Ral 1007 kleurige bus met 2 liter subie en t3 5-bak. ooit met Dormobile dak

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Duuster
Actief Lid
Berichten: 264
Lid geworden op: za jul 24, 2010 15:11 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Marum

Re: Paarse volkswagen t2b camper --> Motor opknappen!

Bericht door Duuster » di apr 26, 2011 13:19 pm

Compressie kun je laten meten bij Rene van frieslandkevers in Drachten.
Heeft de mijne ook gemeten
Groet'n Duuster

1302S 1971 Groen
T2A 1970 Rood/Wit

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3153
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Paarse volkswagen t2b camper --> Raadplaatje op pag. 6!

Bericht door Wilfred » do apr 28, 2011 10:04 am

Nu ie weer mooi loopt ga ik binnen aan de gang. Elektra is waanzinnig aangelegd. Gisteren meters draad verwijderd, en alles doet het nog...! de koelkast moet aan de praat op 12v. 220 werkte ie altijd al.

en gister nog dit gemaakt:
Afbeelding

Wat is het? Okay, hij is niet erg moelijk.

de randjes lijken wat kartelig, maar dat ligt aan het materiaal en is na een schuurpapiertje helemaal glad.
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Paarse volkswagen t2b camper --> Raadplaatje op pag. 6!

Bericht door Airtime » do apr 28, 2011 10:13 am

Kickpanels met Perzische tapijtprint! Geweldig! =D> 8)
Easy!

dekleik
Actief Lid
Berichten: 254
Lid geworden op: za jul 11, 2009 16:08 pm
Locatie: southern lowlands

Re: Paarse volkswagen t2b camper --> Raadplaatje op pag. 6!

Bericht door dekleik » do apr 28, 2011 19:07 pm

Wilfred schreef:en gister nog dit gemaakt:
Afbeelding



WHAHAHA,super dit!!!!!


eeeeeh de "restjes"blijven gewoon als kleed in de kamer liggen????
Greetz Mark
--------------------------------

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3153
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Paarse volkswagen t2b camper --> Raadplaatje op pag. 6!

Bericht door Wilfred » vr mei 13, 2011 19:32 pm

Nou de huishoud accu zit erin! Nu is het plaatsen op zich niet zoveel werk, maar er moet natuurlijk van alles aangesloten worden.

Ik heb een 7 aderige kabel getrokken van voor naar achter, maar vooral met een extra accu is dat echt wel nodig. Ik heb nu nog wel 1 over voor de oliedrukmeter die ik nog graag wil.
Als het goed is werken de verlichting, koelkast, radio, klok en een paar 12 volt aansluitingen nu allemaal op de extra accu.

Verder heb ik onderstaande relais:
Afbeelding

En het volgende schema zat erbij:
Afbeelding

Ik heb nog een lampje in de schakeling opgenomen, als begrenzer. Verder is aansluiting 85 een mogelijkheid om het relais dicht te zetten. Dus stel ik heb de lampen aan laten staan, dan kan ik 85 kort met de plus van de kampeer accu verbinden, zodat het relais dichtgaat, en ik kan starten op de campeer accu. Hiervoor heb ik meteen een knopje op het dashboard genomen. Niet dat ik het supernodig vind, maar ik had nog een gat waar vroeger een andere schakelaar gezeten heeft. En ik had nog een startknop uit een trekker, die geschikt was, en ik had de draden er al liggen, dus was een kleine moeite.

Ik wil nog wel even met een spannigsmeter alles controleren, maar die heb ik zelf niet.

Verder is mijn klokje stuk, dus die heb ik eruit gehaald. Ik hoop dat ik er nog wat aan kan doen. Hierdoor had ik wel goed zicht op de hendels voor de verwarming, die werken ook niet zo fijn meer:
Afbeelding

Ik denk dat ik de kabels ga vervangen. ze zijn allemaal verbogen op het eind, en ze zijn vrij stug. Als ik ze weer rechtmaak, ben ik bang dat ze zo weer krom gaan.

verder ga ik een la maken onder de spoelbak, en toen viel mij de volgende aansluiting onderaan mijn kraan op:
Afbeelding

Wat is dit? Voor de pomp heb ik een andere aansluiting. Ik heb geen idee wat het is!

Nou dat was et wel weer...Moet nog een paar dingen wat netjes vast maken, maar ben bijna klaar om met pinksteren het weekend in Duitsland door te brengen :D
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: Paarse volkswagen t2b camper --> Raadplaatje op pag. 6!

Bericht door hanhoo » ma mei 16, 2011 10:02 am

Volgens mij is dat een terugslagventiel.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
Robert Panobus
Gevorderde
Berichten: 506
Lid geworden op: do mei 03, 2007 10:59 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Breda

Re: Paarse volkswagen t2b camper --> Raadplaatje op pag. 6!

Bericht door Robert Panobus » ma mei 16, 2011 10:08 am

Volgens mij is het een schakelaar die gekoppeld zit aan je kraan. Als je de kraan opendraait gaat je pomp werken.

Behalve als het niet op je pomp zit aangesloten natuurlijk....
Er zijn twee soorten mensen op de wereld, mensen die hun zinnen afmaken en mensen di......

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3153
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Paarse volkswagen t2b camper --> Raadplaatje op pag. 6!

Bericht door Wilfred » ma mei 16, 2011 13:37 pm

Hmm...Maar es onder stroom zetten dan, en gaan spelen met de kraan. Ik heb nu gewoon een aparte knop die je uit kan trekken, dan gaat het water stromen. De draaiknop op de kraan zelf staat altijd open dus. Maar as het op deze manier kan is het nog mooier, knop weg en de kraan werkt zoals een normale kraan!

ff checken dus! :D
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
Robert Panobus
Gevorderde
Berichten: 506
Lid geworden op: do mei 03, 2007 10:59 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Breda

Re: Paarse volkswagen t2b camper --> Raadplaatje op pag. 6!

Bericht door Robert Panobus » ma mei 16, 2011 13:48 pm

Ik ben benieuwd (weet het namelijk ook niet zeker... :wink: )
Er zijn twee soorten mensen op de wereld, mensen die hun zinnen afmaken en mensen di......

Gebruikersavatar
MACHINE
Gevorderde
Berichten: 821
Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Paarse volkswagen t2b camper --> Raadplaatje op pag. 6!

Bericht door MACHINE » di mei 17, 2011 16:40 pm

Wilfred schreef:Hmm...Maar es onder stroom zetten dan, en gaan spelen met de kraan. Ik heb nu gewoon een aparte knop die je uit kan trekken, dan gaat het water stromen. De draaiknop op de kraan zelf staat altijd open dus. Maar as het op deze manier kan is het nog mooier, knop weg en de kraan werkt zoals een normale kraan!

ff checken dus! :D


zo heb ik dat ook , ben benieuwd of het gaat werken. vond het altijd al vreemd met dat uittrekknopje en een draai knopje op de kraan. Maarja het werkt :-)

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3153
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Paarse volkswagen t2b camper --> Raadplaatje op pag. 6!

Bericht door Wilfred » do mei 26, 2011 10:14 am

pfff door het gedoe met niet bijladen van de bus nog helemaal niet aan de kraan toegekomen.

Ik ga vandaag of morgen de spanningswisselaar verwisselen met een goede, en kijken wat ie dan doet!
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
MACHINE
Gevorderde
Berichten: 821
Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Paarse volkswagen t2b camper --> Raadplaatje op pag. 6!

Bericht door MACHINE » di mei 31, 2011 13:06 pm

wat betreft die kabels van je lucht, Heb je wel gekeken of het onder de bus allemaal goed zit ? Bij mij werkt het warme lucht deel ook niet maar dat komt vooral door de kleppen onder die vast zitten waardoor de kabels krom/ bol komen te staan.

En heb je ook warme lucht uitgangen achter in de bus ? vanuit onder naar 2 roosters die onder de bank uitkomen

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3153
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Paarse volkswagen t2b camper --> Pinksterweekend update!

Bericht door Wilfred » di jun 14, 2011 13:22 pm

Nou, na wat gedoe met mijn dynamo die stuk ging, heb ik via Jan-Roelf een revisie exemplaar, en kon ik afgelopen weekend heerlijk naar Witzenhausen in Duitsland, vlakbij Kassel. Zaterdag zijn we vertrokken, en rustig die kant op getuft. Heerlijke reis gehad, de motor snorde heerlijk rustig en ook het verblijf daar was prachtig.

De terugweg ging nog beter, zo lekker dat we in 1 ruk de 6 uur afgelegd hebben zonder een enkele stop. helaas hadden we met de TomTom een route gekozen die ons via nogal wat binnendoorwegen leidde. Op zich niet heel erg, maar ik wilde de 1 op 13 van afgelopen vakantie graag evenaren, en dat gaat beter op de snelweg. Nu bleef het vebruik steken op 1:10, nog steeds dikke prima! :D

Elektra probleem is nu voorbij wat bijladen betreft. helaas gaat af en toe de ruitenwisser spontaan aan, hij gaat dan 1 keer heen en weer, en stopt dan weer. ik vermoed een sluiting in de schakelaar, je hoort em daar ook klikken. Dat moet even nagekeken worden, maar zal vermoedelijk geen grote problemen opleveren.

Ook moet ik de huishoud accu nog weer aansluiten op de dynamo, dit is nog niet gebeurd door het gedoe met de kapotte dynamo. Spulletjes liggen klaar. De huishoud accu zit er ook al in, en gebruiken we ook al, maar nu moet je zorgen dat ie vol is voor je weg gaat. Voor een weekend hebben we dan genoeg stroom!

Anyway, de foto's!

Oh jah, Witzenhausen wordt ook wel Kirschenstadt genoemd, Kersenstad!

De campeerplek: (gratis :D ) er lag helaas veel puin en los zand op de inrit, wat weinig grip oplevert. Dus toen we terug gingen en naar boven moesten heb ik lopen spitten met de bus! de bandjes stonken naar verbrand rubber, maar we zijn eruit gekomen :D Verder echt een fantastische plek vanwaar we zo het dorp over keken!
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Kersenstad:
Afbeelding

Mijn vrouw en ik aan het kersenplukken, heerlijk! :D
Afbeelding

Kassel:
Afbeelding


Het leuke is dat je altijd ideeen krijgt tijdens zo'n trip over hoe je de bus kan verbeteren. Ga nu een lade makenonder de wasbak. Is bij veel Westfalia uitvoeringen volgens mij standaard al zo, maar ons wasbak blok is zelfgemaakt, maar er is wel ruimte voor een lade.

op naar Frankrijk nu :D
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
Friso
Gevorderde
Berichten: 562
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
Bouwjaar Bus: 1969
Contacteer:

Re: Paarse volkswagen t2b camper --> Pinksterweekend update!

Bericht door Friso » di jun 14, 2011 21:04 pm

Altijd leuk een weekendje weg met de bus :)
Zelf ben ik ook weg geweest!
Ride's:

Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972

Gebruikersavatar
Hakkinen
Gevorderde
Berichten: 527
Lid geworden op: vr mar 19, 2010 15:06 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berg a/d Maas
Contacteer:

Re: Paarse volkswagen t2b camper --> Pinksterweekend update!

Bericht door Hakkinen » do jun 23, 2011 9:43 am

Mooie foto's!

Vertel mij eens even hoe jij 1 op 13 kan halen :shock:
Ik haal met mijn 1600 niet beter dan 1 op 9...
To Finish First, You First Have To Finish!

Plaats reactie