'69 T2a Westfalia van Bas

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?

Wat te doen met de wieldoppen

Peiling eindigde op zo nov 20, 2011 12:23 pm

1. niets doen en sparen voor laswerk ;-)
6
46%
2. de nieuwe grijze doppen zo plaatsen (ratlook)
0
Geen stemmen
3. de nieuwe grijze doppen opknappen en weer lakken in originele kleur
4
31%
4. de nieuwe grijze doppen opnkappen en laten verchromen
3
23%
 
Totaal aantal stemmen: 13

Gebruikersavatar
Baphi
PR / Communicatie
Berichten: 7461
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

'69 T2a Westfalia van Bas

Bericht door Baphi » zo okt 15, 2006 14:08 pm

Allereerst een goed moment om me eens voor te stellen, aangezien ik tot nu alleen maar berichten aan het lezen ben!

Sinds 13 juni dit jaar zijn we de gelukkige eigenaar van een originele T2a Westfalia uit 1969. Hij is in '69 in Wiesbaden nieuw geleverd (waarschijnlijk aan een VS-militair) met Amerikaanse spec's (padded dash, side markers, rode achterlichten met achteruitrijlichten, mijlen en km teller). Twee jaar later heeft deze persoon de bus naar de VS meegenomen. Daar is ie een keer van eigenaar gewisseld en in 1999 is ie naar NL gehaald door die eigenaar (waarschijnlijk). Afgelopen zomer hebben wij hem dus gekocht in NL bij VW Classics.

De bus heeft grotendeels originele lak, heeft al wel wat laswerk gehad (dorpels links en rechts) maar is (afgezien van de hoeken links- en rechtsachter) in zeer goede conditie. Op termijn is het de bedoeling om die plekken aan te (laten) pakken en de hele auto van een nieuwe laklaag te voorzien (zelfde kleur uiteraard).

Het camperinterieur is grotendeels origineel. Gelukkig (vinden wij) ontbreekt het kastje met koelkast/spoelbak en de kast rechtsachter (die het rechter achterraam bedekt) ontbreekt ook. Dit levert meer leefruimte in de bus op! De hangmat bovenin is aanwezig, alsmede het hangmatje voorin (boven de voorstoelen)

Als het goed is (een geboortecertificaat heb ik aangevraagd) de originele motor aanwezig. Dat moet dus blijken.

Op dit moment staat onze 'beschuitbus' binnen in een garage van mijn schoonouders en moet ie 'voorbereid' worden op een winterslaap. Hebben jullie hier tips voor? Is het bijvoorbeeld noodzakelijk om de accu aan een druppellader te hangen? Moet er meer spanning in de banden, moet het oliepeil maximaal aangeven? De benzinetank zit afgetopt, zodat deze niet kan gaan corroderen.

Wie heeft nog meer tips?

Zie hieronder voor foto's

Ik (wij) overwegen om lid te worden naast ons LVWCN-lidmaatschap...


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Baphi op di jun 05, 2007 6:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Bondjack

Bericht door Bondjack » ma okt 16, 2006 10:24 am

Ik hou deze topic in de gaten, mijn busje gaat ook begin november naar binnen :D dus ik ben ook erg benieuwd naar tips!

Mooie bus trouwens!! welkom op het forum :D

Gebruikersavatar
Baphi
PR / Communicatie
Berichten: 7461
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » ma okt 16, 2006 13:35 pm

Dank je! Ik zie nu dat mijn foto's erg groot zijn, dus zal ze wat verkleinen...

Bas

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9857
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » ma okt 16, 2006 14:16 pm

pst froukje ik neem aan dat je je bijbel wel meegenomen hebt naar Barcelona ik zie nl een m-code plaatje :P

Gebruikersavatar
Baphi
PR / Communicatie
Berichten: 7461
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » ma okt 16, 2006 19:13 pm

Lomax schreef:pst froukje ik neem aan dat je je bijbel wel meegenomen hebt naar Barcelona ik zie nl een m-code plaatje :P
Daarom zit die foto er bij.... Op vakantie zonder bus... Kan natuurlijk niet :)

Ik heb d M-code al helemaal uitgeplozen trouwens :)

Ik heb trouwens nog het originele onderhoudsboekje erbij met van de 'ponskaartjes'. Echt supercool! En de rest van de boekjes zitten er ook bij (gebruiksaanwijzing bus EN westfalia-deel!)

Gebruikersavatar
martin
Actief Lid
Berichten: 249
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 14:40 pm
Locatie: under the bridge

Bericht door martin » ma okt 16, 2006 21:07 pm

Ojee, weer een verslaafde erbij?

Van harte welkom hier op dit forum.
En eenmaal verslaafd aan een bus, kom je er nooit meer van af.
Geldt ook voor het forum hier.
Sommigen zijn zelfs zo erg dat ze in hun vakantie vanuit Barcelona zelfs nog op het forum kijken.

grt Martin
Ik ben begonnen met niets.
En na jaren van hard werken heb ik nog steeds alles over.

Gebruikersavatar
Baphi
PR / Communicatie
Berichten: 7461
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » ma okt 16, 2006 21:32 pm

martin schreef:Ojee, weer een verslaafde erbij?
Ik vrees van wel... Overigens ben ik al eerder besmet geraakt met het
luchtgekoeld VW-virus. Mijn eerste auto was een kevertje uit '73
toen ik nog studeerde. Het virus heeft vervolgens zo'n 10 jaar
doorgesudderd en me uiteindelijk weer gegrepen! De echte liefde
voor de teetwee is tijdens onze vakantie in Nieuw Zeeland afgelopen
winter ontstaan. Daar hebben we twee keer een t2 gehuurd
(eerst een T2b, toen een T2a/b) bij http://www.kiwikombis.com.
Dat kan ik iedereen aanraden! Als je er toch heen gaat, HUUR een T2!!!!

Bas

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6866
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » do apr 12, 2007 19:34 pm

Je hebt een amerikaanse westfalia t2a dus dat verklaard meteen je dashboard Bas!!

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5016
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Airtime » wo apr 18, 2007 13:22 pm

Heej, deze heb ik even gemist! :oops:

Gave bus, Bas! 8) Heb je misschien wat foto's van het interieur?
Easy!

Gebruikersavatar
Baphi
PR / Communicatie
Berichten: 7461
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » wo apr 18, 2007 18:42 pm

Ik zal zo een paar fotootjes van het interieur online zetten :)

Bussie is zaterdag 21 april ook te bewonderen, als je hem kunt vinden tussen de rest :)

Bas

Gebruikersavatar
Baphi
PR / Communicatie
Berichten: 7461
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » wo apr 18, 2007 21:50 pm

Zoals beloofd hier een paar plaatjes van het interieur toen we de bus voor het eerst gingen bekijken bij VW Classics:

een blik naar achter
Afbeelding

een blik op het middendeel
Afbeelding

de voorbank
Afbeelding

sjefke
Luchtgekoeld
Berichten: 1359
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:31 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Bericht door sjefke » ma apr 23, 2007 11:25 am

Bas, je bus is zojuist aangekomen op de enorme Scania en is gelost hier dus van de week gaan we even kijken wat er aan scheelt en of we het snel kunnen verhelpen. Ik houd je op de hoogte.
Bloedgroep T2

Gebruikersavatar
Baphi
PR / Communicatie
Berichten: 7461
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » ma apr 23, 2007 19:38 pm

Super Sjef! Ik hoop dat het meevalt :?

Overigens bedankt voor de telefonische hulp!

Bas

BusOK
Luchtgekoeld
Berichten: 3858
Lid geworden op: za dec 02, 2006 17:14 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Heerlen

Bericht door BusOK » ma apr 23, 2007 21:37 pm

kheb de fotos gezien van jullie van afgelopen weekend!
waren er problemen op de terugweg???

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8139
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: 10 meter boven NAP; Wieringen

Bericht door Max » ma apr 23, 2007 21:41 pm

Leek op een koppelingkabelprobleempje, klopt dat ????
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Plaats reactie