Even afstoffen hier......

Voor deze winter geplande updates zijn motor/bak uitbouw.
Bij de motor wil ik de thermostaat kleppen gaan terug plaatsen want ik ben van mening (en VW trouwens ook

) dat deze delen essentieel zijn voor een goede koeling/opwarming van de motor!
VW heeft hier veel tijd en geld in gestoken om een systeem te ontwikkelen dat werkelijk subliem is, kan me wel voorstellen dat als het kleppen/stangen mechanisme compleet versleten is dat ze al snel uitgebouwd worden want het gemis van deze merk je niet zo snel zoals bij een watergekoelde motor wel het geval is, maar ik heb zowel de kleppen als thermostaat NOS op de plank liggen.
Verder wil ik de koppen wat dieper laten uitsteken om een wat hogere compressie verhouding te krijgen, zit nu op 1:7.8 en wil naar 1:8.3
Voorts wil ik de drukgroep ombouwen op een later type dus zonder sleepring ik heb hiervoor ook al het juiste koppeling huis liggen dus een druklager die over een geleidehuls loopt.
En als de bak eruit is kan ik gelijk de schakelstang geleide bussen vervangen.
Verder wil ik mijn huidige koelbox ombouwen op een 12 en 220 volt absorptie element die ik uit een oude electrolux koelbox gesloopt heb, de koelstift past perfect mooi aan de binnenzijde en en het warmte wissel element past mooi in de ruimte waar nu de watertank zit die ik toch niet gebruik, koeling ervan ga ik oplossen met een 2 tal pc fans en de uitstroom daarvan kan mooi achter de stoel daar waar er nog een +/- 7cm hoge triplex strook zit die ik van sleuven ga voorzien.
Vind het zelf belangrijk dat er bijna niets van te zien is en dat het er uit moet gaan zien alsof het zo bij westfalia vandaan komt

Plaatjes bij de praatjes volgen nog.