'69 T2a Westfalia van Bas
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Re: '69 T2a Westfalia van Bas
Uche kuche....
Vandaag heb ik de Witte Dame uit haar schoonheidsslaap ontwaakt!!
Even kort ritje gemaakt met de oudste dochter achterin, was weer helemaal genieten!
Is er nog wat gebeurd te de laatste 7 maanden? Geen spannende dingen:
- gordijnstof aangeschafd om verseleten delen te vervangen
- bagagebak spijlen zijn via Bob gestraald en verzinkt
- inmiddels heb ik een originele mistlampschakelaar gevonden
- gordijnrails voor de schuifdeur gevonden
- schuifdeur gekocht voor weinig
Wat staat er op het wensenlijstje:
- olielekkage verhelpen (wss lekkende oliekoelerpakking)
- onderhoudsbeurt incl bakolie verversen
- hefdak en bagagebak schuren en verven/lakken
- roestoratie (dorpel links en instappen links en rechts) op langere termijn
- schuifdeur opknappen
- enzovoort...
Vandaag heb ik de Witte Dame uit haar schoonheidsslaap ontwaakt!!
Even kort ritje gemaakt met de oudste dochter achterin, was weer helemaal genieten!
Is er nog wat gebeurd te de laatste 7 maanden? Geen spannende dingen:
- gordijnstof aangeschafd om verseleten delen te vervangen
- bagagebak spijlen zijn via Bob gestraald en verzinkt
- inmiddels heb ik een originele mistlampschakelaar gevonden
- gordijnrails voor de schuifdeur gevonden
- schuifdeur gekocht voor weinig
Wat staat er op het wensenlijstje:
- olielekkage verhelpen (wss lekkende oliekoelerpakking)
- onderhoudsbeurt incl bakolie verversen
- hefdak en bagagebak schuren en verven/lakken
- roestoratie (dorpel links en instappen links en rechts) op langere termijn
- schuifdeur opknappen
- enzovoort...
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: '69 T2a Westfalia van Bas
Lekker he, weer toeren!
Wat is er trouwens met je schuifdeur dat je hem gaat vervangen?
Wat is er trouwens met je schuifdeur dat je hem gaat vervangen?
Take the planet and make it spin your way
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Re: '69 T2a Westfalia van Bas
Wilfred schreef:Lekker he, weer toeren!
Wat is er trouwens met je schuifdeur dat je hem gaat vervangen?
Of ik hem daadwerkelijk ga vervangen ben ik nog niet over uit, maar de huidige schuifdeur heeft over de onderste 20cm een flinke deukpartij (je ziet de afdruk van het binnenwerk er doorheen). Dat wil ik graag weer strak hebben. Daarnaast ben ik er bijna zeker van dat de raamsponning roest vertoont. Daar wil ook wat aan doen om er vervolgens een louvreraam in te plaatsen. Dus zeer waarschijnlijk gaat de net aangeschafte schuifdeur er in als vervanging zodat de originele (overigens keiharde) schuifdeur opgeknapt kan worden.
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Re: '69 T2a Westfalia van Bas
Zo, weer tijd voor een update!
In het weekend van de VCT2 Sleuteldag, had ik met hanhoo een afspraak gemaakt om de oorzaak van de lichte olielekkage aan ons enkelpoorts blok op te sporen. Hoofdverdachte was de oliekoeler, omdat de olielekkage vooral aan de linkerzijde van bovenaf leek te komen.
Verder moest er een jaarlijkse onderhoudsbeurt uitgevoerd worden.
Vrijdagochtend 19 april was ik op tijd in Hillegom om samen met hanhoo in de zelfsleutelgarage te beginnen.
Eerst olie afgelaten en versnellingsbakolie ververst. Vervolgens nieuwe oliezeef en pakkingen geplaatst.
De volgende klus was het uitbouwen van de motor. Na ongeveer een kleine 1,5 uur stond het motorblokje naast de bus om geïnspecteerd te worden. Om bij de oliekoeler te kunnen komen moest het koelhuis eraf. Daar zagen we dat de oliekoeler behoorlijk los zat... Vreemd, want tijdens de deelrevisie (2jr geleden) hebben we deze nog gecontroleerd of ie vast zat. Dit kan in ieder geval de lekkage wel verklaren.
Na even wikken en wegen toch maar besloten om voor zekerheid te gaan en een nieuwe oliekoeler te halen bij de keverspecialist om de hoek.
Toen ik terug was kwam hanhoo met een vervelende mededeling: een tapeind van de rechter cilinderkop voor het inlaatspruitstuk was afgebroken
Da's slecht nieuws. Na kort overleg en diverse opties te hebben bekeken, heeft hanhoo met een lokale machinefabriek kunnen regelen dat het tapeind eruit gehaald kan worden, maar dan moesten we met alleen de cilinderkop aan komen. Dat betekent dus dat de motor verder uit elkaar moet. Het was inmiddels rond het middaguur of iets later. Aan de slag! Samen plaatwerk losgehaald, spruitstuk eraf en als laatste de kop eraf. Die zag er overigens erg netjes uit (dus dat deel vd revisie 2jr geleden hadden we goed gedaan!!). De kop hebben we afgegeven bij de machinefabriek en die was aan het eind van de middag klaar. Geen schade, geen helicoil maar gewoon het originele getapte gat! En een nieuw tapeind erbij.
Uiteindelijk hebben we tot 20.00u doorgewerkt om het motorblok weer op te bouwen. We waren net niet ver genoeg om het blok weer in de bus te hangen, dat zou een klus voor de volgende dag worden.
Zaterdag 20 april om 7.30 stonden we er weer. Blok in de bus bouwen ging het voorspoedig. Na alle pre checks was het moment om de motor te starten (het was inmiddels 11.30u). Starten ging bijzonder makkelijk en meteen netjes op 4 pitten (dat was al een tijdje wat minder, wss door valse lucht aanzuig door lekkend inlaatspruitstuk), totdat ik gijsv hoorde roepen: "zet maar af, het zeikt eronder vandaan!!!" Ik vroeg nog wat zeikt eronder vandaan, maar dat bleek olie te zijn...
Eerste vlugge conclusie: iets met de oliekoeler, dat was tenslotte het enige wat veranderd is. Balen! Betekent motor weer uitbouwen.
Met hulp van mede VCT2ers die aanwezig waren voor de sleuteldag, was het blok er heel snel uit. Na demontage van het koelhuis was de conclusie correct: lekkage langs de oliekoeler.
Na wat heen en weer gebeld met specialisten bleek dat de goeie pakking voor een enkelpoorts oliekoeler de zwarte rubberen ringen te zijn. (ong. rond 14mm x 9mm hoog). Die uiteindelijk geplaatst, boel weer dichtgebouwd en alles weer aangesloten. Check, dubbel check. Tijd om te starten. Starten ging wederom vlekkeloos en motor liep meteen netjes. Er spoelde geen olie meer uit. Goed nieuws. Klaar! Dicht bouwen en naar huis. Totdat ik zag dat het dynamolampje niet uitging...
Na wat checks door hanhoo leek alles erop te wijzen dat er iets mis was met de dynamo. Maar wat? De motor heeft altijd gelopen met de juiste aansluitingen op de dynamo, ik ben er rijdend en zonder problemen mee in Hillegom gekomen (80km rijden). En nu opeens doet ie het niet meer? Dat leek zeer onwaarschijnlijk.
Helaas was er niet genoeg tijd om een goeie diagnose te stellen, het was inmiddels 18.00u.
Gelukkig was mijn dame met dochters redelijk in de buurt, dus die hebben me opgehaald en ik ben naar huis gegaan.
Ondertussen gedurende de week heb ik wat heen en weer gewhatsapped met hanhoo, die op een test kwam om te kijken of de dynamo nog goed functioneert. Zie deze link
Vandaag, zaterdag 27 april was ik weer om 8.30u in de zelfsleutelgarage om deze test uit te voeren. Toen bleek dat de dynamo niets deed. Conclusie: dynamo kapot...
Bus weer achtergelaten omdat we geen tijd meer hadden en met hanhoo overlegd voor een vervolg plan.
Ik/we hink(en) nu op twee gedachten:
1. dynamo vervangen of laten reviseren en spanningsregelaar controleren/vervangen óf
2. dynamo vervangen voor wisselstroomdynamo
Voordelen optie 1: relatief eenvoudig, geen aanpassingen nodig, origineel
Nadelen optie 1: lage opbrengst dynamo, kans op defecten blijft aanwezig
Voordelen optie 2: meer opbrengst bij lage toerentallen, betrouwbaarder, geen koolborstels meer, geïntegreerd spanningsregelaar
Nadelen optie 2: complexer, andere dynamosteun nodig, past het met het bestaande koelhuis?, niet meer origineel, past het met de carburateur?
Wat een eenvoudige kleus leek te gaan worden, lijkt een opeenhoping van pech te worden... Nu is het zaak om positief te blijven en vooruit te denken... Graag hoor ik van jullie je mening over de verschillen tussen een gelijkstroom dynamo en een wisselstroom dynamo en wat de eventuele gevolgen zijn voor ombouw!
En uiteraard wil ik heel graag hanhoo bedanken voor zijn tijd, hulp, steun en slechte grappen
Want het was ondanks dat het tegenzat (en zit) nog steeds gezellig!
Gelukkig heb ik hanhoo eindelijk eens terug kunnen helpen met de uitlaat van z'n E30!!
Wordt vervolgd!
In het weekend van de VCT2 Sleuteldag, had ik met hanhoo een afspraak gemaakt om de oorzaak van de lichte olielekkage aan ons enkelpoorts blok op te sporen. Hoofdverdachte was de oliekoeler, omdat de olielekkage vooral aan de linkerzijde van bovenaf leek te komen.
Verder moest er een jaarlijkse onderhoudsbeurt uitgevoerd worden.
Vrijdagochtend 19 april was ik op tijd in Hillegom om samen met hanhoo in de zelfsleutelgarage te beginnen.
Eerst olie afgelaten en versnellingsbakolie ververst. Vervolgens nieuwe oliezeef en pakkingen geplaatst.
De volgende klus was het uitbouwen van de motor. Na ongeveer een kleine 1,5 uur stond het motorblokje naast de bus om geïnspecteerd te worden. Om bij de oliekoeler te kunnen komen moest het koelhuis eraf. Daar zagen we dat de oliekoeler behoorlijk los zat... Vreemd, want tijdens de deelrevisie (2jr geleden) hebben we deze nog gecontroleerd of ie vast zat. Dit kan in ieder geval de lekkage wel verklaren.
Na even wikken en wegen toch maar besloten om voor zekerheid te gaan en een nieuwe oliekoeler te halen bij de keverspecialist om de hoek.
Toen ik terug was kwam hanhoo met een vervelende mededeling: een tapeind van de rechter cilinderkop voor het inlaatspruitstuk was afgebroken
Da's slecht nieuws. Na kort overleg en diverse opties te hebben bekeken, heeft hanhoo met een lokale machinefabriek kunnen regelen dat het tapeind eruit gehaald kan worden, maar dan moesten we met alleen de cilinderkop aan komen. Dat betekent dus dat de motor verder uit elkaar moet. Het was inmiddels rond het middaguur of iets later. Aan de slag! Samen plaatwerk losgehaald, spruitstuk eraf en als laatste de kop eraf. Die zag er overigens erg netjes uit (dus dat deel vd revisie 2jr geleden hadden we goed gedaan!!). De kop hebben we afgegeven bij de machinefabriek en die was aan het eind van de middag klaar. Geen schade, geen helicoil maar gewoon het originele getapte gat! En een nieuw tapeind erbij.
Uiteindelijk hebben we tot 20.00u doorgewerkt om het motorblok weer op te bouwen. We waren net niet ver genoeg om het blok weer in de bus te hangen, dat zou een klus voor de volgende dag worden.
Zaterdag 20 april om 7.30 stonden we er weer. Blok in de bus bouwen ging het voorspoedig. Na alle pre checks was het moment om de motor te starten (het was inmiddels 11.30u). Starten ging bijzonder makkelijk en meteen netjes op 4 pitten (dat was al een tijdje wat minder, wss door valse lucht aanzuig door lekkend inlaatspruitstuk), totdat ik gijsv hoorde roepen: "zet maar af, het zeikt eronder vandaan!!!" Ik vroeg nog wat zeikt eronder vandaan, maar dat bleek olie te zijn...
Eerste vlugge conclusie: iets met de oliekoeler, dat was tenslotte het enige wat veranderd is. Balen! Betekent motor weer uitbouwen.
Met hulp van mede VCT2ers die aanwezig waren voor de sleuteldag, was het blok er heel snel uit. Na demontage van het koelhuis was de conclusie correct: lekkage langs de oliekoeler.
Na wat heen en weer gebeld met specialisten bleek dat de goeie pakking voor een enkelpoorts oliekoeler de zwarte rubberen ringen te zijn. (ong. rond 14mm x 9mm hoog). Die uiteindelijk geplaatst, boel weer dichtgebouwd en alles weer aangesloten. Check, dubbel check. Tijd om te starten. Starten ging wederom vlekkeloos en motor liep meteen netjes. Er spoelde geen olie meer uit. Goed nieuws. Klaar! Dicht bouwen en naar huis. Totdat ik zag dat het dynamolampje niet uitging...
Na wat checks door hanhoo leek alles erop te wijzen dat er iets mis was met de dynamo. Maar wat? De motor heeft altijd gelopen met de juiste aansluitingen op de dynamo, ik ben er rijdend en zonder problemen mee in Hillegom gekomen (80km rijden). En nu opeens doet ie het niet meer? Dat leek zeer onwaarschijnlijk.
Helaas was er niet genoeg tijd om een goeie diagnose te stellen, het was inmiddels 18.00u.
Gelukkig was mijn dame met dochters redelijk in de buurt, dus die hebben me opgehaald en ik ben naar huis gegaan.
Ondertussen gedurende de week heb ik wat heen en weer gewhatsapped met hanhoo, die op een test kwam om te kijken of de dynamo nog goed functioneert. Zie deze link
Vandaag, zaterdag 27 april was ik weer om 8.30u in de zelfsleutelgarage om deze test uit te voeren. Toen bleek dat de dynamo niets deed. Conclusie: dynamo kapot...
Bus weer achtergelaten omdat we geen tijd meer hadden en met hanhoo overlegd voor een vervolg plan.
Ik/we hink(en) nu op twee gedachten:
1. dynamo vervangen of laten reviseren en spanningsregelaar controleren/vervangen óf
2. dynamo vervangen voor wisselstroomdynamo
Voordelen optie 1: relatief eenvoudig, geen aanpassingen nodig, origineel
Nadelen optie 1: lage opbrengst dynamo, kans op defecten blijft aanwezig
Voordelen optie 2: meer opbrengst bij lage toerentallen, betrouwbaarder, geen koolborstels meer, geïntegreerd spanningsregelaar
Nadelen optie 2: complexer, andere dynamosteun nodig, past het met het bestaande koelhuis?, niet meer origineel, past het met de carburateur?
Wat een eenvoudige kleus leek te gaan worden, lijkt een opeenhoping van pech te worden... Nu is het zaak om positief te blijven en vooruit te denken... Graag hoor ik van jullie je mening over de verschillen tussen een gelijkstroom dynamo en een wisselstroom dynamo en wat de eventuele gevolgen zijn voor ombouw!
En uiteraard wil ik heel graag hanhoo bedanken voor zijn tijd, hulp, steun en slechte grappen
Want het was ondanks dat het tegenzat (en zit) nog steeds gezellig!
Gelukkig heb ik hanhoo eindelijk eens terug kunnen helpen met de uitlaat van z'n E30!!
Wordt vervolgd!
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: '69 T2a Westfalia van Bas
Foto voor optie 2:
2 carbs, wisselstroomdynamo en volgens mij zelfde koelhuis als jou Bas!
Ik bedoel daarmee dat het zou moeten passen. (dat van die 2 carbs zal wel niet gebeuren.. )
2 carbs, wisselstroomdynamo en volgens mij zelfde koelhuis als jou Bas!
Ik bedoel daarmee dat het zou moeten passen. (dat van die 2 carbs zal wel niet gebeuren.. )
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: '69 T2a Westfalia van Bas
Ik zou hem ook ombouwen,je houdt trouwens in de wissel ook borstels hoor.
Denk maar zo de gelijk is niet zomaar vervangen voor de wissel.
Opbrengst is gewoon beter dan een gelijk dus doen!
En als je tunnel kan blijven zitten valt het dus wel mee met verbouwen.
Alleen om een wissel te vinden??ook je waaier moet denk ik vervangen?
Jan willem
Denk maar zo de gelijk is niet zomaar vervangen voor de wissel.
Opbrengst is gewoon beter dan een gelijk dus doen!
En als je tunnel kan blijven zitten valt het dus wel mee met verbouwen.
Alleen om een wissel te vinden??ook je waaier moet denk ik vervangen?
Jan willem
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: '69 T2a Westfalia van Bas
Ik vind het lastig; dus maar een practische vraag: Hoeveel stroomverbruikers heb je in de bus aanstaan tijdens het rijden
Als je veel stroomtrekkers gebruik is vervangen voor wisselstroom dynamo een goeie keus, heb je dat niet dan zou ik denk ik voor origineel gaan en de originele laten reviseren.
Als je veel stroomtrekkers gebruik is vervangen voor wisselstroom dynamo een goeie keus, heb je dat niet dan zou ik denk ik voor origineel gaan en de originele laten reviseren.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Dubbel schuiver
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schagen
Re: '69 T2a Westfalia van Bas
Hoi Bas,
Wat een pech. Blijft een opeen stapeling van alles.
Als ik in jouw schoenen stond, zou ik de dynamo vervangen voor de wisselstroom uitvoering.
Zeker ivm de opbrengst. Als de opbrengst groter is, is de accu ook sneller vol. Zeker bij iets kortere ritten zinvol.
Het enige waar ik naar zou kijken is wat de verschillen in kosten zijn.
Ik heb de dynamo van mijn type 4 een keer moeten laten reviseren en dat was rond de 175 euro dacht ik. Gelukkig had ik er wel enige garantie op gekregen. Niet lang daarna was de dynamo stuk en werd onder garantie gerepareerd.
Over aanpassingen bij een type 1 motor kan ik niets zeggen, maar daar heb ik dan ook geen ervaringen mee.
Ik neem aan dat dit vaker gedaan wordt, en de dynamo dan ook goed leverbaar is.
Succes met de beslissingen.
Groet Patrick
Wat een pech. Blijft een opeen stapeling van alles.
Als ik in jouw schoenen stond, zou ik de dynamo vervangen voor de wisselstroom uitvoering.
Zeker ivm de opbrengst. Als de opbrengst groter is, is de accu ook sneller vol. Zeker bij iets kortere ritten zinvol.
Het enige waar ik naar zou kijken is wat de verschillen in kosten zijn.
Ik heb de dynamo van mijn type 4 een keer moeten laten reviseren en dat was rond de 175 euro dacht ik. Gelukkig had ik er wel enige garantie op gekregen. Niet lang daarna was de dynamo stuk en werd onder garantie gerepareerd.
Over aanpassingen bij een type 1 motor kan ik niets zeggen, maar daar heb ik dan ook geen ervaringen mee.
Ik neem aan dat dit vaker gedaan wordt, en de dynamo dan ook goed leverbaar is.
Succes met de beslissingen.
Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Re: '69 T2a Westfalia van Bas
Dank voor de reacties! Meer meningen vóór wisselstroom dan gelijkstroom... Ombouwkits incl dynamosteun zijn te koop, incl 55A dynamo. Kosten verschillen nauwelijks met gelijkstroom.
Enige onzekere is of het kan met het koelhuis én of de carburateur niet in de weg zit...
Nog meer tips/adviezen?
Lijkt erop dat we de voorjaarsmeeting niet met de bus gaan redden...
Enige onzekere is of het kan met het koelhuis én of de carburateur niet in de weg zit...
Nog meer tips/adviezen?
Lijkt erop dat we de voorjaarsmeeting niet met de bus gaan redden...
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10983
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: '69 T2a Westfalia van Bas
met een volle accu haal je het wel. overdag geen lampen geen koelkast. dat weer opladen en dan weer terug
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: '69 T2a Westfalia van Bas
Baphi schreef:Dank voor de reacties! Meer meningen vóór wisselstroom dan gelijkstroom... Ombouwkits incl dynamosteun zijn te koop, incl 55A dynamo. Kosten verschillen nauwelijks met gelijkstroom.
Enige onzekere is of het kan met het koelhuis én of de carburateur niet in de weg zit...
Nog meer tips/adviezen?
Lijkt erop dat we de voorjaarsmeeting niet met de bis gaan redden...
Ik weet niet of de situatie vergelijkbaar is, maar ik heb eens een stukje van een dynamo af moeten vijlen, omdat het acceleratie deel van de carb ertegen aan liep. Klein klusje, en daarna was het prima!
Take the planet and make it spin your way
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Re: '69 T2a Westfalia van Bas
fahtal schreef:met een volle accu haal je het wel. overdag geen lampen geen koelkast. dat weer opladen en dan weer terug
Da's voor ons geen optie, geen zin om toch halvewege te stranden met twee kinderen...
Maar niets is definitief.
Wilfred schreef:Ik weet niet of de situatie vergelijkbaar is, maar ik heb eens een stukje van een dynamo af moeten vijlen, omdat het acceleratie deel van de carb ertegen aan liep. Klein klusje, en daarna was het prima!
We hebben al samen gekeken of het acceleratiedeel van de carburateur aan zou lopen, maar dat lijkt goed te gaan.
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10983
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: '69 T2a Westfalia van Bas
living on the edge;)
we kunnen de voorjaarsmeeting ook bij jullie in de buurt houden.
of hebben ze daar ook slagb.....:p
we kunnen de voorjaarsmeeting ook bij jullie in de buurt houden.
of hebben ze daar ook slagb.....:p
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: '69 T2a Westfalia van Bas
Ik heb dat touwens ook wel eens gedaan. Kamperen zonder werkende dynamo. Je kunt echt een heel eind rijden op een volle accu. En voor de zekerheid had ik nog een tweede accu meegenomen, maar niet nodig gehad.
Het is wel extra spannend, dat wel...
Het is wel extra spannend, dat wel...
Take the planet and make it spin your way
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: '69 T2a Westfalia van Bas
Baphi schreef:Dank voor de reacties! Meer meningen vóór wisselstroom dan gelijkstroom... Ombouwkits incl dynamosteun zijn te koop, incl 55A dynamo. Kosten verschillen nauwelijks met gelijkstroom.
Enige onzekere is of het kan met het koelhuis én of de carburateur niet in de weg zit...
Nog meer tips/adviezen?
Lijkt erop dat we de voorjaarsmeeting niet met de bus gaan redden...
En mijn tip/advies?