Floris z'n T2B Eurec Casandra Camper 1979
- Dubbel schuiver
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schagen
Re: Floris z'n T2B Eurec Cassandra Camper 1979
Ik vind hem er erg mooi bij staan. Whitewalls maken hem wel af. Ook erg mooi in combo met het dak en de bumpers.
Ga vooral door met zulke update's.
Groet Patrick
Ga vooral door met zulke update's.
Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
-
- Actief Lid
- Berichten: 267
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 16:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1968
- Locatie: Almelo
Re: Floris z'n T2B Eurec Cassandra Camper 1979
Heel netjes hoor ! Maar als ik die foto zie van schuinachter, zou ik zeggen dat ie achter nog wel een tandje lager kan..
groet
leon
groet
leon
VW T2A Panel
Re: Floris z'n T2B Eurec Cassandra Camper 1979
Bedankt bedankt !
Ja klopt hij moet achter nog 1 tand zakken , maar dat doe ik binnenkort wel.
Ja klopt hij moet achter nog 1 tand zakken , maar dat doe ik binnenkort wel.
T2b 1979 Eurec Cassandra
-
- Actief Lid
- Berichten: 267
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 16:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1968
- Locatie: Almelo
Re: Floris z'n T2B Eurec Cassandra Camper 1979
ja opzich wel , maar ik heb alleen de standaard bus krik, heb wel een klein hydrolisch krikje maar dies te laag voor de bus en aangezien door de verlaging de bus aan de voorkant ook wordt opgekrikt als ik achter omhoog doe, lijkt me dat niet veilig met dat kleine draai krikje dus moet eerst zien te regelen dat ik dat ergens kan doen even
T2b 1979 Eurec Cassandra
- Hakkinen
- Gevorderde
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr mar 19, 2010 15:06 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Berg a/d Maas
- Contacteer:
Re: Floris z'n T2B Eurec Cassandra Camper 1979
Mooie foto's!
To Finish First, You First Have To Finish!
Re: Floris z'n T2B Eurec Cassandra Camper 1979
Hier even een update !
Zoals ik al op het forum had vermeld, heb ik mijn bus afgelopen vrijdag aan de achterkant nog een tand verlaagd. Hij is nu dus achter 2 tanden verlaagd , met originele veerplaten.
Het probleem is alleen dat hij nu aanloopt achter op de draagarmen/aandrijfassen, die zitten zon 1 a 1,5 cm van het chassis af. Ik heb 1 rondje door de straat gedaan, voor de fotos en het is constant : TOK TOK TOK
Er zal dus "genotched" moeten worden. heb hier op het forum een oproep geplaatst, en heb K & K en CVWR in Arkel gemaild. even afwachten dus !
Goed nieuws: Hij ligt volgens mij perfect ! (heel misschien voor nog klein beetje laten zakken)
Hier de fotos , sommige wat onscherp, maar is met de Telefoon genomen!
Wat vinden jullie ervan ?
Verder nog een foto van de veerplaat op het moment:
Zoals je ziet had ik het nokje zelf al weggehaald, maar denk dat die hele bovenste rand (boven de veerplaat zelf dus) weggeslepen moet worden ? , Fotos van aandrijfas en draagarm stang heb ik niet, maar dat spreekt voor zich neem ik aan
Hij ligt dus goed, nu maar hopen dat ik snel iemand vind die de riumte in het chassis wil slijpen/lassen
Groeten!
Zoals ik al op het forum had vermeld, heb ik mijn bus afgelopen vrijdag aan de achterkant nog een tand verlaagd. Hij is nu dus achter 2 tanden verlaagd , met originele veerplaten.
Het probleem is alleen dat hij nu aanloopt achter op de draagarmen/aandrijfassen, die zitten zon 1 a 1,5 cm van het chassis af. Ik heb 1 rondje door de straat gedaan, voor de fotos en het is constant : TOK TOK TOK
Er zal dus "genotched" moeten worden. heb hier op het forum een oproep geplaatst, en heb K & K en CVWR in Arkel gemaild. even afwachten dus !
Goed nieuws: Hij ligt volgens mij perfect ! (heel misschien voor nog klein beetje laten zakken)
Hier de fotos , sommige wat onscherp, maar is met de Telefoon genomen!
Wat vinden jullie ervan ?
Verder nog een foto van de veerplaat op het moment:
Zoals je ziet had ik het nokje zelf al weggehaald, maar denk dat die hele bovenste rand (boven de veerplaat zelf dus) weggeslepen moet worden ? , Fotos van aandrijfas en draagarm stang heb ik niet, maar dat spreekt voor zich neem ik aan
Hij ligt dus goed, nu maar hopen dat ik snel iemand vind die de riumte in het chassis wil slijpen/lassen
Groeten!
T2b 1979 Eurec Cassandra
- JackS
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1870
- Lid geworden op: ma dec 10, 2007 20:05 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Contacteer:
Re: Floris z'n T2B Eurec Cassandra Camper 1979
Ik ben niet zo van het verlagen, zeker niet bij een originele bus zoals deze.
Vind het namelijk geen toegevoegde waarde hebben en vraag me oprecht af of de wegligging verbetert hierdoor?
Jij gaat voor de looks en daar hoort dit bij.
Vind het namelijk geen toegevoegde waarde hebben en vraag me oprecht af of de wegligging verbetert hierdoor?
Jij gaat voor de looks en daar hoort dit bij.
AMESCADOR "en daarmee uit"
Re: Floris z'n T2B Eurec Cassandra Camper 1979
Nou hij rijdt aan de ene kant bter, aan de andere kant niet :p
Voordeel : hij stuurt wat strakker, en waai niet steeds om als ik een vrachtwagen in haal
Nadeel, je zit boven de as, en als ik in bijvoorbeeld belgie door een kuil rij, geeft dat een nogal harde KLAP
Maar ik ga em niet extreem verlagen, gewoon netjes, platter dan dit gaat ie zoiezo niet, wil er wel normaal mee kunnen rijden
Voordeel : hij stuurt wat strakker, en waai niet steeds om als ik een vrachtwagen in haal
Nadeel, je zit boven de as, en als ik in bijvoorbeeld belgie door een kuil rij, geeft dat een nogal harde KLAP
Maar ik ga em niet extreem verlagen, gewoon netjes, platter dan dit gaat ie zoiezo niet, wil er wel normaal mee kunnen rijden
T2b 1979 Eurec Cassandra
-
- Actief Lid
- Berichten: 264
- Lid geworden op: za jul 24, 2010 15:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Marum
Re: Floris z'n T2B Eurec Cassandra Camper 1979
FlorisH schreef:Hier even een update !
Zoals ik al op het forum had vermeld, heb ik mijn bus afgelopen vrijdag aan de achterkant nog een tand verlaagd. Hij is nu dus achter 2 tanden verlaagd , met originele veerplaten.
Het probleem is alleen dat hij nu aanloopt achter op de draagarmen/aandrijfassen, die zitten zon 1 a 1,5 cm van het chassis af. Ik heb 1 rondje door de straat gedaan, voor de fotos en het is constant : TOK TOK TOK
Er zal dus "genotched" moeten worden. heb hier op het forum een oproep geplaatst, en heb K & K en CVWR in Arkel gemaild. even afwachten dus !
Goed nieuws: Hij ligt volgens mij perfect ! (heel misschien voor nog klein beetje laten zakken)
Hier de fotos , sommige wat onscherp, maar is met de Telefoon genomen!
Wat vinden jullie ervan ?
Verder nog een foto van de veerplaat op het moment:
Zoals je ziet had ik het nokje zelf al weggehaald, maar denk dat die hele bovenste rand (boven de veerplaat zelf dus) weggeslepen moet worden ? , Fotos van aandrijfas en draagarm stang heb ik niet, maar dat spreekt voor zich neem ik aan
Hij ligt dus goed, nu maar hopen dat ik snel iemand vind die de riumte in het chassis wil slijpen/lassen
Groeten!
Qua looks is de hoogte wel super!!
Groet'n Duuster
1302S 1971 Groen
T2A 1970 Rood/Wit
1302S 1971 Groen
T2A 1970 Rood/Wit
- Dubbel schuiver
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schagen
Re: Floris z'n T2B Eurec Cassandra Camper 1979
Ik vind de hoogte ook erg mooi. Staat netjes recht en niet te laag.
Als er van hier niemand reageert, voor het notchen, probeer eens een oproepje op de keversite, daar zitten ook veel jongens die vanalles doen aan luchtgekoeld om te verlagen en dergelijke.
Groet Patrick
Als er van hier niemand reageert, voor het notchen, probeer eens een oproepje op de keversite, daar zitten ook veel jongens die vanalles doen aan luchtgekoeld om te verlagen en dergelijke.
Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
- mychatype3
- Gevorderde
- Berichten: 535
- Lid geworden op: di jan 13, 2009 17:47 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Gilze
Re: Floris z'n T2B Eurec Cassandra Camper 1979
Achter twee tanden verlagen komt overeen met ca. 10cm verlagen! Persoonlijk zou ik horse shoe plates plaatsen ca. 8,5 cm verlaging met behoudt van je originele veerweg (laat ik deze nog 1 set te koop hebben )
Het notchen (inslijpen van je veerplaat) verzwakt je veerplaat..........
Met 2 tanden verlagen zal je aandrijfas onder volle belasting ook tegen je chassisbalk aanlopen?
Greetz mycha
Het notchen (inslijpen van je veerplaat) verzwakt je veerplaat..........
Met 2 tanden verlagen zal je aandrijfas onder volle belasting ook tegen je chassisbalk aanlopen?
Greetz mycha
proud member of the A-team, low earlybay cruisers
Re: Floris z'n T2B Eurec Cassandra Camper 1979
dat weet ik wel zeker, daarom wilde ik mijn chassis laten notchen, ik ben bang dat alsiok die horse shoe plates monteer, de bus weer voorover staat, en voor kan ie niet omhoog , denk btw dat ie met die horse shoeplates, nog steeds het chassis gaat rammen ? dan zou alles ongeveer 3cm van het chassis af zitten
T2b 1979 Eurec Cassandra
- mychatype3
- Gevorderde
- Berichten: 535
- Lid geworden op: di jan 13, 2009 17:47 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Gilze
Re: Floris z'n T2B Eurec Cassandra Camper 1979
FlorisH schreef:dat weet ik wel zeker, daarom wilde ik mijn chassis laten notchen, ik ben bang dat alsiok die horse shoe plates monteer, de bus weer voorover staat, en voor kan ie niet omhoog , denk btw dat ie met die horse shoeplates, nog steeds het chassis gaat rammen ? dan zou alles ongeveer 3cm van het chassis af zitten
Ik zelf rij horse shoes op mijn 1970 westy en hoef niet te notchen in mijn chassis
Voor rij ik dropped spindels, verlaging op rasterplaatjes en airshock’s.
Airshocks opgepompt
Shocks leeg
Hier heb je foto’s om je chassis te notchen:
http://forum.earlybay.com/viewtopic.php?f=1&t=25480&p=223729&hilit=notching#p223729
Greetz mycha
proud member of the A-team, low earlybay cruisers