Ff weer een update.
In een gekke bui een uitgekotterd as41 carter gekocht met het idee voor weinig een 1776cc te bouwen.
Dit zal gedeeltelijk wel gaan lukken op het stukje weinig na
Carter is inmiddels full flow geboord en alle oliegallerij doppen zijn vervangen door geschroefde pluggen.
Inmiddels druk aan het verzamelen geslagen en het volgende verzameld.
Setje gesmede 1776cc mahle cilinders met zuigers waarvan de zuigers inmiddels op gelijk gewicht zijn gebracht.
Standaard krukas en vliegwiel inmiddels als set gebalanceerd.
Standaard uitgewogen drijfstangen.
Engle W110 nokkenas met een setje engle nokvolgers.
Standaard gereviceerde dubbelpoorts koppen uitgekotterd voor de 1776cc cilinders.
Geschroefde 1:1:25 tuimelaars van bugback compleet.
Setje Engle versterkte klepveren en nieuwe klepspietjes.
Hoogvermogens oliepomp aangezien ik graag een extra externe oliekoeler v.v. thermostaat wil monteren.
Verder nog allerlei klein materiaal zoals pakkingen lagersetjes shims etc etc.
De bedoeling is om bovenstaande setup te laten draaien op mijn setje kadrons welke nu op mijn 1600 zitten.
De dif van de versnellings bak wordt in het kader van bovenstaande nog omgebouwd naar een Weddle Kroon & Pion 4.57
Foto's van e.e.a volgen t.z.t.