pat's t2a.
- Tee
- Gevorderde
- Berichten: 542
- Lid geworden op: zo jul 26, 2009 22:29 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Leiderdorp
Re: pat's t2a.
Pat,
Hoe staat het met de rubberen vul slangen van je benzine tank?
voor dat je ga je motor inbouwen is handig om even te checken en vervangen als nodig, scheelt veel gezeik achteraf.
Hoe staat het met de rubberen vul slangen van je benzine tank?
voor dat je ga je motor inbouwen is handig om even te checken en vervangen als nodig, scheelt veel gezeik achteraf.
Arguing on the internet is like winning the special olympics. Even if you win, you are still retarded
1972 T2 A/B, 1600 AS op LPG
1973 Kever
1965 constructam condor 4
100% EireCooled
1972 T2 A/B, 1600 AS op LPG
1973 Kever
1965 constructam condor 4
100% EireCooled
-
- Actief Lid
- Berichten: 412
- Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Re: pat's t2a.
Tee schreef:Pat,
Hoe staat het met de rubberen vul slangen van je benzine tank?
voor dat je ga je motor inbouwen is handig om even te checken en vervangen als nodig, scheelt veel gezeik achteraf.
da's een goeie tip!! ik had de firewall eruit gehaald en zag een schitterende tank en leidingen liggen. maar heb in mijn enthousiasme niet naar de vulslangen gekeken! ga ik vanavond toch nog ff doen! bedankt, tee.
moet dan de tank eruit?
geen gezeik, in de oliewijk
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: pat's t2a.
nee tank kan blijven liggen maar al het rubber gewoon vervangen. ook de ontluchtings slangen. deed je benzine meter het nog naar behoren? zo nee dan is dit ook een mooi momentje om je vlotter te vervangen
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
-
- Actief Lid
- Berichten: 412
- Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Re: pat's t2a.
zoo, dat succes hadden we wel nodig!! altijd handig om bij het weg zetten van de bus rekening mee te houden dat het blokje er achterin in moet. hij stond dus eigenlijk een beetje te dicht tegen de muur!! maar goed met een palletwagentje en wat garage krikken is hij er toch in gekomen.
alleen de carburateurs moesten eraf, anders kon hij er niet in. ook zit de olieluchtfiltersteun in de weg! die moet dus komende week nog even verwijderd worden.
doordat we een oliefilter hebben geplaatst, kan de originele motorsteun niet meer gebruikt worden. dus hier hebben we ook nog wat tijd aan moeten besteden!! hier is dus het eerste ontwerp!! zal nog wel het nodige aan geslepen moeten worden, maar dat komt goed. hij komt in iedergeval op de originele plaats te zitten en in de originele ophangrubbers.
vraag:
is er verschil in plaatwerk (opstaande deel), dat achter het koelhuis zit, van een kever en bus? hij lijkt net of dat stuk plaatwerk niet netjes gaat aansluiten bij de bus. duidelijk?
alleen de carburateurs moesten eraf, anders kon hij er niet in. ook zit de olieluchtfiltersteun in de weg! die moet dus komende week nog even verwijderd worden.
doordat we een oliefilter hebben geplaatst, kan de originele motorsteun niet meer gebruikt worden. dus hier hebben we ook nog wat tijd aan moeten besteden!! hier is dus het eerste ontwerp!! zal nog wel het nodige aan geslepen moeten worden, maar dat komt goed. hij komt in iedergeval op de originele plaats te zitten en in de originele ophangrubbers.
vraag:
is er verschil in plaatwerk (opstaande deel), dat achter het koelhuis zit, van een kever en bus? hij lijkt net of dat stuk plaatwerk niet netjes gaat aansluiten bij de bus. duidelijk?
Laatst gewijzigd door Pat op zo jul 15, 2012 22:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
geen gezeik, in de oliewijk
-
- Actief Lid
- Berichten: 412
- Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Re: pat's t2a.
ik heb toch wat tips en hints nodig ten aanzien van de banden die ik wil gaan gebruiken.
de bus wordt in eerste instantie origineel (niet verlaagd).
ik ga de originele wielen gebruiken en kan dus een setje (2) banden krijgen in de maat 185-65-r14. of deze voor of achter komen weet ik niet, maar welke maat band past hier mooi bij (voor of achter)? graag wat tips en als het kan foto's!
de bus wordt in eerste instantie origineel (niet verlaagd).
ik ga de originele wielen gebruiken en kan dus een setje (2) banden krijgen in de maat 185-65-r14. of deze voor of achter komen weet ik niet, maar welke maat band past hier mooi bij (voor of achter)? graag wat tips en als het kan foto's!
geen gezeik, in de oliewijk
-
- Actief Lid
- Berichten: 412
- Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Re: pat's t2a.
na heel wat geharrewar zit het blok erin! we hebben gelukkig gebruik gemaakt van de originele motorsteun in combinatie met het adaptorplaatje. het grootste probleem was dat de motorbouwer er een extra oliefilter op had zitten. dit moest dus allemaal er weer van af!
standaard oliepomp zonder filter!
het ziet er nu zo uit:
nu alleen nog de uitlaat en carburateurs erop en dan kan het zaakie eens gaan lopen!
banden zijn ook al geregeld! komende dagen komen de sloten ook weer terug van sleutelspecialist Max!! we vorderen heel langzaam!
standaard oliepomp zonder filter!
het ziet er nu zo uit:
nu alleen nog de uitlaat en carburateurs erop en dan kan het zaakie eens gaan lopen!
banden zijn ook al geregeld! komende dagen komen de sloten ook weer terug van sleutelspecialist Max!! we vorderen heel langzaam!
geen gezeik, in de oliewijk
Re: pat's t2a.
Sloten zijn opgestuurd, het wachten is op tante post
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
-
- Actief Lid
- Berichten: 412
- Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Re: pat's t2a.
zo, ook hier werd het tijd voor een (kleine) update.
motor zit erin! ook waren de remmen volledige ontlucht en werkend, maar toch na verloop van tijd lekte het ergens! na het bekeken te hebben en geen 'nattigheid' gevonden te hebben in de trommel, moet er één nieuwe leiding gemaakt worden. hopelijk zal er dan geen lekkage meer zijn.
ook ben ik begonnen met het uit elkaar halen van de bumpers! de bumpers zelf wil ik een beetje 'ratlook' houden, want de bus is 40 jaar oud en dat mag gezien worden. een buts en een deuk is geen probleem! de steunen heb ik wel roestvrij gemaakt en gespoten, tezamen met de splash-pan.
ook kwam er vandaag een pakketje binnen vanuit de UK. mijn RED9 kit is aangekomen! ook mijn bus moet een stuk naar de grond! ik heb deze kit overgenomen, dat scheelde aardig in de prijs! ook zat er bij de koop een extra set veren, maar waar die voor zijn moet ik nog ff aan de vorige eigenaar vragen.
ik vraag me alleen af waar deze voor zijn:
zijn dit soms de vervangers voor de bumperstops?
als alles goed gaat hoop ik toch dit jaar nog voor een apk keuring te gaan! maarja, dat zeg ik al een paar jaar.......
motor zit erin! ook waren de remmen volledige ontlucht en werkend, maar toch na verloop van tijd lekte het ergens! na het bekeken te hebben en geen 'nattigheid' gevonden te hebben in de trommel, moet er één nieuwe leiding gemaakt worden. hopelijk zal er dan geen lekkage meer zijn.
ook ben ik begonnen met het uit elkaar halen van de bumpers! de bumpers zelf wil ik een beetje 'ratlook' houden, want de bus is 40 jaar oud en dat mag gezien worden. een buts en een deuk is geen probleem! de steunen heb ik wel roestvrij gemaakt en gespoten, tezamen met de splash-pan.
ook kwam er vandaag een pakketje binnen vanuit de UK. mijn RED9 kit is aangekomen! ook mijn bus moet een stuk naar de grond! ik heb deze kit overgenomen, dat scheelde aardig in de prijs! ook zat er bij de koop een extra set veren, maar waar die voor zijn moet ik nog ff aan de vorige eigenaar vragen.
ik vraag me alleen af waar deze voor zijn:
zijn dit soms de vervangers voor de bumperstops?
als alles goed gaat hoop ik toch dit jaar nog voor een apk keuring te gaan! maarja, dat zeg ik al een paar jaar.......
geen gezeik, in de oliewijk
- Stuif
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3899
- Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Maassluis
Re: pat's t2a.
Zijn inderdaad vervangers voor de orginele bumpstops, als je ze eraf hebt gehaald.
Deze komen als veiligheidje daarvoor in de plaats
Deze komen als veiligheidje daarvoor in de plaats
Lucht bevriest en kookt nooit
-
- Actief Lid
- Berichten: 412
- Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Re: pat's t2a.
tis ff rustig geweest geweest met updates, maar heel langzaam zijn we wel verder gegaan.
maar wat als laatste 'klusje' werd beschouwd is inmiddels een KLUS geworden. de bedrading!!
want wat is het lastig, alles aan te sluiten als er mensen in hebben zitten knippen en plakken. ook zijn er verschillende kleuren aan elkaar geknopt! kan het me wel voorstellen van de vorige eigenaars. zij gebruikten de bus alleen op eigen terrein dus als er iets het niet deed: nouja laat maar! ook werden er weinig tot geen reparaties uitgevoerd als hij maar reed was het goed!
het meeste bij de zekeringskast zit weer op zijn plaats!
ook achter het dashboard zit het op z'n plaats.
ondertussen hebben we licht op het voertuig. voor en achter!
het is alleen nog even zoeken naar de juiste kabeltjes voor de hoofdremcilinder als we dat drama achter de rug hebben........
maar wat als laatste 'klusje' werd beschouwd is inmiddels een KLUS geworden. de bedrading!!
want wat is het lastig, alles aan te sluiten als er mensen in hebben zitten knippen en plakken. ook zijn er verschillende kleuren aan elkaar geknopt! kan het me wel voorstellen van de vorige eigenaars. zij gebruikten de bus alleen op eigen terrein dus als er iets het niet deed: nouja laat maar! ook werden er weinig tot geen reparaties uitgevoerd als hij maar reed was het goed!
het meeste bij de zekeringskast zit weer op zijn plaats!
ook achter het dashboard zit het op z'n plaats.
ondertussen hebben we licht op het voertuig. voor en achter!
het is alleen nog even zoeken naar de juiste kabeltjes voor de hoofdremcilinder als we dat drama achter de rug hebben........
geen gezeik, in de oliewijk
- Obonobo
- Actief Lid
- Berichten: 303
- Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Delft
Re: pat's t2a.
Lekker doorgaan Pat, langzaam maar gestaag! Bedradingswerk is atijd gedoe, of in ieder geval een klusje dat geduld vraagt. Goed werk!
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: pat's t2a.
Op www.thesamba.com staan bedradingsschema's in kleur. Altijd fijn om een referentie te hebben hoe het origineel geweest is.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
-
- Actief Lid
- Berichten: 412
- Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Re: pat's t2a.
klopt jerupke! die heb ik uitgeprint, ook hebben we een haynes boek erbij, maar het blijft een rotklus als er verschillende kleuren aan elkaar zijn geknoopt en draden zijn weggehaald!
geen gezeik, in de oliewijk