De (hippie) bus van Thijs
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: De (hippie) bus van Thijs
Je pakt het iig grondig aan Thijs.
Ik hoop dit later ook te kunnen.
Keep up the good work.
Gr
Marcel
Ik hoop dit later ook te kunnen.
Keep up the good work.
Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: De (hippie) bus van Thijs
Dapper dat je er aan begint. Volgens mij staat ie niet op de brug, dus dan is lassen inderdaad een K*tklus. Laspikkels bij in de mouwen en nog veel meer ellende.
Ik heb nog twee dingen.
-pak de rotte plekken stuk voor stuk aan. Dus wegslijpen, lassen en weer in de bodyschutz/rx10 of wat je maar wil. Zo voorkom je dat er een project komt waar je geen gat meer in ziet.
-speel nog een beetje met de afstelling van je lasapparaat. Je lasjes zien er niet heel mooi uit (sorry, bedoel het echt niet verkeerd. Probeer je te helpen). je moet of je amperage een tandje hoger zetten, of je draadsnelheid wat lager. Je lasjes lijken niet zo mooi doorgebrand. De bodem las ik op 60 of 90 ampere. Is dikker dan carrosserie plaatwerk, dus kan iets meer hitte aan. Buitenkant van de bus doe ik op 30.
En als er meer ervaren lassers zijn, verbeter me gerust
Ik heb nog twee dingen.
-pak de rotte plekken stuk voor stuk aan. Dus wegslijpen, lassen en weer in de bodyschutz/rx10 of wat je maar wil. Zo voorkom je dat er een project komt waar je geen gat meer in ziet.
-speel nog een beetje met de afstelling van je lasapparaat. Je lasjes zien er niet heel mooi uit (sorry, bedoel het echt niet verkeerd. Probeer je te helpen). je moet of je amperage een tandje hoger zetten, of je draadsnelheid wat lager. Je lasjes lijken niet zo mooi doorgebrand. De bodem las ik op 60 of 90 ampere. Is dikker dan carrosserie plaatwerk, dus kan iets meer hitte aan. Buitenkant van de bus doe ik op 30.
En als er meer ervaren lassers zijn, verbeter me gerust
Take the planet and make it spin your way
Re: De (hippie) bus van Thijs
Keep up the good work!
Bij mij valt het gelukkig mee.Maar ben ook eerst aan de onderkant en motorruimte begonnen.Nu aan de voorkant nog wat delen bij de instap links en rechts vervangen en dan verder met schuren.
Bij mij valt het gelukkig mee.Maar ben ook eerst aan de onderkant en motorruimte begonnen.Nu aan de voorkant nog wat delen bij de instap links en rechts vervangen en dan verder met schuren.
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: De (hippie) bus van Thijs
Wilfred schreef:Dapper dat je er aan begint. Volgens mij staat ie niet op de brug, dus dan is lassen inderdaad een K*tklus. Laspikkels bij in de mouwen en nog veel meer ellende.
Ik heb nog twee dingen.
-pak de rotte plekken stuk voor stuk aan. Dus wegslijpen, lassen en weer in de bodyschutz/rx10 of wat je maar wil. Zo voorkom je dat er een project komt waar je geen gat meer in ziet.
-speel nog een beetje met de afstelling van je lasapparaat. Je lasjes zien er niet heel mooi uit (sorry, bedoel het echt niet verkeerd. Probeer je te helpen). je moet of je amperage een tandje hoger zetten, of je draadsnelheid wat lager. Je lasjes lijken niet zo mooi doorgebrand. De bodem las ik op 60 of 90 ampere. Is dikker dan carrosserie plaatwerk, dus kan iets meer hitte aan. Buitenkant van de bus doe ik op 30.
En als er meer ervaren lassers zijn, verbeter me gerust
Voor iemand met weinig las ervaring en een nogal gebrekkig las apparaat gaat het redelijk. Ik pak stuk voor stuk aan, dit omdat ik anders het overzicht kwijt raak.
Vandaag gespeeld met de instellingen van het lasapparaat, en inderdaad, het gaat een stuk beter.
De laswerk aan de onderkant is bijna af. Dinsdag het laatste stuk onderhanden nemen en hopelijk hou ik dan nog tijd over om de remleidingen te vervangen. Als dit gedaan is, kan ik verder met het carrosserie. dit lijkt me een stuk leuker om te doen... Iets met niet gebrekkig op de grond liggen..
zij die vielen zijn gevallen
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: De (hippie) bus van Thijs
Afgelopen middag voor mijn nachtdienst ben ik nog even bezig geweest met het bussie. Het laatste stuk bodem moet nog steeds gelast worden, maar ik kon het even niet meer opbrengen om dit te gaan doen. Ondertussen heb ik de instap aan de bijrijders kant opgeknapt (nieuw stukken plaatwerk in gelast) en heb ik een start gemaakt met de remleidingen. Hier zag ik behoorlijk tegen op, maar ik moet zeggen dat het soepel gaat en dus leuk is om te doen.
Morgen verder en is hopelijk de bodem klaar
Morgen verder en is hopelijk de bodem klaar
zij die vielen zijn gevallen
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: De (hippie) bus van Thijs
Altijd goed om te lezen dat je er mee bezig bent
foto's
foto's
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: De (hippie) bus van Thijs
de afgelopen dagen weer lekker bezig geweest..
De onderkant is ondertussen af en alle remleidingen zijn vervangen. Nu verder aan het carrosserie. De plek waar op een t2b de knipperlichten zitten is dicht gelast en afgeplamuurd (is ooit een t2b frontje opgezet). De onderkant staat nu dik in de plamuur waar zo goed al alles wordt er weer vanaf geschuurd.
De bijrijdersdeur is zo rot al maar zijn kan. Onderdelen zijn binnen en wordt binnenkort aangepakt.
De onderkant is ondertussen af en alle remleidingen zijn vervangen. Nu verder aan het carrosserie. De plek waar op een t2b de knipperlichten zitten is dicht gelast en afgeplamuurd (is ooit een t2b frontje opgezet). De onderkant staat nu dik in de plamuur waar zo goed al alles wordt er weer vanaf geschuurd.
De bijrijdersdeur is zo rot al maar zijn kan. Onderdelen zijn binnen en wordt binnenkort aangepakt.
zij die vielen zijn gevallen
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: De (hippie) bus van Thijs
Goed werk!
ik zou nog wel even je voorruit eruit halen. Best kans dat er wat roest onder zit, en je kan je frontje weer veel netter in de verf zetten.
Ga je de bobbel voor het B logo er ook nog uit halen?
ik zou nog wel even je voorruit eruit halen. Best kans dat er wat roest onder zit, en je kan je frontje weer veel netter in de verf zetten.
Ga je de bobbel voor het B logo er ook nog uit halen?
Take the planet and make it spin your way
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: De (hippie) bus van Thijs
wordt een B-logo ben ik bang.. Lijkt me een heel gedoe om die hobbel eruit te halen..
De ruit gaat er nog uit. Zit een barst in dus moet zo ie zo vervangen worden.
o ja.. ik heb ook nog een nieuw aanhangertje..
De ruit gaat er nog uit. Zit een barst in dus moet zo ie zo vervangen worden.
o ja.. ik heb ook nog een nieuw aanhangertje..
zij die vielen zijn gevallen
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: De (hippie) bus van Thijs
Leuk karretje!
Komt je wiel trouwens niet weer voorop? Dan maakt het natuurlijk niet zoveel uit.
A-logo maakt het wel net iets mooier vind ik. Kan je niet gewoon een A logo over de bobbel heen maken...?
Komt je wiel trouwens niet weer voorop? Dan maakt het natuurlijk niet zoveel uit.
A-logo maakt het wel net iets mooier vind ik. Kan je niet gewoon een A logo over de bobbel heen maken...?
Take the planet and make it spin your way
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Re: De (hippie) bus van Thijs
Goed bezig, Thijs!!
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: De (hippie) bus van Thijs
Zo de eerst laag meni zit op het frontje. Nu kan ik weer duidelijk zien wat strak gemaakt moet worden..
zij die vielen zijn gevallen
- Thijs84
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Katwijk aan zee
Re: De (hippie) bus van Thijs
nogmaals de foto. Hopelijk wil deze wel op het wereld wijde web komen.
Verder de afgelopen dagen bezig geweest met de bijrijdersdeur. Zowel de onderkant als de zijkant was rot. Gelukkig kunnen nieuwe delen nog besteld worden maar helaas niet alles. Dit zorgt wel weer voor een uitdaging.
De buitenplaat ligt er nog los op. Eerst alles eronder afwerken. De buiten plaat gaan we erop lijmen met carrosserie lijm. Voordeel hiervan is dat het plaatwerk niet krom trekt bij het lassen. Gezien ze vliegtuigen tegenwoordig ook lijmen zal dit ook wel lukken.
De schuifdeur wordt het volgende project. Deze heeft denk ook een beetje aandacht en liefde nodig.
Verder de afgelopen dagen bezig geweest met de bijrijdersdeur. Zowel de onderkant als de zijkant was rot. Gelukkig kunnen nieuwe delen nog besteld worden maar helaas niet alles. Dit zorgt wel weer voor een uitdaging.
De buitenplaat ligt er nog los op. Eerst alles eronder afwerken. De buiten plaat gaan we erop lijmen met carrosserie lijm. Voordeel hiervan is dat het plaatwerk niet krom trekt bij het lassen. Gezien ze vliegtuigen tegenwoordig ook lijmen zal dit ook wel lukken.
De schuifdeur wordt het volgende project. Deze heeft denk ook een beetje aandacht en liefde nodig.
zij die vielen zijn gevallen
Re: De (hippie) bus van Thijs
Dat zijn serieuze gaten in die schuifdeur! Succes!
Niet eens een LEGO® bus..