in volgorde even de bovenstaande beantwoorden.
Nee we hebben in het geheel geen regen gehad. Beetje mazzel gehad, met waar we waren, op de momenten dat het her en der regende. Eigenlijk was het, los van de pech-punten een heel fijne vakantie. Echt mooi weer en we hebben ook paar gave campings gevonden!
Ja ik ga nu wel voor een gelaagde ruit. Het is nu de tweede keer dat met dit overkomen is. 1x met de T2 en nu 1x met de LT, en het is best schrikken. Hevige knal en ineens zie je niets meer. wil je een voorstelling maken: plak je complete voorruit af, behalve 1 gat ter grootte van een pingpong bal, en ga dan de snelweg op. En zorg er dan ook nog voor dat je ondertussen nog glassplinters tegen je gezicht krijgt, want je kan niet ineens stoppen en zolang je nog rijdt/beweegt blijven er splinters van de ruit af knappen, in je gezicht en over je heen. (overigens melde de bergingsdienst later, dat tijdens transport de gehele ruit eruit geknalt is, achterop de bergingswagen).
Dan liever een hele dikke ster in mijn ruit, maar wel nog fatsoenlijk zicht.
En ja, een beetje pech hoort er bij maar dit was best veel en met 3 kids is het soms echt wel even lastig hoor. Ze snappen het gewoon nog niet, met 0, 2 en 4 jaar en willen gewoon naar de zandbak die we hun beloofd hadden
En ja eelke, ik zag je ook nog! Inderdaad geen structurele punten gelukkig. daar ben ik ook wel blij mee. Ik hoef dus niet eens per se de ombouw verder aan te pakken, hooguit nog 1 ding vervangen maar verder rijdt het wel goed.
Het verbruik is gegaan van 1 op 6 diesel naar 1 op 8 benzine. maar moet wel zeggen dat ik alleen de eerste tank daarmee bezig was. DAarna kwam de meeste pech, en stond verbruik even niet hoog op mijn lijstje.
Het verbruik kan nog wel beter. Ik maak nu vrij veel toeren, door de kleine achterwielen en ongunstige achteras overbrenging. Plan is om van het winter nog een andere achteras te plaatsen zodat toeren omlaag gaan. dat gaat nog wel wat schelen. En de kapotte brandstofdrukregelaar is ook ongunstig voor verbruik.
in de Jaguar doe ik makkelijk 1 op 10, met dezelfde motor (maar dus betere achteras). 1 op 8 met de camper vind ik dan al niet slecht gezien de aerodynamica (of het ontbreken daarvan)
oh, en geen olie verbruik/lekkage meer. Das ook wel lekker