Urabus T2b uit '75: nieuwe uitlaat en radio
- Obonobo
- Actief Lid
- Berichten: 303
- Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Delft
Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75
@ Hakkinen: Ik doe m'n best, ik lees ook graag andermans uitgebreide en geillustreerde verhalen! Dank u, "I'm making it up as I go along, really."! En leuk: binnenkort komt er weer meer!
-
- Actief Lid
- Berichten: 267
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 16:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1968
- Locatie: Almelo
Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75
Hier wordt ook mooi gehobby't zie ik!
Maar als je hem lager gaat zetten ben ik wel bang dat je je koeling aan bonken rijdt...
gr
leon
Maar als je hem lager gaat zetten ben ik wel bang dat je je koeling aan bonken rijdt...
gr
leon
VW T2A Panel
- Obonobo
- Actief Lid
- Berichten: 303
- Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Delft
Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75
@ Leon: Dank u! En ja, daar ben ik ook bang voor. Daarom ga ik, op het moment dat ik de koelbuizen/slangen heb aangesloten, kijken hoe hoog ik de rad kan hangen!
- soulsurfer
- Nieuweling
- Berichten: 47
- Lid geworden op: do okt 14, 2010 11:50 am
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: Geertruidenberg
- Contacteer:
Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75
Leuk busverhaal, ook een surfer zo te zien? Dit jaar is het voor mij de bedoeling om in Augustus naar het zuiden van frankrijk te touren! Eerst moet de bus nog gelast worden en door de APK heen komen..
- Obonobo
- Actief Lid
- Berichten: 303
- Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Delft
Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75
@soulsurfer: Yes, ik peddel een beetje rond op zee. Daarom moet de bus ook tempo functioneel zijn (lees: hoeft dus nog niet een mooie conversie te zijn). Het laswerk voor jullie bus valt wel mee toch? Succes ermee, iig! (En plaatjes posten natuurlijk )
- Obonobo
- Actief Lid
- Berichten: 303
- Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Delft
Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75
Dag allemaal!
Het is alweer een tijd geleden, maar ik ben weer onderweg…de metaforische dan...
Toen ik dacht klaar te zijn met mn motorsteun, bleek dat er nog best wat flex in zat. Dus heb ik de boel wat verstijfd. Ook moest ik nog de ophangpunten aan de chassisbalken maken. Wat plaatjes:
Hier kun je zien dat ik de orginele ophangpunten heb gebruikt, maar dat ik ze aan elkaar heb gelast voor wat extra stevigheid. Ook kun je de opstaande rand zien die ik aan de steun heb gelast.
Aan de bovenkant ook nog wat stevigheid
Toen dat klaar was, begon ik aan het carter. Het is een ideale drempelvanger en dus moet er een stuk af. Aldus geschiedde! HIj wordt zo laag als de motorsteun. Dat wordt dan, los van de radiator (voor nu), het laagste punt.
Plaotjes.
Past prima toch? In eerste instantie te prima: Het oliefilter zat klem.
Dit olieopzuigpijpje moest ik drie keer inkorten: 'Op het oog' meten wat er af moest was geen goed plan….
Dit zijn m'n klotsschotten, licht opgetilde metalen plaatjes. Waar de gaten voor zijn zien jullie zo...
Ik heb de originele olieaftapplug gebruikt:
Passen….
En hier zijn dus de gaten voor: makkelijk monteren!
Nu nog aflassen en dan is dat klusje ook weer geklaard!
Ciao!
Het is alweer een tijd geleden, maar ik ben weer onderweg…de metaforische dan...
Toen ik dacht klaar te zijn met mn motorsteun, bleek dat er nog best wat flex in zat. Dus heb ik de boel wat verstijfd. Ook moest ik nog de ophangpunten aan de chassisbalken maken. Wat plaatjes:
Hier kun je zien dat ik de orginele ophangpunten heb gebruikt, maar dat ik ze aan elkaar heb gelast voor wat extra stevigheid. Ook kun je de opstaande rand zien die ik aan de steun heb gelast.
Aan de bovenkant ook nog wat stevigheid
Toen dat klaar was, begon ik aan het carter. Het is een ideale drempelvanger en dus moet er een stuk af. Aldus geschiedde! HIj wordt zo laag als de motorsteun. Dat wordt dan, los van de radiator (voor nu), het laagste punt.
Plaotjes.
Past prima toch? In eerste instantie te prima: Het oliefilter zat klem.
Dit olieopzuigpijpje moest ik drie keer inkorten: 'Op het oog' meten wat er af moest was geen goed plan….
Dit zijn m'n klotsschotten, licht opgetilde metalen plaatjes. Waar de gaten voor zijn zien jullie zo...
Ik heb de originele olieaftapplug gebruikt:
Passen….
En hier zijn dus de gaten voor: makkelijk monteren!
Nu nog aflassen en dan is dat klusje ook weer geklaard!
Ciao!
-
- Actief Lid
- Berichten: 267
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 16:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1968
- Locatie: Almelo
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75
en dat allemaal zonder croma??
kan een slomp olie in, netjes hoor.
kan een slomp olie in, netjes hoor.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- Obonobo
- Actief Lid
- Berichten: 303
- Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Delft
Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75
@ Leon en Brumax: Inderdaad veel gebak en braad zonder Croma! Deze frituurpan moet zo'n 4 liter olie kunnen bevatten, het liefst nog een beetje meer. Maar ik moet nog wel een opspat bescherming maken: anders staat de olie tegen de krukas aan te klotsen!
- Obonobo
- Actief Lid
- Berichten: 303
- Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Delft
Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75
Hallo! Heb weer wat gedaan!
Omdat ik van valstroom naar injectie benzine toevoer ga, heb ik een benzinepomp nodig. Om geen losse pomp en swirltank te hoeven kopen/maken/installeren dacht ik de benzinepomp van Subaru te gebruiken. Die zit in de Subarutank ingelast. Ook een slingerbakje zit daarin en moet overgezet worden. Waarvan hier akte:
De benzinetank was van binnen vliegroestig: een beetje aaien met de slijptol was voldoende om dit op te lossen.
Daarna de swirlrtank/slingerbakje van de Subarutank in gepuntlast:
DIt is hoe het geheel er uit ziet: een gat in de tank gezaagd, materiaal omgezet en vervolgens het uitgeslepen stuk Subarutank ingelast. Nu ook vloeistofdicht, mar voor de voleedigheid en bescherming van de tank gaat er nog een coating in. Ik gebruik in principe de originele zender van VW voor het niveau, maar als de Subaruzender werkt, gebruik ik die. Ook de ontluchting blijft hetzelfde.
M'n carter is ook af, maar daar maak ik vanavond plaatjes van!
Groeten van Sietze
Omdat ik van valstroom naar injectie benzine toevoer ga, heb ik een benzinepomp nodig. Om geen losse pomp en swirltank te hoeven kopen/maken/installeren dacht ik de benzinepomp van Subaru te gebruiken. Die zit in de Subarutank ingelast. Ook een slingerbakje zit daarin en moet overgezet worden. Waarvan hier akte:
De benzinetank was van binnen vliegroestig: een beetje aaien met de slijptol was voldoende om dit op te lossen.
Daarna de swirlrtank/slingerbakje van de Subarutank in gepuntlast:
DIt is hoe het geheel er uit ziet: een gat in de tank gezaagd, materiaal omgezet en vervolgens het uitgeslepen stuk Subarutank ingelast. Nu ook vloeistofdicht, mar voor de voleedigheid en bescherming van de tank gaat er nog een coating in. Ik gebruik in principe de originele zender van VW voor het niveau, maar als de Subaruzender werkt, gebruik ik die. Ook de ontluchting blijft hetzelfde.
M'n carter is ook af, maar daar maak ik vanavond plaatjes van!
Groeten van Sietze
Laatst gewijzigd door Obonobo op di jun 28, 2011 8:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75
echt creatief , ik mag zuks wel
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
- Obonobo
- Actief Lid
- Berichten: 303
- Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Delft
Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75
Thanks!
Vanavond heb ik helaas niet gered om meer creativiteit op de gevoelige plaat vast te leggen...komt hopelijk woensdag!
Vanavond heb ik helaas niet gered om meer creativiteit op de gevoelige plaat vast te leggen...komt hopelijk woensdag!
- Hakkinen
- Gevorderde
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr mar 19, 2010 15:06 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Berg a/d Maas
- Contacteer:
Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75
Ik zie je plaatjes niet helaas, maar goed bezig.
Wat ik me afvraag: is het niet eng om aan een benzinetank te lassen?
Wat ik me afvraag: is het niet eng om aan een benzinetank te lassen?
To Finish First, You First Have To Finish!
- Obonobo
- Actief Lid
- Berichten: 303
- Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Delft
Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75
@ Hakkinen: Zo beter, die plaatjes? Heb ze even op via een andere server hierheen gehaald.
Lassen aan de tank is geen probleem: de tank heb ik 4 maanden geleden uit de bus gehaald, leeggemaakt en uit laten dampen. Toen ik twee weken geleden begon, heb ik een stuk stof om een bezemsteel gewikkeld, er een beetje benzne overgedaan en aangestoken. Vervolgens de tank buiten de garage gelegd en met de brandende lap boven de vulopening, de ontluchting en het benzinemetergat gewapperd. Dat leverde niets spectaculairs op. Toen nog even die lap in de tank gehouden: evenmin vuurwerk. Dan durf ik het wel aan!
Overigens: als een tank geen coating (meer) heeft aan de binnenkant is dit riskanter: ik heb me laten vertellen dat het mogelijk is dat benzine in het metaal dringt. Dat kan dus ontbranden op het moment dat je last of slijpt, terwijl er met bovenstaande methode ook geen vuurwerk was.
Daarom ben ik ook erg voorzichtig geweest met de eerste slijpsnede. Toen dat ook niets opleverde behalve een gat in mn tank, ben ik rustig verder gegaan.
Lassen aan de tank is geen probleem: de tank heb ik 4 maanden geleden uit de bus gehaald, leeggemaakt en uit laten dampen. Toen ik twee weken geleden begon, heb ik een stuk stof om een bezemsteel gewikkeld, er een beetje benzne overgedaan en aangestoken. Vervolgens de tank buiten de garage gelegd en met de brandende lap boven de vulopening, de ontluchting en het benzinemetergat gewapperd. Dat leverde niets spectaculairs op. Toen nog even die lap in de tank gehouden: evenmin vuurwerk. Dan durf ik het wel aan!
Overigens: als een tank geen coating (meer) heeft aan de binnenkant is dit riskanter: ik heb me laten vertellen dat het mogelijk is dat benzine in het metaal dringt. Dat kan dus ontbranden op het moment dat je last of slijpt, terwijl er met bovenstaande methode ook geen vuurwerk was.
Daarom ben ik ook erg voorzichtig geweest met de eerste slijpsnede. Toen dat ook niets opleverde behalve een gat in mn tank, ben ik rustig verder gegaan.
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: Mijn Chillarium: T2b uit '75
een oude chopper bouwer truuc is de tank een half uurtje aan de uitlaat van een oude amerikaan of andere beziene slupper te hangen , zodat ie helemaal warm van de uitlaatgassen die er in stroomde werd
de koolmonoxide neutraliseerde de benziene oxide ,die in de roest was gaan zitten
grtz ko
de koolmonoxide neutraliseerde de benziene oxide ,die in de roest was gaan zitten
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it