Amersfoort, bussie motor erin :)

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 4094
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

Re: Weer een klein stukkie verder (uit amersfoort)

Bericht door wouthwortel » di sep 06, 2011 11:11 am

los limbos schreef:
Gerton schreef:Vandaag even bij het motortje geweest.

Zit weer inelkaar maar er moet nog wat kleinspul besteld worden, bougies verdelerkap en kabels en olieslang.
Afbeelding
.


Ga jij dit blok ook met deze 2 trillingsrubbers (van een CJ) monteren??
De draagbalk v/d CU gebruikt er n.l. 4!!
I am Wouth and I approve this message.

Gerton
Actief Lid
Berichten: 229
Lid geworden op: di feb 16, 2010 20:27 pm

Re: Weer een klein stukkie verder (uit amersfoort)

Bericht door Gerton » di sep 06, 2011 20:40 pm

wouthwortel schreef:Ga jij dit blok ook met deze 2 trillingsrubbers (van een CJ) monteren??
De draagbalk v/d CU gebruikt er n.l. 4!!


Ik weet niet anders!! het heeft zo gezeten. maar wat is een alternatief evt met een foto.

AirBus
Luchtgekoeld
Berichten: 2382
Lid geworden op: do feb 01, 2007 13:56 pm

Re: Weer een klein stukkie verder met de motor.

Bericht door AirBus » do sep 08, 2011 11:23 am

2 kan hoor!

Heeft me maat ook in ze t2a met tuned 2 liter..

Hij heeft wel nog een ophanging boven de bak gemaakt.. ivm het blok eruit.. dat de bak blijft hangen..
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!

Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 4094
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

Re: Weer een klein stukkie verder met de motor.

Bericht door wouthwortel » do sep 08, 2011 11:36 am

Tsja, maar Gerton werkt aan een T2B en die heeft geen uitneembare achterbalk en zal dus juist zijn blok+versnellingsbak moeten laten zakken om het geheel te (de)monteren!
I am Wouth and I approve this message.

AirBus
Luchtgekoeld
Berichten: 2382
Lid geworden op: do feb 01, 2007 13:56 pm

Re: Weer een klein stukkie verder met de motor.

Bericht door AirBus » do sep 08, 2011 12:34 pm

wouthwortel schreef:Tsja, maar Gerton werkt aan een T2B en die heeft geen uitneembare achterbalk en zal dus juist zijn blok+versnellingsbak moeten laten zakken om het geheel te (de)monteren!


ja klopt, maar dan kan je bak wel blijven zitten..
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!

Gerton
Actief Lid
Berichten: 229
Lid geworden op: di feb 16, 2010 20:27 pm

Re: Weer een klein stukkie verder met de motor.

Bericht door Gerton » do sep 08, 2011 16:00 pm

AirBus schreef:
wouthwortel schreef:Tsja, maar Gerton werkt aan een T2B en die heeft geen uitneembare achterbalk en zal dus juist zijn blok+versnellingsbak moeten laten zakken om het geheel te (de)monteren!


ja klopt, maar dan kan je bak wel blijven zitten..


Wat ben ik blij dat ik een hoop fotos gemaakt heb. Maaaaaarrrr het blokkie heb ik laten zakken met een motorsteun zonder versnellingsbak, heb geen uitneembare achterbalk. zie fotos

Afbeelding

Afbeelding

Gerton
Actief Lid
Berichten: 229
Lid geworden op: di feb 16, 2010 20:27 pm

Re: Weer een klein stukkie verder met de motor.

Bericht door Gerton » zo sep 11, 2011 11:29 am

wouthwortel schreef:
Gerton schreef:Flex
Afbeelding
.


ASBEST!! :evil: :evil:


:oops: dan moet je toG eens afvragen als de warmelucht wel goed is??.

Gerton
Actief Lid
Berichten: 229
Lid geworden op: di feb 16, 2010 20:27 pm

Re: Weer een klein stukkie verder met de motor.

Bericht door Gerton » zo sep 11, 2011 17:24 pm

wouthwortel schreef:
Gerton schreef:Koelribben eraf gehaald, Geflext, geborsteld, gespoten.
Afbeelding

En van de week zal ik de uitlaat pijp met Hittebestendig uitlaatband / headerwrap / uitlaat tape afwerken. en dan zet ik voorlopig een EMPI erop.


Een begrijpelijke actie, echter: door je uitlaat in te pakken, kan hij moeilijk zijn warmte kwijt en bestaat de kans dat het (aluminium????) gaat smelten!!
De koellucht die van je cilinders afkomt, voert de warmte ook af (bij stilstand).



Uitlaat isolatie: goede uitlaatgas flow = meer pk's

De basis tips om het meeste uit je uitlaat te halen zijn de revue al gepasseerd. Van voor naar achter waren dat de downpipe, de middendemper en de einddemper. Finishing touch vormt uitlaat isolatie, ook wel heat wrap folie genoemd. Dit zorgt voor betere luchtstoom in de uitlaat en een koelere motorruimte. Beiden dragen bij aan meer
vermogen!

Gebruikersavatar
Hakkinen
Gevorderde
Berichten: 527
Lid geworden op: vr mar 19, 2010 15:06 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berg a/d Maas
Contacteer:

Re: Weer een klein stukkie verder met de motor.

Bericht door Hakkinen » ma sep 12, 2011 19:14 pm

Die Porschekoeling is stoer!
To Finish First, You First Have To Finish!

Gerton
Actief Lid
Berichten: 229
Lid geworden op: di feb 16, 2010 20:27 pm

Re: Weer een klein stukkie verder met de motor.

Bericht door Gerton » do sep 22, 2011 21:43 pm

uitlaat gebracht bij revisie bedrijf.

Afbeelding

Afbeelding

Gerton
Actief Lid
Berichten: 229
Lid geworden op: di feb 16, 2010 20:27 pm

Re: Weer een klein stukkie verder met de motor.

Bericht door Gerton » do sep 22, 2011 21:45 pm

ondertussen de achterremmen vervangen. remcilinder was lek.!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gerton op za okt 22, 2011 16:21 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

AirBus
Luchtgekoeld
Berichten: 2382
Lid geworden op: do feb 01, 2007 13:56 pm

Re: Amersfoort bussie remmetjes, uitlaat pffffff

Bericht door AirBus » vr sep 23, 2011 8:33 am

Ow zonde van die uitlaat!
Krijg je zo een buggy geluid.. Iedere demper demp namelijk 1 cilinderkop (als ik het zo mag zeggen)

Je kan er dan beter een std bus uitlaat onderzetten... Dan word het echt een sleeper 8)

Maar het is maar een mening 8)
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!

Gerton
Actief Lid
Berichten: 229
Lid geworden op: di feb 16, 2010 20:27 pm

Re: Amersfoort bussie remmetjes, uitlaat pffffff

Bericht door Gerton » zo okt 09, 2011 13:40 pm

AirBus schreef:Ow zonde van die uitlaat!
Krijg je zo een buggy geluid.. Iedere demper demp namelijk 1 cilinderkop (als ik het zo mag zeggen)

Je kan er dan beter een std bus uitlaat onderzetten... Dan word het echt een sleeper 8)

Maar het is maar een mening 8)


Ga het proberen, weet niet wat voor geluid het geeft.

Gerton
Actief Lid
Berichten: 229
Lid geworden op: di feb 16, 2010 20:27 pm

Re: Amersfoort bussie remmetjes, uitlaat pffffff

Bericht door Gerton » zo okt 09, 2011 13:46 pm

Hoe gek moet je wezen om alles te spuiten zelfs de beugeltjes bij de rem.

Afbeelding

O0k maar de motorruimte een kleur gegeven want als ik onder de auto lag zag ik hier en daar nog geel. :lol:
Afbeelding

beetje verf over, dus ........

Afbeelding

Gerton
Actief Lid
Berichten: 229
Lid geworden op: di feb 16, 2010 20:27 pm

Re: Amersfoort bussie remmetjes, uitlaat pffffff

Bericht door Gerton » zo okt 09, 2011 14:05 pm

Bankie monteren

Afbeelding

Maar de leuning hoe zal ik die vast maken??
Het volgende voor gemaakt.

Een vierkante pijp daar in 2 moeren ingelast, hoe?? now!! 2 gaten door de pijp geboord de bouten op een draadend gedraaid, het geheel in de pijp schuiven en met een proplas vastgelast.

en een rondepijp, moer met een bout ingelast.




Afbeelding
ziet er zo uit.
Afbeelding

Waarvoor is dit dan??? ik laat het je zien.
In de bus zit een moer, en toevallig zit op de zelfde hoogte een bevestiging in de bank hier kon ik met een ring de bank op zjn plaats houden. en als je die halfemaan er in klik is de leuning vergrendeld.
Afbeelding

Afbeelding

En als je de leuning naar voren wil hebben zie je op deze foto aan de rechterkant van de leuning een handel zitten om de leuning te ontgrendelen. en de pijp haal je weg om de ronde pijp iets intedraaien.
Afbeelding


Hoe je het maakt heb je het.!!
Laatst gewijzigd door Gerton op za okt 22, 2011 16:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie