Maguibus

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: Maguibus

Bericht door EeVeeWee » do nov 13, 2014 16:42 pm

Welkom en bedankt voor dit goede nieuws :mrgreen:

Inderdaad zijn dit de voorwaarden:

7. Oldtimers met een historisch kenteken die in Duitsland als zodanig geregistreerd staan (het voertuig moet tenminste 30 jaar oud zijn en voorzien zijn van het "H"-kenteken of het rode "07"-kenteken) of oldtimers geregistreerd in andere landen van de EU die aan overeenkomstige voorwaarden voldoen, hebben een permanente ontheffing voor de milieusticker. Indien uw oldtimer in Nederland geregistreerd is, een datum eerste toelating heeft van vóór 1 januari 1978, en het voertuig voorzien is van Nederlandse historische kentekenplaten (de blauwe platen) heeft u dus geen milieusticker nodig. Om een Umweltzone in te mogen rijden, heeft u nog wel een FIVA Identity Card nodig. Deze kunt u in Nederland bij de FEHAC aanvragen. Nadere informatie over deze Identity Card vindt u op: www.fiva.nu. Indien u uw oldtimer binnen de Umweltzone parkeert, dient u een kopie van uw Nederlandse kentekenbewijs of de genoemde Identity Card duidelijk zichtbaar te plaatsen.


Zie "Welke voertuigen hebben een milieusticker nodig?" punt 7.:

https://shop.dekra.nl/Shop/Default.aspx?type=2
Dus.

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: Maguibus

Bericht door EeVeeWee » do nov 13, 2014 16:54 pm

Terug on topic, mooie zeldzame kleur heeft je bus :D
Dus.

Gebruikersavatar
VWT2a
Beginner
Berichten: 60
Lid geworden op: do nov 13, 2014 15:13 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: Maguibus

Bericht door VWT2a » do nov 13, 2014 20:08 pm

Dank je. Een Amerikaanse bus die direct is ingevoerd dus origineel blauw nummerbord. Kon dus zonder problemen door Berlijn rijden. Hoop busjes trouwens op de camping en veel aanloop.

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 2002
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Maguibus

Bericht door Tuinkabouter90 » do nov 13, 2014 20:08 pm

Magui schreef:Geld niet voor "echte" oldtimer vanaf "weet ik niet meer" hoeveel jaar. Had het overal gezocht en toch besloten ANWB te bellen (omdat ze het ook die stickers verkopen) en die zijden.. nee hoeft niet wat vanaf bouwjaar XXXX is er uitzondering voor.

https://shop.dekra.nl/Shop/Default.aspx?type=2

Onderaan laatste punt no. 7 Identity card onzin niet gedaan (duur). Ik heb toch mijn kenteken bewijs bij me dacht ik zelf als er controle zou zijn.


scheelt hoeven wij voor onze t2 uit 77, hier geen rekening mee te houden.
die fehac card is inderdaad wel belachelijk duur en zie het nu er nog niet van in :twisted:

Inactief Account

Re: Maguibus

Bericht door Inactief Account » do nov 13, 2014 20:21 pm

fiva card aanvraag 200 euro ???????????????? wtf of als fehac lid 125 euries

als je bij het parkeren genoeg hebt aan een kopie nederlands kentekenbewijs dan moet dat tijdens het rijden ook lukken

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: Maguibus

Bericht door EeVeeWee » do nov 13, 2014 21:43 pm

VWT2a schreef:Dank je. Een Amerikaanse bus die direct is ingevoerd dus origineel blauw nummerbord. Kon dus zonder problemen door Berlijn rijden. Hoop busjes trouwens op de camping en veel aanloop.


Was dat een familiecamping of een camperplaats zoals deze?

http://www.campercontact.nl/campersite/detail/id/3742

http://www.marina-lanke.de/yachthafen-berlin/wohnmobilstellplatz/

of eentje op deze kaart?

http://www.campercontact.nl/campersite/province/id/18

Ik heb er nu al zin in :mrgreen:
Dus.

Gebruikersavatar
VWT2a
Beginner
Berichten: 60
Lid geworden op: do nov 13, 2014 15:13 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: Maguibus

Bericht door VWT2a » do nov 13, 2014 22:02 pm

Was city camping 1 Berlijn, twintig minuten fietsen langs de rivier de Spree naar het centrum. Tevens metro en supermarkten dichtbij. Camping is een echte stadscamping dus dicht op elkaar. Wel op een eiland in de rivier de Spree onder de bomen. Zonder reserveren moet je er vroeg bij zijn.

Zou zo weer heen gaan. Maar heb Schotland en Scandinavië nog op het lijstje staan.

Gebruikersavatar
Magui
Actief Lid
Berichten: 143
Lid geworden op: di dec 08, 2009 8:20 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Haag

Re: Maguibus

Bericht door Magui » vr nov 14, 2014 10:12 am

maak je eigen Busverhaal aan joh :)

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2389
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: Maguibus

Bericht door Gliset » vr nov 14, 2014 12:59 pm

Over milieu sticker is al vaker op het forum geschreven, oa hier. Ouder dan 30 jaar en in Europa toegelaten is de eis. Maar goed ook, want als van de NL wetgeving zou worden uitgegaan hebben auto's van 1975 en jonger een probleem (zijn immers geen oldtimer meer!)...
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
Magui
Actief Lid
Berichten: 143
Lid geworden op: di dec 08, 2009 8:20 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Haag

Re: Maguibus

Bericht door Magui » di jan 20, 2015 11:27 am

To do list 2015: (niet in volgorde en tja afhankelijk van bank rek)

- carb laten reviseren, zweet toch wel ardig wat (adres via PB gekregen)
- holleruimtes etc tectijl (adres bekend )
- full length roof rack vinden of laten maken
- RDW trekhaak op kenteken (brief opstuuren en hopen dat het goed gaat. info forum)
- verlichting stekker trekhaak
- verstralers & mistlamp monteren
- mooie zo "originele" mogelijk schakelaar voor verstralers en mist lamp vinden
- originele embleem MET pinnen vinden en monteren
- alle sloten op een sleutel
- vloer en panelen geluid/isolatie bekleden
- 15inch staal + 205/70/15 (zou 205/75/15 ook goed passen ?)
- beter geluid/speakers "non intrusive" oplossing vinden

sommige zijn echt goed zelf te doen, niet al te veel geld en tijd nodig, just gotta get off my lazy ass en het liefsts wordt het ook wat warmer :mrgreen:

Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 4094
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

Re: Maguibus

Bericht door wouthwortel » di jan 20, 2015 12:47 pm

EeVeeWee schreef:Welkom en bedankt voor dit goede nieuws :mrgreen:

Inderdaad zijn dit de voorwaarden:

7. Oldtimers met een historisch kenteken die in Duitsland als zodanig geregistreerd staan (het voertuig moet tenminste 30 jaar oud zijn en voorzien zijn van het "H"-kenteken of het rode "07"-kenteken) of oldtimers geregistreerd in andere landen van de EU die aan overeenkomstige voorwaarden voldoen, hebben een permanente ontheffing voor de milieusticker. Indien uw oldtimer in Nederland geregistreerd is, een datum eerste toelating heeft van vóór 1 januari 1978, en het voertuig voorzien is van Nederlandse historische kentekenplaten (de blauwe platen) heeft u dus geen milieusticker nodig. Om een Umweltzone in te mogen rijden, heeft u nog wel een FIVA Identity Card nodig. Deze kunt u in Nederland bij de FEHAC aanvragen. Nadere informatie over deze Identity Card vindt u op: www.fiva.nu. Indien u uw oldtimer binnen de Umweltzone parkeert, dient u een kopie van uw Nederlandse kentekenbewijs of de genoemde Identity Card duidelijk zichtbaar te plaatsen.


Zie "Welke voertuigen hebben een milieusticker nodig?" punt 7.:

https://shop.dekra.nl/Shop/Default.aspx?type=2



Zou bovenstaande eventueel een STCKY kunnen worden??
I am Wouth and I approve this message.

Gebruikersavatar
Magui
Actief Lid
Berichten: 143
Lid geworden op: di dec 08, 2009 8:20 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Haag

Re: Maguibus

Bericht door Magui » di jan 20, 2015 13:02 pm

Lijkt mij van wel want het wordt vaak genoeg gevraagt. Alleen dat FIVA Identity card geval ben ik niet zo zeker van.

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2389
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: Maguibus

Bericht door Gliset » di jan 20, 2015 14:31 pm

Dit schreef TUV-Nord mij in 2009 al (zoals ook elders op het forum al vermeld):
Geachte heer Jacobs,

Een kentekenbewijs met daaropvermeld datum eerste toelating is voldoende.
U komt niet in aanmerking voor een sticker. Maar indien uit datum eerste toelating blijkt dat het voertuig >30jaar is dan krijgt u op basis hiervan ontheffing daarvoor.

Zorg dat de datum 1e toelating goed leesbaar onder de voorruit ligt..




Met vriendelijke groet,

TÜV NORD NEDERLAND B.V.

Jolanda Maijers
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Maguibus

Bericht door mobiel70 » wo jan 21, 2015 22:07 pm

Ik heb maar even een stuk tekst van de FEHAC-website gejat:

Milieuzones buitenland

In Duitsland geldt het strengste stelsel van milieuzones van heel Europa. Met name in Zuid Duitsland, de deelstaten Baden Würtemberg en Beieren voorop (waar de meeste Duitse autofabrikanten gevestigd zijn: Audi, BMW, Daimler, en Porsche, tevens MAN) zijn complete steden, zowel kleine als grote, tot Umweltzone verklaard. Maar onze Duitse zusterorganisatie DEUVET heeft een uitzondering voor in Duitsland geregistreerde voertuigen van 30 jaar en ouder met een zogenaamd H-kenteken weten te bepleiten. Voor buitenlandse voertuigen van 30 jaar en ouder geldt deze uitzonderingsregeling ook, op voorwaarde dat het om een voertuig in originele staat gaat (dus bijvoorbeeld geen verbouwingen of replica’s met moderne techniek) en daarmee aan de criteria voor het Duitse H-kenteken wordt voldaan. Bovendien moet de leeftijd aangetoond kunnen worden, bijvoorbeeld door het kentekenbewijs of een FIVA Identity Card. Een blauwe kentekenplaat is geen vereiste, maar maakt het wel makkelijker om de historische status van het voertuig aannemelijk te maken. Veel landen kennen immers geen aparte kentekenplaten voor oldtimers, zoals de FEHAC die in Nederland al tientallen jaren geleden wél heeft gerealiseerd. Omdat de regeling voor alle EU burgers gelijk moet zijn, kan de toegang tot de milieuzone echter niet afhankelijk zijn van het soort kentekenplaat alleen.

Andere Europese landen met milieuzones zijn Groot-Brittannië, Italië en Denemarken. In Groot-Brittannië gaat het om een beperkt aantal steden, waaronder Londen. Er is daar echter geen verbodszone, maar een gebied (low emission zone) waar de toegang alleen mogelijk is na betaling van een tol, die afhankelijk is van het soort voertuig en de uitlaatemissie. In Italië gaat het meestal om de binnensteden van grote steden, en om verboden die regionaal gelden, maar dan voor een beperkte periode van het jaar. In Denemarken geldt, net als in Duitsland, een uitzonderingsregeling voor oldtimers, dankzij het lobbywerk van onze Deens zusterfederatie.

In Zwitserland bestaan plannen om de toegang tot steden te verbieden voor voertuigen van voor 1 oktober 1987 (voor dieselvoertuigen ligt de grens bij 1 januari 2001, en bij motorfietsen bij 1 juli 2004). De Zwitserse oldtimerfederaties zijn er druk mee in de weer om uitzonderingen te bepleiten, en ook door middel van internetfora is er veel actie. Of dit doorgaat, en zo ja wanneer, is nog niet duidelijk.

De situatie in de diverse landen is aan verandering onderhevig en daarom is het raadzaam om bij voorgenomen buitenlandse tochten een bezoek te brengen aan één van de websites op dit gebied. Een goede bron is: http://www.lowemissionzones.eu/

Ik lees uit die tekst dat in Duitsland de FIVA Identity Card niet verplicht is, maar dat je de leeftijd van je bus moet kunnen aantonen. Dus met een kopie van het kentekenbewijs achter je autoruit kan dat ook. Overigens lijkt het me wel verstandig dat je die kopie ook duidelijk als kopie kenmerkt! De website [url]lowemissionzones.eu/[/url] is erg informatief met kaarten en aanduidingen van steden. Als je daar op klikt, zie je op een kaart van de betreffende stad precies wat er geldt.
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Plaats reactie