* T2A Panel Laag en traag Bugardi.com *
Re: * T2A Panel Laag en traag Bugardi.com *
Mooi geworden Jasper!
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!
- Jasper Bugardi.com
- Actief Lid
- Berichten: 123
- Lid geworden op: vr aug 13, 2010 16:21 pm
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: * T2A Panel Laag en traag Bugardi.com *
Goedemiddag Mannen/ vrouwen.
Ik heb al een paar topritjes erop zitten met het busje, hij rijdt boven verwachting.
Alleen nu had ik het volgende probleem, ik reed een paar weken geleden met mooi weer naar het MIVW event. onderweg begon het wat te ruiken naar een rubberlucht, even aan de kant gezet en toen zag ik dat me remlichten bleven branden en dat me achter remmen een heeel klein beetje aanliepen, daardoor dus warme remmen. na een paar keer geprobeerd te hebben de rem in te trappen om het te verhelpen veranderde er niks.
Langzaam toch maar naar dat evenement gereden, we waren al aardig in de buurt. toen de bus even stil stond was het probleem over. alleen op de terugweg weer het zelfde euvel. hij heeft het even niet gehad en nu had ik gisteravond weer het zelfde probleem. wat kan dit zijn?
Remleidingen zijn gevuld met Dot4 remolie. iemand zei dat Dot3 misschien beter is omdat deze minder uitzet als het warm is. klopt dit?
Hoofdremcilinder is met gescheiden systeem. remmerij is verder allemaal nieuw.
Ik heb al een paar topritjes erop zitten met het busje, hij rijdt boven verwachting.
Alleen nu had ik het volgende probleem, ik reed een paar weken geleden met mooi weer naar het MIVW event. onderweg begon het wat te ruiken naar een rubberlucht, even aan de kant gezet en toen zag ik dat me remlichten bleven branden en dat me achter remmen een heeel klein beetje aanliepen, daardoor dus warme remmen. na een paar keer geprobeerd te hebben de rem in te trappen om het te verhelpen veranderde er niks.
Langzaam toch maar naar dat evenement gereden, we waren al aardig in de buurt. toen de bus even stil stond was het probleem over. alleen op de terugweg weer het zelfde euvel. hij heeft het even niet gehad en nu had ik gisteravond weer het zelfde probleem. wat kan dit zijn?
Remleidingen zijn gevuld met Dot4 remolie. iemand zei dat Dot3 misschien beter is omdat deze minder uitzet als het warm is. klopt dit?
Hoofdremcilinder is met gescheiden systeem. remmerij is verder allemaal nieuw.
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: * T2A Panel Laag en traag Bugardi.com *
Vrije slag hoofdrem cilinder goed?en ook de stalen leidingen vervangen?
Jan willem
Jan willem
- Jasper Bugardi.com
- Actief Lid
- Berichten: 123
- Lid geworden op: vr aug 13, 2010 16:21 pm
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: * T2A Panel Laag en traag Bugardi.com *
stalen leiding is ook vervangen..
vrij slag van het pedaal is aanwezig, misschien als ik die iets ruimer zet dat ie wat meer "adem ruimte" heeft dat ga ik morgen even proberen.
Kan het iets te maken met het warme weer of is het gewoon toevallig?
bedankt voor de reactie
vrij slag van het pedaal is aanwezig, misschien als ik die iets ruimer zet dat ie wat meer "adem ruimte" heeft dat ga ik morgen even proberen.
Kan het iets te maken met het warme weer of is het gewoon toevallig?
bedankt voor de reactie
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: * T2A Panel Laag en traag Bugardi.com *
Buitentemperatuur kan niet veel invloed hebben, olie wordt (in de remklauwen) al snel ca. 90 graden.
Lijkt me niet dat een paar graden buitentemperatuurverschil daar veel aan veranderen.
Ik zou het idd bij de vrije slag en of de afstelling zoeken.
Let wel, ook nieuw materiaal kan (fabrieks-)fouten bevatten.
Lijkt me niet dat een paar graden buitentemperatuurverschil daar veel aan veranderen.
Ik zou het idd bij de vrije slag en of de afstelling zoeken.
Let wel, ook nieuw materiaal kan (fabrieks-)fouten bevatten.
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl