Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
-
Ralph
- Actief Lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Nijkerk
-
Contacteer:
Bericht
door Ralph » vr mei 11, 2012 22:38 pm
Sjupergrover schreef:grappig, ik heb dezelfde kleurstelling, ook bij de BB in onderhoud, ook met de sierstrips!
Mijn vader zei al dat hij exact zo'n busje over de A28 had zien tuffen. Kan jij dat geweest zijn? Mooi ding!
En de kleur ziet er inderdaad heel erg hetzelfde uit! Misschien eens een keer naast elkaar parkeren voor een vergelijking
Ralph
-
Sjupergrover
- Actief Lid
- Berichten: 298
- Lid geworden op: di jul 26, 2011 13:31 pm
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Under the carport
-
Contacteer:
Bericht
door Sjupergrover » di mei 15, 2012 14:07 pm
zou heel goed kunnen, gebruik de A28 wel eens!
Hello, aai drijf ee vokswegen tie toe bie
-
Ralph
- Actief Lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Nijkerk
-
Contacteer:
Bericht
door Ralph » di mei 22, 2012 17:40 pm
Na de reparatie in Noorwegen zijn mij twee dingen opgevallen.
1. Mijn rechter richtingaanwijzers (voor en achter) bleven continue branden als ik verlichting voerde. Ik heb er 0% verstand van, maar gezien de veiligheid op de weg heb ik wat stekkertjes geprobeerd los te trekken. Met goed resultaat. Van de twee stekkertjes op de rechter-achter-unit heb ik er 1 losgetrokken en voila, de boel functioneerde weer. 200 km later beginnen mijn linker richtingaanwijzers te branden... Zelfde verhaal. stekker los, alles prima. 200 km later bleek dat de richtingaanwijzers het alleen deden als de normale verlichting was ingeschakeld. Een gokje: Het verlichtingscircuit dient nu als massa voor de richtingaanwijzers? Blijft het punt dat er nu 2 draden los hangen.... Rara.
2. Hiervoor quote ik uit een e-mail van mijn Noorse vriend-de-volkswagen-monteur:
"During my work to fix your engine I noticed that the oil warning lamp in the dashboard was not working. After some investigation and testing with multimeter and test lamp I discovered that the wire for the backup light was connected to the oil pressure switch on the engine close to the gas pump. This was a black wire. The wire for the oil pressure switch is a blue one. I found the blue wire close to the air filter box. Some one had cut it off. I connected an extension wire to the blue wire to make it reach the oil pressure switch. Now you will see when you turn the ignition on both the charging and oil lamp comes on. And when you start it they both goes off. Very important to have a function oil lamp when you are riding along the Norwegian hiways. Maybe you have to change the brushes/regulator (they are one unit inside the dynamo) in short time because you see when you start up the engine the charging lamp goes off only when you rev up the engine from start up. Also you will see the right backup light (yes by the way this is also fixed now, the right position for the black wire that previously was conneted to the oil pressure switch is to positive on the coil) is a bit weaker then the one on the left side. The correct wattage for these bulb should be 21 watt."
Dit komt niet helemaal overeen met wat ik zie in de bus. Op stationair is het mijn olielampje wat blijft branden. Zodra ik iets gas geef gaat het olielampje uit... Rara.
Ik kon geen info in de andere topics vinden, misschien heeft iemand raad?
Ralph
-
gruns.lex
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door gruns.lex » di mei 22, 2012 17:55 pm
Als het oliedruklampje uitgaat met iets meer toeren kan het meerdere dingen betekenen.
Of de olidruk is echt te laag stationair (bv de oliepomp heeft te veel interne lek, of er lekt er te veel olie langs de lagers weg) of de oliedrukschakelaar zelf werkt niet goed.
Met een oliedrukmeter is te meten of de druk idd te laag is.
Een andere of nieuwe oliedrukschakelaar kan bevestigen of het een zelfde beeld geeft.
te dunne olie?
20W50 kan al direct een verschil geven!
groet
Lex
-
Ralph
- Actief Lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Nijkerk
-
Contacteer:
Bericht
door Ralph » wo jun 20, 2012 8:55 am
30 juni gaat het busje weer deze brug op om de onderkant eens mooi schoon te maken en opnieuw in de tektiel te zetten. Ik heb gister eens kritisch gekeken, maar het valt me alles mee! Ik zal niet te vroeg juichen, de oude tektiel zit er nog op, maar het vooruitzicht is goed.
Zodra de bodem er weer goed in zit gaan we alle holle ruimtes aanpakken en dan kunnen we er weer tegenaan.
-
Ralph
- Actief Lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Nijkerk
-
Contacteer:
Bericht
door Ralph » ma jun 25, 2012 11:10 am
En een Flaslube-kit besteld, zaterdag plaatsen.
-
Hakkinen
- Gevorderde
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr mar 19, 2010 15:06 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Berg a/d Maas
-
Contacteer:
Bericht
door Hakkinen » di jun 26, 2012 23:27 pm
Ziet er super uit deze bus.
To Finish First, You First Have To Finish!
-
ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Bericht
door ko de fries » do jun 28, 2012 16:03 pm
Ralph schreef:En een Flaslube-kit besteld, zaterdag plaatsen.
zal je heel veel plezier aan hebben
ik heb de zelfde en ben er zeer tespreken over ,grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
-
Ralph
- Actief Lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Nijkerk
-
Contacteer:
Bericht
door Ralph » vr jun 29, 2012 21:53 pm
Nu alleen het volgende. Om 'communicerende vaten' te voorkomen moet de flacon onder het spruitstuk gemonteerd worden. Dit is een behoorlijke uitdaging in onze motorruimtes...
Het alternatief: het dubbel zo dure systeem (166 euro ipv 60) van JLM.. Deze laatste wordt aangeraden door de Bus Brothers...
Iemand ideeën hierover??
Edit: natuurlijk niet exact dubbel zo duur, but you get my point
-
ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Bericht
door ko de fries » vr jun 29, 2012 22:27 pm
If it ain,t broken,don,t try to fix it
-
Ralph
- Actief Lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Nijkerk
-
Contacteer:
Bericht
door Ralph » vr jun 29, 2012 23:13 pm
If it works for you, it should work for me.
-
Ralph
- Actief Lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Nijkerk
-
Contacteer:
Bericht
door Ralph » za jun 30, 2012 15:09 pm
Vandaag de bodem eens goed onder handen genomen:
Voor:
Onder het tektiel:
Onder de lak:
En ten slotte de hele zooi in de Owatrol gezet.
Dit mag een weekendje intrekken, omvormen en opdrogen. Dan maandag in de Alu-Zink en weer opnieuw in de tektiel. Maandagavond spuiten we alle holle ruimtes vol met lijnolie, weekje uitdruppen en ons busje is weer helemaal beschermd.
-
Ralph
- Actief Lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Nijkerk
-
Contacteer:
Bericht
door Ralph » ma jul 02, 2012 13:19 pm
-
Steelboy
- Actief Lid
- Berichten: 291
- Lid geworden op: do aug 12, 2010 10:20 am
- Bouwjaar Bus: 1971
Bericht
door Steelboy » ma jul 02, 2012 14:48 pm
Hoe heb je de onderkant kaal gemaakt als ik vragen mag?
-
Skeeter
- Actief Lid
- Berichten: 279
- Lid geworden op: ma mei 14, 2012 13:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
Bericht
door Skeeter » ma jul 02, 2012 15:18 pm
Wat een leuke bordjes (and they live happily ever after)! Waar heb je die vandaan?