MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | Restauratie nadert eindfase

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Hakkinen
Gevorderde
Berichten: 527
Lid geworden op: vr mar 19, 2010 15:06 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berg a/d Maas
Contacteer:

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | New engine

Bericht door Hakkinen » di jul 10, 2012 21:38 pm

kermie schreef:Leuk om je vandaag te ontmoeten (weer een gezicht bij een forumnaam)! Succes met de motorperikelen..

Eensgelijks.

Conventionele ontsteking met contactpuntjes erop en hij doet het weer.
Compufire = prut.
To Finish First, You First Have To Finish!

deNIELSon
Luchtgekoeld
Berichten: 1061
Lid geworden op: wo sep 08, 2010 20:57 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Den Haag/Scheveningen

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | New engine

Bericht door deNIELSon » di jul 10, 2012 22:48 pm

Gelukkig!!!!

Wellicht ergens een Pertronix op de kop tikken?
Bus laten bekleden, stuur maar PB voor info!

Gebruikersavatar
Stuif
Luchtgekoeld
Berichten: 3899
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Maassluis

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | New engine

Bericht door Stuif » wo jul 11, 2012 13:09 pm

deNIELSon schreef:Gelukkig!!!!

Wellicht ergens een Pertronix op de kop tikken?

=D> =D> =D>
Lucht bevriest en kookt nooit

Gebruikersavatar
Hakkinen
Gevorderde
Berichten: 527
Lid geworden op: vr mar 19, 2010 15:06 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berg a/d Maas
Contacteer:

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | New engine

Bericht door Hakkinen » wo jul 11, 2012 18:27 pm

Ik ga het nu maar houden bij contactpuntjes.
Loopt ook veel lekkerder de toeren in zo.
To Finish First, You First Have To Finish!

Gebruikersavatar
Hakkinen
Gevorderde
Berichten: 527
Lid geworden op: vr mar 19, 2010 15:06 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berg a/d Maas
Contacteer:

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | New engine

Bericht door Hakkinen » di sep 25, 2012 9:13 am

Afbeelding
To Finish First, You First Have To Finish!

Gebruikersavatar
Hakkinen
Gevorderde
Berichten: 527
Lid geworden op: vr mar 19, 2010 15:06 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berg a/d Maas
Contacteer:

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | New engine

Bericht door Hakkinen » di sep 25, 2012 23:58 pm

Foto dood..
To Finish First, You First Have To Finish!

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | New engine

Bericht door jerupke » wo sep 26, 2012 9:20 am

Wat is gebeurd?
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

Gebruikersavatar
Hakkinen
Gevorderde
Berichten: 527
Lid geworden op: vr mar 19, 2010 15:06 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berg a/d Maas
Contacteer:

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | New engine

Bericht door Hakkinen » wo sep 26, 2012 20:59 pm

Niks, had een foto van de keverclub doorgelinkt, maar die deed het na een uur niet meer.
To Finish First, You First Have To Finish!

Gebruikersavatar
Hakkinen
Gevorderde
Berichten: 527
Lid geworden op: vr mar 19, 2010 15:06 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berg a/d Maas
Contacteer:

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | New engine

Bericht door Hakkinen » wo sep 26, 2012 21:01 pm

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb nu een Bugspack spaghetti spruitstuk op mijn type 1 motor en een daarop passende uitlaat, alleen nu vind ik het geluid toch te hard (meer uitlaat, minder boxergeluid). Iemand suggesties voor een mooie stille uitlaat passend op de spaghetti?
To Finish First, You First Have To Finish!

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | New engine

Bericht door jerupke » do sep 27, 2012 0:25 am

Wel voor eentje zonder spaghetti.. Bergman van Vpc....
Wel ff kijken hoe je uitkomt met de uitlaatpijpen...
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

Gebruikersavatar
Hakkinen
Gevorderde
Berichten: 527
Lid geworden op: vr mar 19, 2010 15:06 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berg a/d Maas
Contacteer:

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | New engine

Bericht door Hakkinen » wo okt 03, 2012 13:04 pm

Anyone else?
To Finish First, You First Have To Finish!

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | New engine

Bericht door Airtime » wo okt 03, 2012 14:08 pm

De hide out demper van Empi schijnt redelijk stil te zijn, maar past niet zonder aanpassing op een T2.

Jeff Geisen schreef:If you want the quietest exhaust possible... you will have to go custom. Buy a header, and a hide away muffler for a bug, and head to your friendly local muffler shop. The hide away will have to be modified a bit to clear the moustache bar, but if you appreciate a truly quiet ride, and don't like the muffler hangin' down low under the bumper, the tweaked hide away may be for you.

Afbeelding
Easy!

dekleik
Actief Lid
Berichten: 254
Lid geworden op: za jul 11, 2009 16:08 pm
Locatie: southern lowlands

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | New engine

Bericht door dekleik » wo okt 03, 2012 14:36 pm

Een "phat Boy" misschien een optie.....of een look-a-like van bv Empi??

Had er 1 onder de keef zitten,en nu ook onder mijn bus,past met trekhaak......kunt altijd even komen luisteren naar sound,voordat je iets gaat bestellen.....
Greetz Mark
--------------------------------

Gebruikersavatar
Hakkinen
Gevorderde
Berichten: 527
Lid geworden op: vr mar 19, 2010 15:06 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berg a/d Maas
Contacteer:

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | New engine

Bericht door Hakkinen » wo okt 03, 2012 17:16 pm

Ik wil best wel eens luisteren naar jouwe Mark.

Wellicht dat ik ergens een custom uitlaat laat maken en dan voor originele look ga en hem dus links uit laat komen.
To Finish First, You First Have To Finish!

Gebruikersavatar
Hakkinen
Gevorderde
Berichten: 527
Lid geworden op: vr mar 19, 2010 15:06 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berg a/d Maas
Contacteer:

Re: MiDo: Hakkinens 71-er T2a/b | New engine

Bericht door Hakkinen » do nov 01, 2012 14:17 pm

Deze week gaat de verf eraf!
MiDo wordt deze winter gerestaureerd!
To Finish First, You First Have To Finish!

Plaats reactie