oud bruin
Re: oud bruin
Van het code plaatje:
Model Type 2 (T2) mod. 221(1) :
- Microbus Deluxe
- 8 seater (arrangement 2-3-3)
- Sliding door right
- LHD
Serial number 14 7 2
Modelyear 1978
Planned production date
Thursday, 16 June 1977
Number for production planning
(temporary serial number) 7275
Type of engine Type 4 (CJ) - 1970cc, 51 kW (70 bhp DIN)
Type of transmission Automatic gearbox
Paint color
Color upper part : L13A - Dakota Beige
Color lower part : L86Z - Agata Brown
Interior color (doorpanels and seats) 90 - Canyon Brown Cloth
Destination Fleet of cars VW AG
Model Type 2 (T2) mod. 221(1) :
- Microbus Deluxe
- 8 seater (arrangement 2-3-3)
- Sliding door right
- LHD
Serial number 14 7 2
Modelyear 1978
Planned production date
Thursday, 16 June 1977
Number for production planning
(temporary serial number) 7275
Type of engine Type 4 (CJ) - 1970cc, 51 kW (70 bhp DIN)
Type of transmission Automatic gearbox
Paint color
Color upper part : L13A - Dakota Beige
Color lower part : L86Z - Agata Brown
Interior color (doorpanels and seats) 90 - Canyon Brown Cloth
Destination Fleet of cars VW AG
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: oud bruin
Fraaie combinatie! Zelf denk ik aan pastel wit (L90D en bruin. Agata Brown komt in de goede richting (en wordt wellicht de keuze, eerst eens even "in 't echie" zien)!
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: oud bruin
Dit is de mooiste combi.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
Re: oud bruin
Nu in de opbouw, gereviseerd blok erbij, ziet er ook fraai uit.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
- vannetje
- Nieuweling
- Berichten: 27
- Lid geworden op: di jan 15, 2013 22:12 pm
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: oud bruin
Likkebaarden. Wederom respect voor je project.
T2b '78 duotone pastell weiss miami blue. T2b '79 Westfalia tiaga grun. Westfalia essen >'74.
Re: oud bruin
En de eerste echte uitdaging bij het opbouwen.
Door het werk aan het dak, en aan het schuifdak, verschillen in bolling! Schuifdak kan zo niet open, het 'daalt' te weinig. eens zien hoe we dit gaan oplossen. Tips welkom.
Door het werk aan het dak, en aan het schuifdak, verschillen in bolling! Schuifdak kan zo niet open, het 'daalt' te weinig. eens zien hoe we dit gaan oplossen. Tips welkom.
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: oud bruin
Oei, helemaal vervelend dat je hier na het spuiten achter komt. Wijsheid achteraf...pas eerst alles.
Ik kan geen manieren bedenken waarbij geen kans is op lakschade...
Sluit het wel waterdicht af zo?
Ik kan geen manieren bedenken waarbij geen kans is op lakschade...
Sluit het wel waterdicht af zo?
Take the planet and make it spin your way
Re: oud bruin
Ja, de manier waarop alles is gelopen verdient geen prijs voor de juiste aanpak, maar ik ben al blij dat we er bijna zijn.
Volgens mij is lakschade idd niet te vermijden, waarbij het opnieuw spuiten van het schuifdak natuurlijk veel eennvoudiger is. Vraag is of als we het schuifdak aanpassen, het in de breedte de geleiding nog goed volgt. aan de andere kant, het gaat om mm's.
Het is wel dicht, dat wil zeggen, het ontwerp is zo dat het regenwater intern wordt afgevoerd naar de B stijl en de achterste stijl.
Volgens mij is lakschade idd niet te vermijden, waarbij het opnieuw spuiten van het schuifdak natuurlijk veel eennvoudiger is. Vraag is of als we het schuifdak aanpassen, het in de breedte de geleiding nog goed volgt. aan de andere kant, het gaat om mm's.
Het is wel dicht, dat wil zeggen, het ontwerp is zo dat het regenwater intern wordt afgevoerd naar de B stijl en de achterste stijl.
Re: oud bruin
Arnout,
Bus ziet er schitterend uit, e.e.a. gevolgd, proficiat!
Wat het dakprobleem betreft :
ALS het verschil in het schuifdak zit(heb je geluk) dan zou ik een ander schuifdakje kopen en dit spuiten.
Zit het in het dak zelf ja dan is er een groter probleem, wat ook wel weer opgelost, wordt maar hoe ?????
veel succes .
Peter
Bus ziet er schitterend uit, e.e.a. gevolgd, proficiat!
Wat het dakprobleem betreft :
ALS het verschil in het schuifdak zit(heb je geluk) dan zou ik een ander schuifdakje kopen en dit spuiten.
Zit het in het dak zelf ja dan is er een groter probleem, wat ook wel weer opgelost, wordt maar hoe ?????
veel succes .
Peter
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: oud bruin
Het is toch ooit uit elkaar gegaan
Dan denk ik dat met afstellen van het schuifdak een en ander opgelost moet kunnen worden.
Is er niemand anders met een schuifdak die een en ander kan bekijken of weet hie het in elkaar steekt
Gr
Marcel
Dan denk ik dat met afstellen van het schuifdak een en ander opgelost moet kunnen worden.
Is er niemand anders met een schuifdak die een en ander kan bekijken of weet hie het in elkaar steekt
Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
-
- Actief Lid
- Berichten: 353
- Lid geworden op: za sep 15, 2012 3:44 am
- Bouwjaar Bus: 1975
Re: oud bruin
proper blokje
komt heel proper zo te zien
komt heel proper zo te zien
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: oud bruin
Ik denk dat het verschil in bolling in het dak zit toch? Daar is flink aan gelast, dus ik gok dat die vervormd is. Dan nog is het luik aanpassen eenvoudiger... Lastig.
Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
Take the planet and make it spin your way
Re: oud bruin
Montage en afstellen is gedaan door iemand met ruime ervaring, dus daar zit geen rek meer in. Het dak had trouwens altijd een issue met openen, bedenk ik me nu.
Maar zoals als geopperd, luik aanpassen lijkt plan A. We gaan het meemaken!
Maar zoals als geopperd, luik aanpassen lijkt plan A. We gaan het meemaken!
Re: oud bruin
En weer een stapje: Open dak werkt (na enig duwen).
En koplampen erin
En koplampen erin