Ral 1007 kleurige bus met 2 liter subie en t3 5-bak. ooit met Dormobile dak
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Paarse T2B camper uit 1973
mooie foto's.. wat voor soort blok en bak heb jij dat je een verbruik van 1:13 haal
ik haal krap aan 1:8,5
ik haal krap aan 1:8,5
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Paarse T2B camper uit 1973
Turbo.d schreef:mooie foto's.. wat voor soort blok en bak heb jij dat je een verbruik van 1:13 haal
ik haal krap aan 1:8,5
Ik heb een standaard 1600 AS motor met 34 pict 3 carb, en versnellingsbak met daarop: CA 04 en nog wat nummers die ik niet kan lezen nu.
Take the planet and make it spin your way
- KataSchu
- Gevorderde
- Berichten: 908
- Lid geworden op: do apr 17, 2008 17:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Leeuwarden (or wherever I park it)
- Contacteer:
Re: Paarse T2B camper uit 1973
Nice! Noorwegen rocks! Wij hadden vorig jaar alleen wel een partijtje pokke-weer
"that rug really tied the room together...and this guy peed on it"
Picasa-Pics
Picasa-Pics
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: wo mei 02, 2007 8:20 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Re: Paarse T2B camper uit 1973
Whuaaa ik wil ook weer naar Noorwegen als ik dit lees, maar volgend jaar zijn de plannen toch iets oostelijker
Klik voor een leuk t-shirt
- Obonobo
- Actief Lid
- Berichten: 303
- Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Delft
Re: Paarse T2B camper uit 1973
Wow, mooie vakantiefoto's zeg!
En leuke bus met zo'n flitsend kleurtje. Ik ben ook onder de indruk van de benzine-prestaties: ik haal op de snel weg 'slechts' 1 op 10,5 en dat vind ik al goed! Ik heb de zelfde motor, weet niet wat voor bak ik heb. Dat ga ik nu eens nazoeken!
groeten van
Sietze
En leuke bus met zo'n flitsend kleurtje. Ik ben ook onder de indruk van de benzine-prestaties: ik haal op de snel weg 'slechts' 1 op 10,5 en dat vind ik al goed! Ik heb de zelfde motor, weet niet wat voor bak ik heb. Dat ga ik nu eens nazoeken!
groeten van
Sietze
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Paarse T2B camper uit 1973
Obonobo schreef:Wow, mooie vakantiefoto's zeg!
En leuke bus met zo'n flitsend kleurtje. Ik ben ook onder de indruk van de benzine-prestaties: ik haal op de snel weg 'slechts' 1 op 10,5 en dat vind ik al goed! Ik heb de zelfde motor, weet niet wat voor bak ik heb. Dat ga ik nu eens nazoeken!
groeten van
Sietze
Tjah, ik stond er zelf ook van te kijken. Dit is een gemeten op 3000 kilometers, dus niet een enkel ritje berafwaarts voor de wind ofzo. Heb ook wel is iets minder gereden, maar eigenlijk nooit onder 1 op 10.
Take the planet and make it spin your way
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Paarse T2B camper uit 1973
Ugh, stof.
Het begon weer aardig te kriebelen om aan de slag te gaan met de bus. Helaas geen garage, en ik woon zelf 11 hoog...Dus toen maar bedacht dat ik dan misschien niet de hele bus op kon knappen op dit moment, maar toch zeker de delen. Dus nu staat de motor op de studeerkamer:
Hij loopt eigenlijk prima, maar toch heb ik een aantal punten die ik wilde aanpakken.
-optische werk, alles is echt een bijeengeraapt sooitje, dus er moeten dingen gespoten worden.
-andere carb, die er nu opzit gaat naar de revisie
-ergens zit een klein lekje waar valse lucht aangezogen wordt, dus ik ga het hele inlaat systeem nalopen, pakkingen vervangen.
-krukaspoelie zit een scheur in, dus die gaat eraf. de V snaar loopt ook niet erg rustig, omdat de krukaspoelie een miniscuul beetje scheef staat door die scheur erin.
Al toen ik de bus kocht zaten er veel chromen delen aan de motor, luchthuis, kleppendeksels en wat kleineri dingen. Ik vind het erg lelijk, dus ga eens kijken of ik dit mooi kan schuren en een fris kleurtje kan geven.
de delen die warm worden wil ik bewerken met hittebestendige verf die afgebakken moet worden, dus meteen een tweede oven erbij gehaald, voor niets gekregen
Het begon weer aardig te kriebelen om aan de slag te gaan met de bus. Helaas geen garage, en ik woon zelf 11 hoog...Dus toen maar bedacht dat ik dan misschien niet de hele bus op kon knappen op dit moment, maar toch zeker de delen. Dus nu staat de motor op de studeerkamer:
Hij loopt eigenlijk prima, maar toch heb ik een aantal punten die ik wilde aanpakken.
-optische werk, alles is echt een bijeengeraapt sooitje, dus er moeten dingen gespoten worden.
-andere carb, die er nu opzit gaat naar de revisie
-ergens zit een klein lekje waar valse lucht aangezogen wordt, dus ik ga het hele inlaat systeem nalopen, pakkingen vervangen.
-krukaspoelie zit een scheur in, dus die gaat eraf. de V snaar loopt ook niet erg rustig, omdat de krukaspoelie een miniscuul beetje scheef staat door die scheur erin.
Al toen ik de bus kocht zaten er veel chromen delen aan de motor, luchthuis, kleppendeksels en wat kleineri dingen. Ik vind het erg lelijk, dus ga eens kijken of ik dit mooi kan schuren en een fris kleurtje kan geven.
de delen die warm worden wil ik bewerken met hittebestendige verf die afgebakken moet worden, dus meteen een tweede oven erbij gehaald, voor niets gekregen
Take the planet and make it spin your way
Re: Paarse T2B camper uit 1973
haha mooi zo dat motorblok in huis :p dat hoef ik niet te proberen hier denk ik
T2b 1979 Eurec Cassandra
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Paarse T2B camper uit 1973
FlorisH schreef:haha mooi zo dat motorblok in huis :p dat hoef ik niet te proberen hier denk ik
Het is mijn eigen appartement, dus wie houdt me tegen
Al hoop ik wel heel hard dat ik na mijn studententijd een beter plek krijg voor dit soor dingen
Take the planet and make it spin your way
- Airtime
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5028
- Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Paarse T2B camper uit 1973
FlorisH schreef:haha mooi zo dat motorblok in huis :p dat hoef ik niet te proberen hier denk ik
Same here!
Lekker bezig, Wilfred!
Easy!
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: Paarse camper --> Motor opknappen!
gaat prima hoor in de huiskamer , het nieuwe parket wat ik van mijn vriendin daarna moest leggen was veel meer werk
grtz ko
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Paarse camper --> Motor opknappen!
Nu die zo dicht bij staat, kan ik er lekker mee aan het knooien. Dus de motor is al aardig kaal geworden.
Alleen de dynamo steun er nog even af, en dan samen met deze spullen
een mooi kleurtje geven. Iemand nog een idee voor een mooie kleur? Ik zit nog te twijfelen, het koelhuis is nog erg netjes chroom...bijna zonde om te spuiten. maar welke kleur zal ik de rest dan maken?
Verder wil ik mijn carb opsturen voor revisie. de gasklepas zat speling op. Ik heb dit verholpen door de as eruit te halen, en alles vol te stoppen met vloeibare pakking, maar dat is natuurlijk geen definitieve oplossing. En de motor liep ook nooit stil stationair, maar schommelde altijd wat in toeren.
wat me daarbij opviel was dat ik een vrij grote luchtomloop sproeier heb, namelijk 120 z
(klik om te vergroten, dan kan je het wel lezen)
dit is ongeveer het dubbele van wat vaak als standaard wordt aangegeven, kan dit kwaad?
main jet = 140 (ook fors, of niet?)
pilot = g60
power weet ik dus niet, kan er niet bij
op onderstaande afbeelding:
is toch het gaatje linksboven het gaatje voor de powersproeier? die krijg ik er niet uit namelijk. Dopje ervoor draait er wel uit, maar de sproeier erachter komt niet voorbij het schroefdraad van het afdichtingsdopje...
vanavond eerst plaatwerk in soda oplossing om te ontvetten...
Alleen de dynamo steun er nog even af, en dan samen met deze spullen
een mooi kleurtje geven. Iemand nog een idee voor een mooie kleur? Ik zit nog te twijfelen, het koelhuis is nog erg netjes chroom...bijna zonde om te spuiten. maar welke kleur zal ik de rest dan maken?
Verder wil ik mijn carb opsturen voor revisie. de gasklepas zat speling op. Ik heb dit verholpen door de as eruit te halen, en alles vol te stoppen met vloeibare pakking, maar dat is natuurlijk geen definitieve oplossing. En de motor liep ook nooit stil stationair, maar schommelde altijd wat in toeren.
wat me daarbij opviel was dat ik een vrij grote luchtomloop sproeier heb, namelijk 120 z
(klik om te vergroten, dan kan je het wel lezen)
dit is ongeveer het dubbele van wat vaak als standaard wordt aangegeven, kan dit kwaad?
main jet = 140 (ook fors, of niet?)
pilot = g60
power weet ik dus niet, kan er niet bij
op onderstaande afbeelding:
is toch het gaatje linksboven het gaatje voor de powersproeier? die krijg ik er niet uit namelijk. Dopje ervoor draait er wel uit, maar de sproeier erachter komt niet voorbij het schroefdraad van het afdichtingsdopje...
vanavond eerst plaatwerk in soda oplossing om te ontvetten...
Take the planet and make it spin your way
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Paarse camper --> Motor opknappen!
Ik ben weer een klein stukje verder. de carb is opgestuurd voor revisie, dus als goed is komt die als nieuw terug.
Ondertussen ben ik lekker aan het bakken geweest. Voor de meeste delen gebruik ik hittebestendige verf, niet omdat alles misschien heet wordt, maar zo hou ik overal dezelfde kleur. En ik heb een oude oven om alles af te bakken:
Ik heb drie proefstukken gedaan, spruitstukken, en ook gekeken wat er met chroomkleurige delen gebeurde in de oven. Ging allemaal erg goed!
Het resultaat:
ben er zelf heel erg over te spreken. Deze week verder met bakken
Ondertussen ben ik lekker aan het bakken geweest. Voor de meeste delen gebruik ik hittebestendige verf, niet omdat alles misschien heet wordt, maar zo hou ik overal dezelfde kleur. En ik heb een oude oven om alles af te bakken:
Ik heb drie proefstukken gedaan, spruitstukken, en ook gekeken wat er met chroomkleurige delen gebeurde in de oven. Ging allemaal erg goed!
Het resultaat:
ben er zelf heel erg over te spreken. Deze week verder met bakken
Take the planet and make it spin your way
- Airtime
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5028
- Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Paarse camper --> Motor opknappen!
Spuitwerk ziet er netjes uit, Wilfred! Mag ik je wel een tip geven? Die chromen koelhuizen zijn niet optimaal voor de luchtflow (en dus koeling) over de cilinders en koppen. Als je hem toch gaat spuiten kun je misschien beter een origineel VW koelhuis proberen op de kop te tikken.
Easy!