Dag heren, Bedankt voor het meedenken! Serieus altijd helemaal goed! Maar heb zelf ook nog weer even navraag gedaan.
Ik ben ook nog even langs bergman kevers gereden welke 3 bus/kever motoren per week klaarmaakt. En raad eens………met exact dezelfde pakking welke ik ook gebruikt heb! 3 motoren per week! Duss….
Wel of niet vast zitten van je krukaslagers:3 of 6 micron is echt zo weinig…. 1 micron is een duizendste deel van een mm! Dit gaat serieus nergens over toch? Een hoofdlager ging vroeger per 0.5mm en nu per 0.25mm. Dat zou dus betekenen dat je vroeger per 500 micron je lagers pas kreeg….. Wat is dan 3 micron?? Nu kan dit per 250 micron… Dit gaat echt nergens over…..
Pakking in je oliekanalen:Wanneer de pakking gewoon dun aangebracht was ( en zo ver mogelijk naar buiten ), en direct gemonteerd waren was er niets aan de hand. Deden hun al jaren… Nog nooit een motor terug gehad welke schade op had gelopen door vloeibare pakking.
Een oliezeef lijkt mij toch dicht van onderen? Anders heeft het ook geen zin lijkt me? De pomp zuigt toch olie aan vanuit binnenkant oliezeef? Hoe kan er dan olie ongefilterd aangezogen worden?
Wat inderdaad waar is dat wanneer je een filter op je blok hebt staan deze 100% filtert… Beter dan een zeef. Bij mijn blok was er geen mogelijkheid voor een filter.
Waar ik dus echt niet bang voor ben is het niet vast gaan zitten van je lagers door een pakking gebruikt te hebben welke 3 micron dikker is dan een andere pakking.. Wanneer je je blok in zou smeren met deze blauwe pakking en deze een kwartier laat liggen om eerst een bakkie te doen b.v… dan deze wel te dik is doordat deze vrij snel droogt ( dat snapt iedereen.. ) Dan zou er inderdaad een te dikke laag gaan zitten welke je niet samen kan persen.
Waar ik wel in kan komen is dat wanneer je een enorme hoeveelheid pakking tussen je blok drukt zonder hier bij na te denken er inderdaad pakking naar binnen geperst wordt. Maar wanneer je dit met een beetje gezond verstand doet ( en GEEN enorme hoeveelheden gebruikt ) dit dus echt wel goed gaat. Ik heb overigens ook ter controle ( naar de 2de oliewissel na totaal 1 uur het blok gelopen te hebben ) ook nog even naar binnen gekeken met spiegel en lamp of ik pakking zag zitten. Dit was NIET het geval.
Ik geloof dus echt in mijn eigen sleutelkwaliteiten, en laat de motor in elkaar zitten.
Heb de eerste rit door de straat ook al ff gemaakt…. Hahah
[youtube]q6lMI9rGu6k[/youtube]
[youtube]YhrI0jQelqE[/youtube]
Groet,
Leon
[MOD] youtube aangepast