De (hippie) bus van Thijs

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4829
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

De (hippie) bus van Thijs

Bericht door Thijs84 » zo okt 22, 2006 23:08 pm

Vanavond is het een mooi moment om mijn busverhaal op het elektronische web te zetten. Ik zal jullie gaan vermoeien met mijn obsessie voor T2-jes. :twisted:
Na het behalen van mijn rijbewijs heb ik altijd een kever willen kopen. Op een dag werd ik wakker en moest en zou een T2 kopen in plaats van een kever.. Die zelfde week nog even op internet gezocht en kreeg een mailtje dat iemand nog een oude T2 te koop had staan voor 1900,- zonder APK.
APK heb ik er uiteindelijk voor 300,- euro bij gekregen. (de kosten ervan waren echter veel hoger). Dit geeft denk wel een redelijk beeld van de status van mijn bus. :lol:
De bus was echter zo lelijk dat ze hierdoor weer aantrekkelijk was. Maar ik heb haar gekocht voor de hobby en wordt stukje voor stukje onderhanden genomen. Zo is de camper inrichting al bij klaar en is de binnenkant opnieuw gebroken wit geschilderd. Ook het bestuurders gedeelte is reeds opgeknapt naar eigen wensen. (ik weet dat het niet helemaal origineel is, maar wel handig voor surf doeleinden :-s )
Het klussen aan de bus gebeurd altijd op straat en op elke parkeer plek is dan ook wel hier en daar een flinke olie plek te vinden :-1w . Het leuke van klussen op straat is dat mensen zien waar je mee bezig bent en zich ook zullen gaan interesseren in je werkzaamheden. Zo heb ik al van verschillende mensen (die ik nog nooit eerder had gesproken) bruikbare materialen en tips gekregen. Erg leuk om op zo’n manier je sociale netwerk wat te vergroten.
Op het begin ben ik wel de nodige problemen tegen gekomen. Wat menig aantal van het forum wel zullen weten. (ik heb net even snel geteld en ben al zo’n 11 keer gesleept :oops: ) Nu is echter het probleem van het uitbouwen en inbouwen van een nieuwe motor (de oude motor van vwcrewcab (dank je wel)) Hiervan zal ik foto’s op het forum plaatsen. Ook moet ik nog een manier zien te vinden om normaal in te stappen. Om nou altijd door de achterklep naar binnen te klimmen gaat ook vervelen.
Ik zal voorlopig maar ophouden met het saaie verhaal over mijn bus.. Moet weer eens aan het werk… (kinderen.. pffffff) :evil:

Binnenkort foto’s van mijn bus en het verloop van het uit en inbouwen van mijn motor..
\:D/
Laatst gewijzigd door Thijs84 op vr nov 18, 2011 14:58 pm, 5 keer totaal gewijzigd.
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » ma okt 23, 2006 7:03 am

Hoi Thijs, is geen saai verhaal hoor! Ben benieuwd hoe je bus eruit ziet. Vooral ook het campergedeelte. Hopelijk gaat het allemaal lukken met het vervangen van het motorblok! Veel succes daarmee en als het luktL hou ons op de hoogte met een foto-verslag!

Bas

Gebruikersavatar
vwcrewcab
Luchtgekoeld
Berichten: 1722
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
Locatie: Middelburg (ZL)

Bericht door vwcrewcab » ma okt 23, 2006 8:52 am

Knal maar eens wat foto's erbij als je tijd hebt, dan kan ik zien waar die brommer in gaat hangen!

Succes met het oplossen van alle andere perikkelen rond je bus, instappen enzo :D :wink:
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Re: De (hippie) bus van Thijs

Bericht door BusOK » do feb 08, 2007 17:18 pm

Thijs84 schreef: Ik zal voorlopig maar ophouden met het saaie verhaal over mijn bus..
\:D/
Absoluut niet saai hoor!

Erwin

Bericht door Erwin » do feb 08, 2007 23:09 pm

Verhalen over een T2 zijn toch nooit saai.......... :?: :!: :!: :!: :wink:

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Agreed

Bericht door jerupke » vr feb 09, 2007 2:11 am

Erwin schreef:Verhalen over een T2 zijn toch nooit saai.......... :?: :!: :!: :!: :wink:
Helemaal mee eens... give me more!!!!
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » wo mar 14, 2007 9:35 am

Mss je nieuwe aanwinst ook hier vermelden Thijs,
dan staat alles tenminste mooi bij elkaar! 8)

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » wo apr 25, 2007 0:38 am

en heb je je logo er al op gekregen?
en het bouwjaar plaatje?

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4829
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Bericht door Thijs84 » di mei 01, 2007 22:56 pm

??
Laatst gewijzigd door Thijs84 op di mei 01, 2007 23:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4829
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Bericht door Thijs84 » di mei 01, 2007 23:00 pm

Toch maar weer eens een update van de stand van zaken.
De binnenkant is eindelijk helemaal naar mijn wensen (op de eerste verdieping na) Ben snel begonnen aan de binnenkant omdat ik op vakantie moest. Bij terug komst is alles er weer uit gesloopt en opnieuw erin gebouwd.
Ik heb nu eindelijk stromend water uit de kraan en genoeg opberg ruimte om alle zooi kwijt te kunnen. Tevens heb ik een nieuw plafon erin gezet.. Dit ging eigenlijk erg makkelijk Zie de foto's van de binnenkant hieronder.
Afbeelding

De watertank staat in een kastje. Dit omdat ik dan makkelijk het water kan verversen.
Afbeelding


Bij de Kwantum zag ik gordijnen in de aanbieding. Niet precies wat ik wilde maar gezien ik niet zo rijk ben, goed genoeg
Afbeelding :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo zag het ervoor uit..
Afbeelding
Afbeelding
Niet veel soeps dus.


Aan de buitenkant heb ik nog niet veel kunnen doen.
Ik heb er mist lichten opgezet die ik bij de halfords heb gekocht. (halogeen)
Afbeelding

En vandaag heb ik mijn nieuwe tweedehands bumper erop gezet...
Afbeelding
Afbeelding

Na de voorjaarsmeeting wil ik er witte velgen onder zetten (standaard velgen)
zij die vielen zijn gevallen

Erwin

Bericht door Erwin » wo mei 02, 2007 12:38 pm

Die witte kleur is Ral 9010 Thijs 8) :wink:

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4829
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Bericht door Thijs84 » wo mei 02, 2007 17:42 pm

nou, ik heb een pot Flexa wit. Werkt prima. Heb ik in ieder geval mijn bumpers en velgen in de zelfde kleur.. :wink: Van authentieke kleuren is bij mij geen sprake meer. 8)
Laatst gewijzigd door Thijs84 op wo mei 02, 2007 19:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » wo mei 02, 2007 18:48 pm

Volgens mij heb jij alleen maar originele kleuren......... alleen geen authentieke misschien?
KEEP CALM and spend all your money on an old VW

Westy
Luchtgekoeld
Berichten: 3324
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 8:20 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Hoorn
Contacteer:

kiekje

Bericht door Westy » wo mei 02, 2007 19:58 pm

He Thijs,

Hier nog een kiekje van je bus op biddinghuizen, je zult er valt alwel 10 van hebben maar toch


http://i153.photobucket.com/albums/s236 ... GP0885.jpg

gtz kees
Laatst gewijzigd door Westy op za mei 12, 2007 9:13 am, 4 keer totaal gewijzigd.

Erwin

Bericht door Erwin » wo mei 02, 2007 20:20 pm

zomerbloempje schreef:Volgens mij heb jij alleen maar originele kleuren......... alleen geen authentieke misschien?
psies Bloempje....... maar wel heel leuk toch?......................... :wink:

Plaats reactie