Rondje Afrika (vanuit Marokko)
- Marlous
- Beginner
- Berichten: 68
- Lid geworden op: wo jun 28, 2006 16:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Markelo
- Contacteer:
Re: Rondje Afrika (We zijn in Zuid Afrika)
Weer een berichtje van onze kant:
We zijn ondertussen in Kaapstad, het was tijd voor een beetje onderhoud. Omdat we geen fuseekogels kunnen vervangen met onze blote handen hebben we dit overgelaten aan een garage. Met behulp van de lokale VW-classic-specialist konden we aan de benodigde onderdelen komen.
Enfin 3 busloze dagen brachten we door in een huisje, maar nu is de bus voorzien van, 4 nieuwe fussekogels, 2 nieuwe banden en opnieuw uitgelijnd. We hebben heerlijk gehamsterd bij de VW specialist en er zijn , 4 nieuwe homokineten met hoezen, een V-snaar en 4 nieuwe bougies toegevoegd aan de voorraad reserve onderdelen.
Ontmoeting onderweg met andere busliefhebbende reizigers uit Duitsland:
Volksieworld, het VW walhalla in Capetown:
We ontmoetten 2 jongens die onze route willen rijden met een Baja:
Gastvrij onthaal in Kaapstad, van reizigers in een grote Daf truck :
We hebben het gehaald!, Kaap de goede hoop:
Wachten in de garage tijdens het onderhoud...:
Vervangen van fusseekogels:
Na al dat gesleutel kunnen we morgen eindelijk weer verder rijden uit Kaapstad. Het visum voor Angola wat we ondertussen aan het aanvragen waren is eindelijk binnen. We zijn helemaal klaar voor het avontuur aan de Westkust van Afrika...
We zijn ondertussen in Kaapstad, het was tijd voor een beetje onderhoud. Omdat we geen fuseekogels kunnen vervangen met onze blote handen hebben we dit overgelaten aan een garage. Met behulp van de lokale VW-classic-specialist konden we aan de benodigde onderdelen komen.
Enfin 3 busloze dagen brachten we door in een huisje, maar nu is de bus voorzien van, 4 nieuwe fussekogels, 2 nieuwe banden en opnieuw uitgelijnd. We hebben heerlijk gehamsterd bij de VW specialist en er zijn , 4 nieuwe homokineten met hoezen, een V-snaar en 4 nieuwe bougies toegevoegd aan de voorraad reserve onderdelen.
Ontmoeting onderweg met andere busliefhebbende reizigers uit Duitsland:
Volksieworld, het VW walhalla in Capetown:
We ontmoetten 2 jongens die onze route willen rijden met een Baja:
Gastvrij onthaal in Kaapstad, van reizigers in een grote Daf truck :
We hebben het gehaald!, Kaap de goede hoop:
Wachten in de garage tijdens het onderhoud...:
Vervangen van fusseekogels:
Na al dat gesleutel kunnen we morgen eindelijk weer verder rijden uit Kaapstad. Het visum voor Angola wat we ondertussen aan het aanvragen waren is eindelijk binnen. We zijn helemaal klaar voor het avontuur aan de Westkust van Afrika...
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: Rondje Afrika (Met foto's uit Zuid Afrika)
Zijn jullie in deze garage er nog achter gekomen wat de reden is dat julie bus zoveel homokineten-rubbers vreet?
I am Wouth and I approve this message.
- BeijingBay
- Actief Lid
- Berichten: 281
- Lid geworden op: ma okt 22, 2007 0:42 am
- Bouwjaar Bus: 1978
Re: Rondje Afrika (We zijn in Zuid Afrika)
Marlous schreef:Weer een berichtje van onze kant:
We zijn ondertussen in Kaapstad, het was tijd voor een beetje onderhoud. Omdat we geen fuseekogels kunnen vervangen met onze blote handen hebben we dit overgelaten aan een garage. Met behulp van de lokale VW-classic-specialist konden we aan de benodigde onderdelen komen.
Enfin 3 busloze dagen brachten we door in een huisje, maar nu is de bus voorzien van, 4 nieuwe fussekogels, 2 nieuwe banden en opnieuw uitgelijnd. We hebben heerlijk gehamsterd bij de VW specialist en er zijn , 4 nieuwe homokineten met hoezen, een V-snaar en 4 nieuwe bougies toegevoegd aan de voorraad reserve onderdelen.
Na al dat gesleutel kunnen we morgen eindelijk weer verder rijden uit Kaapstad. Het visum voor Angola wat we ondertussen aan het aanvragen waren is eindelijk binnen. We zijn helemaal klaar voor het avontuur aan de Westkust van Afrika...
The party is just getting started! Oost Afrika is een mooie warming up voor de westelijke route. Veel plezier daaro! Wanneer verwachten jullie de bocht langs Kameroen te maken? Er zit daar een notoir stukje in de route (van Ekok naar Mamfe geloof ik), is het natte seizoen (bijna) niet te doen, zelfs met een volledig geprepareerde 4x4. Maargoed, jullie zijn goed voorbereid en weten dit waarschijnlijk al. Bovendien kan een T2 alles, dus moet wel lukken.
Wel apart inderdaad dat je zoveel homokineethoezen verslijt, heb er nooit last van gehad. Heb je foto's van zo'n kapotte hoes? Is het gewoon slechte kwaliteit of iets anders?
Iron Lion - www.oranjetrophy.nl
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: Rondje Afrika (Met foto's uit Zuid Afrika)
wouthwortel schreef:Zijn jullie in deze garage er nog achter gekomen wat de reden is dat julie bus zoveel homokineten-rubbers vreet?
mischien bronco meer voeren
ik geniet van jullie reisverhalen en wens jullie een fijn vervolg van de reis toe
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
- Marlous
- Beginner
- Berichten: 68
- Lid geworden op: wo jun 28, 2006 16:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Markelo
- Contacteer:
Re: Rondje Afrika (Met foto's uit Zuid Afrika)
Een berichtje hier uit Angola. Na de winterse kou in Kaapstad zijn we nu weer gewoon aan het puffen van de hitte.
het mysterie van de hoezen blijft bestaan. We hebben nu complete homokineten incl nieuwe hoezen op voorraad voor als ze weer kapot gaan. Maar je zult altijd zien. Nu gaat er geen hoes meer stuk...
We hebben voor het regenseizoen een planning om zo min mogelijk nattgheid tegen te komen. Hopelijk gaat dat werken.
het mysterie van de hoezen blijft bestaan. We hebben nu complete homokineten incl nieuwe hoezen op voorraad voor als ze weer kapot gaan. Maar je zult altijd zien. Nu gaat er geen hoes meer stuk...
We hebben voor het regenseizoen een planning om zo min mogelijk nattgheid tegen te komen. Hopelijk gaat dat werken.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10983
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Rondje Afrika (Met foto's uit Zuid Afrika)
misschien gebruik(te) je te scherpe slang klemmen om ze vast te zetten?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Marlous
- Beginner
- Berichten: 68
- Lid geworden op: wo jun 28, 2006 16:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Markelo
- Contacteer:
Re: Rondje Afrika (Met foto's uit Zuid Afrika)
De hoezen scheuren op andere plekkken dan bij de klemmen. Zo langzamerhand hebben we het vermoeden dat het ligt aan het af en toe verhogen van de bus zodat de bus op die stukken niet goed is uitgelijnd.
Inmiddels heeft onze rembekrachtiger het begeven. Door de afgebroken onluchtingsbuis in de linkerwielkas, is er veel stof en zand in de servo gekomen. Waarschijnlijk zit het ventiel/klep (die schakelt tussen remmen en niet remmen) hierdoor vast. Nu hebben we het probleem dat als we de rem aantikken de rem vanzelf naar beneden wordt getrokken. Inmiddels hebben we en tijdelijke oplossing gevonden door de vacuumkant van de rembekrachtiger af te doppen maar we krijgen nu wel veel spierpijn van het zware remmen en soms blijft het pedaal steken. Overigens hebben we al geprobeerd met veel olie door te spoelen.
Aangezien het huis van de rembekrachtiger niet kan worden opengemaakt zijn we op zoek naar een nieuwe. In de gezocht rubriek hebben we al een oproepje geplaatst. We denken hier geen rembekrachtiger te kunnen vinden dus nu hopen we er 1 in Nl te vinden. We kunnen hier vanuit Afrika het geld overmaken en een DHL koerier op pad sturen.
Buiten dit probleempje maken we het verder goed. Angola is een prachtig land, helaas hebben we er nog geen t2's gezien.
Inmiddels heeft onze rembekrachtiger het begeven. Door de afgebroken onluchtingsbuis in de linkerwielkas, is er veel stof en zand in de servo gekomen. Waarschijnlijk zit het ventiel/klep (die schakelt tussen remmen en niet remmen) hierdoor vast. Nu hebben we het probleem dat als we de rem aantikken de rem vanzelf naar beneden wordt getrokken. Inmiddels hebben we en tijdelijke oplossing gevonden door de vacuumkant van de rembekrachtiger af te doppen maar we krijgen nu wel veel spierpijn van het zware remmen en soms blijft het pedaal steken. Overigens hebben we al geprobeerd met veel olie door te spoelen.
Aangezien het huis van de rembekrachtiger niet kan worden opengemaakt zijn we op zoek naar een nieuwe. In de gezocht rubriek hebben we al een oproepje geplaatst. We denken hier geen rembekrachtiger te kunnen vinden dus nu hopen we er 1 in Nl te vinden. We kunnen hier vanuit Afrika het geld overmaken en een DHL koerier op pad sturen.
Buiten dit probleempje maken we het verder goed. Angola is een prachtig land, helaas hebben we er nog geen t2's gezien.
- Hakkinen
- Gevorderde
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr mar 19, 2010 15:06 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Berg a/d Maas
- Contacteer:
Re: Rondje Afrika (Met foto's uit Zuid Afrika)
Geen rembekrachtiging s**ks. Ik neem aan dat je daar wel bergen hebt, lijkt me niet fijn. Ik hoop dat iemand je vanuit Holland snel kan helpen. Succes!
To Finish First, You First Have To Finish!
- Marlous
- Beginner
- Berichten: 68
- Lid geworden op: wo jun 28, 2006 16:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Markelo
- Contacteer:
Re: Rondje Afrika (Congo)
Na veel gedoe bij de douane hebben we de rembekrachtiger er doorheen gekregen en hij zit inmiddels onder de bus.
Wij zitten nu in de Congo Brazzaville. De westkust is en stuk ruiger nog dan de oostkust, maar het busje lijkt elke weg (tot grote verbazing van alle grote 4x4 reizigers) aan te kunnen. Gelukkig hebben we de zwaarste wegen nu achter de rug.
En we kwamen er vandaag achter dat we op de cover van de nieuwste pano staan.
Wij zitten nu in de Congo Brazzaville. De westkust is en stuk ruiger nog dan de oostkust, maar het busje lijkt elke weg (tot grote verbazing van alle grote 4x4 reizigers) aan te kunnen. Gelukkig hebben we de zwaarste wegen nu achter de rug.
En we kwamen er vandaag achter dat we op de cover van de nieuwste pano staan.
- bart en linda
- Beginner
- Berichten: 53
- Lid geworden op: wo jan 12, 2011 22:09 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: Rondje Afrika (vanuit de Congo)
vol bewondering!!!
mooie site ook en leuk om te volgen.
groetjes linda en bart
mooie site ook en leuk om te volgen.
groetjes linda en bart
- Gerard
- Actief Lid
- Berichten: 381
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:36 am
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Rondje Afrika (vanuit Mauritanie)
Al weer een heel stuk opgeschoten. We zitten inmiddels in Mauritanie. Overdag is het hier 42 graden in de schaduw. Rijden met de ramen dicht is koeler dan rijden met de ramen open!
Ook de bus heeft het warm, de electrische fan van de extra oliekoeler maakt voor het eerst deze reis overuren, hij staat nagenoeg de hele dag aan. Maar hij houdt de temperatuur nog wel netjes onder de 100C.
Lees de rest van de verhalen op de website http://www.RondjeAfrika.nl
Ook de bus heeft het warm, de electrische fan van de extra oliekoeler maakt voor het eerst deze reis overuren, hij staat nagenoeg de hele dag aan. Maar hij houdt de temperatuur nog wel netjes onder de 100C.
Lees de rest van de verhalen op de website http://www.RondjeAfrika.nl
www.RondjeAfrika.nl
'73 T2b 1600
'73 T2b 1600
Re: Rondje Afrika (vanuit de Congo)
Rode koni's in de jungle
- guidddo
- streepjestrekker
- Berichten: 6182
- Lid geworden op: do mei 15, 2008 22:43 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Peartugoal
- Contacteer:
Re: Rondje Afrika (vanuit de Congo)
We wachten nog even met de busses en sauna's meeting totdat jullie er ook bij zijn
ok
ok
De foto's zijn er weer
- Marlous
- Beginner
- Berichten: 68
- Lid geworden op: wo jun 28, 2006 16:18 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Markelo
- Contacteer:
Re: Rondje Afrika (vanuit Marokko)
We zijn ondertussen alweer een heel stuk opgeschoten en NL is al een stuk dichterbij gekomen. Waarschijnlijk komen we eind November thuis.
De bus doet het nog steeds prima. maar hij is wel heel hard toe aan wat grondiger onderhoud. Het is alsof hij een beetje moe is van het reizen (50.000+ km). Het zijn maar kleine dingetjes gelukkig, maar toch. Zoals de stuurdemper is bijna op, de richtingaanwijzer is een pietsie lam, de vooras moet uit elkaar en de voorbanden zijn nogal glad maar goed dat kan allemaal in Nederland opgelost worden. Gerard verlangt al naar luxe sleutelen, zonder stof en met al het gereedschap binnen handbereik.
Is er al een datum voor busses en sauna's bekend? We vroegen ons af of de sauna groot genoeg is om een bus in te parkeren zodat we de kou niet inhoeven?
Hier nog wat plaatjes:
De bus doet het nog steeds prima. maar hij is wel heel hard toe aan wat grondiger onderhoud. Het is alsof hij een beetje moe is van het reizen (50.000+ km). Het zijn maar kleine dingetjes gelukkig, maar toch. Zoals de stuurdemper is bijna op, de richtingaanwijzer is een pietsie lam, de vooras moet uit elkaar en de voorbanden zijn nogal glad maar goed dat kan allemaal in Nederland opgelost worden. Gerard verlangt al naar luxe sleutelen, zonder stof en met al het gereedschap binnen handbereik.
Is er al een datum voor busses en sauna's bekend? We vroegen ons af of de sauna groot genoeg is om een bus in te parkeren zodat we de kou niet inhoeven?
Hier nog wat plaatjes: