Na +/- 10 jaar een kever cabrio te hebben gehad werd het tijd voor wat anders.
Tja en wat koop je dan?, een spijlbus spookte al langer door mijn gedachten dus die moest het worden, maar ja die prijzen!?!?!
Samen met een maat van me hebben we er 2 uit californie geimporteerd maar voordat ze hier op de stoep stonden had ik al een 1970 t2a westfalia californie import gekocht

De t2a heb ik van een hobby handelaar gekocht waar ik destijds de kever ook van gekocht had, deze had hem 10 jaar geleden helemaal klaar gemaakt voor zich zelf.
De bus was al in Nederland gespoten en vanuit de US had hij ook een gerviseerde motor meegenomen.
Maar ja bij hem veranderde er ook het een en ander en na 1.5 jaar gebruik dook de bus de schuur in onder een doek en verbleef daar todat ik haar wakker kust

Nu ben ik stukje bij beetje de bus onder handen aan het nemen om hem aan mijn eisen te laten voldoen.
Zoals ik de bus kocht

Inmiddels alweer een tijd verder is al het hout vernieuwd, de banden, wat accesoires en het duurste de motor.

Overriders maakten plaats voor deluxe trim en US kentekenplaats frames.

Rondom werd de bus ook voorzien van RVS deluxe trim.

En een paar vintage travel stickers.

Tja en dan de motor, deze bleek op zijn Amerkaans gereviseerd te zijn.
Dus dan alles maar nieuw en dan iets meer power, specs: 1641cc, NOS duitse koppen inlaatporten gepolijst, NOS bosch 010 ontsteking, schleicher 292 nokkenas,
riechert 34 pci set waarvan de spruitstukken gepolijst zijn, Riechert blok oliethermostaat, aangepaste keveruitlaat(deze wordt vv 2 zijdelingse bus pijpen),30mm melling oliepomp en een externe oliekoeler met fan en thermo switch.

Verder moeten alle kussens nog opnieuw bekleedt worden en moet ik het tentdoek nog monteren wat nieuw bij de bus zat.
Wordt vervolgd!