VW Doka t2a Restauratie
- Rien
- Beginner
- Berichten: 67
- Lid geworden op: wo dec 02, 2009 20:44 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Geldrop
Re: VW Doka t2a Restauratie
Hierbij een aantal foto`s van de voortgang we
zitten niet stil
de zijkant
De benzinetank tijdens demontage is gebleken
dat de tank aan de onderzijde geplamuurd was en
rood gespoten is wel vreemd ,
reden hiervan is dat de tank op een groot aantal
plaatsen gelast is , ziet er niet best uit.
onderzijde voor
onderzijde na.
Front.
zitten niet stil
de zijkant
De benzinetank tijdens demontage is gebleken
dat de tank aan de onderzijde geplamuurd was en
rood gespoten is wel vreemd ,
reden hiervan is dat de tank op een groot aantal
plaatsen gelast is , ziet er niet best uit.
onderzijde voor
onderzijde na.
Front.
Ik ben een Volkswagen oldtimer liefhebber.
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: VW Doka t2a Restauratie
nieuwe tank nemen , niet zelf aanlassen , zelfs een droge tank met roest , kan exploderen bij lassen door de bezine oxide in de roest
grtz ko
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
-
- Actief Lid
- Berichten: 186
- Lid geworden op: vr sep 26, 2008 11:16 am
- Locatie: Hellevoetsluis
- Contacteer:
Re: VW Doka t2a Restauratie
Mijn tank heb ik wel gelast. Eerst heeft deze een maand of drie zonder benzine in de schuur gelegen (uitdampen). Daarna de tank onder lichte N2 overdruk gezet en gelast. Geen enkel probleem.
Als de tank van binnen gecorrodeerd is kan hierin inderdaad een kleine hoeveelheid benzine in opgeslagen zitten, maar genoeg voor een explosie?
Jeroen
Als de tank van binnen gecorrodeerd is kan hierin inderdaad een kleine hoeveelheid benzine in opgeslagen zitten, maar genoeg voor een explosie?
Jeroen
VW t2b 1977 doka 2.0l injectie, VW T3 1981 1.9TDI
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: VW Doka t2a Restauratie
zeker weten dat het voldoende is voor een explosie
wat ze wel eens doen is de tank een tydje aan de uitlaat van een lopende motor plaatsen ,[plus min 30 min ]met de uitlaat in de vul opening van de tank ,tot de tank helemaal warm is geworden van de uitlaatgassen
en de oxide zich gebonden heeft met de co
grtz ko
wat ze wel eens doen is de tank een tydje aan de uitlaat van een lopende motor plaatsen ,[plus min 30 min ]met de uitlaat in de vul opening van de tank ,tot de tank helemaal warm is geworden van de uitlaatgassen
en de oxide zich gebonden heeft met de co
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: VW Doka t2a Restauratie
vullen met water werkt ook prima
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: VW Doka t2a Restauratie
http://www.ehow.com/how_7970789_weld-re ... -tank.html
http://boards.straightdope.com/sdmb/sho ... hp?t=35501
grtz ko
zou gewoon een andere tank kopen
http://boards.straightdope.com/sdmb/sho ... hp?t=35501
grtz ko
zou gewoon een andere tank kopen
If it ain,t broken,don,t try to fix it
- Rien
- Beginner
- Berichten: 67
- Lid geworden op: wo dec 02, 2009 20:44 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Geldrop
Re: VW Doka t2a Restauratie
hierbij de foto`s van de activiteiten van zaterdag ,
eerst nog even bezig geweest met de benzinetank , maar besloten hiervan afscheid te nemen , ondertussen een vervangende tank gevonden nu kunnen we weer verder.
Het was goed om de firewahl los te maken als dat niet gedaan was had ik toch een benzine lucht gaan ruiken en de tank niveua meter had ook niets aangegeven de reden hiervoor was de ontluchting slang op de tank was niet aanwezig en de bekabeling was ook niet aangesloten .
oude tank
vul aansluiting tank.
de ruimte waar de tank geplaatst is zie ook de bevestigings beugel.
hier moet nog wat gereinigd worden zit vol vuil maar onder het vuil de originele grijze lak..
Rien
eerst nog even bezig geweest met de benzinetank , maar besloten hiervan afscheid te nemen , ondertussen een vervangende tank gevonden nu kunnen we weer verder.
Het was goed om de firewahl los te maken als dat niet gedaan was had ik toch een benzine lucht gaan ruiken en de tank niveua meter had ook niets aangegeven de reden hiervoor was de ontluchting slang op de tank was niet aanwezig en de bekabeling was ook niet aangesloten .
oude tank
vul aansluiting tank.
de ruimte waar de tank geplaatst is zie ook de bevestigings beugel.
hier moet nog wat gereinigd worden zit vol vuil maar onder het vuil de originele grijze lak..
Rien
Laatst gewijzigd door Rien op ma dec 28, 2015 12:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben een Volkswagen oldtimer liefhebber.
- Rien
- Beginner
- Berichten: 67
- Lid geworden op: wo dec 02, 2009 20:44 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Geldrop
Re: VW Doka t2a Restauratie
Een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb over de bus
, maar de werkzaamheden zijn gewoon doorgegaan .
de nieuwe benzine tank gevonden
het schuren van de bus
de ramen verwijderen
het benzine tank compartiment , tevens een vraagje
vanuit de binnen zijde onder de achterbank zit een
schot dat verwijderd kan worden hierachter zit de tank.
vanaf de motor kijk je zo op de tank moet hier
geen firewal zitten ??
de motor gedemonteerd uit de bus , waar de langebout
waar de start motor mee vast zit is aan het blok
is een stuk (afgebroken )verdwenen .
, maar de werkzaamheden zijn gewoon doorgegaan .
de nieuwe benzine tank gevonden
het schuren van de bus
de ramen verwijderen
het benzine tank compartiment , tevens een vraagje
vanuit de binnen zijde onder de achterbank zit een
schot dat verwijderd kan worden hierachter zit de tank.
vanaf de motor kijk je zo op de tank moet hier
geen firewal zitten ??
de motor gedemonteerd uit de bus , waar de langebout
waar de start motor mee vast zit is aan het blok
is een stuk (afgebroken )verdwenen .
Laatst gewijzigd door Rien op ma dec 28, 2015 12:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben een Volkswagen oldtimer liefhebber.
- Grawo75
- Actief Lid
- Berichten: 407
- Lid geworden op: di jul 14, 2009 7:14 am
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Stuttgart
Re: VW Doka t2a Restauratie
Wat een cool project!
Ik zou zelf ook eens moeten beginnen...
Als ik me niet vergis hebben niet alle T2a´s een firewall. Misschien ook wel alleen de T2b´s, maar er is vast wel iemand die dat zeker weet.
groeten en succes met je bus!
Gerben
Ik zou zelf ook eens moeten beginnen...
Rien schreef:het benzine tank compartiment , tevens een vraagje
vanuit de binnen zijde onder de achterbank zit een
schot dat verwijderd kan worden hierachter zit de tank.
vanaf de motor kijk je zo op de tank moet hier
geen firewal zitten ??
Als ik me niet vergis hebben niet alle T2a´s een firewall. Misschien ook wel alleen de T2b´s, maar er is vast wel iemand die dat zeker weet.
groeten en succes met je bus!
Gerben
- DOKA '73
- Gevorderde
- Berichten: 874
- Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Vijfhuizen (N-H)
- Contacteer:
Re: VW Doka t2a Restauratie
Rien ,
mijn T2B heeft ook geen firewall maar een aan het plaatwerk kan ik duidelijk zien dat dat ook niet hoort ( tank zit ook een stuk verder van de motor in vergelijking tot een "normale" bus)
succes verder
Richard
mijn T2B heeft ook geen firewall maar een aan het plaatwerk kan ik duidelijk zien dat dat ook niet hoort ( tank zit ook een stuk verder van de motor in vergelijking tot een "normale" bus)
succes verder
Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""
http://www.a-leebel.nl/
http://www.a-leebel.nl/
- DOKA '73
- Gevorderde
- Berichten: 874
- Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Vijfhuizen (N-H)
- Contacteer:
Re: VW Doka t2a Restauratie
Rien ,
mijn T2B heeft ook geen firewall maar een aan het plaatwerk kan ik duidelijk zien dat dat ook niet hoort ( tank zit ook een stuk verder van de motor in vergelijking tot een "normale" bus)
bij een T2b zit het zo :
foto is van 147fridolin..
succes verder
Richard
mijn T2B heeft ook geen firewall maar een aan het plaatwerk kan ik duidelijk zien dat dat ook niet hoort ( tank zit ook een stuk verder van de motor in vergelijking tot een "normale" bus)
bij een T2b zit het zo :
foto is van 147fridolin..
succes verder
Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""
http://www.a-leebel.nl/
http://www.a-leebel.nl/
- Rien
- Beginner
- Berichten: 67
- Lid geworden op: wo dec 02, 2009 20:44 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Geldrop
Re: VW Doka t2a Restauratie
Het plaatwerk gezien vanuit het motor compartiment is zo afgewerkt dat er geen plaat aan gemonteerd kan worden en de tank zit een stuk vanaf de motor dan denk ik ook niet dat er een firewall zit .
Rien
Rien
Ik ben een Volkswagen oldtimer liefhebber.
- Rien
- Beginner
- Berichten: 67
- Lid geworden op: wo dec 02, 2009 20:44 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Geldrop
Re: VW Doka t2a Restauratie
Hierbij nog wat plaatjes van het project , er wordt
nog lekker aan doorgewerkt .
ondertussen de motor uit elkaar gehaald en daar was ook al
aangewerkt ( gerommeld ) draadeind in de motor gelast en
de koppeling plaat van de versnelling bak was voorzien
van ijzerdraadjes ik ben er ondertussen wel achter gekomen dat
alles los gemaakt / uit elkaar moet omdat er aan elk onderdeel
wel gerommeld is .
draadstang / trekstang gelast
het plaatje met de afgebroken hoek net het stuk
waar de startmotor met de langebout vast moet
komen nu zat de start motor met een bout vast
heeft iemand ervaring met het lassen van dit deel
van het motorblok huis , of zou het kunnen dat ik
een stuk erin lijm ? omdat het de origele motor is
wil ik deze wel behouden problleem is dat in deze
helft van het blok het motor nummer is ingeslagen.
nog lekker aan doorgewerkt .
ondertussen de motor uit elkaar gehaald en daar was ook al
aangewerkt ( gerommeld ) draadeind in de motor gelast en
de koppeling plaat van de versnelling bak was voorzien
van ijzerdraadjes ik ben er ondertussen wel achter gekomen dat
alles los gemaakt / uit elkaar moet omdat er aan elk onderdeel
wel gerommeld is .
draadstang / trekstang gelast
het plaatje met de afgebroken hoek net het stuk
waar de startmotor met de langebout vast moet
komen nu zat de start motor met een bout vast
heeft iemand ervaring met het lassen van dit deel
van het motorblok huis , of zou het kunnen dat ik
een stuk erin lijm ? omdat het de origele motor is
wil ik deze wel behouden problleem is dat in deze
helft van het blok het motor nummer is ingeslagen.
Laatst gewijzigd door Rien op ma dec 28, 2015 12:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben een Volkswagen oldtimer liefhebber.
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: VW Doka t2a Restauratie
neem eens contact op met frans ,de man van zomerbloempje
als er iemand is die het lassen kan is hij het wel
grtz ko
als er iemand is die het lassen kan is hij het wel
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it