aan om de boel mooi waterdicht te maken zonder de nodige flexibiliteit te verliezen. Wie weet wat voor soort kit dit is?
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: Onze T2B uit 1979! (Beijaflor)
Ralph schreef:Nog wel 1 vraag; de horizontale plaat van de motorruimte zat met puntlassen vast en daartussen/overheen was een soort rubber-achtige kit gesmeerd. Ik neem aan om de boel mooi waterdicht te maken zonder de nodige flexibiliteit te verliezen. Wie weet wat voor soort kit dit is?
@ ralph elastykit of tewel lasnaden kit ,by de meeste automateriaal zaken wel te krijgen
@fathal bij mij was het een buiten dorpel waar het laswerk werd afgekeurd
was bij een garage waar ik al 15 jaar of zo keur en die weten dat ik de reparaties zelf doe
hebben nog nooit iets onterecht afgekeurd ,maar mischien is een buiten dorpel chasis??
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it