Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
- Dubbel schuiver
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schagen
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
Mooie plannen bij een mooie bus.
Maar waarom een lichter vliegwiel? Dat zorgt er toch voor dat je koppel omlaag gaat? Dat je zeg maar tegenwind niet goed op snelheid kan komen. Een Kever heeft hier een stuk minder last van.
Een gebalanceerd vliegwiel, kan ik me wel voorstellen ivm trillingen die door het blok en de aandrijflijn gaan.
Misschien heb ik het compleet mis hoor
Ik probeer ook her en der wat te leren op dat gebied.
Zeker met een bus moet de snelheid tegenwind in ook goed blijven. Niet dat de bus dan slecht op gang wil komen en voor de wind gaat als een race auto, omdat het motertje dan lekker op toeren komt.
Misschien dat anderen er meer over weten.
Groet Patrick
Maar waarom een lichter vliegwiel? Dat zorgt er toch voor dat je koppel omlaag gaat? Dat je zeg maar tegenwind niet goed op snelheid kan komen. Een Kever heeft hier een stuk minder last van.
Een gebalanceerd vliegwiel, kan ik me wel voorstellen ivm trillingen die door het blok en de aandrijflijn gaan.
Misschien heb ik het compleet mis hoor
Ik probeer ook her en der wat te leren op dat gebied.
Zeker met een bus moet de snelheid tegenwind in ook goed blijven. Niet dat de bus dan slecht op gang wil komen en voor de wind gaat als een race auto, omdat het motertje dan lekker op toeren komt.
Misschien dat anderen er meer over weten.
Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
O dat kan ook hoor haha misschien heb ik het verkeerd begrepen
T2b 1979 Eurec Cassandra
- Remon T2A
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Apeldoorn
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
Kwam je bus nog tegen volgens mij :
http://www.autospuiterijschadeherstel.n ... erk-autos/
De rode F100 die Gunmetal grey wordt is van een maatje van me.
Maar uh mooie keuze zo'n 1776. Begreep op Earlybay.com dat een goed blok is voor een bus, zonder idd dat lichtere vliegwiel volgens mij. Is een Vintage speed niet wat kwa uitlaat? Maar zoek alstublieft te beste motorbouwer, het zou zonde zijn van al die centen.
Maar uh is bijvoorbeeld het blok van Fahtal niet wat voor je? Is een 2liter en plug&play?
http://www.autospuiterijschadeherstel.n ... erk-autos/
De rode F100 die Gunmetal grey wordt is van een maatje van me.
Maar uh mooie keuze zo'n 1776. Begreep op Earlybay.com dat een goed blok is voor een bus, zonder idd dat lichtere vliegwiel volgens mij. Is een Vintage speed niet wat kwa uitlaat? Maar zoek alstublieft te beste motorbouwer, het zou zonde zijn van al die centen.
Maar uh is bijvoorbeeld het blok van Fahtal niet wat voor je? Is een 2liter en plug&play?
Groeten, Remon.
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
Klopt daar is de bus gespoten !!
Eh is dat geen type 4 motor ? Dat past niet zo 1 2 3 toch ??
Uitlaat onderzoek moet ik nog doen haha dus hb totaal geen idee wat stil is en wat niet
Eh is dat geen type 4 motor ? Dat past niet zo 1 2 3 toch ??
Uitlaat onderzoek moet ik nog doen haha dus hb totaal geen idee wat stil is en wat niet
T2b 1979 Eurec Cassandra
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2655
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
Een verlicht vliegwiel zorgt er voor dat de motor sneller op toeren kan komen, wordt in de racerij vaak gedaan.
Het heeft verder geen invloed op het koppel wat de motor kan leveren, alleen kan de motor wat onrustiger gaan lopen, vooral bij de lagere toerentallen.
Als je niet gaat racen met bus dan zou ik het vliegwiel gewoon standaard laten.
Uitbalanceren is wel een goed idee, zorgt voor een rustigere loop en is een behoud voor de lagers.
Die type 4 injectie van Fathal past er in principe zo in.
Alleen de versnellingsbak die je nu hebt is een korte bak voor een type 1 toch? als je een toplager in het vliegwiel zet dan past het wel maar het is beter om er een lange bak onder te hangen.
Het heeft verder geen invloed op het koppel wat de motor kan leveren, alleen kan de motor wat onrustiger gaan lopen, vooral bij de lagere toerentallen.
Als je niet gaat racen met bus dan zou ik het vliegwiel gewoon standaard laten.
Uitbalanceren is wel een goed idee, zorgt voor een rustigere loop en is een behoud voor de lagers.
Die type 4 injectie van Fathal past er in principe zo in.
Alleen de versnellingsbak die je nu hebt is een korte bak voor een type 1 toch? als je een toplager in het vliegwiel zet dan past het wel maar het is beter om er een lange bak onder te hangen.
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
Dat van dat vliegwiel zal ook wel inderdaad, denk dat ik het verkeerd snapte
O mij is ooit verteld dat een type 4 niet zo in een bus waar een type 1 in zat past.? Of heeft dat alleen met de bak te maken ? Maar zon 1776 is wel sterker da een 2l toch ?
O mij is ooit verteld dat een type 4 niet zo in een bus waar een type 1 in zat past.? Of heeft dat alleen met de bak te maken ? Maar zon 1776 is wel sterker da een 2l toch ?
T2b 1979 Eurec Cassandra
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2655
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
FlorisH schreef:Dat van dat vliegwiel zal ook wel inderdaad, denk dat ik het verkeerd snapte
O mij is ooit verteld dat een type 4 niet zo in een bus waar een type 1 in zat past.? Of heeft dat alleen met de bak te maken ? Maar zon 1776 is wel sterker da een 2l toch ?
Versnellingsbak is idd een punt waar je op moet letten, pri-as voor een type 1 is korter maar kun je oplossen door het plaatsen van een naaldlager in het vliewiel van de type 4.
Verder klopt het ook dat als je een "carburated" type 4 wilt plaatsen dat niet zomaar past, je moet de beugel waar het luchtfilter op zit dan wegslijpen.
Voor een injectie type 4 hoeft dat niet, daarbij zit het luchtfilter opdezelfde beugel vast als bij een type 1.
Welke motor sterker (vermogen) is hang van meerdere factoren af, een type 4 is wel meer uit te halen omdat de onderdelen standaard al sterker zijn.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10983
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
Haha wordt hier mijn blok verkocht?;)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
Ok , nu ben ik in de war wat is slimmer/handiger om te doen dan ? 2 liter (en dan wel zo dat ie ook kwa kracht te vergelijken is met een 1776) of 1776 ? dus ook kwa kosten totaal dan he ?
T2b 1979 Eurec Cassandra
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
Hi Floris, wat handiger is ligt ook aan persoonlijke voorkeur maar ook aan de diepte van je portemonnee!
Een 1776 is echt top! Een type 4 is wel robuuster en heeft meer mogelijkheden maar onderdelen zijn echt veel duurder, je hebt een andere bak nodig etc etc.
Waarom ingewikkeld doen als het makkelijk kan? Persoonlijk zou ik dus type1 blijven rijden
Een 1776 is echt top! Een type 4 is wel robuuster en heeft meer mogelijkheden maar onderdelen zijn echt veel duurder, je hebt een andere bak nodig etc etc.
Waarom ingewikkeld doen als het makkelijk kan? Persoonlijk zou ik dus type1 blijven rijden
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
Dat is dus inderdaad wat ik al eerder gelezen had , maar aangezien er nu gezegd wordt dat het zo past enzo twijfelde ik. Zo'n 1776 blok kost ook een klap geld, maar dan heb je wel meteen iets diks natuurlijk.
T2b 1979 Eurec Cassandra
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10983
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
ik weet wel iets waarbij je begint vanaf 100 pk en ergens richting de 300 pk kan eindigen..
oh ja en kan qua kosten best rendabel uitkomen...
oh ja en kan qua kosten best rendabel uitkomen...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
en dan zo eindigen??
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
- Remon T2A
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Apeldoorn
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
Ik denk dat wanneer je een 1776 neemt je evengoed een bakwissel moet doen. In 3 sec naar 80 is leuk maar je wil vast bij 100/110 ook een normaal toerental.
Frank z'n optie is ook een hele goede natuurlijk dat kan ik niet ontkennen...
Frank z'n optie is ook een hele goede natuurlijk dat kan ik niet ontkennen...
Groeten, Remon.
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10983
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
Max schreef:en dan zo eindigen??
ik vermoed dat die bus geen subaru turbocharger 5 bak erin had liggen. eerder een enkelpoorts 1600. maar jij hebt er meer verstand van max;)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige