Fred en zijn bus.
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Fred en zijn bus.
De bevesting aan de bus zou ik aanbrengen op het voorste uiteinde van de dakscharnier. De andere zijde maak je vast aan het hefdak, voor de drukverdeling kan je daar een hoekprofiel aanbrengen.
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: Fred en zijn bus.
Of op het horizontaal liggende hoekprofiel waar het achterste scharnier heen en weer in beweegt; daar is nog genoeg "vlees" over.
Wel ff goed meten waar het montagepunt in het dak komt te liggen t.o.vb. het scharnierpunt op het moment dat het dak dicht is.
Dat lengteverschil moet de gasdemper namelijk met gemak kunnen halen.
Wel ff goed meten waar het montagepunt in het dak komt te liggen t.o.vb. het scharnierpunt op het moment dat het dak dicht is.
Dat lengteverschil moet de gasdemper namelijk met gemak kunnen halen.
I am Wouth and I approve this message.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10983
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Fred en zijn bus.
Heren hij heeft al 2 gaten in zijn dak. Ga lekker ergens anders mosterd brengen
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: Fred en zijn bus.
Heb er 4 blindklink moeren inzitten 2 per kant.
In het stukje dak wat verdiept zit en daar is het plaatwerk dubbel.
Bang voor uitscheuren ben ik niet.
En zo ja een las apparaat doet wonderen.
Op het hout in het dak komt een mooi rvs strip te zitten.
In het stukje dak wat verdiept zit en daar is het plaatwerk dubbel.
Bang voor uitscheuren ben ik niet.
En zo ja een las apparaat doet wonderen.
Op het hout in het dak komt een mooi rvs strip te zitten.
Op naar een lang en heet bus seizoen.
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Fred en zijn bus.
We zijn benieuwd, welke maat ga je gebruiken? De veren die je liet zien waren de sterk, toch?
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Fred en zijn bus.
Dat is toch zo te berekenen , waarom van alles uitproberen?
Heb dat vroeger op het werk ook al eens meegemaakt, moest een zwaar luik open gaan en blijven staan, 2 dagen aan het klooien geweest met allerhande veren en dempers, tot de slotsom gekomen dat het iets moeilijker is dan het lijkt,daarna naar een carrosseriebedrijf gereden en het probleem voorgelegd, die man op kantoor pakt zijn tabellen erbij en gaat langs de lijst en streept de veren aan die het moesten doen, bestellen , 2 dagen later binnen met de maten waar de bevestigingen moeten komen, ook dat luistert nauw, en helemaal perfect in 1 keer gaat hij vanzelf heel rustig open en konden hem ook zo met 1 hand weer dicht doen dus nooit meer klooien!!!
Heb dat vroeger op het werk ook al eens meegemaakt, moest een zwaar luik open gaan en blijven staan, 2 dagen aan het klooien geweest met allerhande veren en dempers, tot de slotsom gekomen dat het iets moeilijker is dan het lijkt,daarna naar een carrosseriebedrijf gereden en het probleem voorgelegd, die man op kantoor pakt zijn tabellen erbij en gaat langs de lijst en streept de veren aan die het moesten doen, bestellen , 2 dagen later binnen met de maten waar de bevestigingen moeten komen, ook dat luistert nauw, en helemaal perfect in 1 keer gaat hij vanzelf heel rustig open en konden hem ook zo met 1 hand weer dicht doen dus nooit meer klooien!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: Fred en zijn bus.
Mosterd??
Wij proberen erger te voorkomen!
I am Wouth and I approve this message.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Fred en zijn bus.
En voorkomen dat de gaten te groot worden
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Lars
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Hoogerheide
Re: Fred en zijn bus.
Ik zag dat Ruud dit inmiddels ook aanbied. Niet goedkoop....
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: Fred en zijn bus.
Vandaag niets aan de bus maar wel luchtgekoeld.
Heb namelijk in de Fiat 500 een ander blok gelegd. Was ook nodig originele blok had vorig jaar een warm loper gehad en was zodanig beschadigd en versleten dat revisie niet rendabel was.
Goede raad is duur dus een blok van een Fiat 126 er in. Schrijf je snel maar carter moest worden aangepast voor startmotor. Ook de kabelboom die er bij zit was een dingetje wat komt waar en wat wel en wat niet aansluiten.
Best wel mee aan het stoeien geweest maar succes blok loopt.
Nu nog fijn afstellen en wegknippen wat niet nodig is.
Ben er blij mee.
Heb namelijk in de Fiat 500 een ander blok gelegd. Was ook nodig originele blok had vorig jaar een warm loper gehad en was zodanig beschadigd en versleten dat revisie niet rendabel was.
Goede raad is duur dus een blok van een Fiat 126 er in. Schrijf je snel maar carter moest worden aangepast voor startmotor. Ook de kabelboom die er bij zit was een dingetje wat komt waar en wat wel en wat niet aansluiten.
Best wel mee aan het stoeien geweest maar succes blok loopt.
Nu nog fijn afstellen en wegknippen wat niet nodig is.
Ben er blij mee.
Op naar een lang en heet bus seizoen.
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Fred en zijn bus.
En Fred, wat heb je met de aandrijfassen gedaan? Want met een 126-motor past het niet helemaal en de spiebaan afkorten is niet zo'n goed plan.
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: Fred en zijn bus.
Aan de aandrijving niets gedaan.mobiel70 schreef:En Fred, wat heb je met de aandrijfassen gedaan? Want met een 126-motor past het niet helemaal en de spiebaan afkorten is niet zo'n goed plan.
Versnellingsbak hoefde niet te worden aangepast.
Op naar een lang en heet bus seizoen.
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Fred en zijn bus.
Da's heel mooi! Hopen dat er niet opnieuw een warmloper ontstaat. Weet je trouwens de oorzaak al?
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- freddeblok
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3476
- Lid geworden op: vr aug 27, 2010 14:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Purmerend
Re: Fred en zijn bus.
Onderweg voor een lange meivakantie
Eerste terras, het mag weer.
Eerste terras, het mag weer.
Op naar een lang en heet bus seizoen.