Benandras
- Heatcliff
- Actief Lid
- Berichten: 278
- Lid geworden op: wo mei 19, 2010 14:25 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Eindhoven
Benandras
Beste leden,
Eindelijk kunnen we ons bij jullie aansluiten, we (mn vriendin en ik ) hebben een T2B gekocht.
Voor het crashen van het forum heb ik al eens een foto gedeeld, maar nu is er meer nieuws.
Onze T2 is bijna zover dat we erin kunnen rijden, anderhalve maand geleden hebben we ons busje gekocht en sindsdien heeft hij een flinke weg afgelegd.
T buske was onder rondom rot, dit is nu verholpen, rondom laten lassen.
Vandaag zijn we bij de RDW geweest om ons kenteken aan te vragen.
Ondertussen worden de remmen vervangen, de uitlaat, kachel potten, motor een goeie beurt gegeven . En zo nog meer.
Met een beetje geluk kunnen we volgende week eindelijk gaan toeren.
Zodra er meer ontwikkelingen en foto's zijn dan horen jullie het!!
Groeten Ben & Sandra
Eindelijk kunnen we ons bij jullie aansluiten, we (mn vriendin en ik ) hebben een T2B gekocht.
Voor het crashen van het forum heb ik al eens een foto gedeeld, maar nu is er meer nieuws.
Onze T2 is bijna zover dat we erin kunnen rijden, anderhalve maand geleden hebben we ons busje gekocht en sindsdien heeft hij een flinke weg afgelegd.
T buske was onder rondom rot, dit is nu verholpen, rondom laten lassen.
Vandaag zijn we bij de RDW geweest om ons kenteken aan te vragen.
Ondertussen worden de remmen vervangen, de uitlaat, kachel potten, motor een goeie beurt gegeven . En zo nog meer.
Met een beetje geluk kunnen we volgende week eindelijk gaan toeren.
Zodra er meer ontwikkelingen en foto's zijn dan horen jullie het!!
Groeten Ben & Sandra
Laatst gewijzigd door Heatcliff op ma sep 13, 2010 20:26 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
If it jams - force it. If it breaks, it needed replacing anyway.
- Heatcliff
- Actief Lid
- Berichten: 278
- Lid geworden op: wo mei 19, 2010 14:25 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Eindhoven
Re: Eindelijk onze T2B
Hallo,
We zijn ondertussen teruggekeerd van een heerlijke vakantie met de T2,
De reis is door Duitsland gegaan door het Zwartewoud naar de Bodensee. 1700 probleemloze kilometers, (afgezien van de "vriendelijke" vrachtwagenchaufeurs die ons onderweg vooruit wilden duwen).
Maar wat rijdt zown busje tocht fantastisch.
Nu het busje in de commandant is gezet zien we wat er nog moet gaar gebeuren, we hebben het druk om alles voor de winter strak te krijgen :s.
Maar het is het allemaal meer dan waard!
We zijn ondertussen teruggekeerd van een heerlijke vakantie met de T2,
De reis is door Duitsland gegaan door het Zwartewoud naar de Bodensee. 1700 probleemloze kilometers, (afgezien van de "vriendelijke" vrachtwagenchaufeurs die ons onderweg vooruit wilden duwen).
Maar wat rijdt zown busje tocht fantastisch.
Nu het busje in de commandant is gezet zien we wat er nog moet gaar gebeuren, we hebben het druk om alles voor de winter strak te krijgen :s.
Maar het is het allemaal meer dan waard!
If it jams - force it. If it breaks, it needed replacing anyway.
- Heatcliff
- Actief Lid
- Berichten: 278
- Lid geworden op: wo mei 19, 2010 14:25 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Eindhoven
Re: Eindelijk onze T2B
Heb nu meer foto´s!
Het dashboard aangepast omdat de radio te breed is voor de radio slot. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Onze eerst avond op vakantie Boppard Duitsland mooi zo´n dubbele regenboog,
Pauze onderweg naar Bingen
Deze T2 stond bij ons op de camping in Alpirsbacher.
De bus eens in de commandant gezet, heerlijk lonend klusje, en gisteren eindelijk het neus logo binnen weer iets meer af.
Ook de raamzwengels binnen de oude had geen draaiknopmeer...
Het dashboard aangepast omdat de radio te breed is voor de radio slot. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Onze eerst avond op vakantie Boppard Duitsland mooi zo´n dubbele regenboog,
Pauze onderweg naar Bingen
Deze T2 stond bij ons op de camping in Alpirsbacher.
De bus eens in de commandant gezet, heerlijk lonend klusje, en gisteren eindelijk het neus logo binnen weer iets meer af.
Ook de raamzwengels binnen de oude had geen draaiknopmeer...
If it jams - force it. If it breaks, it needed replacing anyway.
Re: Eindelijk onze T2B
Heatcliff schreef:Heb nu meer foto´s!
Het dashboard aangepast omdat de radio te breed is voor de radio slot. Hoe hebben jullie dit opgelost?
hey Ben & Sandra,
Ik heb het zo opgelost (ff ui mijn topic geknipt):
Ondertussen is het dashboardkastje ook af. Ik had nog wat mooi hout liggen van het oude camperinterieur (met mooi fineer). Ziet er mooi uit, is stevig, krasbestendig en scheelt weer schuren en verven
De foto's:
Voor montage:
Op z'n plek:
En close up: Het gat in de hoek moest erin omdat daar een luchtkanaal loopt. Ook moest daar een uitsparing komen voor de bediening van de frisseluchtklep. Ook nog een sigarettenaansteker gemonteerd zodat we daar nog het een of ander op aan kunnen sluiten:
Groet, Martijn
If it ain't broke, you haven't tried to fix it yet!
- KataSchu
- Gevorderde
- Berichten: 908
- Lid geworden op: do apr 17, 2008 17:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Leeuwarden (or wherever I park it)
- Contacteer:
Re: Eindelijk onze T2B
tof geworden! wordt alweer een stuf frisser van witte bumpers en een logo
"that rug really tied the room together...and this guy peed on it"
Picasa-Pics
Picasa-Pics
- Heatcliff
- Actief Lid
- Berichten: 278
- Lid geworden op: wo mei 19, 2010 14:25 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Eindhoven
Re: Eindelijk onze T2B
Hoi,
Hey Martijn, ziet er goed uit zo. mooi stukje werk!!
Ik zit er aan te denken een frame te maken achter het orginele paneel. En dan de cover om te toveren naar een klepje.
J
De bumpers moeten nog fatsoenlijk gespoten worden e.d en een hoop roest wegwerken. Maar hij begint nog mooier te worden
Hey Martijn, ziet er goed uit zo. mooi stukje werk!!
Ik zit er aan te denken een frame te maken achter het orginele paneel. En dan de cover om te toveren naar een klepje.
J
KataSchu schreef:tof geworden! wordt alweer een stuf frisser van witte bumpers en een logo
De bumpers moeten nog fatsoenlijk gespoten worden e.d en een hoop roest wegwerken. Maar hij begint nog mooier te worden
If it jams - force it. If it breaks, it needed replacing anyway.
- Heatcliff
- Actief Lid
- Berichten: 278
- Lid geworden op: wo mei 19, 2010 14:25 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Eindhoven
Benadras
Heb weer wat kunnen doen aan de bus de laatste tijd, wat kleine stukjes.
Eerst een foto van ons tripje naar Drenthe
De bodem eens goed schoongemaakt.
Kwam daarbij nog een gat tegen
Gaat helaas ook door een balk heen.....
Begonnen aan de roest puntjes op de neus.
Na de Novorox:
Achter de zijdeur ook eens aan het schoonmaken gegaan.
Heb het kaal geschuurd en in de Novorox gezet. morgen lak laagje denk ik..
Maar hoe meer ik blank ga schuren hoe meer gaten er in het plaatwerk komen..
Zo te zien zit het hele paneel ook in de plamuur, het moet nog helemaal kaal dus.
Wat zal ik nu doen?
Lassen (nieuwe delen)?
Solderen en plamuren o.i.d.??
Nu door schuren komen overal gaten in, de bedoeling is de bus zo goed mogelijk winter klaar te maken.
De hele bus onderhanden nemen gaat niet lukken voor de winter, en heb ook geen droge stalling:(.
Maar bedenk er nog wel iets op.
Eerst een foto van ons tripje naar Drenthe
De bodem eens goed schoongemaakt.
Kwam daarbij nog een gat tegen
Gaat helaas ook door een balk heen.....
Begonnen aan de roest puntjes op de neus.
Na de Novorox:
Achter de zijdeur ook eens aan het schoonmaken gegaan.
Heb het kaal geschuurd en in de Novorox gezet. morgen lak laagje denk ik..
Maar hoe meer ik blank ga schuren hoe meer gaten er in het plaatwerk komen..
Zo te zien zit het hele paneel ook in de plamuur, het moet nog helemaal kaal dus.
Wat zal ik nu doen?
Lassen (nieuwe delen)?
Solderen en plamuren o.i.d.??
Nu door schuren komen overal gaten in, de bedoeling is de bus zo goed mogelijk winter klaar te maken.
De hele bus onderhanden nemen gaat niet lukken voor de winter, en heb ook geen droge stalling:(.
Maar bedenk er nog wel iets op.
If it jams - force it. If it breaks, it needed replacing anyway.
- ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Re: Benandras
leuke bus
als antwoord op je vraag zie mijn onderschrift
grtz ko
als antwoord op je vraag zie mijn onderschrift
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
- Heatcliff
- Actief Lid
- Berichten: 278
- Lid geworden op: wo mei 19, 2010 14:25 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Eindhoven
Re: Benandras
Mn benzine meter daalde ineens rap... Sh1t...
Mn bezine leiding is gesprongen.
Mag ook wel na 32 jaar
Mn bezine leiding is gesprongen.
Mag ook wel na 32 jaar
If it jams - force it. If it breaks, it needed replacing anyway.
- Heatcliff
- Actief Lid
- Berichten: 278
- Lid geworden op: wo mei 19, 2010 14:25 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Eindhoven
Re: Benandras
De leidingen waren het enige probleem.
Me verry happy now
Me verry happy now
If it jams - force it. If it breaks, it needed replacing anyway.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Benandras
ik heb nooit last van vrachtwagen chauffeurs. en ik vertik het om sneller dan 90 km/h te gaan rijden.
Ik laat ze lekker inhalen ( op de autosnelwegen dan ) op provinciale wegen is het een ander verhaal.
Ow ja, ik doe net als vrachtwagen chauffeurs onderling aan het lichten knipperen bij inhaal acties.
Wordt wel gewaardeerd. ( hoewel ik het meer doe om het overige verkeer zo min mogelijk last te bezorgen )
want een vrachtwagen blokkeerd de doorstroming en dat is mijn schuld dan zeg maar....
Ik laat ze lekker inhalen ( op de autosnelwegen dan ) op provinciale wegen is het een ander verhaal.
Ow ja, ik doe net als vrachtwagen chauffeurs onderling aan het lichten knipperen bij inhaal acties.
Wordt wel gewaardeerd. ( hoewel ik het meer doe om het overige verkeer zo min mogelijk last te bezorgen )
want een vrachtwagen blokkeerd de doorstroming en dat is mijn schuld dan zeg maar....
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Heatcliff
- Actief Lid
- Berichten: 278
- Lid geworden op: wo mei 19, 2010 14:25 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Eindhoven
Re: Benandras
Tsja hebben wij ook geprobeerd, maar ze gaan zo kort achterop rijden. Ahoewel we dit in NL niet hebben meegemaakt, alleen in Duitsland moet ik zeggen.
Achteraf heb ik me ook bedacht:
1. een NL kenteken
2. een oranje bus
3. Nederland hoger geëindigd dan onze buren in het WK.
4. wij zij een dag na de finale vertrokken.
Wellicht heeft dit invloed gehad op hun weggedrag..
Maar de tip van het knipperen bij inhaal acties zal ik voortaan ook eens proberen.
Achteraf heb ik me ook bedacht:
1. een NL kenteken
2. een oranje bus
3. Nederland hoger geëindigd dan onze buren in het WK.
4. wij zij een dag na de finale vertrokken.
Wellicht heeft dit invloed gehad op hun weggedrag..
Maar de tip van het knipperen bij inhaal acties zal ik voortaan ook eens proberen.
If it jams - force it. If it breaks, it needed replacing anyway.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Benandras
ik heb het echt kort achterop rijden alleen in Italie ervaren. Die grappenmaker zat op ( volgens mij ) 5 meter van mijn aanhanger
Hij had een inhaal verbod op de Autostrada Brenner/Merano ( a22 als ik het goed heb )
volgens mij was die vent niet blij toen.. Maar ik heb me er niet zo druk over gemaakt, ik vond dat als hij last van me had dat hij me maar moest inhalen.. en dat deed hij niet.
Hij had een inhaal verbod op de Autostrada Brenner/Merano ( a22 als ik het goed heb )
volgens mij was die vent niet blij toen.. Maar ik heb me er niet zo druk over gemaakt, ik vond dat als hij last van me had dat hij me maar moest inhalen.. en dat deed hij niet.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Heatcliff
- Actief Lid
- Berichten: 278
- Lid geworden op: wo mei 19, 2010 14:25 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Eindhoven
Re: Benandras
Heb nu een lijst opgesteld voor al het nodige laswerk.
Chassis balk midden
Stuk vloer midden
Spatbord randen rondom
Hoeken achter onder.
Zijpaneel achter schuifdeur
Roest onder plamuur dak aanpakken.
Ik denk dat de bus dan volledig hard is.
Heb nu een aanbieding van een goed schade bedrijf van ongeveer 500 Euro.
Hiervoor wordt het laswerk incl. materiaal gedaan, tevens een aantal laklagen in een nader te ondervinden kleur..
Is dit een redelijke prijs?
Chassis balk midden
Stuk vloer midden
Spatbord randen rondom
Hoeken achter onder.
Zijpaneel achter schuifdeur
Roest onder plamuur dak aanpakken.
Ik denk dat de bus dan volledig hard is.
Heb nu een aanbieding van een goed schade bedrijf van ongeveer 500 Euro.
Hiervoor wordt het laswerk incl. materiaal gedaan, tevens een aantal laklagen in een nader te ondervinden kleur..
Is dit een redelijke prijs?
If it jams - force it. If it breaks, it needed replacing anyway.