Ik combineer gewoon even mijn introductie met de start van mijn busverhaal, wat nu eindelijk weer voortgang kent. Ik lees trouwens al weer redelijk lang mee, en ben ook al jaren lid van de club. Maar een beetje slapend dus....
Ik ben Arnout, tegenwoordig al weer 40, en bezit al een jaar of 10 een mooie bruine 2 liter automaat uit 1978. Na een vakantie in italie met een brakke motor weggezet, maar nooit echt aan toegekomen om serieus op te lappen. Maar daar is dus nu verandering in gekomen. Geinspireerd door alle geweldige verhalen op het forum hebben we besloten dat onze bus flink aangepakt gaat worden. Ik heb daarvoor wel de makkelijke weg gekozen: uitbesteden!
Vandaag heeft Sjef de bus opgehaald, hieronder wat fotos zodat jullie je een beeld kunnen vormen. Motor revisie, her en der wat laswerk en opnieuw spuiten.
details van de bus: Is van VW zelf geweest, op een gegeven moment door Jan Willem Brier naar nederland gehaald.
M codes:
82 147 268
508 511 528 530 560
T1D590 GBA GDB HHW 060
25 4 7275 910 2211 33
dus:
Microbus Deluxe
8 seater (arrangement 2-3-3)
Type 4 (CJ) - 1970cc, 51 kW (70 bhp DIN)
Automatic gearbox
Dakota Beige
Agata Brown
Eberspacher heater BA6 (LHD)
With vent wing in passenger compartment opposite sliding door
With vent wing in sliding door and in all windows in the opposite side panel
Sliding window in the side panel opposite the sliding door
With vent wing in the Double Cab door and in the opposite side panel
With automatic step
Steel Sliding Roof
De automatic step heeft nederland niet gehaald, evenals een paar kleine andere zaken. Maar de kleur is natuurlijk geweldig! Evenals het open dak. En acht (!) hoofdsteunen. En de schuifraampjes. En en en. Het is gewoon een geweldige bus!
Ik ben wat huiverig voor een 31 jaar oude standkachel van eberspacher. Als iemand interesse heeft hoor ik het graag.
Hieronder nog twee plaatjes zodat de kinders zich niet te kort voelen gedaan.

En ja, ze zijn dol op capouchons.
Ik ben helaas vergeten een foto te maken van de bus vandaag achter de porsche... trekker. Was erg leuk.
Sjef heeft beloofd regelmatig fotos van de vorderingen te posten. Na al die tijd kan ik nu toch opeens niet wachten tot ie weer klaar is. Ik hou jullie op de hoogte.
Groeten,
Arnout