pat's t2a.
-
- Actief Lid
- Berichten: 412
- Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
pat's t2a.
ik zal beginnen met een kleine introductie van mijzelf. ik, pat, 39 jaar. rij al wat jaren kever en wilde dus weleens een bus proberen. nou had ik het geluk(?) dat ik ongeveer 10 jaar geleden een t2a gekregen heb. deze is jaren in dienst geweest bij een bloemenkweker in utrecht en nadat zijn bedrijf moest wijken voor de nieuwbouw Leidsche Rijn had hij er geen ruimte meer voor. en kwam hij bij mij uit. voor 2 flessen vieux is hij toen van eigenaar veranderd.
toch blij met de aanwinst, ondanks dat er veel laswerk aan de bus zat. ook bij mij heeft de bus ongeveer 6 jaar stil gestaan. in de loop van de tijd wel al het benodigde plaatwerk gekocht, maar geen laswerk verricht.
3 jaar geleden heb ik de bus bij een lasser gebracht in belgie, deze zou voor een schappelijk prijsje alles lassen. door allerlei omstandigheden heeft het toch ongeveer 2,5 jaar geduurd, maar nu is de bus gelast en kan ik hem ophalen.
hieronder een klein overzicht van de gelaste delen.
zo zag de bus er ongeveer uit voor het lassen.
uiteraard moesten beide instappen vernieuwd worden.
ook het onderstuk waar de schijfdeur in rolt was op. samen met een stuk vloer en wat steunen..
beide stukken onder de achterlichten zijn vervangen door nieuw plaatwerk.
dit was een globaal overzicht van het vervangen plaatwerk. meer pics staan op http://www.weedeaters.nl klik op pics en zoek!
als alles goed is ga ik de bus volgende week zaterdag ophalen. daarna gaan we beginnen met het vervangen/vernieuwen van de gehele remmerij. ook het standaard 1600 blokje krijgt een flinke opfrisbeurt. uiteraard wordt de versnellingsbak niet vergeten. ook de elektra zal geheel na gekeken moeten worden. daarna gaan we voor een apk en zal hij door de rdw bekeken moeten worden, zodat we het oude originele kenteken er weer op kunnen krijgen.
wordt vervolgd.
toch blij met de aanwinst, ondanks dat er veel laswerk aan de bus zat. ook bij mij heeft de bus ongeveer 6 jaar stil gestaan. in de loop van de tijd wel al het benodigde plaatwerk gekocht, maar geen laswerk verricht.
3 jaar geleden heb ik de bus bij een lasser gebracht in belgie, deze zou voor een schappelijk prijsje alles lassen. door allerlei omstandigheden heeft het toch ongeveer 2,5 jaar geduurd, maar nu is de bus gelast en kan ik hem ophalen.
hieronder een klein overzicht van de gelaste delen.
zo zag de bus er ongeveer uit voor het lassen.
uiteraard moesten beide instappen vernieuwd worden.
ook het onderstuk waar de schijfdeur in rolt was op. samen met een stuk vloer en wat steunen..
beide stukken onder de achterlichten zijn vervangen door nieuw plaatwerk.
dit was een globaal overzicht van het vervangen plaatwerk. meer pics staan op http://www.weedeaters.nl klik op pics en zoek!
als alles goed is ga ik de bus volgende week zaterdag ophalen. daarna gaan we beginnen met het vervangen/vernieuwen van de gehele remmerij. ook het standaard 1600 blokje krijgt een flinke opfrisbeurt. uiteraard wordt de versnellingsbak niet vergeten. ook de elektra zal geheel na gekeken moeten worden. daarna gaan we voor een apk en zal hij door de rdw bekeken moeten worden, zodat we het oude originele kenteken er weer op kunnen krijgen.
wordt vervolgd.
geen gezeik, in de oliewijk
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: pat's t2a.
Welkom!
dat gaat vast weer een mooi busje worden.
en de aankoops prijs is iets gestegen tegenwoordig;)
dat gaat vast weer een mooi busje worden.
en de aankoops prijs is iets gestegen tegenwoordig;)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
-
- Actief Lid
- Berichten: 412
- Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Re: pat's t2a.
voor aanstaande zaterdag een oprijwagen gehuurd bij Neef in ankeveen...dus we gaan hem halen!!!
en ja, voor 2 flessen vieux krijg je niet veel meer tegenwoordig!
en ja, voor 2 flessen vieux krijg je niet veel meer tegenwoordig!
geen gezeik, in de oliewijk
-
- Actief Lid
- Berichten: 412
- Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Re: pat's t2a.
zaterdagochtend vrij vroeg opgestaan om de bus te gaan halen.
wat gaat dat goed met zo'n oprijwagen. we hadden hem weggebracht op een ambulance, maar dit werkt 3x beter..
komende dagen is gaan inventarisseren wat we precies nodig gaan hebben om hem technisch weer helemaal in orde te krijgen..
wordt vervolgd!
wat gaat dat goed met zo'n oprijwagen. we hadden hem weggebracht op een ambulance, maar dit werkt 3x beter..
komende dagen is gaan inventarisseren wat we precies nodig gaan hebben om hem technisch weer helemaal in orde te krijgen..
wordt vervolgd!
geen gezeik, in de oliewijk
- zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
Re: pat's t2a.
id de 1e 4 zeker een 4?
\de plaats waar dit staat is nl de plek waar verzamelcodes staan
in 1968-en 69 waren dat reeksen van 3 cijfers maar in 70 zijn ze overgegaan op een nieuw systeem
een of meer letters al dan niet icm met cijfer(s)
en wil je je M-codevraag dan stellen in het M-codetopic?
\de plaats waar dit staat is nl de plek waar verzamelcodes staan
in 1968-en 69 waren dat reeksen van 3 cijfers maar in 70 zijn ze overgegaan op een nieuw systeem
een of meer letters al dan niet icm met cijfer(s)
en wil je je M-codevraag dan stellen in het M-codetopic?
KEEP CALM and spend all your money on an old VW
-
- Actief Lid
- Berichten: 412
- Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Re: pat's t2a.
bedankt heren voor het bekijken van het m-code plaatje.
we zijn maar begonnen met het los halen van de remmerij. maar sjonge sjonge wat zat dat vast. het leek erop dat er in ongeveer 40 jaar nooit naar gekeken is. maar het is los en nu gaan we schoonmaken en opbouwen. alles wordt nieuw bestelt voor de remmerij. denken jullie dat het ook nodig is ook alle lagers te vernieuwen??
zit nog te dubben bij wie ik het spul ga kopen. iemand tips?
we zijn maar begonnen met het los halen van de remmerij. maar sjonge sjonge wat zat dat vast. het leek erop dat er in ongeveer 40 jaar nooit naar gekeken is. maar het is los en nu gaan we schoonmaken en opbouwen. alles wordt nieuw bestelt voor de remmerij. denken jullie dat het ook nodig is ook alle lagers te vernieuwen??
zit nog te dubben bij wie ik het spul ga kopen. iemand tips?
geen gezeik, in de oliewijk
-
- Actief Lid
- Berichten: 412
- Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Re: pat's t2a.
bij het loshalen van de vooras vielen dunne stripjes ijzer tussen de as en carrosserie uit. weet iemand waar die te bestellen zijn? of kan ik die 'gewoon' weglaten.
geen gezeik, in de oliewijk
- Obonobo
- Actief Lid
- Berichten: 303
- Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Delft
Re: pat's t2a.
Hei Pat,
je hebt je weg naar het T2-forum gevonden zie ik! Subaru-plannen in de koelkast, dat je je luchtkoeler een opfrisbeurt gaat geven?
Goed te lezen dat het laswerk nu (grotendeels?) gedaan is! Ben benieuwd naar je vorderingen!
Ik heb inmiddels aanstalten gemaakt om het Scooby-blok in m'n bus te lepelen, zie mijn onderschrift voor de link naar m'n topic (2x)!
Succes!
je hebt je weg naar het T2-forum gevonden zie ik! Subaru-plannen in de koelkast, dat je je luchtkoeler een opfrisbeurt gaat geven?
Goed te lezen dat het laswerk nu (grotendeels?) gedaan is! Ben benieuwd naar je vorderingen!
Ik heb inmiddels aanstalten gemaakt om het Scooby-blok in m'n bus te lepelen, zie mijn onderschrift voor de link naar m'n topic (2x)!
Succes!
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: pat's t2a.
Pat schreef: denken jullie dat het ook nodig is ook alle lagers te vernieuwen??
zit nog te dubben bij wie ik het spul ga kopen. iemand tips?
Als de as nog goed in het vet zit, zal dat niet nodig zijn, de wiellagers zou ik gewoon goed controleren.
Spullen zijn bij onze sponsoren goed verkrijgbaar.
I am Wouth and I approve this message.
-
- Actief Lid
- Berichten: 412
- Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Re: pat's t2a.
Obonobo schreef:Hei Pat,
je hebt je weg naar het T2-forum gevonden zie ik! Subaru-plannen in de koelkast, dat je je luchtkoeler een opfrisbeurt gaat geven?
Goed te lezen dat het laswerk nu (grotendeels?) gedaan is! Ben benieuwd naar je vorderingen!
Ik heb inmiddels aanstalten gemaakt om het Scooby-blok in m'n bus te lepelen, zie mijn onderschrift voor de link naar m'n topic (2x)!
Succes!
hé sietze, jahoor de weg naar dit forum ook gevonden! de subaru plannen zijn zeker in de koelkast beland en ik ben heeel erg bang dat ze daar ook niet meer uitkomen. ik heb er gewoonweg veel te weinig tijd voor. werk en gezin moeten toch echt op de 1e 2 plekken komen. ik ga zorgen dat al mijn luchtgekoelden gaan rijden en blijven rijden. de rest aan onderdelen en spullen gaan de deur uit!! misschien als mijn leven in een beetje rustiger vaarwater is gekomen, krijg ik wat meer tijd om de hobby weer eens op te pakken.
onderdelen voor de bus heb ik immiddels aangeschaft bij wat bekende leveranciers hier op het forum.
geen gezeik, in de oliewijk
-
- Actief Lid
- Berichten: 412
- Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Re: pat's t2a.
in mijn eerste post schreef ik dat de bus naar de RDW zou moeten. nu blijkt dat de oude eigenaar de kenteken papieren nog heeeft!!! dat gaat een berg tijd en geld scheelen!!!! mooie paasdagen!!
geen gezeik, in de oliewijk
- Obonobo
- Actief Lid
- Berichten: 303
- Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Delft
Re: pat's t2a.
Dag Pat,
ach, luchtgekoeld rijden is natuurlijk prima! Betrouwbaar en eenvoudig. Plus dat je bus dan een stuk sneller af komt!
Goed dat de papieren terecht zijn: scheelt weer een hoop gedoe!
ach, luchtgekoeld rijden is natuurlijk prima! Betrouwbaar en eenvoudig. Plus dat je bus dan een stuk sneller af komt!
Goed dat de papieren terecht zijn: scheelt weer een hoop gedoe!
-
- Actief Lid
- Berichten: 412
- Lid geworden op: zo mar 08, 2009 20:51 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Re: pat's t2a.
zo na maanden echt niets gedaan te hebben aan de bus, zelfs met de gedachten gelopen om de hele zooi te koop te zetten, heb ik eindelijk de moed en zin weer gevonden! de motorbeplating heb ik schoon gemaakt en alles een mooi nieuw kleurtje gegeven!
alles ligt klaar voor als de blokkenbouwer met het blokkie komt! ook de kachelpotten heb ik schoon gemaakt. daar kwam me toch een partij bagger/olie/vet af! zou ik de kachelpotten ook nog een likkie (hittebestendige) lak geven of kan dat ook met 'gewone' lak?
i'am back!!!
alles ligt klaar voor als de blokkenbouwer met het blokkie komt! ook de kachelpotten heb ik schoon gemaakt. daar kwam me toch een partij bagger/olie/vet af! zou ik de kachelpotten ook nog een likkie (hittebestendige) lak geven of kan dat ook met 'gewone' lak?
i'am back!!!
geen gezeik, in de oliewijk
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: pat's t2a.
Pat schreef:... om de hele zooi te koop te zetten...
Mocht je toch nog besluiten dit te willen doen, ik bied nu alvast 4 flessen Vieux...das et dubbele! Lijkt me goeie deal
On topic, leuk om te horen dat er weer gewerkt wordt.
Take the planet and make it spin your way