Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979

Bericht door Briebelbus » vr mei 18, 2012 19:59 pm

dan denk ik er dus in dit geval anders over ;) Een camper gebruik ( ik dan tenminste ) om in te koken/ slapen en te relaxen. Ik heb er echt alles bij de hand en kan doen en laten wat ik wil, terwijl ik in een hotel alsnog me beperkt voel.

Op een evenement zoals Budel is enkel en toilet nodig een douche is daar luxe.
Op vakantie op een camperplaats is het precies hetzelfde. Stroom; water & toilet aanwezig is voldoende; als ik dan wel om de paar dagen een camping kan opzoeken om ff lekker te douchen enzo ben ik al tevreden. En ik vind E 26,- per persoon per nacht niet goedkoop; ik sta meestal op een camping voor E 15,- per nacht ( 2 personen + bussie )
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3154
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979

Bericht door Wilfred » vr mei 18, 2012 21:08 pm

Dat ziet eruit als een gave reis, en leuke foto's! Mooi om zo op een afstandje van mee te genieten. En ook lekker dat je busje heeft laten zien dat ie ook gewoon lekker ver kan rijden! :D
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
DOKA '73
Gevorderde
Berichten: 875
Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Vijfhuizen (N-H)
Contacteer:

Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979

Bericht door DOKA '73 » vr mei 18, 2012 21:15 pm

idd mooi verslag van een prima vakantie zo te zien, Mooi dat je bus het zo goed heeft gedaan
grt Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""

http://www.a-leebel.nl/

Gebruikersavatar
FlorisH
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di mar 02, 2010 22:00 pm
Bouwjaar Bus: 1979

Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979

Bericht door FlorisH » zo mei 20, 2012 11:29 am

Bedankt allemaal ! t was inderdaad een Prima vakantie!

@turbo.d : ik heb dat gevoel van beperkheid niet zo, ik vind het wel makkelijk, camperen doe ik m'n hele leven al en had daar nu even geen zin in :)
T2b 1979 Eurec Cassandra

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10114
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979

Bericht door Briebelbus » zo mei 20, 2012 11:45 am

Ik begrijp je redenering, en het is puur persoonlijk zoals ik dat voel (voorbeeldje; als ik zin heb in een kopje thee s'-avonds kan ik dat in me bussie meteen maken, in een hotel is het een hele onderneming en zo zijn er meer van dat soort dingen )

Ik heb ook al veel kampeer ervaring o.a met een tent en als het dan veel regent wordt je niet blij. Een camper is in dat geval pure luxe.

Ik heb het op die manier al vaker ervaren en dat gevoel kreeg ik laatst ook toen ik in me bussie zat in Zuid Limburg en de regen op het dak kletterde. Ik zag een aantal mensen met een tent en wilde absoluut niet ruilen. ( beetje off topic maar goed )

Een bussie is voor iedereen een ander soort beleving en iedereen heeft hem om andere redenen.

En niemands rede is meer of minder waard dan die van de andere.

Hoop beetje duidelijk gemaakt te hebben wat ik bedoel 8)
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979

Bericht door Baphi » zo mei 20, 2012 21:56 pm

Nu weer ONtopic: stoer dat je zo'n trip hebt gemaakt hoor! Zeker omdat je nog niet echte "serieuze" kilometers hebt gemaakt. Ik zag dat dat evenement flink gesponsord wordt door VW duitsland en zelfs de hoogste baas van VW heeft zijn gezicht daar laten zien... :-)
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
FlorisH
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di mar 02, 2010 22:00 pm
Bouwjaar Bus: 1979

Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979

Bericht door FlorisH » ma mei 21, 2012 20:48 pm

@ Turbo.d: ik snap je wel hoor haha :)

@ Baphi: Yep vond het erg spannend :D maar zeker voor herhaling vatbaar!

het is inderdaad een officeel evenement van VW, Seat, Skoda en partners. grootste meeting van Europa geloof ik ook, maar evenement zelf heb ik niet gezien, de 2 weken voor het evenement zijn het leukst, dan rijden de dikste autos uit Europa er rond (ook veel AC) en is de sfeer top, aantal dagen voor het evenement kan je , als je puur voor de sfeer gaat, beter weg gaan, dan komen de rare tupperware tuning gasten en zuipende/dronken duitsers die de sfeer aardig verzieken. evenement zelf is leuk om een keer mee te maken, maar wij gaan nu steeds de weken ervoor :)
T2b 1979 Eurec Cassandra

Gebruikersavatar
FlorisH
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di mar 02, 2010 22:00 pm
Bouwjaar Bus: 1979

Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979

Bericht door FlorisH » do sep 20, 2012 12:25 pm

kuch kuch, even een laag stof van dit topic afblazen :shock: :shock:

De bus is na de Wörthersee naar de stalling gegaan en is daar de hele zomer ook gebleven en ik heb hem sindsdien ook niet meer bekeken #-o [-X

Heb er niet echt de tijd voor gehad, heb alleen maar gewerkt en loop nu stage voor school.

Ik twijfelde al langer om mijn motorfiets te verkopen aangezien ik er in 1 jaar maar 1500km mee heb gereden en het zonde vind om hem te laten staan.
Toen ik afgelopen weekend met 2 vrienden naar de Airmighty picknick ging, in een kever, begon het ineens enorm te jeuken om de bus weer te zien en er mee te rijden etc. :mrgreen: 8) =D>

Toen ik 's avonds thuis kwam wist ik het zeker: De motorfiets gaat eruit, en er komt een ander blok in de T2!

na mijn eerdere navraag op het forum m.b.t. motorblokken, ben ik tot de conclusie gekomen dat het denk ik toch maar een type 1 1600 moet worden (maar dan 1670cc ofzo) en dan dubbelpoorts zodat er dubbele carburateurs op kunnen (toch ? ) . het blokje gewoon netjes en sneller maken dan het standaard blok is dus de bedoeling.

Ik heb al geïnformeerd bij kevercentrum Kortenhoef, die hebben nog een z.g.a.n. blok en kunnen eventueel ook nieuw leveren, dus ik ga daar maar is kijken denk ik binnenkort!

bedoeling is eigenlijk om zelf in de winter het blok op te bouwen, zo leer ik meteen hoe de luchtgekoelde motor in elkaar zit en heb ik (hopelijk) achteraf een zelf inelkaar gezet stukje techniek om er van het voorjaar in te hangen :D

Daarnaast wil ik binnenkort eindelijk een luifel laten maken voor aan de bus en de gasveren maar is gaan vervangen van het hefdak, ik heb dat al 2x geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar....

To be continued!
T2b 1979 Eurec Cassandra

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979

Bericht door gijsv » do sep 20, 2012 15:42 pm

Als je nog de originele motor in je bus hebt heb je al een dubbelpoorts ;-) Dit slaat op je koppen en niet op je carb.

Als je voor een andere motor gaat denk dan wel eerst wat je wilt, je versnellingsbak is namelijk ook een beperkende factor. Tevens is de ene motor bouwer de andere niet... Er zijn hier op het forum zeker een aantal mensen die veel verstand hebben van motorbouw, tuning etc. zal daar eerst maar eens mee in contact gaan voordat je een betrouwbare motor inruilt voor iets waar je later spijt van krijgt.

Succes in ieder geval!

Gebruikersavatar
FlorisH
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di mar 02, 2010 22:00 pm
Bouwjaar Bus: 1979

Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979

Bericht door FlorisH » do sep 20, 2012 16:37 pm

Bedankt voor je reactie!

Ik dacht dat dubbelpoorts betekende , dat je links en rechts een inlaat kant hebt (bij de koppen) en dan dus ook 2 carburateurs kan aansluiten, en dat mijn bus dus enkelpoorts was en de inlaat centraal heeft, misschien moet ik me er toch maar is wat meer in verdiepen :mrgreen: :oops: :oops: :lol: ......

Bedoeling is trouwens sowieso, dat ik de oude motor behoud.

ik zal als ik vanavond tijd heb het forum wat meer doorspitten over de motoren, had ik van de week al gedaan maar er is zoveel info, en ook redelijk verschillend soms, dat ik er niet helemaal uit kom geloof ik :oops:
T2b 1979 Eurec Cassandra

deNIELSon
Luchtgekoeld
Berichten: 1061
Lid geworden op: wo sep 08, 2010 20:57 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Den Haag/Scheveningen

Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979

Bericht door deNIELSon » do sep 20, 2012 17:09 pm

Bus hele zomer in de stalling! [-X

Ik dacht even toen je zei

"
FlorisH schreef:Toen ik afgelopen weekend met 2 vrienden naar de Airmighty picknick ging, in een kever, begon het ineens enorm te jeuken om


Om de bus de deur uit te doen en een kever te kopen :lol:

Mbt je blok, als je een upgrade wil van je standaard 1600 dan ga je toch snel naar een 1641 of 1776 blok of heb ik het mis?

Nou zoals eerder gemeld gelukkig zijn er genoeg mensen die er echt verstand van hebben :mrgreen:
Bus laten bekleden, stuur maar PB voor info!

Gebruikersavatar
FlorisH
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di mar 02, 2010 22:00 pm
Bouwjaar Bus: 1979

Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979

Bericht door FlorisH » do sep 20, 2012 17:43 pm

yep dan ga je in de CC's omhoog idd :) maar ik ben nu nog echt aan het kijken wat handig is enzo , maar kan niet wachten om te beginnen ermee!

Ik schaame me idd diep dat de bus al meer dan een half jaar binnen staat :( daarom ga ik zo bellen naar de stalling, aangezien ik die toch nog moet betalen, dan kan ik meteen de bus ff zien vanavond :P
T2b 1979 Eurec Cassandra

Gebruikersavatar
Stuif
Luchtgekoeld
Berichten: 3899
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Maassluis

Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979

Bericht door Stuif » do sep 20, 2012 19:02 pm

Schaam je niet, je hebt hem en je rijdt er (soms) mee :D :wink:
Lucht bevriest en kookt nooit

Gebruikersavatar
FlorisH
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di mar 02, 2010 22:00 pm
Bouwjaar Bus: 1979

Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979

Bericht door FlorisH » do sep 20, 2012 20:35 pm

Haha bedankt voor de support stuif :p

Vanavond bij de bus geweest, op stof en vliegen poep na is de bus nog zoals ik hem heb weggezet ! Super !
T2b 1979 Eurec Cassandra

Gebruikersavatar
FlorisH
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di mar 02, 2010 22:00 pm
Bouwjaar Bus: 1979

Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979

Bericht door FlorisH » do okt 04, 2012 9:39 am

Ondertussen heb ik via ReproWesty een luifel gekocht :D mooi oranje doek dus dat past super bij de bus! lekker oldschool! :D 8)

Mijn zoektocht naar een nieuw blok is denk ik gelukt. Ik heb besloten dat het een 1776cc moet worden :twisted: :D.
Ik heb Hakkinen hierover gesproken welke een 1776cc heeft laten bouwen en ik denk dat ik mijn blok daar ook laat bouwen aangezien hij (en las er meer over op internet) goede ervaringen met het bedrijf heeft.

Het moet globaal dan het volgende worden:

1776cc blok (alles nieuw)
Gepoedercoat blok/beplating
40mm webers
lichter vliegwiel
Spaghetti spruitstuk, maar einddemper nog te kiezen, ik wil zo stil mogelijk (iemand tips)
Externe olie koeler met thermo schakeling

Ik heb wel besloten om mijn originele blok te behouden als reserve blok en omdat het het originele blok is wat bij de bus hoort, vind ik zonde om weg te doen :) (beplating gaat wel over dan naar 1776 blok)

Als het goed is past mijn standaard versnellingsbak achter het blok omdat hij uit '79 komt en dan een grotere koppeling of zoiets heeft (heb ik mij laten vertellen, was iig iets anders aan dan bijvoorbeeld een A bak)

moet er nog wel even over nadenken aangezien het niet even 10 euro is wat je uitgeeft, maar ben wel overtuigd van het feit dat dit 100x beter zal rijden dan een standaard 1600 :mrgreen: [-o< :)
T2b 1979 Eurec Cassandra

Plaats reactie