Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
-
Diederik
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Den Helder
-
Contacteer:
Bericht
door Diederik » ma jul 04, 2011 19:47 pm
Max schreef:Airtime schreef:Prima plek voor een zendertje dan!
Dacht ik ook maar vandaag gehoord dat dit dekseltje alleen op aftersales motoren zit
Type 3 carter. Daar zit -na advies van Dirty Harry- ook mijn sensor. (en zonder lekkage!)
-
Max
- Luchtgekoeld
- Berichten: 8140
- Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
- Locatie: Over de IJssel
Bericht
door Max » zo jul 10, 2011 23:59 pm
Maar nu begin ik weer te twijfelen.
Als ik daar namelijk een vulhals van een type 4 motor op zet loop ik niet zo te kl**en met oliebijvullen.
Eerst alles maar eens inventariseren.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
-
ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Bericht
door ko de fries » ma jul 11, 2011 8:51 am
is waar , maar hoe zit het dan met je carter ontluchting?
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it
-
Max
- Luchtgekoeld
- Berichten: 8140
- Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
- Locatie: Over de IJssel
Bericht
door Max » ma jul 11, 2011 8:55 am
Ik laat dan de hals van de oude vuldop zitten, verwijder het vulpotje en zet daar een overdrukventieltje op.
Lucht uit via ventiel, lucht in via klein gaatje in de vuldop.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
-
hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Bericht
door hanhoo » ma jul 11, 2011 13:51 pm
Wat een rare vorm hebben die zuigers. Zeker typisch voor een industriemotor: lagere compressieverhouding.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
-
Max
- Luchtgekoeld
- Berichten: 8140
- Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
- Locatie: Over de IJssel
Bericht
door Max » ma jul 11, 2011 23:00 pm
hanhoo schreef:Wat een rare vorm hebben die zuigers. Zeker typisch voor een industriemotor: lagere compressieverhouding.
Viel mij ook al op maar heeft een bus op gedraaid (totdat ie vast liep).
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
-
Max
- Luchtgekoeld
- Berichten: 8140
- Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
- Locatie: Over de IJssel
Bericht
door Max » ma sep 12, 2011 18:11 pm
Even een vraagje, wie hebben er allemaal foto's van mij gemaakt in mijn actieve houding?
Ik zou ze graag willen hebben. (hier posten mag ook)
Heb weer heel wat geleerd in het weekend, ook zaken tegengekomen waarvan ik meende dat het onmogelijk was.
Inmiddels heb ik wel flink wat reservemateriaal gescoord.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
-
zomerbloempje
- Moderator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Heesch
Bericht
door zomerbloempje » ma sep 12, 2011 18:32 pm
Max schreef:Inmiddels heb ik wel flink wat reservemateriaal gescoord.
Hmmmm
Hoop dat dat niet is in de vorm van overgebleven plaatjes
KEEP CALM and spend all your money on an old VW
-
Max
- Luchtgekoeld
- Berichten: 8140
- Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
- Locatie: Over de IJssel
Bericht
door Max » ma sep 12, 2011 23:02 pm
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
-
old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6359
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Bericht
door old brumax » di sep 13, 2011 18:34 pm
Max schreef:Even een vraagje, wie hebben er allemaal foto's van mij gemaakt in mijn actieve houding?
Ik zou ze graag willen hebben. (hier posten mag ook)
Heb weer heel wat geleerd in het weekend, ook zaken tegengekomen waarvan ik meende dat het onmogelijk was.
Inmiddels heb ik wel flink wat reservemateriaal gescoord.
is die houding zo zeldzaam
dan , dat je er een aantal(en niet een)foto's van wil.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
ko de fries
- Luchtgekoeld
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
- Locatie: amsterdam
Bericht
door ko de fries » di sep 13, 2011 20:19 pm
If it ain,t broken,don,t try to fix it
-
Dirty Harry
- Gevorderde
- Berichten: 586
- Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
- Bouwjaar Bus: 1970
Bericht
door Dirty Harry » di sep 13, 2011 21:18 pm
Max schreef:Nu heb ik het blok eens goed kunnen bestuderen.
Ik denk dat ik op deze plek een gat boor, stalen dekseltje van 7mm dik, voor de voeler van een olietemp. meter.
Hoe zien jullie dat?
Dit is inderdaad een super plek (zo niet de beste plek voor een temp. voeler), plaat zit ook nog lager als het laagste punt van de peilstok.
Temp. stift (M10x1) zit altijd vol in de olie en ook nog eens uit de rijwind in tegenstelling tot een carterplug zender.
Even een rood koperen of aluminium ringetje tussen de voeler en de plaat en het zit potdicht!
-
Max
- Luchtgekoeld
- Berichten: 8140
- Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
- Locatie: Over de IJssel
Bericht
door Max » do sep 15, 2011 8:48 am
@ Ko, dank voor die bloemen,
foto's natuurlijk.
@ Harry, zo dacht ik er ook over alleen is het blok al eens gereviseerd en zou dat nu weer moeten.
Komt bij dat dit natuurlijk ook een pracht van een olievulplek is met een type4 vulbuis.
Tja, nog maar even nadenken wat ik zal gaan doen.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
-
wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4092
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Bericht
door wouthwortel » do sep 15, 2011 8:54 am
(hard)soldeer een m10X1 moer op de hals van de type 4 olievulpijp (heb ik nog liggen) en je vangt 2 vliegen in een klap
I am Wouth and I approve this message.
-
Max
- Luchtgekoeld
- Berichten: 8140
- Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
- Locatie: Over de IJssel
Bericht
door Max » do sep 15, 2011 8:59 am
wouthwortel schreef:(hard)soldeer een m10X1 moer op de hals van de type 4 olievulpijp (heb ik nog liggen) en je vangt 2 vliegen in een klap
Ben niet zo,n voorstander van sencors in vulbuizen/kanalen, slechte ervaringen mee.
Maar dank voor het meedenken.
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.