Beijaflor (T2B 1979) Remlichtenvraagje

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Ralph
Actief Lid
Berichten: 250
Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Ons busje is af! (T2B 1979)

Bericht door Ralph » vr mei 11, 2012 22:38 pm

Sjupergrover schreef:grappig, ik heb dezelfde kleurstelling, ook bij de BB in onderhoud, ook met de sierstrips!

Afbeelding


Mijn vader zei al dat hij exact zo'n busje over de A28 had zien tuffen. Kan jij dat geweest zijn? Mooi ding!

En de kleur ziet er inderdaad heel erg hetzelfde uit! Misschien eens een keer naast elkaar parkeren voor een vergelijking :)

Ralph

Gebruikersavatar
Sjupergrover
Actief Lid
Berichten: 298
Lid geworden op: di jul 26, 2011 13:31 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Under the carport
Contacteer:

Re: Ons busje is af! (T2B 1979)

Bericht door Sjupergrover » di mei 15, 2012 14:07 pm

zou heel goed kunnen, gebruik de A28 wel eens!
Hello, aai drijf ee vokswegen tie toe bie

Gebruikersavatar
Ralph
Actief Lid
Berichten: 250
Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Beijaflor (T2B 1979)

Bericht door Ralph » di mei 22, 2012 17:40 pm

Na de reparatie in Noorwegen zijn mij twee dingen opgevallen.

1. Mijn rechter richtingaanwijzers (voor en achter) bleven continue branden als ik verlichting voerde. Ik heb er 0% verstand van, maar gezien de veiligheid op de weg heb ik wat stekkertjes geprobeerd los te trekken. Met goed resultaat. Van de twee stekkertjes op de rechter-achter-unit heb ik er 1 losgetrokken en voila, de boel functioneerde weer. 200 km later beginnen mijn linker richtingaanwijzers te branden... Zelfde verhaal. stekker los, alles prima. 200 km later bleek dat de richtingaanwijzers het alleen deden als de normale verlichting was ingeschakeld. Een gokje: Het verlichtingscircuit dient nu als massa voor de richtingaanwijzers? Blijft het punt dat er nu 2 draden los hangen.... Rara.

2. Hiervoor quote ik uit een e-mail van mijn Noorse vriend-de-volkswagen-monteur:
"During my work to fix your engine I noticed that the oil warning lamp in the dashboard was not working. After some investigation and testing with multimeter and test lamp I discovered that the wire for the backup light was connected to the oil pressure switch on the engine close to the gas pump. This was a black wire. The wire for the oil pressure switch is a blue one. I found the blue wire close to the air filter box. Some one had cut it off. I connected an extension wire to the blue wire to make it reach the oil pressure switch. Now you will see when you turn the ignition on both the charging and oil lamp comes on. And when you start it they both goes off. Very important to have a function oil lamp when you are riding along the Norwegian hiways. Maybe you have to change the brushes/regulator (they are one unit inside the dynamo) in short time because you see when you start up the engine the charging lamp goes off only when you rev up the engine from start up. Also you will see the right backup light (yes by the way this is also fixed now, the right position for the black wire that previously was conneted to the oil pressure switch is to positive on the coil) is a bit weaker then the one on the left side. The correct wattage for these bulb should be 21 watt."

Dit komt niet helemaal overeen met wat ik zie in de bus. Op stationair is het mijn olielampje wat blijft branden. Zodra ik iets gas geef gaat het olielampje uit... Rara.

Ik kon geen info in de andere topics vinden, misschien heeft iemand raad?

Ralph

Gebruikersavatar
gruns.lex
Luchtgekoeld
Berichten: 1146
Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Veghel
Contacteer:

Re: Beijaflor (T2B 1979)

Bericht door gruns.lex » di mei 22, 2012 17:55 pm

Als het oliedruklampje uitgaat met iets meer toeren kan het meerdere dingen betekenen.
Of de olidruk is echt te laag stationair (bv de oliepomp heeft te veel interne lek, of er lekt er te veel olie langs de lagers weg) of de oliedrukschakelaar zelf werkt niet goed.
Met een oliedrukmeter is te meten of de druk idd te laag is.
Een andere of nieuwe oliedrukschakelaar kan bevestigen of het een zelfde beeld geeft.

te dunne olie?
20W50 kan al direct een verschil geven!

groet

Lex

Gebruikersavatar
Ralph
Actief Lid
Berichten: 250
Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Beijaflor (T2B 1979)

Bericht door Ralph » wo jun 20, 2012 8:55 am

Afbeelding

30 juni gaat het busje weer deze brug op om de onderkant eens mooi schoon te maken en opnieuw in de tektiel te zetten. Ik heb gister eens kritisch gekeken, maar het valt me alles mee! Ik zal niet te vroeg juichen, de oude tektiel zit er nog op, maar het vooruitzicht is goed.
Zodra de bodem er weer goed in zit gaan we alle holle ruimtes aanpakken en dan kunnen we er weer tegenaan.

Gebruikersavatar
Ralph
Actief Lid
Berichten: 250
Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Beijaflor (T2B 1979)

Bericht door Ralph » ma jun 25, 2012 11:10 am

En een Flaslube-kit besteld, zaterdag plaatsen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hakkinen
Gevorderde
Berichten: 527
Lid geworden op: vr mar 19, 2010 15:06 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berg a/d Maas
Contacteer:

Re: Beijaflor (T2B 1979)

Bericht door Hakkinen » di jun 26, 2012 23:27 pm

Ziet er super uit deze bus.
To Finish First, You First Have To Finish!

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: Beijaflor (T2B 1979)

Bericht door ko de fries » do jun 28, 2012 16:03 pm

Ralph schreef:En een Flaslube-kit besteld, zaterdag plaatsen.

Afbeelding


zal je heel veel plezier aan hebben :D ik heb de zelfde en ben er zeer tespreken over ,grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
Ralph
Actief Lid
Berichten: 250
Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Beijaflor (T2B 1979)

Bericht door Ralph » vr jun 29, 2012 21:53 pm

Nu alleen het volgende. Om 'communicerende vaten' te voorkomen moet de flacon onder het spruitstuk gemonteerd worden. Dit is een behoorlijke uitdaging in onze motorruimtes...
Het alternatief: het dubbel zo dure systeem (166 euro ipv 60) van JLM.. Deze laatste wordt aangeraden door de Bus Brothers...

Iemand ideeën hierover??

Afbeelding

Edit: natuurlijk niet exact dubbel zo duur, but you get my point :D

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: Beijaflor (T2B 1979)

Bericht door ko de fries » vr jun 29, 2012 22:27 pm

Afbeelding

Afbeelding

grtz ko :D
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
Ralph
Actief Lid
Berichten: 250
Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Beijaflor (T2B 1979)

Bericht door Ralph » vr jun 29, 2012 23:13 pm

If it works for you, it should work for me.

Gebruikersavatar
Ralph
Actief Lid
Berichten: 250
Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Beijaflor (T2B 1979)

Bericht door Ralph » za jun 30, 2012 15:09 pm

Vandaag de bodem eens goed onder handen genomen:

Voor:
Afbeelding

Onder het tektiel:
Afbeelding

Onder de lak:
Afbeelding

En ten slotte de hele zooi in de Owatrol gezet.
Afbeelding

Dit mag een weekendje intrekken, omvormen en opdrogen. Dan maandag in de Alu-Zink en weer opnieuw in de tektiel. Maandagavond spuiten we alle holle ruimtes vol met lijnolie, weekje uitdruppen en ons busje is weer helemaal beschermd.

Gebruikersavatar
Ralph
Actief Lid
Berichten: 250
Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Beijaflor (T2B 1979) Bodem Tektileren!

Bericht door Ralph » ma jul 02, 2012 13:19 pm

Een foto zegt meer dan een heel verhaal: De bodem in de tektiel en de holle ruimtes worden vol lijnolie nevel gespoten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Steelboy
Actief Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: do aug 12, 2010 10:20 am
Bouwjaar Bus: 1971

Re: Beijaflor (T2B 1979) Bodem Tektileren!

Bericht door Steelboy » ma jul 02, 2012 14:48 pm

Hoe heb je de onderkant kaal gemaakt als ik vragen mag?

Gebruikersavatar
Skeeter
Actief Lid
Berichten: 279
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 13:50 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Re: Beijaflor (T2B 1979) Bodem Tektileren!

Bericht door Skeeter » ma jul 02, 2012 15:18 pm

Wat een leuke bordjes (and they live happily ever after)! Waar heb je die vandaan?

Plaats reactie