You got to love a white Westy
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: You got to love a white Westy
https://youtu.be/Ca_0FE64UYs
Dit bedoel ik. Met dubbelclutchen. Maar leuk voor een rally maat voor vakantie???
Dit bedoel ik. Met dubbelclutchen. Maar leuk voor een rally maat voor vakantie???
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Rayvw
- Actief Lid
- Berichten: 157
- Lid geworden op: do jul 16, 2009 13:55 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Bergschenhoek
Re: You got to love a white Westy
Ziet er zo dik uit, mocht de makelaardij niet meer lukken kun je costums work voor aircooled vw's gaan doen. Grote klasse
08-1970 Early Bay Westfalia
Nummer 4
Nummer 4
- mychatype3
- Gevorderde
- Berichten: 535
- Lid geworden op: di jan 13, 2009 17:47 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Gilze
Re: You got to love a white Westy
EeVeeWee schreef:Volgens mij heb je een oneindig budget en geduld beschikbaar!
oneindig budget..... nee hoor...... ik ben al heel lang met de hobby bezig, ken veel mensen, kan veel zelf maar inderdaad "goede" onderdelen zijn duur!
fahtal schreef:Straight cut?
Ga je nu een jankende bak krijgen als die rally mini's. VetP: https://youtu.be/Ca_0FE64UYs Dit bedoel ik. Met dubbelclutchen. Maar leuk voor een rally maat voor vakantie???
rechte vertanding maakt een iets rauwer geluid dan een schuine vertanding maar het is niet in de versnellingsbak maar in de motor, dat wat mechanische geluid vindt ik gaaf....
Rayvw schreef:Ziet er zo dik uit, mocht de makelaardij niet meer lukken kun je costums work voor aircooled vw's gaan doen. Grote klasse
nee voor mij geen heel de dag vieze handen
proud member of the A-team, low earlybay cruisers
Re: You got to love a white Westy
Altijd smullen deze updates. Vind het allemaal vernuftig in elkaar steken. Laat maar komen de foto's.
- mychatype3
- Gevorderde
- Berichten: 535
- Lid geworden op: di jan 13, 2009 17:47 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Gilze
Re: You got to love a white Westy
FF update vanuit het engelse forum
Collected a camber kit 8) i like to het Some extra adjustments when ready :msn4:
Build a new gearbox mount. The original one is way to low
Original:
Custom „new” mount:
Camber-set is in, here you can see the minimal and maximal movement 8) All adjustable custom all the way
Details details
8)
Working out the steering-geometrie Build a test-module to work-out bump steer. Ordered some heimjoints to get more travel. Power-steering, 3” narrowed beam, 3cm raised beam, caster adjust, beam adjusters and dropped spindles (waiting on the new Tranporterhaus flipped and raised 2,5” spindles)…… fully custom it is 8)
Plan B 8)
The steering geometry didn't worked out, back to the drawing board...... the arms were to short the bump-steer was way to big!!
Best results are with steering arms on central mounting. Problem with the rack i used before is that its longer than the space between the chassis rails (77cm chassis rails outside and 83cm rack). Also i don't want the rack lower than the beam and not to inference with the big Ridetech shocks.....
It's in 8)
Still working
Started at the extra chassis strength and adjustable shock towers:
The plan:
Special AN adapter (from weber carburators ) to solve the short space, normal adapter is hitting the lower-arm:
Collecting parts for the new arrive setup, e-level:
The new shoes are also ready 8) something different than the Fuchs;
Greetings, mycha
Collected a camber kit 8) i like to het Some extra adjustments when ready :msn4:
Build a new gearbox mount. The original one is way to low
Original:
Custom „new” mount:
Camber-set is in, here you can see the minimal and maximal movement 8) All adjustable custom all the way
Details details
8)
Working out the steering-geometrie Build a test-module to work-out bump steer. Ordered some heimjoints to get more travel. Power-steering, 3” narrowed beam, 3cm raised beam, caster adjust, beam adjusters and dropped spindles (waiting on the new Tranporterhaus flipped and raised 2,5” spindles)…… fully custom it is 8)
Plan B 8)
The steering geometry didn't worked out, back to the drawing board...... the arms were to short the bump-steer was way to big!!
Best results are with steering arms on central mounting. Problem with the rack i used before is that its longer than the space between the chassis rails (77cm chassis rails outside and 83cm rack). Also i don't want the rack lower than the beam and not to inference with the big Ridetech shocks.....
It's in 8)
Still working
Started at the extra chassis strength and adjustable shock towers:
The plan:
Special AN adapter (from weber carburators ) to solve the short space, normal adapter is hitting the lower-arm:
Collecting parts for the new arrive setup, e-level:
The new shoes are also ready 8) something different than the Fuchs;
Greetings, mycha
proud member of the A-team, low earlybay cruisers
Re: You got to love a white Westy
Jij bent echt al lang met die bus bezig, wanneer is het eens af?
2009 was je al aan het uitleggen wat je allemaal gedaan had
2009 was je al aan het uitleggen wat je allemaal gedaan had
- mychatype3
- Gevorderde
- Berichten: 535
- Lid geworden op: di jan 13, 2009 17:47 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Gilze
Re: You got to love a white Westy
Lomax schreef:Jij bent echt al lang met die bus bezig, wanneer is het eens af?
2009 was je al aan het uitleggen wat je allemaal gedaan had
Af wanneer is een project af
2009 was versie 1 nu versie 3.0
proud member of the A-team, low earlybay cruisers
- mychatype3
- Gevorderde
- Berichten: 535
- Lid geworden op: di jan 13, 2009 17:47 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Gilze
Re: You got to love a white Westy
Nog steeds aan de knutsel
Nieuwe/extra chassisplaat in de maak ivm schokbreker toren en de nog te maken gaten voor de stuurstangen.
Verstelbare schokbreker toren in de maak
Kijken hoe en wat, hoe komt het uit!
Originele stijlbus spindel versus Braziliaanse spindel, als je goed kijkt loopt het stuurarmpje net ff anders 8)
Dat is handig met grote airshocks
Airride e-level compleet, nu nog alles aan elkaar knopen
Duel remote servo gekocht, de oude (porsche 944 gemonteerd op de vooras) hangt lager dan de vooras = op de grond, dat is niet handig.
Happy met de nieuwe wielen, super kleur in de zon
Ontwerp van de schokbreker toren, nu van karton nog naar staal.....
Airride hoogte sensor geïnstalleerd:
Video:
Greetings, mycha
Nieuwe/extra chassisplaat in de maak ivm schokbreker toren en de nog te maken gaten voor de stuurstangen.
Verstelbare schokbreker toren in de maak
Kijken hoe en wat, hoe komt het uit!
Originele stijlbus spindel versus Braziliaanse spindel, als je goed kijkt loopt het stuurarmpje net ff anders 8)
Dat is handig met grote airshocks
Airride e-level compleet, nu nog alles aan elkaar knopen
Duel remote servo gekocht, de oude (porsche 944 gemonteerd op de vooras) hangt lager dan de vooras = op de grond, dat is niet handig.
Happy met de nieuwe wielen, super kleur in de zon
Ontwerp van de schokbreker toren, nu van karton nog naar staal.....
Airride hoogte sensor geïnstalleerd:
Video:
Greetings, mycha
proud member of the A-team, low earlybay cruisers
- Tuinkabouter90
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1998
- Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Joure
- Contacteer:
Re: You got to love a white Westy
blijft een uitdagend project zo
ben ook benieuwd wanneer de eerste meters gemaakt zullen worden
ben ook benieuwd wanneer de eerste meters gemaakt zullen worden
- mychatype3
- Gevorderde
- Berichten: 535
- Lid geworden op: di jan 13, 2009 17:47 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Gilze
Re: You got to love a white Westy
Nog steeds bezig Plan schokbrekertoren krijgt vorm:
Beugel aan het ontwerpen/maken voor het stuurhuis
De mal in ontwerp voor van het chassis
Verstellers gemaakt voor de torens
Schokbreker-toren met verstelling
Ik was niet helemaal blij met de steun voor het stuurhuis, versie 2.0 8)
begin voor de verhoogde motorplaat! De motor en versnellingsbak hangen 8cm hoger in het frame dat vraagt om aanpassingen
verder met het chassis:
nog ff en we kunnen gaan lassen:
bevestiging voor het stuurhuis:
Met dank aan SoCool, Throughrods
NOS Braziliaanse spindels gescoord:
Custom stuur geometrie, om bumpsteer te voorkomen:
Spindels aangepast zodat de porsche boxster remmen gaan passen
Ja werkt:
Torens klaar:
Details,
De custom-vooras is klaar:
- spijlbus voor T2
- 4cm verhoogd
- 8cm versmald, 4cm per kant
- geen schokbrekertorens
- caster verstelbaar
- adjusters in center
- torsie pakket in bovenste asbuis
- throughrod in onderste asbuis
- schokbreker verlengers
- rack and pinion stuuring (met stuurbekrachtiging)
- an-koppelingen
Volgende stap is de spindels flippen en dan alles opbouwen voor final check, dan kunnen we gaan aflassen, spuiten en opbouwen 8)
Beugel aan het ontwerpen/maken voor het stuurhuis
De mal in ontwerp voor van het chassis
Verstellers gemaakt voor de torens
Schokbreker-toren met verstelling
Ik was niet helemaal blij met de steun voor het stuurhuis, versie 2.0 8)
begin voor de verhoogde motorplaat! De motor en versnellingsbak hangen 8cm hoger in het frame dat vraagt om aanpassingen
verder met het chassis:
nog ff en we kunnen gaan lassen:
bevestiging voor het stuurhuis:
Met dank aan SoCool, Throughrods
NOS Braziliaanse spindels gescoord:
Custom stuur geometrie, om bumpsteer te voorkomen:
Spindels aangepast zodat de porsche boxster remmen gaan passen
Ja werkt:
Torens klaar:
Details,
De custom-vooras is klaar:
- spijlbus voor T2
- 4cm verhoogd
- 8cm versmald, 4cm per kant
- geen schokbrekertorens
- caster verstelbaar
- adjusters in center
- torsie pakket in bovenste asbuis
- throughrod in onderste asbuis
- schokbreker verlengers
- rack and pinion stuuring (met stuurbekrachtiging)
- an-koppelingen
Volgende stap is de spindels flippen en dan alles opbouwen voor final check, dan kunnen we gaan aflassen, spuiten en opbouwen 8)
proud member of the A-team, low earlybay cruisers
- DOKA '73
- Gevorderde
- Berichten: 874
- Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Vijfhuizen (N-H)
- Contacteer:
Re: You got to love a white Westy
"De motor en versnellingsbak hangen 8cm hoger in het frame dat vraagt om aanpassingen "
Je zal er vast een oplossing bedacht hebben maar als de motor 8 cm heb je dan genoeg ruimte tussen de bovenkant van je ventilatorhuis en de vloer boven de motorruimte?
grt Richard
Je zal er vast een oplossing bedacht hebben maar als de motor 8 cm heb je dan genoeg ruimte tussen de bovenkant van je ventilatorhuis en de vloer boven de motorruimte?
grt Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""
http://www.a-leebel.nl/
http://www.a-leebel.nl/
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: You got to love a white Westy
DOKA '73 schreef:"De motor en versnellingsbak hangen 8cm hoger in het frame dat vraagt om aanpassingen "
Je zal er vast een oplossing bedacht hebben maar als de motor 8 cm heb je dan genoeg ruimte tussen de bovenkant van je ventilatorhuis en de vloer boven de motorruimte?
grt Richard
Dat is een klein detail in vergelijking met alle aanpassingen.
Ik vraag me af, wat is er nog origineel aan de bus straks?!
Dus.
- mychatype3
- Gevorderde
- Berichten: 535
- Lid geworden op: di jan 13, 2009 17:47 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Gilze
Re: You got to love a white Westy
DOKA '73 schreef:"De motor en versnellingsbak hangen 8cm hoger in het frame dat vraagt om aanpassingen "
Je zal er vast een oplossing bedacht hebben maar als de motor 8 cm heb je dan genoeg ruimte tussen de bovenkant van je ventilatorhuis en de vloer boven de motorruimte?
grt Richard
1cm net genoeg
De parts opgehaald bij de poeder coater, me happy
Gestart met de revisie van de Boxster klauwen, stralen, nieuwe rubbers, spuiten, nu nog nieuwe stickers en dan blanke lak
proud member of the A-team, low earlybay cruisers