Hillbilly truck in the making, lager kan ik niet meer... p15
- los limbos
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1668
- Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Baarlo Limburg
Re: Hillbilly truck in the making, lager kan ik niet meer... p15
Heb hem afgelopen zondag in Well irl mogen zien.
Zag er erg mooi gebouwd uit
Zag er erg mooi gebouwd uit
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;
- luchtpomper
- Actief Lid
- Berichten: 179
- Lid geworden op: za sep 26, 2009 21:43 pm
Re: Hillbilly truck in the making, lager kan ik niet meer... p15
los limbos schreef:Heb hem afgelopen zondag in Well irl mogen zien.
Zag er erg mooi gebouwd uit
Dank je!
if it ain't slow than it ain't low
- luchtpomper
- Actief Lid
- Berichten: 179
- Lid geworden op: za sep 26, 2009 21:43 pm
Re: Hillbilly truck in the making, lager kan ik niet meer... p15
Afgelopen zondag bij de kevermeeting in Middelburg geweest (was als vanouds weer een gezellige supermeeting!)
Thuis aangekomen de bus op de parkeerplaats gezet en kwam ik tot de conclusie dat er ergens koelvloeistof lekte... Bleek er een steentje in de radiateur terecht zijn gekomen wat de lekkage veroorzaakte... Slechts een heel klein gaatje, maar voldoende om koelvloeistof te verliezen... Balen, maar goed, het is natuurlijk wel weer een mooie aangelegenheid (of excuus) om deze ook maar eens nieuw aan te schaffen! Nu zit er een standaard Subaru radiateur in (overgehouden uit de donorauto) met een vrij bescheiden koeloppervlak. Voldoet prima in een Subaru met de radiateur in de neus, maar is eigenlijk ondermaats voor mijn bus met de radiateur op heel de verkeerde plaats...
Dus ik dacht: Doe eens gek, koop een high performance Mishimoto radiateur van een paar honderd (350 euro om precies te zijn) en schaf daarbij ook nog eens een Mishimoto fanshroud aan (ook weer 250 euro).
Mooi spul, kost wat maar dan heb je ook wat!
Deze radiateur van Mishimoto is eigenlijk bedoeld voor montage in een Nissan 350ZX. Maar de slangaansluitingen zijn nagenoeg identiek als die van een Subaru, evenals de breedte van de radiateur. De hoogte is echter 10 cm hoger (dus meer koeloppervlak), wat ik makkelijk kwijt kan in de motorruimte. Ook de core (dikte) is vele malen dikker als die van de Subaru, de core van de Mishimoto is 40 mm, de standaard Subaru meet slechts 15mm. Er gaat dus meer koelvloeistof in het circuit komen, wat de koeling zou moeten bevorderen!
Ook heb ik hierbij een aluminium fanshroud gekocht. Hierdoor zou de radiateur minder snel opgewarmd worden door de stralingswarmte van de motor. Mooi systeem, de shroud (kast) dicht de ribben van de radiateur mooi af!
Aangezien ik pas geleden ook nog 2 Pacet slimfans had gekocht met omkeerbaar blad en motor, gaan deze ook nog gemonteerd worden als blower. Oftewel deze gaan de rijwind stimuleren en worden afzonderlijk geschakeld, evenals de Mishimoto fans.
Ik weet nu zeker dat de boel netjes op temperatuur gaat blijven! Dit was met de Subaru radiateur al, maar ik ben ervan overtuigd dat de boel met de nieuwe setup nog koeler blijft!
Thuis aangekomen de bus op de parkeerplaats gezet en kwam ik tot de conclusie dat er ergens koelvloeistof lekte... Bleek er een steentje in de radiateur terecht zijn gekomen wat de lekkage veroorzaakte... Slechts een heel klein gaatje, maar voldoende om koelvloeistof te verliezen... Balen, maar goed, het is natuurlijk wel weer een mooie aangelegenheid (of excuus) om deze ook maar eens nieuw aan te schaffen! Nu zit er een standaard Subaru radiateur in (overgehouden uit de donorauto) met een vrij bescheiden koeloppervlak. Voldoet prima in een Subaru met de radiateur in de neus, maar is eigenlijk ondermaats voor mijn bus met de radiateur op heel de verkeerde plaats...
Dus ik dacht: Doe eens gek, koop een high performance Mishimoto radiateur van een paar honderd (350 euro om precies te zijn) en schaf daarbij ook nog eens een Mishimoto fanshroud aan (ook weer 250 euro).
Mooi spul, kost wat maar dan heb je ook wat!
Deze radiateur van Mishimoto is eigenlijk bedoeld voor montage in een Nissan 350ZX. Maar de slangaansluitingen zijn nagenoeg identiek als die van een Subaru, evenals de breedte van de radiateur. De hoogte is echter 10 cm hoger (dus meer koeloppervlak), wat ik makkelijk kwijt kan in de motorruimte. Ook de core (dikte) is vele malen dikker als die van de Subaru, de core van de Mishimoto is 40 mm, de standaard Subaru meet slechts 15mm. Er gaat dus meer koelvloeistof in het circuit komen, wat de koeling zou moeten bevorderen!
Ook heb ik hierbij een aluminium fanshroud gekocht. Hierdoor zou de radiateur minder snel opgewarmd worden door de stralingswarmte van de motor. Mooi systeem, de shroud (kast) dicht de ribben van de radiateur mooi af!
Aangezien ik pas geleden ook nog 2 Pacet slimfans had gekocht met omkeerbaar blad en motor, gaan deze ook nog gemonteerd worden als blower. Oftewel deze gaan de rijwind stimuleren en worden afzonderlijk geschakeld, evenals de Mishimoto fans.
Ik weet nu zeker dat de boel netjes op temperatuur gaat blijven! Dit was met de Subaru radiateur al, maar ik ben ervan overtuigd dat de boel met de nieuwe setup nog koeler blijft!
if it ain't slow than it ain't low
- Obonobo
- Actief Lid
- Berichten: 303
- Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Delft
Re: Hillbilly truck in the making, lager kan ik niet meer... p15
Wow, Quatro Fan Power! Straks heb je je motor niet meer nodig om vooruit te komen!
Au seriuex: ziet er goed uit!
Tip: ik heb bij de Intratuin een soort plastic gaas gehaald, is erg fijnmazig. Die ga ik tussen mn scoop en de radiator plaatsen om die steenslag te voorkomen. Misschien een idee voor jou? Kost geloof ik €10 voor een rol van een paar meter.
Au seriuex: ziet er goed uit!
Tip: ik heb bij de Intratuin een soort plastic gaas gehaald, is erg fijnmazig. Die ga ik tussen mn scoop en de radiator plaatsen om die steenslag te voorkomen. Misschien een idee voor jou? Kost geloof ik €10 voor een rol van een paar meter.
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: Hillbilly truck in the making, lager kan ik niet meer... p15
Je hebt straks olie nodig voor in extreem koude landen, koeling gaat sub zero, haha...
T kost wat... Zo'n hobby...
T kost wat... Zo'n hobby...
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- luchtpomper
- Actief Lid
- Berichten: 179
- Lid geworden op: za sep 26, 2009 21:43 pm
Re: Hillbilly truck in the making, lager kan ik niet meer... p15
Obonobo schreef:Wow, Quatro Fan Power! Straks heb je je motor niet meer nodig om vooruit te komen!
Au seriuex: ziet er goed uit!
Tip: ik heb bij de Intratuin een soort plastic gaas gehaald, is erg fijnmazig. Die ga ik tussen mn scoop en de radiator plaatsen om die steenslag te voorkomen. Misschien een idee voor jou? Kost geloof ik €10 voor een rol van een paar meter.
Ik wil aan beide zijden zo'n aluminium plaat (fanshroud) monteren dus als het goed is heb ik zo minimaal last van steenslag.
if it ain't slow than it ain't low
- luchtpomper
- Actief Lid
- Berichten: 179
- Lid geworden op: za sep 26, 2009 21:43 pm
Re: Hillbilly truck in the making, lager kan ik niet meer... p15
jerupke schreef:Je hebt straks olie nodig voor in extreem koude landen, koeling gaat sub zero, haha...
T kost wat... Zo'n hobby...
Tis maar goed dat ik zelf alle aankoop-bonnetjes bewaar en deze niet in het huishoudpotje stop... De vrouw waardeert zulke uitgaven niet echt
if it ain't slow than it ain't low
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: Hillbilly truck in the making, lager kan ik niet meer... p15
Goedmakertje: kom vanavond naar de aircooled drive in net voorbij Budel, amag zij de hele avond naar Owen Wilson kijken.
www.aircooleddrivein.blogspot.com
www.aircooleddrivein.blogspot.com
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
- luchtpomper
- Actief Lid
- Berichten: 179
- Lid geworden op: za sep 26, 2009 21:43 pm
Re: Hillbilly truck in the making, lager kan ik niet meer... p15
jerupke schreef:Goedmakertje: kom vanavond naar de aircooled drive in net voorbij Budel, amag zij de hele avond naar Owen Wilson kijken.
http://www.aircooleddrivein.blogspot.com
Volgende keer mss, bus rijdt nog niet!
if it ain't slow than it ain't low
- luchtpomper
- Actief Lid
- Berichten: 179
- Lid geworden op: za sep 26, 2009 21:43 pm
Re: Hillbilly truck in the making, lager kan ik niet meer... p15
Zo, nog ff verder gegaan met de radiateur.
Ik wilde aan de andere zijde (de blazende zijde) van de radiateur ook een fanshroud, maar dan eentje van eigen ontwerp.
Omdat de uitlaatdemper en een groot gedeelte van de uitlaat vlak onder de radiateur loopt, heb ik een fanshroud gemaakt met een overhangende lip. Deze lip houdt hopelijk voor een groot gedeelte de hitte van de uitlaat tegen waardoor de fans alleen maar koele lucht van buiten aanzuigen.
Nu wordt de radiateur knap dik, vanwege de dikkere radiateur maar ook dat er nu 4 fans aanhangen. Maar wat niet past, maken we pas dus de radiateur heeft zijn nieuwe plaatsje gevonden:
Past precies
Aanzicht van de blazende fans, die de koellucht door de uitsparing achter het kentekenplaat aanzuigen.
Wellicht overkill, maar staat wel leuk zo, 4 slimfans
Ik wilde aan de andere zijde (de blazende zijde) van de radiateur ook een fanshroud, maar dan eentje van eigen ontwerp.
Omdat de uitlaatdemper en een groot gedeelte van de uitlaat vlak onder de radiateur loopt, heb ik een fanshroud gemaakt met een overhangende lip. Deze lip houdt hopelijk voor een groot gedeelte de hitte van de uitlaat tegen waardoor de fans alleen maar koele lucht van buiten aanzuigen.
Nu wordt de radiateur knap dik, vanwege de dikkere radiateur maar ook dat er nu 4 fans aanhangen. Maar wat niet past, maken we pas dus de radiateur heeft zijn nieuwe plaatsje gevonden:
Past precies
Aanzicht van de blazende fans, die de koellucht door de uitsparing achter het kentekenplaat aanzuigen.
Wellicht overkill, maar staat wel leuk zo, 4 slimfans
if it ain't slow than it ain't low
- Remon T2A
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Apeldoorn
Re: Hillbilly truck in the making, lager kan ik niet meer... p15
Hahahaha, wat een dikke doka is het toch man. Hoe zit het nu met al die pk's, is het allemaal een beetje in de hand te houden?
Misschien hier nog een hulpmiddeltje voor je en andere misschien.
http://www.tsrengineconversions.co.uk/
Misschien hier nog een hulpmiddeltje voor je en andere misschien.
http://www.tsrengineconversions.co.uk/
Groeten, Remon.
- Obonobo
- Actief Lid
- Berichten: 303
- Lid geworden op: di apr 27, 2010 14:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Delft
Re: Hillbilly truck in the making, lager kan ik niet meer... p15
Ziet er precies pas uit! Die shroud houdt zeker alles tegen wat niet in/door een rad hoort. Mooi werk!
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Hillbilly truck in the making, lager kan ik niet meer... p15
Hoe snel wil deze bus nou rijden heb daar nog niets over gelezen.
Vind um verder wel mooi opgebouwd..
Vind um verder wel mooi opgebouwd..
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
Re: Hillbilly truck in the making, lager kan ik niet meer... p15
Turbo.d schreef:Hoe snel wil deze bus nou rijden heb daar nog niets over gelezen.
Vind um verder wel mooi opgebouwd..
Niks snel rijden, gewoon lekker cruizen en dan een vet geluid achterin.
Iedereen kijken en dan even de achtebandjes laten spinnen
Kijk daar maak je volgens mij nou zo'n bus voor.
('t is dat ik er te oud voor ben )
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.
- luchtpomper
- Actief Lid
- Berichten: 179
- Lid geworden op: za sep 26, 2009 21:43 pm
Re: Hillbilly truck in the making, lager kan ik niet meer... p15
Remon T2A schreef:Hahahaha, wat een dikke doka is het toch man. Hoe zit het nu met al die pk's, is het allemaal een beetje in de hand te houden?
Misschien hier nog een hulpmiddeltje voor je en andere misschien.
http://www.tsrengineconversions.co.uk/
Dank je! Maar het spul is goed op de weg te houden, mits ik maar niet harder gaat rijden als 160 km per uur. Dan is een klein tikje aan het stuur voldoende om aan de andere kant van de weg te geraken...
Obonobo schreef:Ziet er precies pas uit! Die shroud houdt zeker alles tegen wat niet in/door een rad hoort. Mooi werk!
Thanks!
Turbo.d schreef:Hoe snel wil deze bus nou rijden heb daar nog niets over gelezen.
Vind um verder wel mooi opgebouwd..
Dank je voor het compliment! Deze bus kan heel snel rijden, maar daar is deze zeker met de versmalde vooras niet voor gebouwd...
Ook heb ik de as namelijk nog 5 cm naar beneden gesteld, busje is nu wel extreem laag...
Nog 1.5 cm vlees over van de asbeschermers... (oftewel zijplaten! )
Max schreef:Turbo.d schreef:Hoe snel wil deze bus nou rijden heb daar nog niets over gelezen.
Vind um verder wel mooi opgebouwd..
Niks snel rijden, gewoon lekker cruizen en dan een vet geluid achterin.
Iedereen kijken en dan even de achtebandjes laten spinnen
Kijk daar maak je volgens mij nou zo'n bus voor.
('t is dat ik er te oud voor ben )
Inderdaad!!!! En wat is te oud??? Ikzelf ben ook geen 18 meer, eerlijk gezegd 2x18 jaar... Gewoon leuk bezig zijn met je hobby!!! Ik moet wel eerlijk toegeven, dat als deze bus mijn daily zou zijn ik deze nooit zo extreem zou verbouwen. Tis idd een meeting cruiser met een leuke sound!
if it ain't slow than it ain't low