Dirty Harry's bus

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Dirty Harry
Gevorderde
Berichten: 586
Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
Bouwjaar Bus: 1970

Bericht door Dirty Harry » zo aug 30, 2009 14:59 pm

Is dat hout als dakbedekking ook een orginele manier van afwerken? Iets van Westfalia, of van Volkswagen zelf? Vind de opmerking van Bas_T2a ook zeker een optie, we zijn met die restauratie bezig en zie dit wel zitten voor de afwerking.
Yep dit is de orginele manier van afwerking en ik heb het gewoon via een lokale houthandel besteld.

Tja witte krengen... persoonlijk vind ik het de mooiste kleur voor t2a westy, maar ja wie ben ik..

Gebruikersavatar
Dirty Harry
Gevorderde
Berichten: 586
Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
Bouwjaar Bus: 1970

Bericht door Dirty Harry » zo aug 30, 2009 15:11 pm

Een super mooie bus!

zou je een keer voor mij een paar foto's van het dak laten zien?? ik wil het op dezelfde manier maken maar ik weet nog niet echt hoe ik het wil laten aansluiten aan de voorkant en de achterkant.??
Friso, een dakfoto staat ertussen hoor, de overgang van voor naar achter wordt met een aluminium H-profiel gedaan (orgineel) en de zijkant komt in een L-profiel welke aan de bus is gepop nageld.

Gebruikersavatar
Friso
Gevorderde
Berichten: 562
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
Bouwjaar Bus: 1969
Contacteer:

Bericht door Friso » zo aug 30, 2009 15:39 pm

Dirty Harry schreef:
Een super mooie bus!

zou je een keer voor mij een paar foto's van het dak laten zien?? ik wil het op dezelfde manier maken maar ik weet nog niet echt hoe ik het wil laten aansluiten aan de voorkant en de achterkant.??
Friso, een dakfoto staat ertussen hoor, de overgang van voor naar achter wordt met een aluminium H-profiel gedaan (orgineel) en de zijkant komt in een L-profiel welke aan de bus is gepop nageld.
ja klopt dat weet ik, maar ik zou graag een foto willen zien hoe je het aan de voorkant en aan de achterkant hebt aan laten sluiten :wink: de voor en achterkant van de bus laat maar zeggen
Ride's:

Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » zo aug 30, 2009 15:50 pm

Goed bezig! Is die vloerplaat een kopie van het origineel?

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Airtime » zo aug 30, 2009 21:33 pm

Hoi Harry, wat heb je een verschrikkelijk mooie bus! :shock:
Easy!

Gebruikersavatar
Dirty Harry
Gevorderde
Berichten: 586
Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
Bouwjaar Bus: 1970

Bericht door Dirty Harry » zo aug 30, 2009 21:50 pm

Goed bezig! Is die vloerplaat een kopie van het origineel?
Died dit is de originele layout van de vloerplaat.

En eh.. bedankt voor alle lovende woorden allemaal.

Gisteren de luchtfilter steun eruit gezaagd, dat doet toch wel een beetje pijn hoor maar ja anders past het niet met de dubbele carbs.
Verder de olieslangen gelegd en pas gemaakt en mijn carbs klaar gemaakt.
Met een beetje geluk gaat volgend weekend de motor er in.

Gebruikersavatar
mychatype3
Gevorderde
Berichten: 535
Lid geworden op: di jan 13, 2009 17:47 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Gilze

Bericht door mychatype3 » zo aug 30, 2009 21:52 pm

Mooie westy TOP.
Het gaat goed met de witte westy's, ik heb een 70er onderweg uit de Sates :o

-off topic mode aan: zijn de overriders te koop? off topic mode uit-

Greetz mycha

Westy
Luchtgekoeld
Berichten: 3324
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 8:20 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Bericht door Westy » ma aug 31, 2009 8:00 am

Damn die ziet er strak uit.

We kunnen weer een nieuw clubje beginnen. :wink:
Klik voor een leuk t-shirt

Gebruikersavatar
VWkever1
Beginner
Berichten: 81
Lid geworden op: wo jul 11, 2007 12:33 pm
Locatie: Didam

Bericht door VWkever1 » ma aug 31, 2009 13:21 pm

Hey T2a broeder.

Tja, ook hier aanwezig.

De oliefiltersteun eruit zagen doet pijn,..... maar er komt wel weer een mooi Reichert setje voor in de plaats.
Kever 200 PK+, T1 T2 en nog meer:
[url]http://www.ralphberns.nl/d.html[/url]
Verveling is, waar de interesse stopt!

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » ma aug 31, 2009 13:29 pm

VWkever1 schreef:Hey T2a broeder.
Maakt me toch altijd weer enigzins nieuwsgierig waar jullie elkaar van kennen en hoe men de weg gevonden heeft naar het VCT2 forum :?
(net als opeens die club van Ray, Leon, etc)

Maar, alleen maar goed natuurlijk dat jullie allemaal de weg gevonden hebben naar het T2 forum van NL :D

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » ma aug 31, 2009 14:00 pm

hey weer een mooi busje erbij!!

jammer van die suffe kleur zooo 2008 ;)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Dirty Harry
Gevorderde
Berichten: 586
Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
Bouwjaar Bus: 1970

Bericht door Dirty Harry » ma aug 31, 2009 18:25 pm

Maakt me toch altijd weer enigzins nieuwsgierig waar jullie elkaar van kennen en hoe men de weg gevonden heeft naar het VCT2 forum
We kennen elkaar al heel lang uit het kever circuit, en bijna iedereen van ons clubke is overgestapt in een bus en ik was een van de laatste die de overstap maakte, maar ondanks dat er hooguit een paar km in heb kunnen rijden heb ik er nog voor geen meter spijt van :D

Ik was al wat langer actief op een Engels forum en dacht waarom ook niet op een Nederlands forum.

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » ma aug 31, 2009 19:40 pm

Dirty Harry schreef: Ik was al wat langer actief op een Engels forum en dacht waarom ook niet op een Nederlands forum.
Early bay toevallig? :mrgreen:

Gebruikersavatar
VWkever1
Beginner
Berichten: 81
Lid geworden op: wo jul 11, 2007 12:33 pm
Locatie: Didam

Bericht door VWkever1 » di sep 01, 2009 19:18 pm

maar ondanks dat er hooguit een paar km in heb kunnen rijden heb ik er nog voor geen meter spijt van
En anders komt je T2a broeder wel weer langs voor het een of ander. Kun je toch nog in een T2a 'ratje' een testritje maken :wink: :wink:
Kever 200 PK+, T1 T2 en nog meer:
[url]http://www.ralphberns.nl/d.html[/url]
Verveling is, waar de interesse stopt!

Gebruikersavatar
Dirty Harry
Gevorderde
Berichten: 586
Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
Bouwjaar Bus: 1970

Bericht door Dirty Harry » vr sep 11, 2009 20:55 pm

Vorig weekend de motor erin gehangen, en dit weekend de zaak eens verder aansluiten en afwerken.
Ben alleen vergeten sproeiers te bestellen voor mijn carbs en Herr Riechert is op vakantie tot eind september :(
Dus het starten laat nog even op zich wachten, ik zal morgen wel ff een pic posten.

Plaats reactie