Paarse VW TDI camper met een groot broertje

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Wilfred
Luchtgekoeld
Bouwjaar Bus: 1973

Re: Paarse VW TDI camper met een groot broertje

Bericht door Wilfred » vr feb 21, 2020 19:29 pm

Voor de remmen wacht ik nog op onderdelen.

Maar er waren nog paar andere puntjes:

het contactslot is niet goed, hij gaat niet gloeien, terwijl als je betreffende draad rechtstreeks bekrachtigd, hij wel gloeit. Contactslot is altijd wat klooien, dus had toen besloten om maar een gloeiknop te maken. Maar toen dacht ik, das ook niet lekker. moet je eerst op contact, dan de gloeiknop induwen en dan weer met contact doorstarten.

dus twee knopjes gemaakt. Links is gloeien, rechts is starten. Met een oranje lampje erboven, ter controle dat het gloeisysteem ook daadwerkelijk wat doet. Op de foto zie je het niet, maar tis zon lampje met een gloeispiraal tekentje erin. Khad nog een oud dashboard van een passat liggen, en daar heb ik dat uitgehaald.

Afbeelding

en als je gloeiknop induwt:
Afbeelding

Verder ging het dynamo lampje ook niet branden bij op contact zetten. Ik had de tellers er al uit gehad, en alle kleien gloeilampjes daar al gecontroleerd en eventueel vervangen. Nu deed bijna alles het weer, behalve dus nog steeds het dynamolampje.

dus vanavond maar even onder de bus, en ja hoor de draad van het lampje hing los. Was wel ingetaped, op onderstaande foto had ik dat al weggehaald. Het laadsysteem kan zo niet gewerkt hebben, dus ben benieuwd wat daar het verhaal achter is, maar goed. Het werkt nu weer :-)

Afbeelding
Take the planet and make it spin your way

Plaats reactie