Dirty Harry's bus

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Dirty Harry
Gevorderde
Berichten: 586
Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
Bouwjaar Bus: 1970

Bericht door Dirty Harry » za sep 12, 2009 19:10 pm

Zo, vandaag weer ff wat kunnen doen.
Oliekoeler,oliefilter en thermo schakelaar voor de fan boven de oliekoeler aangesloten en 2 oldshool meters geplaatst oliedruk en olie temperatuur.
Tevens in de motorruimte het een en ander aangesloten en de Ampco top cilinder oiler geplaatst.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
gruns.lex
Luchtgekoeld
Berichten: 1146
Lid geworden op: do aug 31, 2006 19:55 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door gruns.lex » za sep 12, 2009 19:24 pm

mjammie... wat mooi allemaal!

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » za sep 12, 2009 19:27 pm

Gaaf die Ampco top cilinder oiler! Die meters ook trouwens. Van welk merk zijn die? Ik heb ze al eens gezien op een duite t2a. Die had in eerste instantie ook een Riechert set erop..
Begin het oldspeed gebeuren door jou en kever/ghia-vriend van me steeds gaver te vinden!! 8)

Gebruikersavatar
Dirty Harry
Gevorderde
Berichten: 586
Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
Bouwjaar Bus: 1970

Bericht door Dirty Harry » za sep 12, 2009 19:35 pm

Meters zijn VDO made in 1970 he he, net als de bus :D
Oldshool tuning met originele onderdelen uit die tijd is tijdloos, kwalitatief beter en het ziet er ook gewoon beter uit als die takkie nakkie zooi die je nu koopt :wink:

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » za sep 12, 2009 19:46 pm

Dirty Harry schreef:Meters zijn VDO made in 1970 he he, net als de bus :D
Oldshool tuning met originele onderdelen uit die tijd is tijdloos, kwalitatief beter en het ziet er ook gewoon beter uit als die takkie nakkie zooi die je nu koopt :wink:
Gaaf, zulke oude meters! Krijg je vanzelf als je zo'n tijd in vw scene zit...
:wink:

Gebruikersavatar
Stuif
Luchtgekoeld
Berichten: 3899
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Maassluis

Bericht door Stuif » za sep 12, 2009 20:11 pm

Waanzinnig mooi allemaal =D>
Lucht bevriest en kookt nooit

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » za sep 12, 2009 20:55 pm

Hoe mooi ziet het er allemaal uit zeg... Jaloerssss!!!
Kun je me één ding uitleggen: wat doet dat Ampco top geval?
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » za sep 12, 2009 21:12 pm

bas_T2a schreef:Hoe mooi ziet het er allemaal uit zeg... Jaloerssss!!!
Kun je me één ding uitleggen: wat doet dat Ampco top geval?
Link: http://www.ampcolubes.com/index.php
Korte uitleg gekopieerd:

Dry fuels can harm your engine!

If you use unleaded gas, ethanol, propane, CNG, or Low Sulfur Diesel, your engine needs the original Ampco top cylinder lubricator!
The Ampco top cylinder lubricator provides critical valve to seat lubrication, which is now absent from gasoline, and prevents sticking valves and detonation caused by carbon and combustion deposits.

Compressed gas fuels contain NO LUBRICATING PROPERTIES! They burn clean and may be “environmentally friendly”, but burn hot, are corrosive, and can cause very premature valve failure. The only way to introduce lubricity to a compressed gas fuel system is with the Ampco top cylinder lubricator. Sulfur functioned as a valve seat lubricant in diesel fuel. Low and ultra-low sulfur fuels can cause valve recession problems in older diesel engines.

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » za sep 12, 2009 21:17 pm

Ah, nu begrijp ik het. Eigenlijk een zeer geavanceerde loodvervanger!

Wat is jouw motor(ruimte) extreem netjes zeg... :shock:
Afbeelding
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
Dirty Harry
Gevorderde
Berichten: 586
Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
Bouwjaar Bus: 1970

Bericht door Dirty Harry » za sep 12, 2009 21:24 pm

Kun je me één ding uitleggen: wat doet dat Ampco top geval
Ik heb mijn blok opgebouwd met NOS duitse dubbelpoorts cilinder koppen van een type 3 (is gelijk aan type 1) nu zijn deze koppen niet loodvrij.
De Ampco doet niets anders dan de klepzittingen smeren, deze sets komen uit Amerika uit de tijd dat het lood uit de benzine verdween.
In de inlaat spruitstukken heb ik de injectors gemonteerd en achter de koel tunnel loopt de toevoer leiding.
Gesmeerd wordt met Marvel mystery oil http://www.marvelmysteryoil.com/, bijkomend voordeel is dat ook de bovenste zuigerveer gesmeerd wordt en zodoende de temperatuur wat zakt.
Je kunt de olie natuurlijk ook in de benzine doen maar dat is zon gereken, een volle pot is voldoende voor +/- 6000 km.
1 keer afstellen en niet meer naar omkijken en het ziet er lekker vintage uit 8)

Gebruikersavatar
Dirty Harry
Gevorderde
Berichten: 586
Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
Bouwjaar Bus: 1970

Bericht door Dirty Harry » za sep 12, 2009 21:26 pm

Je was me net voor :lol:

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » za sep 12, 2009 21:26 pm

Dirty Harry schreef:Je was me net voor :lol:
Wie?

Gebruikersavatar
Dirty Harry
Gevorderde
Berichten: 586
Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
Bouwjaar Bus: 1970

Bericht door Dirty Harry » za sep 12, 2009 21:28 pm

Bas met de uitleg over de Ampco oiler

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » za sep 12, 2009 21:52 pm

Ik vind het allemaal super cool en oldskool uitzien... Jammer dat bij ons de bus niet de enige geldverslinder is... :(
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
VWkever1
Beginner
Berichten: 81
Lid geworden op: wo jul 11, 2007 12:33 pm
Locatie: Didam

Bericht door VWkever1 » zo sep 13, 2009 11:26 am

Nou Harry, om je vingers bij af te likken!!!! Ben heeeel benieuwd hou dit loopt. En vooral naar het geluid van je orginelekeveruitlaatmettweet2uitlaatpijpjesdemper :D :D
Kever 200 PK+, T1 T2 en nog meer:
[url]http://www.ralphberns.nl/d.html[/url]
Verveling is, waar de interesse stopt!

Plaats reactie