'69 T2a Westfalia van Bas

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?

Wat te doen met de wieldoppen

Peiling eindigde op zo nov 20, 2011 12:23 pm

1. niets doen en sparen voor laswerk ;-)
6
46%
2. de nieuwe grijze doppen zo plaatsen (ratlook)
0
Geen stemmen
3. de nieuwe grijze doppen opknappen en weer lakken in originele kleur
4
31%
4. de nieuwe grijze doppen opnkappen en laten verchromen
3
23%
 
Totaal aantal stemmen: 13

Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 4094
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

Bericht door wouthwortel » di jun 05, 2007 8:08 am

[quote="bas_T2a"]Van het weekend weer eens een weekendje kamperen met de twee dames in Zuid Limburg (Epen).

Nog ijs gegeten??

Heel veel sterkte met alle werkzaamheden die je te wachten staan!

Wouth

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Airtime » di jun 05, 2007 8:44 am

Hey Bas, kl#$te man van je bus! Het zit je inderdaad niet mee... :(

Sterkte ermee!
Easy!

Gebruikersavatar
Vlinder
Luchtgekoeld
Berichten: 1095
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 15:54 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Zwaag

Bericht door Vlinder » di jun 05, 2007 9:03 am

Jee, Bas, wat een enerverend moment moet dat geweest zijn en wat een balend gevoel zal je hebben. Ik leef met jullie mee. Zal wel te fixen zijn, maar je bent hem kwijt en weer wat duiten armer :cry:
Schouders er weer onder !! Positief blijven.
Happynez .......

Inactief Account

Bericht door Inactief Account » di jun 05, 2007 9:26 am

dat is knap balen
laat gelijk ook je andere banden controleren voordat het nog eens gebeurd



Maar gelijk ook een waarschuwing voor iedereen

kijk eens onder je bus kijk hoe je banden eruit zien
geen scheurtjes in het rubber van het loopvlak of zijkanten
en bedenk eens hoelang ze er al onder zitten
een band heeft maar een bepaalde levensduur
zelfs al ziet het profiel en de rest van de band ernog goed uit
een band kan dan al helemaal op zijn

wij hebben de zelfde ongein gehad met een voorband
gelukkig geen schade
toen we die band lieten vervangen 4jaar terug
bleek dat het een band was uit 1978
dit kun je achterhalen door codes op je band te ontcijferen

dit kun je terug vinden in de DOT codering op je band

In de zogenaamde DOT-code is productiedatum van de band vermeld. Tot en met 1999 bestaat de DOT-code meestal uit 3 cijfers. Deze cijfers hebben betrekking op de week en het jaar van fabricage; de twee voorlaatste posities geven het weeknummer aan en de laatste positie het laatste cijfer van het jaartal.
Bijvoorbeeld:
400 = Week 40 van het jaar 1990 of 1980
179 = Week 17 van het jaar 1989 of 1979 enzovoorts.

Vanaf 2000 wordt de DOT-code in vier cijfers weergegeven, de eerste twee cijfers voor de week en de laatste twee cijfers voor het jaar van fabricage.
Bijvoorbeeld:
2400 = Week 24 van het jaar 2000
0104 = Week 01 van het jaar 2004 enzovoorts.

bij mijn oude banden stond als laatste een 8 en daarboven hadden ze met soort brandijzertje 78 gezet


sucses bas

Gebruikersavatar
PeterS
Gevorderde
Berichten: 550
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 13:13 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door PeterS » di jun 05, 2007 10:09 am

Balen man!

Ik hoop dat het allemaal goed komt.

**gaat snel naar eigen banden kijken**

Gebruikersavatar
klaas
Luchtgekoeld
Berichten: 2991
Lid geworden op: di jun 27, 2006 22:31 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door klaas » di jun 05, 2007 10:46 am

oei , daar word je niet vrolijk van zeg!
Lijkt m erg schrikken :evil:
Ik hoop dat je de boel snel weer in orde heb en verder kan rijden met je busje
RESPECT TO THE MAN IN THE ICECREAM VAN
Wat schaft de pot vandaag?

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » di jun 05, 2007 10:56 am

wouthwortel schreef:
bas_T2a schreef:Van het weekend weer eens een weekendje kamperen met de twee dames in Zuid Limburg (Epen).

Wouth
En niet even langskomen he? :( :( :( :(
onderdelen nodig? PB maar!

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » di jun 05, 2007 10:58 am

bas_T2a schreef: Nu maar hopen dat het allemaal te fixen is, maar waarschijnlijk is Budel met de bus niet echt meer haalbaar...

Tot zover,
Bas
of je had daar moeten blijven staan :lol:
onderdelen nodig? PB maar!

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » di jun 05, 2007 11:00 am

KL8#e zeg! Gelukkig geen persoonlijke ongelukken. (ik ga vanmiddag ook m'n banden checken :? )

Inactief Account

Bericht door Inactief Account » di jun 05, 2007 11:12 am

Died schreef:KL8#e zeg! Gelukkig geen persoonlijke ongelukken. (ik ga vanmiddag ook m'n banden checken :? )
kijk dan maar eens hier

grote update in het banden topic gedaan

http://www.vct2.nl/vct2forum/viewtopic.php?t=964

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » di jun 05, 2007 11:12 am

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik zie het allemaal als een soort leermoment, hoe vervelend het ook is...

Gelukkig is het een verzekeringsverhaal, omdat ik de bus All-risk verzekerd heb. En er gaan direct 4 vier gloednieuwe Transporter/Commercial banden onder. Het komt uiteindelijk dus allemaal goed!

Maar het was wel even schrikken, zeker met de kleine van 3 maanden achterin...

Foto's volgen nog.

LAAT DIT EEN GOEIE LES ZIJN VOOR IEDEREEN: banden ouder dan vier jaar: VERVANGEN die hap! Dit wil je echt niet meemaken.

Groeten,
Bas
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » di jun 05, 2007 11:13 am

shadowman schreef:
Died schreef:KL8#e zeg! Gelukkig geen persoonlijke ongelukken. (ik ga vanmiddag ook m'n banden checken :? )
kijk dan maar eens hier

grote update in het banden topic gedaan

http://www.vct2.nl/vct2forum/viewtopic.php?t=964
Netjes hoor Shadowman! =D>

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » di jun 05, 2007 11:15 am

Died schreef:
shadowman schreef:
Died schreef:KL8#e zeg! Gelukkig geen persoonlijke ongelukken. (ik ga vanmiddag ook m'n banden checken :? )
kijk dan maar eens hier

grote update in het banden topic gedaan

http://www.vct2.nl/vct2forum/viewtopic.php?t=964
Netjes hoor Shadowman! =D>
Steeds meer stickys
(lijkt wel een coffeeshop :lol: :lol: :lol: )
onderdelen nodig? PB maar!

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » di jun 05, 2007 11:25 am

Steeds meer stickys
(lijkt wel een coffeeshop )
Relaxxxx, meteen minder discussies! :wink:

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » di jun 05, 2007 11:31 am

En hier de foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Plaats reactie