Paarse TDI pop-top wordt Oranje-gele 2.0 boxer met Dormobile!
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10857
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Paarse TDI pop-top wordt Oranje-gele 2.0 boxer met Dormobile!
fijn dank je!
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
-
- Gevorderde
- Berichten: 945
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Paarse TDI pop-top wordt Oranje-gele 2.0 boxer met Dormobile!
Even een tip voor als er meer mensen zijn welke de remklauwen gaan reviseren.
De remzuigers kunnen echt ram vast zitten,wat goed werkte bij die van mij was om een ontluchtnippel te vervangen voor een smeernippel.
Dan met de vetspuit hierop de zuiger zonder schade eruit kunnen persen.
Jw
De remzuigers kunnen echt ram vast zitten,wat goed werkte bij die van mij was om een ontluchtnippel te vervangen voor een smeernippel.
Dan met de vetspuit hierop de zuiger zonder schade eruit kunnen persen.
Jw
Re: Paarse TDI pop-top wordt Oranje-gele 2.0 boxer met Dormobile!
Hmzzz... Dus jij hebt wel die anti draai plaatjes zitten! Welk jaar en maand is de bus? Lijken me dezelfde klauwen als de mijne. Mijn zuigers waren nog goed maar waar kocht je de set met zuigers apart? Gr
Goeie tip met dat vet... Neem ik mee! Tnx
Goeie tip met dat vet... Neem ik mee! Tnx
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3104
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Paarse TDI pop-top wordt Oranje-gele 2.0 boxer met Dormobile!
ja, wel antidraaiplaatjes. Dat is gedaan omdat een cilinder nooit perfect rond is, en in theorie krijg je sneller lekkende seals als je cilinder gaat draaien. Bus is van februari 1973 (dus wordt deze maand 50!)
@transportert2: ja met vetspuit kan ook,maar die heb ik niet, en ik zag ook al roest op de zuigers dus ik wilde ze sowieso vervangen.
Ik heb de zuigers en revisieset gewoon bij autodoc gekocht. diamter zuiger is 54mm, hoogte 33 mm. zijn er genoeg. Hij remt echt weer als een malle! Heerlijk.
hoe weet ik dat? nou ik heb em gisteren naar buiten gereden!!! jippie.
EDIT: ik zie nu dat ik niet gezegd heb hoe ik de oude zuigers eruit gekregen heb.
Gat in de zuigers boren, van 7 mm rond. Dan 8mm draad erin tappen en dan draai je met een bout zo de zuiger naar buiten. bout loopt dan tegen de klauw aan en druk de zuiger naar buiten.
@transportert2: ja met vetspuit kan ook,maar die heb ik niet, en ik zag ook al roest op de zuigers dus ik wilde ze sowieso vervangen.
Ik heb de zuigers en revisieset gewoon bij autodoc gekocht. diamter zuiger is 54mm, hoogte 33 mm. zijn er genoeg. Hij remt echt weer als een malle! Heerlijk.
hoe weet ik dat? nou ik heb em gisteren naar buiten gereden!!! jippie.
EDIT: ik zie nu dat ik niet gezegd heb hoe ik de oude zuigers eruit gekregen heb.
Gat in de zuigers boren, van 7 mm rond. Dan 8mm draad erin tappen en dan draai je met een bout zo de zuiger naar buiten. bout loopt dan tegen de klauw aan en druk de zuiger naar buiten.
Take the planet and make it spin your way
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3104
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Paarse TDI pop-top wordt Oranje-gele 2.0 boxer met Dormobile!
zo, ondertussen bezig om de bus oranje te maken. Alle ornamenten zijn er af. Het witte blijft wit, en is ook nog netjes, dus ramen en rubbers laat ik zitten.
nu moest ik eigenlijk nog wat laswerk aanpakken. er is eerder aan de achterste onderhoeken gelast, maar dan met plaatwerk over het bestaande plaatwerk. Daar is water tussen gekomen. Was in 2009 al zo, en is nagenoeg niet erger geworden. maar in 2009 kon ik nog niet lassen dus heb ik er zo overheen geverfd.
nu kan ik inmiddels wel lasse, dus nu toch maar de slechte reparatiestukken eruit geslepen. de achterhoeken zijn al weer dicht. Rechts moet ik nog aflassen, maar had de gasfles van het lasapparaat leeg vanmiddag.
dan nog 2 stukjes, voor en achter rechter achterwiel. Dan is alles weer hard.





nu moest ik eigenlijk nog wat laswerk aanpakken. er is eerder aan de achterste onderhoeken gelast, maar dan met plaatwerk over het bestaande plaatwerk. Daar is water tussen gekomen. Was in 2009 al zo, en is nagenoeg niet erger geworden. maar in 2009 kon ik nog niet lassen dus heb ik er zo overheen geverfd.
nu kan ik inmiddels wel lasse, dus nu toch maar de slechte reparatiestukken eruit geslepen. de achterhoeken zijn al weer dicht. Rechts moet ik nog aflassen, maar had de gasfles van het lasapparaat leeg vanmiddag.
dan nog 2 stukjes, voor en achter rechter achterwiel. Dan is alles weer hard.





Take the planet and make it spin your way