Zo maar weer even afstoffen hier..
Deze winter een paar upgrades gedaan want klaar is het nooit
Als eerste een solar power installatie, wilde geen vast paneel op het dak dus heb ik gekozen voor een 120 WP solartas van Wattstunde, deze past mooi in een T2a westfalia waar normaal het schuifdak zou zitten!

De stekker heb ik in het ontluchtingskapje van de gootsteen gemonteerd want dit is allemaal niet meer in gebruik, wil nog even een afdekkapje tekenen met o-ring die ik ga 3-d printen zodat als het dak omhoog staat en ik geen panel aangesloten heb het geheel mooi dicht zit.

De controller zit onder de gootsteen, een plexi schermpje om de LCD display te beschermen en toch zicht hebben op de laad voortgang.

Het paneel laadt als een malle heel erg blij mee, voordeel is bv bus in schaduw en paneel in de zon altijd de optimale stand te zetten hangen of neer te leggen en hij kan ook achter de voorruit.
Het volgende was de installatie van een diesel kachel.
Heb gekozen voor een Chinese 2 KW die ik op peteroleum laat lopen, voordeel is dat dit vele malen schoner brand als diesel zeker wanneer je hem veel op de lage stand laat lopen.
Wilde niet gaan boren en zagen in het originele laminaat dus heb ik mijn lectuurbak omgevormd.
Alles kan weer naar origineel gebouwd worden.
De uitstromers zijn de originele frisse lucht rooster die van het dashboard, op deze wijze houden we wat originele look and feel.

Zat eerst nog te kijken om de kachel onder de bus te monteren maar de beste plek was al bezet door mijn externe rembekrachtiger dus hij is nu in de jumpseat naast mijn huishoud accu gekomen.

De controller (uit het zicht) achter de bijrijders stoel.

5 liter tankje achter de bestuurders stoel.

De uitlaat met stofkap wanneer hij niet gebruikt wordt.

Het is werkelijk niet normaal wat deze dingen aan warmte leveren verder is deze best wel stil op de lagere standen wat ook meer als genoeg is, voordeel van de 2 rooster is dat er 1 naar voren gericht kan worden en de ander naar achteren waardoor er een goede warmte verdeling is.
Volgende projekt zal dank zij Corona een douche zijn die zowel binnen als buiten gebruikt kan worden zonder boren of zagen en volledig opvouwbaar is tot een klein pakketje