Steelboy's busproject part 1
Steelboy's busproject part 1
Nadat ik me hier eerder al eens voorgesteld heb en aangegeven dat ik op zoek was naar een bus, kreeg ik er laatst een aangeboden en na proefrit en wat bedenktijd de knoop doorgehakt!
Het is deze geworden:
(enige foto die ik nu heb)
Maar dan inmiddels verlaagd (spindels voor, verstelbare platen achter) en bijna helemaal afgelast (alleen accuplaat moet over een tijd nog)
De schuifdeur is nieuw... euh... is een andere dan origineel, want die was redelijk ver heen. De originele lak is het lichte blauw (azuur? dove?) en zo moet ie ook weer worden. Het donkerblauw en de paar gele vlekken zijn lagen die eroverheen zitten.
De bus van mede forummer splitt is wat dat betreft een heel goed voorbeeld hoe ik de uiteindelijke kleurstelling wil.
Omdat ik geheel nieuw ben in het liuchtgekoeld en bus wereldje, zal ik vaak genoeg om hulp moeten vragen (of zoeken), maar daar ben ik hier geloof ik wel voor aan het goede adres.
Laat ik beginnen met een paar simpele vragen:
-Schuren van de laklagen: machinaal of met het handje? En in het laatste geval droog of nat? Of eerst droog en laatste stukje nat (dat schijnt een gladder resultaat te geven)
-Bus is van 71, schijven voor, hoe makkelijk is hier een rembekrachtiger in te zetten? Kwestie van bekrachtiger op vooras monteren en de remleidingen hierlangs te laten lopen?
-Gordels voorin: is er verschil tussen gordels voor een A en voor een B?
Dat was het voor nu. Bus staat nog bij vorige eigenaar (goede kennis van me), als de sneeuw en zout weg is, ga ik em ophalen (anders issie weer rot voor ie hier staat )
Het is deze geworden:
(enige foto die ik nu heb)
Maar dan inmiddels verlaagd (spindels voor, verstelbare platen achter) en bijna helemaal afgelast (alleen accuplaat moet over een tijd nog)
De schuifdeur is nieuw... euh... is een andere dan origineel, want die was redelijk ver heen. De originele lak is het lichte blauw (azuur? dove?) en zo moet ie ook weer worden. Het donkerblauw en de paar gele vlekken zijn lagen die eroverheen zitten.
De bus van mede forummer splitt is wat dat betreft een heel goed voorbeeld hoe ik de uiteindelijke kleurstelling wil.
Omdat ik geheel nieuw ben in het liuchtgekoeld en bus wereldje, zal ik vaak genoeg om hulp moeten vragen (of zoeken), maar daar ben ik hier geloof ik wel voor aan het goede adres.
Laat ik beginnen met een paar simpele vragen:
-Schuren van de laklagen: machinaal of met het handje? En in het laatste geval droog of nat? Of eerst droog en laatste stukje nat (dat schijnt een gladder resultaat te geven)
-Bus is van 71, schijven voor, hoe makkelijk is hier een rembekrachtiger in te zetten? Kwestie van bekrachtiger op vooras monteren en de remleidingen hierlangs te laten lopen?
-Gordels voorin: is er verschil tussen gordels voor een A en voor een B?
Dat was het voor nu. Bus staat nog bij vorige eigenaar (goede kennis van me), als de sneeuw en zout weg is, ga ik em ophalen (anders issie weer rot voor ie hier staat )
Laatst gewijzigd door Steelboy op za dec 11, 2010 18:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- eelke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Arnhem
Re: Steelboy's busproject part 0
Allereerst welkom hier!
Leuke bus met mooie vooruitzichten.
veel plezier ermee.
groet eelke
Leuke bus met mooie vooruitzichten.
veel plezier ermee.
groet eelke
hoe???
Re: Steelboy's busproject part 0
Aha, altijd leuk om een busprojectje erbij te hebben.
Schuren: Doe maar lekker met de machine in begin, excenter schuurder en een korrel 120 moet goe zijn. Dat nat schuren doe je pas op laatst, tussen de grondlaag en de laklaag (korrel 800).
succes, groetjes
Schuren: Doe maar lekker met de machine in begin, excenter schuurder en een korrel 120 moet goe zijn. Dat nat schuren doe je pas op laatst, tussen de grondlaag en de laklaag (korrel 800).
succes, groetjes
-nic-
If it was meant to be fast, it wouldn't be brick shaped
If it was meant to be fast, it wouldn't be brick shaped
- Friso
- Gevorderde
- Berichten: 562
- Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Contacteer:
Re: Steelboy's busproject part 0
leuke Bus!
Heb hem zien staan bij de burger king meeting van de DVK Veenendaal
Ik was daar ook
welke kleur wil je de bus maken??
Heb hem zien staan bij de burger king meeting van de DVK Veenendaal
Ik was daar ook
welke kleur wil je de bus maken??
Ride's:
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972
-
- Actief Lid
- Berichten: 267
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 16:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1968
- Locatie: Almelo
Re: Steelboy's busproject part 0
Hey, ik ben ook net begonnen met mijn projectje.. Dus weet wat je te wachten staat
Volgens mij ( wat ik laatst las op een ander forum ) zijn gordels tot 1970 voorin niet verplicht. Daarna dus wel.
gr
leon
Gordels voorin: is er verschil tussen gordels voor een A en voor een B?
Volgens mij ( wat ik laatst las op een ander forum ) zijn gordels tot 1970 voorin niet verplicht. Daarna dus wel.
gr
leon
VW T2A Panel
- Panel Bas
- Gevorderde
- Berichten: 642
- Lid geworden op: zo apr 27, 2008 12:49 pm
- Bouwjaar Bus: 1968
- Locatie: Vleuten
Re: Steelboy's busproject part 0
leonoudewesselink schreef:Hey, ik ben ook net begonnen met mijn projectje.. Dus weet wat je te wachten staatGordels voorin: is er verschil tussen gordels voor een A en voor een B?
Volgens mij ( wat ik laatst las op een ander forum ) zijn gordels tot 1970 voorin niet verplicht. Daarna dus wel.
gr
leon
zijn hetzelfde qua ophanging , lengte etc.
bus-loos.
Re: Steelboy's busproject part 1
Part 1:
Bus opgehaald, zonder stilvallen, pech of anderszin thuis geraakt. Vreemd genoeg lag ik 's avonds in bed nog na te deinen van de comfy vering en stoelen
Vandaag de eerste foto en eens een betere blik op wat er allemaal aan gedaan moet/mag/kan worden... met name interieur (momenteel galmkast) en lakwerk zit ik over te twijfelen.
Bus overspuiten, ja, maar pas nadat ie ook qua carosserie strak en keihard is. Indien niet, dan is tijdelijk overrollen met lichtblauw ook nog een optie.
En interieur, campertje van maken? Leeg houden (handig voor de kerstbomen)? houten vloertje?
Eerst maar eens een hoes erover, zodat ie de komende maand(-en) niet al te veel ellende over zich heen krijgt
Bus opgehaald, zonder stilvallen, pech of anderszin thuis geraakt. Vreemd genoeg lag ik 's avonds in bed nog na te deinen van de comfy vering en stoelen
Vandaag de eerste foto en eens een betere blik op wat er allemaal aan gedaan moet/mag/kan worden... met name interieur (momenteel galmkast) en lakwerk zit ik over te twijfelen.
Bus overspuiten, ja, maar pas nadat ie ook qua carosserie strak en keihard is. Indien niet, dan is tijdelijk overrollen met lichtblauw ook nog een optie.
En interieur, campertje van maken? Leeg houden (handig voor de kerstbomen)? houten vloertje?
Eerst maar eens een hoes erover, zodat ie de komende maand(-en) niet al te veel ellende over zich heen krijgt
Re: Steelboy's busproject part 1
ik zal je project op de voet volgen.
sux6
sux6
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: Steelboy's busproject part 1
Gewoon aan beginnen en je niet gek alten maken door een beetje roest of zo.
Kijk maar eens op fred'sklusbus voor meer plaatjes en zo.
Fred
Kijk maar eens op fred'sklusbus voor meer plaatjes en zo.
Fred
Op naar een lang en heet bus seizoen.
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Re: Steelboy's busproject part 1
Lekker laag ding of zie ik het niet goed? Het lijkt net of de schuifdeur gephotoshopt is. Veel plezier ermee!
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)
-
- Nieuweling
- Berichten: 34
- Lid geworden op: ma jan 18, 2010 9:24 am
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: ede
Re: Steelboy's busproject part 1
Quote Staalmans: "De originele lak is het lichte blauw (azuur? dove?) en zo moet ie ook weer worden."
De naam van de kleur en kleurcode staan op 2 stickers achter de bestuurderstoel.
Tevens nog een foto
De naam van de kleur en kleurcode staan op 2 stickers achter de bestuurderstoel.
Tevens nog een foto
Re: Steelboy's busproject part 1
bas_T2a schreef:Lekker laag ding of zie ik het niet goed? Het lijkt net of de schuifdeur gephotoshopt is.
Spindels voor, verstelbare veerplaten achter en plattere bandjes (185/60?)
Over drempels gaat tot nu toe nog goed
De schuifdeur is idd niet origineel.
Bartje: hoest met jouw project?
Re: Steelboy's busproject part 1
Mini-updateje, na wat uurtjes natschuren:
Voor:
Na:
Nu de resterende stukken donkerblauw nog, kijken of de gele bies weg te 'poetsen' is (behoorlijk harde laag!) en wat kleine roestplekjes en de goot een behandelingetje geven.
Voor:
Na:
Nu de resterende stukken donkerblauw nog, kijken of de gele bies weg te 'poetsen' is (behoorlijk harde laag!) en wat kleine roestplekjes en de goot een behandelingetje geven.
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Steelboy's busproject part 1
Steelboy schreef:...natschuren...
Ah, je hebt geen overdekte werkplek
Wel een heel mooi resultaat! zou inderdaad mooi zijn als het geel ook nog weg te krijgen is! Moet je de hele bolling onder je voorraam nog?
Take the planet and make it spin your way
Re: Steelboy's busproject part 1
Wilfred schreef:Steelboy schreef:...natschuren...
Ah, je hebt geen overdekte werkplek
Wel een heel mooi resultaat! zou inderdaad mooi zijn als het geel ook nog weg te krijgen is! Moet je de hele bolling onder je voorraam nog?
Het schuren duurde zelfs zolang dat er in die tijd een hele woonwijk om de bus heen gebouwd is
De hele 'bolling' rondom heeft idd die gele bies... we'll see!