Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
haha 300pk dat zou wat zijn ja maar ik vind: luchtgekoeld = lucht gekoeld en 300pk in een busje, dan lijkt het me inderdaad dat je dan zulke taferelen krijgt hahahaha
Stel dat ik toch een 1776 neem, wat voor bak zou hier dan het beste achter kunnen (rekening houdend met het feit dat ik niet m'n halve bus wil aanpassen kwa ophanging ofzo )
Bedankt alvast!
Stel dat ik toch een 1776 neem, wat voor bak zou hier dan het beste achter kunnen (rekening houdend met het feit dat ik niet m'n halve bus wil aanpassen kwa ophanging ofzo )
Bedankt alvast!
T2b 1979 Eurec Cassandra
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
Als je luchtgekoeld wilt blijven en toch veel PK's wilt dan weet ik nog wel wat leuks te koop:
Spoiler:
Heb je wel een hele dikke portemonnee nodig denk ik
Heb je wel een hele dikke portemonnee nodig denk ik
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
naja das me wat te haha
Iemand een idee kwa bak ? of een advies ?
Iemand een idee kwa bak ? of een advies ?
T2b 1979 Eurec Cassandra
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
net VP C gemaild voor een definitieve offerte, ik ben er bijna uit of ik het doe ja of nee ik denk dat het een ja wordt, maar wil alles even zien wat ik krijg voor het geld dat ik er voor moet betalen
oja heb wel besloten mijn originele blok zelf te houden, die hoort nou eenmaal bij de bus (en mooi als reserve)
oja heb wel besloten mijn originele blok zelf te houden, die hoort nou eenmaal bij de bus (en mooi als reserve)
T2b 1979 Eurec Cassandra
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
Zo dat is een h-e-l-e dikke laag stof
Ff een update:
Ik ben druk geweest met mijn eind stage/scriptie welke ik volgende week in moet leveren, dus de bus heeft (sinds mei dus al....) geen aandacht meer gehad en staat nog steeds warm in de stalling.
Ik heb sinds oktober dus niks meer van VPC gehoord en ik blijf er ook niet nog 10x achter aan bellen voor een offerte... (had hem al 3x gebeld) dus dat heb ik maar opzij geschoven, bus blijft gewoon origineel zolang het blok het nog gewoon goed doet.
Deel van de rede dat ik dus geen blok nam was, dat ik naar 3 jaar als dagelijks vervoer in een Polo 6n2 GTI te hebben gereden, het tijd vond voor wat groters/anders en vooral, snellers.
Zo gezegd zo gedaan, polo te koop gezet en deze was ik na 2 dagen kwijt. Toen ben ik gaan zoeken, zoeken en nog eens zoeken en nu staat er een originele BMW E46 330i M-tech1 op de oprit. Voor de geintresserde zie spoiler:
Spoiler:
De bus gaat binnenkort terug naar de spuiter (als het weer beter wordt) om onder garantie wat kleine dingetjes te laten herstellen die na de rit van de Wörthersee tevoorschijn kwamen.
Daarnaast heb ik bij reprowesty een retro luifel gekocht, ik kan niet wachten om hem uit te proberen!
Ik kwam op facebook trouwens nog een hele mooie foto van de bus tegen van in Oostenrijk afgelopen mei:
Die komt in canvas op mijn kamer te hangen en na het zien van deze foto wil ik weer cruisen
Ff een update:
Ik ben druk geweest met mijn eind stage/scriptie welke ik volgende week in moet leveren, dus de bus heeft (sinds mei dus al....) geen aandacht meer gehad en staat nog steeds warm in de stalling.
Ik heb sinds oktober dus niks meer van VPC gehoord en ik blijf er ook niet nog 10x achter aan bellen voor een offerte... (had hem al 3x gebeld) dus dat heb ik maar opzij geschoven, bus blijft gewoon origineel zolang het blok het nog gewoon goed doet.
Deel van de rede dat ik dus geen blok nam was, dat ik naar 3 jaar als dagelijks vervoer in een Polo 6n2 GTI te hebben gereden, het tijd vond voor wat groters/anders en vooral, snellers.
Zo gezegd zo gedaan, polo te koop gezet en deze was ik na 2 dagen kwijt. Toen ben ik gaan zoeken, zoeken en nog eens zoeken en nu staat er een originele BMW E46 330i M-tech1 op de oprit. Voor de geintresserde zie spoiler:
De bus gaat binnenkort terug naar de spuiter (als het weer beter wordt) om onder garantie wat kleine dingetjes te laten herstellen die na de rit van de Wörthersee tevoorschijn kwamen.
Daarnaast heb ik bij reprowesty een retro luifel gekocht, ik kan niet wachten om hem uit te proberen!
Ik kwam op facebook trouwens nog een hele mooie foto van de bus tegen van in Oostenrijk afgelopen mei:
Die komt in canvas op mijn kamer te hangen en na het zien van deze foto wil ik weer cruisen
T2b 1979 Eurec Cassandra
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
Zat me toevallig pas af te vragen hoe het met dit blokje was... Vpc is toch niet zo'n aanrader dus?
Coole pic van je bus, staat er netjes bij zo! En die beemer mag er ook wezen...
Coole pic van je bus, staat er netjes bij zo! En die beemer mag er ook wezen...
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
Thanks !
Naja ze zullen wel goed werk leveren, maar ik wilde toen echt een blok laten bouwen en heb 3x aan de telefoon te horen gekregen dat ik een offerte opgestuurd zou krijgen binnen een paar dagen. mooi niet dus. terwijl ik toch aanneem dat ze toch wel graag een blok bouwen voor zulk geld maarja..
Ik was er op een gegeven moment wel klaar mee en toen heb ik toch maar besloten om dan de polo maar een keer om te wisselen voor iets anders en het blok van de T2 nog maar een jaar te laten voor wat het is, er is niks mis mee tenslotte. Al weet ik nu al dat ik me na de eerste lange rit toch weer ga "ergeren" (is misschien een groot woord) over het enorme langzame optrekken, wat ook wel zn charme heeft natuurlijk, het blijft een hobby om er mee te rijden !
Naja ze zullen wel goed werk leveren, maar ik wilde toen echt een blok laten bouwen en heb 3x aan de telefoon te horen gekregen dat ik een offerte opgestuurd zou krijgen binnen een paar dagen. mooi niet dus. terwijl ik toch aanneem dat ze toch wel graag een blok bouwen voor zulk geld maarja..
Ik was er op een gegeven moment wel klaar mee en toen heb ik toch maar besloten om dan de polo maar een keer om te wisselen voor iets anders en het blok van de T2 nog maar een jaar te laten voor wat het is, er is niks mis mee tenslotte. Al weet ik nu al dat ik me na de eerste lange rit toch weer ga "ergeren" (is misschien een groot woord) over het enorme langzame optrekken, wat ook wel zn charme heeft natuurlijk, het blijft een hobby om er mee te rijden !
T2b 1979 Eurec Cassandra
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
En gelijk heb je. Als je nu geen afspraak kan maken met ze dan zal dat later ook niet zijn.
Maar een subaru trekt ook lekker op en is goedkoper;)
Maar een subaru trekt ook lekker op en is goedkoper;)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
haha inderdaad dat is waar
Leuk projectje voor volgend jaar misschien!
Leuk projectje voor volgend jaar misschien!
T2b 1979 Eurec Cassandra
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
Ennn weer met de stofkam over het topic heen!
Het gaat eindelijk gebeuren, de bus mag binnenkort de stalling uit om de beentjes te strekken!
Ik ben vanaf aankomende zaterdag eigenaar van een eigen opslag/werkplaatsje van 9x4 meter
De bus staat nu bij een familie lid in de stalling, maar ik kan daar niet gemakkelijk bij, moet altijd een aantal dagen van te voren bellen om de bus te halen of brengen etcetera. Vanaf nu kan ik erbij wanneer ik wil, hoe laat ik wil en ik kan overdekt aan de bus sleutelen ! wel zo lekker !
Ik ben benieuwd hoe hij de stalling uitkomt, zal wel lekker onder de vliegenpoep zitten
Als het een beetje weer is aankomend weekend (of in ieder geval, droog... ) dan haal ik hem zaterdag al uit de oude stalling.
To do binnenkort:
- Gasveren hef dak monteren
- Spuiter contacteren
- luifel uit proberen
- Notchen/verstelbare veerplaten ?!: Aangezien de bus wanneer ik hem achter nog 1 tand verlaag, mooi recht ligt (nu staat hij iets voorover) maar dan met de aandrijfassen en draagarmen tegen het chassis klapt, ben ik van plan hem van de zomer te laten notchen. mijn polo heb ik toen der tijd ook laten notchen en dat was super netjes en strak gedaan. Ik denk dat ik de bus er toch ook maar aan moet laten geloven, staat namelijk wel zo mooi met de wielen wat verder in de kassen achter
- en vooral: Rijden en genieten!
Groeten !
Het gaat eindelijk gebeuren, de bus mag binnenkort de stalling uit om de beentjes te strekken!
Ik ben vanaf aankomende zaterdag eigenaar van een eigen opslag/werkplaatsje van 9x4 meter
De bus staat nu bij een familie lid in de stalling, maar ik kan daar niet gemakkelijk bij, moet altijd een aantal dagen van te voren bellen om de bus te halen of brengen etcetera. Vanaf nu kan ik erbij wanneer ik wil, hoe laat ik wil en ik kan overdekt aan de bus sleutelen ! wel zo lekker !
Ik ben benieuwd hoe hij de stalling uitkomt, zal wel lekker onder de vliegenpoep zitten
Als het een beetje weer is aankomend weekend (of in ieder geval, droog... ) dan haal ik hem zaterdag al uit de oude stalling.
To do binnenkort:
- Gasveren hef dak monteren
- Spuiter contacteren
- luifel uit proberen
- Notchen/verstelbare veerplaten ?!: Aangezien de bus wanneer ik hem achter nog 1 tand verlaag, mooi recht ligt (nu staat hij iets voorover) maar dan met de aandrijfassen en draagarmen tegen het chassis klapt, ben ik van plan hem van de zomer te laten notchen. mijn polo heb ik toen der tijd ook laten notchen en dat was super netjes en strak gedaan. Ik denk dat ik de bus er toch ook maar aan moet laten geloven, staat namelijk wel zo mooi met de wielen wat verder in de kassen achter
- en vooral: Rijden en genieten!
Groeten !
T2b 1979 Eurec Cassandra
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: wo sep 08, 2010 20:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Den Haag/Scheveningen
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
Ha, hij leeft nog! Waar ga je hem laten notchen? Heb bij Erwin van Volksprojects laatst navraag gedaan en die prijzen waren zeer schappelijk.
Bus laten bekleden, stuur maar PB voor info!
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
Hij leeft zeker nog ! (hoop ik )
Ik laat hem notchen bij iemand die bekend staat binnen de "vw scene" om het notchen (peter), kostte voor mijn polo ook echt heel weinig en is super gedaan! Wat het voor de bus zou kosten weet ik niet, zou hem binnenkort bellen heb ik afgesproken.
Ik laat hem notchen bij iemand die bekend staat binnen de "vw scene" om het notchen (peter), kostte voor mijn polo ook echt heel weinig en is super gedaan! Wat het voor de bus zou kosten weet ik niet, zou hem binnenkort bellen heb ik afgesproken.
T2b 1979 Eurec Cassandra
- JRS
- Gevorderde
- Berichten: 526
- Lid geworden op: di mar 08, 2011 22:39 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Groningen
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
Heb alleen een setje horse shoe plates gemonteerd achter en bus staat bij mij bijna recht.
Misschien ook nog een optie?
Misschien ook nog een optie?
05-1971 Early Bay Westfalia
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
Ik heb mijn bus een keer achter 1 tand extra verlaagd, hi lag toen recht maar het bonkt al bij de kleinste kuil in de weg , zit verschil in de ene en de andere bus wat betreft vrijheid tussen chassis en aandrijfassen / draagarmen. Ik heb ook wel een camper opbouw natuurlijk .
T2b 1979 Eurec Cassandra
- Dubbel schuiver
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schagen
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
Bij een T2a is de vrije ruimte ook anders dan bij een t2b.
Een T2a kun je daardoor ook gemakkelijker laag leggen dan een T2B.
Groet Patrick
Een T2a kun je daardoor ook gemakkelijker laag leggen dan een T2B.
Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal