Remon's '69-er De Luxe

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3154
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Remon's '69-er De Luxe, bodem en onderstel is aan de beu

Bericht door Wilfred » wo sep 11, 2013 9:57 am

Ik lees dat je met de bus de weg op geweest bent. Top! Hoe staat ie er nu bij?
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
Remon T2A
Luchtgekoeld
Berichten: 2446
Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Apeldoorn

Re: Remon's '69-er De Luxe, bodem en onderstel is aan de beu

Bericht door Remon T2A » wo sep 11, 2013 11:16 am

Goeie, das de laatste maand of zoiets erg hard gegaan. Nadat ik eindelijk de goede remklauwen had ben ik na ons weekje vakantie banden gaan bestellen die dus ook de volgende dag in huis waren en een uur na binnenkomst dankzij ons monteurtje voor de daily om hun velgjes lagen.

Ondertussen was ik dankzij onze daily (waar een kevergek het slot van de achterdeur heeft gemaakt) in aanraking gekomen met Carlkever (van de keversite) en jaja die blijkt dan weer bij mij om de hoek te wonen. Deze man zit in de elektra en is een vrijdagmiddag en een avond met de elektra bezig geweest.
Waar hij achter kwam is dat eoa onverlaat er wel een schakelaar voor de paniekverlichting in heeft gehangen maar dat de bus fabriek af deze niet had dus ja dan mis je wat draadjes. Daarna kwam het op het opschuren van contactjes aan en een 2-tal relais's om de verlichting weer op orde te krijgen.

Ondertussen ben ik zelf begonnen met het 2 tandjes lager zetten van de boel achter wat boven verwachting goed ging allemaal. Wel is het de bedoeling dat hier nog een setje verstelbare veerplaten komen afgeroomd met rode koni's.

Daarna was het tijd voor de apk die eerste x stuk liep op geen remlichten achter en als je eens wist hoe het jochie naar voren schoot bij de remmentest bij het op de rem trappen vind ik het wel fijn dat die werken. Ik heb toen de tip meegekregen om de (het is een amerikaan) knippers op de achteruitrijlampen te zetten en een rechtsreeks draad vanaf de hoofdremcilinder op de achterlichten te zetten op het vrijgekomen stekkertje en dat werkt als een bus. Dus vlot weer terug gegaan en met vlag en wimpel geslaagd.

Vervolgens snel naar de bandekoning om de voorwielen en het stuur in 1 richting te krijgen.
Hierdoor kon ik nog mooi even op de zondag naar de najaarsmeeting met m'n vaste meetingmaatje Leon.

Volgende klus is de versnellingspook want die wil niet zo meer dus daar komt wat anders voor terug. Ondertussen eens kijken of ik de originele panelen weer kan fatsoeneren.

Maar dat rijden man.....JJJJJJJJJJJJJJJJIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA....

En wat foto's natuurlijk:
Afbeelding
Afbeelding
En de najaarsmeeting bezoeken met Leon:
Afbeelding
Afbeelding
En waar ga je spelen als de zon doorbreekt:
Afbeelding
Groeten, Remon.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Remon's '69-er De Luxe, bodem en onderstel is aan de beu

Bericht door fahtal » wo sep 11, 2013 11:38 am

leuk dat je nog even langs kwam.

en die neus gewoon zo laten.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Remon's '69-er De Luxe, bodem en onderstel is aan de beu

Bericht door mobiel70 » vr okt 11, 2013 23:18 pm

Hij speelt in elk geval ook met een Fiat 500... :mrgreen: En krijgt een goede opvoeding: alleen oude auto's zijn leuk speelgoed! :lol:
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3154
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Remon's '69-er De Luxe, bodem en onderstel is aan de beu

Bericht door Wilfred » zo okt 13, 2013 10:43 am

ik denk dat je neusje al aardig opfleurt als je er een VW logo op maakt. Of wil dat niet, ivm oneffen oppervlak?

Verder staat ie er mooi bij!
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
Remon T2A
Luchtgekoeld
Berichten: 2446
Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Apeldoorn

Re: Remon's '69-er De Luxe, bodem en onderstel is aan de beu

Bericht door Remon T2A » ma okt 14, 2013 7:07 am

Dat is inderdaad wel het eerste plan nu. Eerste de overige gaatjes dicht laten pitten en dan een echte chromen embleem erop zoals deze de Luxe dat hoort te hebben. Maar idd even zien of het embleem er een beetje op wil.

Moet alleen zo'n embleem zien te vinden....!?
Groeten, Remon.

Gebruikersavatar
los limbos
Luchtgekoeld
Berichten: 1668
Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Baarlo Limburg

Re: Remon's '69-er De Luxe, bodem en onderstel is aan de beu

Bericht door los limbos » zo okt 27, 2013 20:01 pm

Remon T2A schreef:Dat is inderdaad wel het eerste plan nu. Eerste de overige gaatjes dicht laten pitten en dan een echte chromen embleem erop zoals deze de Luxe dat hoort te hebben. Maar idd even zien of het embleem er een beetje op wil.

Moet alleen zo'n embleem zien te vinden....!?


Ik dacht dit is iets voor jou,

http://link.marktplaats.nl/736802637
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Remon T2A
Luchtgekoeld
Berichten: 2446
Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Apeldoorn

Re: Remon's '69-er De Luxe, bodem en onderstel is aan de beu

Bericht door Remon T2A » di okt 29, 2013 7:04 am

Thnx voor de tip Los Limbos.
Groeten, Remon.

nieuwveld
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: di jun 25, 2013 22:30 pm
Bouwjaar Bus: 1969

Re: Remon's '69-er De Luxe, bodem en onderstel is aan de beu

Bericht door nieuwveld » zo nov 03, 2013 14:54 pm

Hoi Remon,
Neus zou ik zo laten zo.
Ik heb je nog een berichtje gestuurd met vragen over je vooras. Heb je dat nog gelezen?
Gr. Danja. Remond

Gebruikersavatar
Remon T2A
Luchtgekoeld
Berichten: 2446
Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Apeldoorn

Re: Remon's '69-er De Luxe.

Bericht door Remon T2A » za jun 21, 2014 9:12 am

Zo na geruchten op het forum dat het stil is dan hier ook maar een kleine update.

Ben altijd nog steeds bezig met een Subaruconversie maar ik ben nog niet helemaal tevreden over wat anderen tot nog toe hebben uitgevonden op het gebied van koeling.

Echter begon het toch weer te knagen om met broerlief richting Spa af te zakken om zo weer eens een echt broersweekend te hebben met rubber, olie, BBQ en al dat soort dingen dus besloten om de huidige motor wat TLC te geven.

Er is eerst een vers gereviseerde carb op gekomen zodat de benzine aldoor door de carb stroomt en niet er langs. Daarna kleppen laten stellen. Nu blijkt hoogstwaarschijnlijk de voorverwarming vol te zitten dus motor is er nu uit om die schoon te maken of te vervangen.

Verder lekker aan het voorbereiden door oa een reservewiel op de neus.....jaja geheel tegen m'n principes in maar er komt netjes een Sprintstar op de neus en het scheelt toch weer ruimte binnen. Radio en speakers zit er ook in nu alleen nog draadjes van een naar ander.
Thermogordijntjes zijn ook al binnen.

Verder probeer ik hier en daar een meeting mee te pakken samen met m'n meetingmattie Leon. Wanroij as dan ook geweldig.

Foto's komen wel weer als motor weer terug gaat ed...tot dusver
Groeten, Remon.

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: Remon's '69-er De Luxe.

Bericht door jerupke » za jun 21, 2014 19:50 pm

Remon T2A schreef:Zo na geruchten op het forum dat het stil is dan hier ook maar een kleine update.

Ben altijd nog steeds bezig met een Subaruconversie maar ik ben nog niet helemaal tevreden over wat anderen tot nog toe hebben uitgevonden op het gebied van koeling.

Echter begon het toch weer te knagen om met broerlief richting Spa af te zakken om zo weer eens een echt broersweekend te hebben met rubber, olie, BBQ en al dat soort dingen dus besloten om de huidige motor wat TLC te geven.

Er is eerst een vers gereviseerde carb op gekomen zodat de benzine aldoor door de carb stroomt en niet er langs. Daarna kleppen laten stellen. Nu blijkt hoogstwaarschijnlijk de voorverwarming vol te zitten dus motor is er nu uit om die schoon te maken of te vervangen.

Verder lekker aan het voorbereiden door oa een reservewiel op de neus.....jaja geheel tegen m'n principes in maar er komt netjes een Sprintstar op de neus en het scheelt toch weer ruimte binnen. Radio en speakers zit er ook in nu alleen nog draadjes van een naar ander.
Thermogordijntjes zijn ook al binnen.

Verder probeer ik hier en daar een meeting mee te pakken samen met m'n meetingmattie Leon. Wanroij as dan ook geweldig.

Foto's komen wel weer als motor weer terug gaat ed...tot dusver

hey, dan moet je zeker de Aircooled Drive In als optie houden. leuk voor vw rijders en voor hun fans (of zoals jij ze noemt:broers)
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

Gebruikersavatar
Remon T2A
Luchtgekoeld
Berichten: 2446
Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Apeldoorn

Re: Remon's '69-er De Luxe.

Bericht door Remon T2A » ma jul 14, 2014 7:05 am

Met broer wordt Spa iig.

Gisteren kon ik het niet nalaten om na kleppen stellen, verse krukarkeerring, verse olie, verse carb, voorverwarming en geen valse lucht om ff een stukje te rijden. Eerst ff langs de Summerparty en na een half uur hup die bus in voor een rondje.....wat een openbaring. De uitlaat is wel aanwezig maar bij constante snelheid is het te doen. Maar die motor zeg.....ik zou hem bijna laten zitten. Pakt stukken beter op en hij vliegt ook zo naar de 90/100 zeg.....

My happy....
Afbeelding

Nu nog radio verder aansluiten, rechter pinker maken, wat natrekwerk en hopen dat m'n nieuwe reservewiel er voor Spa is....
Groeten, Remon.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Remon's '69-er De Luxe.

Bericht door fahtal » ma jul 14, 2014 7:53 am

Mooi dat die weer rond tuft!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Remon T2A
Luchtgekoeld
Berichten: 2446
Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Apeldoorn

Re: Remon's '69-er De Luxe, op voor een nieuwe hemel.

Bericht door Remon T2A » wo jan 07, 2015 20:06 pm

Zo dat was mee een heerlijk jaartje zeg met Spa als hoogtepunt. Voor het eerst sinds lange tijd met m'n broer een heel weekend super en olie ruiken en er naar ruiken. Ook nog lekker een nachtje geslapen met Leon op de Summerpicnic. Maar daar begon het in de ochtend flink te regenen en dat merkte we binnen ook duidelijk.

Op de planning stond al een nieuwe hemel maar dan is daar dat eerste moment dat je zo'n raam eruit haalt.....vooruit schuiven dus maar er toch aan moeten geloven... Er zit iig laswerk aan en dat gaat Ronald Veldhuis voor me doen. daarna weer terug om de boel bij te werken en dan naar die bekende meneer in Apeldoorn waar iedereen natuurlijk heen komt 7feb voor iets moois en aparts tegen het plafond....klinkt makkelijk maar ben benieuwd...

Hier de eerste foto's...ziet er goed uit. Linksachter zal minder zijn...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groeten, Remon.

Gebruikersavatar
Remon T2A
Luchtgekoeld
Berichten: 2446
Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Apeldoorn

Re: Remon's '69-er De Luxe, op voor een nieuwe hemel.

Bericht door Remon T2A » do jan 15, 2015 7:29 am

Zo gisterenavond de resterende ramen eruit gehaald zodat er een nieuwe hemel in kan. Voorruit halen we er pas bij de lasser uit maar daar zit als het goed is geen narigheid onder.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoals je ziet lekker schoonmaken en klaar.

Alleen links achter zoals ik al verwachte wat laswerk maar dat gaat goed komen.
Afbeelding

Ook onder de schuifdeurcovers ziet het er goed uit.

Van de week de bus uitruimen en klaar maken voor het laswerk en z'n nieuwe hemeltje.
Daarna maar eens de zoektocht naar zeer goed nieuw raamrubber.

Iemand overigens nog tips en/of een handleiding voor het opknappen van de scheermesjes?
Groeten, Remon.

Plaats reactie