Fred en zijn bus.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10983
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Fred en zijn bus.
Ik heb het op mijn dak zitten. Vanwege pv panelen.
Dus omhoog was echt te zwaar. Maar naar beneden is nu echt trekken.
Zonder pv panelen is dat dus nog lastiger.
Ik heb 2 sloop veren gebruikt can de achterklep van een subaru legacy station.
Op het hout heb ik een stukje profiel geschroefd voor de stevigheid.
Dus omhoog was echt te zwaar. Maar naar beneden is nu echt trekken.
Zonder pv panelen is dat dus nog lastiger.
Ik heb 2 sloop veren gebruikt can de achterklep van een subaru legacy station.
Op het hout heb ik een stukje profiel geschroefd voor de stevigheid.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10983
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Fred en zijn bus.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Fred en zijn bus.
Dd truc is natuurlijk dat je een gasdrukveer neemt die het gewicht van het dak compenseert...
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: Fred en zijn bus.
Heb nu bij verschillende specialisten de vraag uitstaan welke gasdrukveer het beste resultaat geeft en welke bevestiging zij het beste achten.
Denk dat we er wel uitkomen.
Wordt vervolgd
Denk dat we er wel uitkomen.
Wordt vervolgd
Op naar een lang en heet bus seizoen.
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Fred en zijn bus.
Ben benieuwd! In elk geval succes!
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: Fred en zijn bus.
En weer een stapje verder.
De gasdrukveren zijn binnen, totale lengte van 900 mm met een druk van 450 Newton.
Ook alle beugeltjes in rvs.
Nu nog monteren.
Dat is wel een dingetje.
Moeten blindklink moeren in het dak geplaatst worden.
Even een plaatje van al dat moois.
De oplettende lezer en daar hebben we er veel van ziet dat er 2 setjes liggen. Nou dat klopt, er wil nog iemand zijn rug sparen.
De gasdrukveren zijn binnen, totale lengte van 900 mm met een druk van 450 Newton.
Ook alle beugeltjes in rvs.
Nu nog monteren.
Dat is wel een dingetje.
Moeten blindklink moeren in het dak geplaatst worden.
Even een plaatje van al dat moois.
De oplettende lezer en daar hebben we er veel van ziet dat er 2 setjes liggen. Nou dat klopt, er wil nog iemand zijn rug sparen.
Op naar een lang en heet bus seizoen.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10983
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Fred en zijn bus.
Quantacosta?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Fred en zijn bus.
Niet goedkoop.
Dit spul wordt in de maritieme wereld gebruikt.
Ik was ruim 180 euro kwijt.
Mooie bestemming van een bonus op het werk.
Hoop er lang plezier van te hebben.
Dit spul wordt in de maritieme wereld gebruikt.
Ik was ruim 180 euro kwijt.
Mooie bestemming van een bonus op het werk.
Hoop er lang plezier van te hebben.
Laatst gewijzigd door freddeblok op vr mar 05, 2021 19:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Op naar een lang en heet bus seizoen.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10983
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Fred en zijn bus.
Dat spul is niet goedkoop. Maar het is dan ook geen simpel iets
Ik ben benieuwd hoe het straks voelt.
Ik ben benieuwd hoe het straks voelt.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Fred en zijn bus.
Ik ben altijd bang dat je met zulke zware gasveren zoveel kracht op de bevestigingspunten zet, dat deze al vrij snel los gaan komen van het kwetsbare polyester van je hefdak.
Heeft iemand daar ervaring mee? 450 newton drukt aardig door volgens mij.
Heeft iemand daar ervaring mee? 450 newton drukt aardig door volgens mij.
Take the planet and make it spin your way
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: Fred en zijn bus.
450 Newton was en is te zwaar
Vandaag alles gemonteerd maar dak was niet meer naar beneden te krijgen.
Maandag maar even omruilen voor 250 Newton.
Wordt vervolgt.
Wel makkelijk rvs beugels door middel van blindklink moeren op het dak kunnen monteren.
Vandaag alles gemonteerd maar dak was niet meer naar beneden te krijgen.
Maandag maar even omruilen voor 250 Newton.
Wordt vervolgt.
Wel makkelijk rvs beugels door middel van blindklink moeren op het dak kunnen monteren.
Op naar een lang en heet bus seizoen.
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Fred en zijn bus.
Je zou hier eens kunnen kijken. Dat levert in elk geval wat informatie op over hoe je een gasveer moet berekenen. https://www.gasveerwinkel.nl/gasveer-be ... oelichting. Je kunt spelen met de maatvoering en het gewicht van je dak, de rekentool berekent dan het bijbehorende type gasveer.
Volgens mij heeft transporter t2 gasveren aan zijn hefdak bevestigd. Ook Wouth is er mee bezig geweest. viewtopic.php?f=30&t=13449&p=299107#p299107
Volgens mij heeft transporter t2 gasveren aan zijn hefdak bevestigd. Ook Wouth is er mee bezig geweest. viewtopic.php?f=30&t=13449&p=299107#p299107
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: Fred en zijn bus.
Ik wil de pret niet bederven........maar blindklinkmoeren in plaatwerk (en dat is wat het dak is!!) is vragen om uitscheuren.freddeblok schreef: ↑za mar 06, 2021 21:50 pm
Wel makkelijk rvs beugels door middel van blindklink moeren op het dak kunnen monteren.
Die achterste scharnieren van jouw hefdak zitten ook niet koud in het dak geschroefd, maar hebben aan de onderzijde van het dak (onzichtbaar voor het blote oog) een hoekprofiel met 3 aangelastte moeren om zodoende de krachten te verdelen.
Sorry dat ik de brenger van slecht nieuws ben
Laatst gewijzigd door wouthwortel op do mar 11, 2021 11:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.
I am Wouth and I approve this message.
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: Fred en zijn bus.
In een T2b-westfalia hefdak zit over de volle lengte een houten lat in de hoek gemonteerd.
Ik heb toendertijd een lange ijzeren profiel daar aan vast geschroefd, en aan dat ijzeren profiel zit dus de gasdrukveer, hoe zwaar die is, weet ik niet, maar nu moet ik dus het dak tegen houden als ik hem open maak!
I am Wouth and I approve this message.
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: Fred en zijn bus.
2 setjes met 2 verschillende werkende lengtes?freddeblok schreef: ↑vr mar 05, 2021 14:23 pm
De oplettende lezer en daar hebben we er veel van ziet dat er 2 setjes liggen. Nou dat klopt, er wil nog iemand zijn rug sparen.
I am Wouth and I approve this message.