Maguibus

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Magui
Actief Lid
Berichten: 143
Lid geworden op: di dec 08, 2009 8:20 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Haag

Re: Maguibus

Bericht door Magui » di mei 13, 2014 13:00 pm

Zo al best lang niks gemeld hier. We hebben aardig wat met de bus rondgereden maar niet buiten NL. Komende maanden wordt de voorkant herspoten en andere zaken verholpen. Niks ernstigs, meest is voor "the looks". Was van plan om meer te doen (voorjaars meeting, rollerbank etc) maar het komt er even niet van. Najaars meeting moet wel lukken hopelijk.

Wel gaan we in Augustus een ritje Denemarken doen. Ongeveer 8 nachten en +-3000km. Vorige lange rijs naar Portugal, merkte wij wel dat voor lange ritten het best lawaaig is. Praten, muziek etc moet altijd best hoog zodat we elkaar kunnen verstaan. Hier wil ik dus wat aan doen.

1) Aardig wat zitten lezen (voornamelijk earlbay) en veel google maar ben er niet echt uit wat verstandig is om te doen. Geluidsisolatie, warmteisolatie, jutenvilt, anti-dreun platen etc. Heeft er hier iemand zoiets aan zijn bus gedaan ? Ervaringen of expertise hoor ik graag! Sugesties ook naarturlijk.

2) Ritje Denemarken wordt, Den Haag -> Wolfsberg, Berlin, Copenhagen, Legoland (Billund), weet nog niet, -> Den Haag. Wolfsburg, is dit goed te zien, bezigtigen in 1 dag of is het beter om in 2 dagen te doen ? Tussen Legoland en Den Haag willen we nog 1 nacht ergens verblijven +- halve wegen. Iemand sugesties ? Hamburg, Bremmen of iets anders ?

Aircooled Scheveningen wordt het ook niet met bus :cry: maar zal wel even komen kijken.

Gebruikersavatar
eelke
Luchtgekoeld
Berichten: 2058
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Arnhem

Re: Maguibus

Bericht door eelke » di mei 13, 2014 13:11 pm

Ik heb antidreun platen op mijn motorruim geplakt.
Dat scheelt al heel veel. En kost niet veel...
hoe???

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Re: Maguibus

Bericht door zomerbloempje » di mei 13, 2014 13:25 pm

Hier is geen eenduidig antwoord op te geven.
Antidreun om het motorruim kan veel helpen
Maar bij onze panel bv. fluit de wind erg om de cabine.
Dat is meer een kwestie van uitzoeken waar het geluid vandaan komt.
Anti dreun is vrij goedkoop en kun je overal op je plaatwerk aan brengen.
Je hoeft maar 2/3 te beplakken, dan werkt het al afdoende!
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Gebruikersavatar
Sjupergrover
Actief Lid
Berichten: 298
Lid geworden op: di jul 26, 2011 13:31 pm
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Under the carport
Contacteer:

Re: Maguibus

Bericht door Sjupergrover » di mei 13, 2014 20:23 pm

In Bremen heb je in het centrum een camperplaats zitten aan het water. Goedkoop en op 1,5 km van het oude centrum. Wij kwam om vier uur 's middags aan en zijn toen het centrum ingelopen, perfect.
Hello, aai drijf ee vokswegen tie toe bie

Gebruikersavatar
Magui
Actief Lid
Berichten: 143
Lid geworden op: di dec 08, 2009 8:20 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Haag

Re: Maguibus

Bericht door Magui » wo mei 14, 2014 9:42 am

@ Eelke en Zomerbloempje, Bedankt, dit helpt al. Het fluiten van wind is wel bekend en dat wordt verholpen. Het is meer het geluid van motor en banden dat ik wil verminderen. Ik ga verder info zoeken mbt antidreun.

@ Sjupergrover, camperen gaan we niet doen (heb geen camper bus en baby in tent midden in de zomer lijkt mij niet zo fijn :) Bremen wel leuk en genoeg te zien etc ?

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Maguibus

Bericht door Airtime » wo mei 14, 2014 10:09 am

Tijdens onze Denemarken/Duitsland-vakantie van een paar jaar geleden hebben we op de terugweg ook een tussenstop gemaakt in Wolfsburg. We hebben een dag rondgehangen in Autostadt, wat erg leuk was (tip: ga op een doordeweekse dag, dan kan je ook met een treintje de fabriek in waar de nieuwe auto's gemaakt worden, in het weekend doen ze dat niet dacht ik). Later die dag kwamen we erachter dat er ook een apart (specifiek) Volkswagenmuseum in Wolfsburg is. We zijn dus een dag langer gebleven, hebben 's ochtends in het Volkswagenmuseum rondgekeken en zijn daarna naar de outlet-winkels in Wolfsburg geweest. Ik denk zelf dat Autostadt en het Volkswagenmuseum wel in 1 dag kan, als je doorloopt. ;)

Hier vind je het verslag van die vakantie: http://www.vct2.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=1275&start=300
Easy!

Gebruikersavatar
Magui
Actief Lid
Berichten: 143
Lid geworden op: di dec 08, 2009 8:20 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Haag

Re: Maguibus

Bericht door Magui » di jul 01, 2014 11:04 am

@ Airtime, als je zou moeten kiezen, Autostad of Volkswagen Museum ? We hebben in princiepe +- 2 halve dagen daar, dus beide zou kunnen maar ook veel te zien in Berlijn, dus zit te twijfelen.

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Maguibus

Bericht door Airtime » di jul 01, 2014 12:47 pm

Als je moet kiezen zou ik voor Autostadt kiezen. En dan bij voorkeur op een doordeweekse dag (maandag-vrijdag), zodat je met een bus de volkswagenfabriek in kunt.
Easy!

Gebruikersavatar
Magui
Actief Lid
Berichten: 143
Lid geworden op: di dec 08, 2009 8:20 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Haag

Re: Maguibus

Bericht door Magui » wo nov 12, 2014 14:34 pm

oef wel beetje tijd voor update.

Alle raam rubbers en deur rubbers zijn vervangen en neus hersteld (roest weg en gespoten). 2x gordels achterin voor maxicosi etc.
Afbeelding

Daarna idd nog naar Denemarken gegaan, via Autostad, Berlin -> Copenhagen -> Auhus en nog Legoland.
Iets van 3000km, tussen de 1op10 en 1op11 gereden en geen enkel probleem. Wat olie erbij dat wel maar niet al te veel. Net voor vertrek nog even wat oude lakens genaaid met magneten voor zon bescherming van ons zoon. Ben heel blij dat we dit nog even hebben gedaan wat het werd wel heet begin Aug. Geen files gehad en wat ben ik een fan geworden van Duitse autorijders tov Nederlanders, Belgen en Dennen. Ook net voor vertrek rekje onder dashboard gemonteerd, handig! 4 adults and 2 kids in the bus.
Afbeelding

ook niet onbelangrijk, eindelijk Maguibus gepoestst. Wat een mega verschil!
Afbeelding

Autostad/Wolfsburg hebben we in een "biervat" gekampeerd en dag erna naar het museum. Autostad zelf niet in geweest ivm tijd maar daar willen we zeker een andere keer naar toe. Je kan daar makeijlik een week verblijven zonder je te vervelen denk ik zo.
Afbeelding
Afbeelding

Nacht in Berlin was goed en bier heel goedkoop (zelf niet heel vaak in DE geweest dus was het niet gewend).
Afbeelding
Afbeelding

Paar nachten (airbnb) in Copenhagen was heel leuk was en ik blij met Christiania :) Bier wel heel duur !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij wat vrienden langs voor het chillen tijdens vakantie en daarna nog Legoland. 2 keer op een ferry, 1ste tussen Rostok en Gedser en tweede van iets naar Aurhus. Met kinderen etc is het wel top zo een ferry en geeft jezelf ook meer rust.
Afbeelding
Afbeelding

Terug via Hamburg en daar in de buurt hotel gepakt en volgende dag lekker naar
huis. Ook van Gespot topic, Gliset ergens in Duitsland
Afbeelding

Top kort vakantie! Veel meer fotos maar op 2 telefoons en 1 fototoestel, ik ben lui.

In totaal waren het er 8 nachten. Somige dagen veel rijden (750km) en andere dagen 0km. Zo een rondje is best goed te doen vonden we zelf.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: Maguibus

Bericht door jerupke » do nov 13, 2014 0:09 am

Mooi verslag, kort en bondig :-)

Mooie.upgrades aan jullie "nieuwe" bus. Rondje gaan we zeker ook een keertje doen. Met in Hamburg een tweetal dagen om naar Miniatur Wunder Land te gaan. Grootste modelspoorbaan ter wereld.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

Inactief Account

Re: Maguibus

Bericht door Inactief Account » do nov 13, 2014 14:03 pm

miniatur wonderland is echt mooi
hier een paar fotos van hamburg en miniatur wonderland
http://s1361.photobucket.com/user/shado ... Wunderland

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Maguibus

Bericht door Airtime » do nov 13, 2014 14:19 pm

Goed verslag! 8-) Inderdaad wat Jerupke zegt; lekker kort en bondig. :)

Moest even googelen wat Christiania precies was. :mrgreen:
Easy!

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: Maguibus

Bericht door EeVeeWee » do nov 13, 2014 15:02 pm

Mooi reisverslag!
Een vraagje, kon je de Duitse steden wel in zonder de Umweltzone sticker?
Ik wil ook volgend jaar naar o.a. Berlijn gaan maar weet niet hoe streng de controle hierop is.

Afbeelding
Dus.

Gebruikersavatar
Magui
Actief Lid
Berichten: 143
Lid geworden op: di dec 08, 2009 8:20 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Haag

Re: Maguibus

Bericht door Magui » do nov 13, 2014 15:17 pm

Geld niet voor "echte" oldtimer vanaf "weet ik niet meer" hoeveel jaar. Had het overal gezocht en toch besloten ANWB te bellen (omdat ze het ook die stickers verkopen) en die zijden.. nee hoeft niet wat vanaf bouwjaar XXXX is er uitzondering voor.

https://shop.dekra.nl/Shop/Default.aspx?type=2

Onderaan laatste punt no. 7 Identity card onzin niet gedaan (duur). Ik heb toch mijn kenteken bewijs bij me dacht ik zelf als er controle zou zijn.

Gebruikersavatar
VWT2a
Beginner
Berichten: 60
Lid geworden op: do nov 13, 2014 15:13 pm
Bouwjaar Bus: 1971

Re: Maguibus

Bericht door VWT2a » do nov 13, 2014 15:42 pm

Hoi

Vanaf 1978 moet je een sticker hebben. VWE.nl

Ben vorig jaar een week in Berlijn geweest met mijn t2a. Echt een aanrader twintig minuten fietsen van het centrum.

Ohja zal mij even voorstellen Gabie nieuw lid en kom uit Den Helder en heb inmiddels alweer drie jaar een licht blauwe t2a uit 71.

Plaats reactie