pat's t2a.
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: pat's t2a
De schokbreker draait niet hoor, het stukje rotatie wat in de ophangpunten optreedt door het inveren van de draagarmen wordt door de rubbers opgevangen, de bouten mogen absoluut niet gaan draaien, dan zouden ze zichzelf los werken!
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: pat's t2a.
Denk dat jaxxer niet weet dat er een stalen binnenbus in dat rubber zit en dat je die dus klem draait.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Actief Lid
- Berichten: 412
- Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Re: pat's t2a.
zo de red9 kit zit eronder!! mijn grote dank gaat uit naar jaxxer. we hebben een heerlijk middagje lopen klussen bij 34 graden!
alleen......alles eronder en volgens ons goed gemonteerd, maar hij wil niet lager! om hem lager te krijgen moet je nu de schroef omhoog of omlaag draaien?
alleen......alles eronder en volgens ons goed gemonteerd, maar hij wil niet lager! om hem lager te krijgen moet je nu de schroef omhoog of omlaag draaien?
geen gezeik, in de oliewijk
Re: pat's t2a.
Je moet hem naar onder schroeven. Eigenlijk heel makkelijk, stelringen omhoog draaien is hoger, stelringen omlaag draaien is lager.
T2 A/B 1972 Kever 1200 1970
-
- Actief Lid
- Berichten: 412
- Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Re: pat's t2a.
ik wilde toch nog even terug komen op de discussie die we hier eerder voerden over de sterkte van de bouten voor de coilover.
ik heb de vraag gesteld aan SoCool, de NL maker van de set, en die zegt dat ze altijd sterkte 8.8 gebruiken. als je de sterkere versie gebruikt, is de kans op breken groter. de 8.8 zou in het ergste geval een beetje buigen.
ik neem aan dat SoCool hun huiswerk goed hebben gedaan!
ik heb de vraag gesteld aan SoCool, de NL maker van de set, en die zegt dat ze altijd sterkte 8.8 gebruiken. als je de sterkere versie gebruikt, is de kans op breken groter. de 8.8 zou in het ergste geval een beetje buigen.
ik neem aan dat SoCool hun huiswerk goed hebben gedaan!
geen gezeik, in de oliewijk
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: pat's t2a.
Pat schreef:ik wilde toch nog even terug komen op de discussie die we hier eerder voerden over de sterkte van de bouten voor de coilover.
ik heb de vraag gesteld aan SoCool, de NL maker van de set, en die zegt dat ze altijd sterkte 8.8 gebruiken. als je de sterkere versie gebruikt, is de kans op breken groter. de 8.8 zou in het ergste geval een beetje buigen.
ik neem aan dat SoCool hun huiswerk goed hebben gedaan!
Als ingenieur werktuigbouwkunde probeer ik te begrijpen waarom dat beweerd wordt.
Bij een bout met sterkteklasse 12.9 bij hetzelfde gebruik zit je verder onder de 0,2% rekgrens dan bij 8.8 en ook de vermoeiingssterkte is daardoor een stuk hoger.
Wel is een 12.9 harder en dus brosser dan een 8.8 bout.
Is de constructie dan zo ontworpen dat dit een te grote invloed heeft?
Dan moet de constructeur duidelijk zijn huiswerk beter gaan doen.
Dus.
-
- Actief Lid
- Berichten: 412
- Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Re: pat's t2a.
Eric, ik twijfel geen moment aan je kennis en verhaal, wat ik hier eigenlijk duidelijk zie worden is het grote probleem van forums. De 1 zegt dit de ander dat en allemaal met de goede bedoeling om elkaar te helpen. Maar voor een leek is het o zo moeilijk om het juiste eruit te halen en te gebruiken.
geen gezeik, in de oliewijk
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: pat's t2a.
Pat schreef:Eric, ik twijfel geen moment aan je kennis en verhaal, wat ik hier eigenlijk duidelijk zie worden is het grote probleem van forums. De 1 zegt dit de ander dat en allemaal met de goede bedoeling om elkaar te helpen. Maar voor een leek is het o zo moeilijk om het juiste eruit te halen en te gebruiken.
Mee eens. Ik zal eens contact opnemen en misschien kunnen ze aangeven waarom ze dat beweren, misschien dat het wat helderheid schept.
Dus.
-
- Actief Lid
- Berichten: 412
- Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Re: pat's t2a.
zo bijna een jaar na de laatste reactie.
het goede nieuwe is dat de bus net terug is met een nieuwe apk, dus we kunnen weer 2 jaar vooruit! mijn dank gaat daar voor uit naar Carlkever. hij heeft hem even onderhanden genomen! bedankt.
nu is het op naar Spa! als alles goed gaat ga ik samenmet mijn 8-jarige zoon er heen. we kijken er beide erg naar uit, maar voor het zover is MOET de bus aan de voorkant nog iets omlaag en moet het bed er nog ingemaakt worden! alle spullen zijn aanwezig, het is alleen een kwestie van tijd!
ik wil iedereen een fijne vakantie toe wensen en misschien tot ziens in Spa!!
het goede nieuwe is dat de bus net terug is met een nieuwe apk, dus we kunnen weer 2 jaar vooruit! mijn dank gaat daar voor uit naar Carlkever. hij heeft hem even onderhanden genomen! bedankt.
nu is het op naar Spa! als alles goed gaat ga ik samenmet mijn 8-jarige zoon er heen. we kijken er beide erg naar uit, maar voor het zover is MOET de bus aan de voorkant nog iets omlaag en moet het bed er nog ingemaakt worden! alle spullen zijn aanwezig, het is alleen een kwestie van tijd!
ik wil iedereen een fijne vakantie toe wensen en misschien tot ziens in Spa!!
geen gezeik, in de oliewijk
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: pat's t2a.
jullie ook fijne vakantie, wij mogen nog even wachten
en mooi dat je weer 2 jaar tuffen mag
en mooi dat je weer 2 jaar tuffen mag
-
- Actief Lid
- Berichten: 412
- Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Re: pat's t2a.
afgelopen najaar al eens een tent gekocht, maar geen tijd gehad om op te zetten. afgelopen weekend was het mooi weer dus de spullen maar eens te voorschijn gehaald. het was even puzzelen, maar uiteindelijk met het gewenste resultaat!
of we er de komende zomer mee op pad gaan is nog maar de vraag, we zijn afgelopen winter 3 weken op de Filipijnen geweest, dus de schatkist is leeg!
of we er de komende zomer mee op pad gaan is nog maar de vraag, we zijn afgelopen winter 3 weken op de Filipijnen geweest, dus de schatkist is leeg!
geen gezeik, in de oliewijk
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: pat's t2a.
Praktisch! Ach gewoon lekker in Nederland weekendjes weg gaan als het mooi weer is, kost ook niet al te veel.
Dus.