Hillbilly truck in the making, lager kan ik niet meer... p15
Re: Mijn rattenhok
De ene waterkoker eruit, de andere waterkoker erin
Nja wat jij wilt, ik volg het wel...
Nja wat jij wilt, ik volg het wel...
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!
- westy69
- Actief Lid
- Berichten: 282
- Lid geworden op: ma jul 13, 2009 9:33 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: Mijn rattenhok
T1, T2, T3 .. Doka rules, zeker als ze op hun gat liggen en met de schotten achter....
Vind ze alleen niet zo praktisch tenzij je bv een quad hebt...
Vind ze alleen niet zo praktisch tenzij je bv een quad hebt...
- Remon T2A
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Apeldoorn
Re: Mijn rattenhok
Tis wel niet luchtgekoeld maar toch een gaaf project hoor, doe het maar eens even.
Maar is het ook een toerboo-blok?
Ik zat zelf ook al even te kijken naar zoiets (alle mogelijkheden even aflopen he) want een complete soeb 2.0 kost ook niks en oerdegelijk.
Maar is het ook een toerboo-blok?
Ik zat zelf ook al even te kijken naar zoiets (alle mogelijkheden even aflopen he) want een complete soeb 2.0 kost ook niks en oerdegelijk.
Groeten, Remon.
- KataSchu
- Gevorderde
- Berichten: 908
- Lid geworden op: do apr 17, 2008 17:10 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Leeuwarden (or wherever I park it)
- Contacteer:
Re: Mijn rattenhok
Geen halve maatregelen, zeg Als je zo doorgaat gaat er een moment komen dat je je forumnaam zal moeten aanpassen....
"that rug really tied the room together...and this guy peed on it"
Picasa-Pics
Picasa-Pics
- luchtpomper
- Actief Lid
- Berichten: 179
- Lid geworden op: za sep 26, 2009 21:43 pm
Re: Mijn rattenhok
KataSchu schreef:Geen halve maatregelen, zeg Als je zo doorgaat gaat er een moment komen dat je je forumnaam zal moeten aanpassen....
Ja ongetwijfeld
Remon T2A schreef:Maar is het ook een toerboo-blok?
Nee, het is gewoon een 2.0 liter. Turbo blok misschien in de toekomst, eerst hier maar eens mee rondtouren.
westy69 schreef: Doka rules, zeker als ze op hun gat liggen en met de schotten achter....
Udo schreef:De ene waterkoker eruit, de andere waterkoker erin
Nja wat jij wilt, ik volg het wel...
Idd even luchtgekoeld geweest, maar het blijft een boxer
Vanavond ga ik weer wat doen, een beetje lassen, passen en meten!
if it ain't slow than it ain't low
- westy69
- Actief Lid
- Berichten: 282
- Lid geworden op: ma jul 13, 2009 9:33 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: Mijn rattenhok
Een doka is ideaal !
Re: Mijn rattenhok
Vet !!!
Heb er ook aan zitten denken, dus ik volg dit op de voet !
Heb er ook aan zitten denken, dus ik volg dit op de voet !
-nic-
If it was meant to be fast, it wouldn't be brick shaped
If it was meant to be fast, it wouldn't be brick shaped
- Obonobo
- Actief Lid
- Berichten: 303
- Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Delft
Re: Mijn rattenhok
Kijk aan, ook iemand die met verbouwen bezig is! Ik zie dat jij de problemen van een 'langere' versnellingsbak zoeken volledig voorbij gaat! Toch handig als je de motor gewoon de goede kant op in je bus kan hangen! Ben benieuwd hoe je je versnellingsbak gaat bedienen. Niet boven op je laadruimte neem ik aan
Ik ben zelf bezig met de voorbereidingen om een 2.2l Scooby blok in te bouwen: heb een hele Legacy I gekocht die ik nu aan het slopen ben en ben aan het kijken hoe ik het koelprobleem op ga lossen. In Australie zit trouwens een bedrijfje dat flenzen verkoopt waardoor je de originele aandrijfassen aan de Sub-bak kunt koppelen. Misschien wel handig? Ze verkopen ook spullen om van je 4WD een 2WD bak te maken. Ook handig misschien.
Ik ben benieuwd waar dit heen gaat, dus ik hou het in de gaten!
succes!
Sietze
Ik ben zelf bezig met de voorbereidingen om een 2.2l Scooby blok in te bouwen: heb een hele Legacy I gekocht die ik nu aan het slopen ben en ben aan het kijken hoe ik het koelprobleem op ga lossen. In Australie zit trouwens een bedrijfje dat flenzen verkoopt waardoor je de originele aandrijfassen aan de Sub-bak kunt koppelen. Misschien wel handig? Ze verkopen ook spullen om van je 4WD een 2WD bak te maken. Ook handig misschien.
Ik ben benieuwd waar dit heen gaat, dus ik hou het in de gaten!
succes!
Sietze
- luchtpomper
- Actief Lid
- Berichten: 179
- Lid geworden op: za sep 26, 2009 21:43 pm
Re: Mijn rattenhok
Obonobo schreef:Kijk aan, ook iemand die met verbouwen bezig is! Ik zie dat jij de problemen van een 'langere' versnellingsbak zoeken volledig voorbij gaat! Toch handig als je de motor gewoon de goede kant op in je bus kan hangen! Ben benieuwd hoe je je versnellingsbak gaat bedienen. Niet boven op je laadruimte neem ik aan
Ik ben zelf bezig met de voorbereidingen om een 2.2l Scooby blok in te bouwen: heb een hele Legacy I gekocht die ik nu aan het slopen ben en ben aan het kijken hoe ik het koelprobleem op ga lossen. In Australie zit trouwens een bedrijfje dat flenzen verkoopt waardoor je de originele aandrijfassen aan de Sub-bak kunt koppelen. Misschien wel handig? Ze verkopen ook spullen om van je 4WD een 2WD bak te maken. Ook handig misschien.
Ik ben benieuwd waar dit heen gaat, dus ik hou het in de gaten!
succes!
Sietze
Mijn blok hangt gewoon een een busbak hoor! Alhoewel ik wel geopperd heb om een subarubak erin te bouwen, maar dat gaat ik maar doen als ik ooit nog eens aan een turboblok begint.
if it ain't slow than it ain't low
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Mijn rattenhok
Ach, het werd ook tijd. Die andere motor zat er alweer een paar maanden in....
Vind dit soort projecten wel supergaaf om te volgen! Good luck!
Vind dit soort projecten wel supergaaf om te volgen! Good luck!
Take the planet and make it spin your way
- luchtpomper
- Actief Lid
- Berichten: 179
- Lid geworden op: za sep 26, 2009 21:43 pm
Re: Mijn rattenhok
Vandaag maar weer ff verder gegaan, de motorsteun.
Ik heb de bak weer van de motor gescheiden, aangezien ik de pasplaat enigszins moest verbouwen.
Ik wil namelijk de orginele Subarusteunen gebruiken, ik vind het zonde van mijn geld om zo'n dure motorbeugel overzees te bestellen zodat je de originele VW motorsteun kan gebruiken.
Maar goed, ik heb de onderzijde van de ronde pasplaat afgeslepen om daar de motorsteun te laten lopen en heb ik een U profiel gebruikt als pootje voor de motorrubbers:
Eerste lasje gelegd voor de steun
Motorsteun in een iets verder stadium, zoals jullie zien gebruik ik 55 mm vierkante koker van 6mm dik... Geen pisbakken staal dus supersterk en lekker zwaar.
Motorsteun verder afgemaakt in de motorruimte, ik heb 2 stukken koker gelast aan beide zijden van de chassisbalken.
Misschien een beetje overkill dit, maar ik zeg altijd maar 'better safe than sorry'.
Dit steuntje gaat het torretje echt wel dragen en ik heb gelijk weer een nieuw krikpunt.
Ik heb de bak weer van de motor gescheiden, aangezien ik de pasplaat enigszins moest verbouwen.
Ik wil namelijk de orginele Subarusteunen gebruiken, ik vind het zonde van mijn geld om zo'n dure motorbeugel overzees te bestellen zodat je de originele VW motorsteun kan gebruiken.
Maar goed, ik heb de onderzijde van de ronde pasplaat afgeslepen om daar de motorsteun te laten lopen en heb ik een U profiel gebruikt als pootje voor de motorrubbers:
Eerste lasje gelegd voor de steun
Motorsteun in een iets verder stadium, zoals jullie zien gebruik ik 55 mm vierkante koker van 6mm dik... Geen pisbakken staal dus supersterk en lekker zwaar.
Motorsteun verder afgemaakt in de motorruimte, ik heb 2 stukken koker gelast aan beide zijden van de chassisbalken.
Misschien een beetje overkill dit, maar ik zeg altijd maar 'better safe than sorry'.
Dit steuntje gaat het torretje echt wel dragen en ik heb gelijk weer een nieuw krikpunt.
if it ain't slow than it ain't low
- Obonobo
- Actief Lid
- Berichten: 303
- Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Delft
Re: Mijn rattenhok
Zo, da's inderdaad geen halve maatregel! Ik ben van plan een VW motorsteun te verbouwen.
Wat betreft t de pasplaat: Heb je die zelf gemaakt of gekocht? Ik ben van plan die te kopen, omdat ik geen draai/freesbanken tot mijn beschikking heb.
Ga je ook zelf de draadboom maken/vermaken? Ik heb waarschijnlijk niet de kunde, zeker niet het geduld om dat zelf te doen. Dus ook dat besteed ik uit. Ik klink wel als een luie verbouwer zo, niet waar?
Toch relakst dat je geen ruimte probleem hebt, zoals ik die wel verwacht mbt spruitstuk, luchtfilter, electronica etc, doordat je een hele laadruimte hebt!
Goed bezig!
Groeten van Sietze
Wat betreft t de pasplaat: Heb je die zelf gemaakt of gekocht? Ik ben van plan die te kopen, omdat ik geen draai/freesbanken tot mijn beschikking heb.
Ga je ook zelf de draadboom maken/vermaken? Ik heb waarschijnlijk niet de kunde, zeker niet het geduld om dat zelf te doen. Dus ook dat besteed ik uit. Ik klink wel als een luie verbouwer zo, niet waar?
Toch relakst dat je geen ruimte probleem hebt, zoals ik die wel verwacht mbt spruitstuk, luchtfilter, electronica etc, doordat je een hele laadruimte hebt!
Goed bezig!
Groeten van Sietze
- luchtpomper
- Actief Lid
- Berichten: 179
- Lid geworden op: za sep 26, 2009 21:43 pm
Re: Mijn rattenhok
Vandaag nog heel even iets gedaan, zo ben ik verder gegaan met het verwijderen van die roestige bodemplaten
Ik denk dat ik de binnenzijde zo kaal houdt, ik vind dit wel wat hebben met alleen de wielkasten. Uiteraard las ik er hier en daar nog wat verstevigingen in!
Ook een grote reden waarom ik zo radikaal de boel eruit sloop:
Aangezien ik graag wil dat ik ten alle tijden bij de motor kan komen, bij de radiateur die bovenin de motoruimte komt en de highflow benzinepomp, wil ik een groot inspectieluik bouwen. Daarom ben ik begonnen met het lassen van vierkante koker ter hoogte van de bovenste chassisbalken. Hier valt dan later het 'inspectieluik' in.
Het grappige is dat ik niet de enige was met dit idee. In Frankrijk schijnt er nog een Doka rond te rijden met zo'n groot inspectieluik, ben dus niet de enige dit dit idee verzonnen en ook uitgevoerd heeft:
Verder heb ik doorgeslepen laadvloerbalkjes weer vastgelast aan deze kokers, wat ook weer de stevigheid ten goede komt.
Zo ziet het er dan weer uit:
Ik denk dat ik de binnenzijde zo kaal houdt, ik vind dit wel wat hebben met alleen de wielkasten. Uiteraard las ik er hier en daar nog wat verstevigingen in!
Ook een grote reden waarom ik zo radikaal de boel eruit sloop:
Aangezien ik graag wil dat ik ten alle tijden bij de motor kan komen, bij de radiateur die bovenin de motoruimte komt en de highflow benzinepomp, wil ik een groot inspectieluik bouwen. Daarom ben ik begonnen met het lassen van vierkante koker ter hoogte van de bovenste chassisbalken. Hier valt dan later het 'inspectieluik' in.
Het grappige is dat ik niet de enige was met dit idee. In Frankrijk schijnt er nog een Doka rond te rijden met zo'n groot inspectieluik, ben dus niet de enige dit dit idee verzonnen en ook uitgevoerd heeft:
Verder heb ik doorgeslepen laadvloerbalkjes weer vastgelast aan deze kokers, wat ook weer de stevigheid ten goede komt.
Zo ziet het er dan weer uit:
if it ain't slow than it ain't low