Dirty Harry's bus
- Humby
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: zo nov 09, 2008 15:58 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Hemiksem (België)
Re: Dirty Harry's bus
Super!
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik denk dat ik mijn busje ook op originele hoogte ga houden!
Dus die rode Koni's wordt wss de volgende investering!
Waar heb je die mooie en praktische luifel vandaan? Hoe groot is deze ongeveer als hij "ingepakt" is?
Deze foto's doen me echt zin krijgen in vakantie! Nog 3 weekjes en we zijn ook weg!
Aircooled greetz,
Humby
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik denk dat ik mijn busje ook op originele hoogte ga houden!
Dus die rode Koni's wordt wss de volgende investering!
Waar heb je die mooie en praktische luifel vandaan? Hoe groot is deze ongeveer als hij "ingepakt" is?
Deze foto's doen me echt zin krijgen in vakantie! Nog 3 weekjes en we zijn ook weg!
Aircooled greetz,
Humby
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-25849.htm][IMG]http://www.vw-mplate.com/mplate2-25849.png[/IMG][/URL]
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Re: Dirty Harry's bus
Yeah, originele hoogte rulezzz!!!
Mooie platen, Harry en lekker genieten!
Doen jullie goed!
Mooie platen, Harry en lekker genieten!
Doen jullie goed!
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)
- Dirty Harry
- Gevorderde
- Berichten: 586
- Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
- Bouwjaar Bus: 1970
Re: Dirty Harry's bus
Humby schreef:Super!
Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik denk dat ik mijn busje ook op originele hoogte ga houden!
Dus die rode Koni's wordt wss de volgende investering!
Waar heb je die mooie en praktische luifel vandaan? Hoe groot is deze ongeveer als hij "ingepakt" is?
Deze foto's doen me echt zin krijgen in vakantie! Nog 3 weekjes en we zijn ook weg!
Aircooled greetz,
Humby
Hoi Humby, luifel heb ik laten maken bij een zeilmaker het rubberprofiel heb ik destijds bij Rolf de Kam gekocht, pakket is ongeveer 80x30x10cm.
Tja verlagen doe je puur voor het esthetische niet voor de fijne rijeigenshappen en het scheelt weer een hoop geld, dat is mijn bescheiden mening;)
- Dirty Harry
- Gevorderde
- Berichten: 586
- Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
- Bouwjaar Bus: 1970
Re: Dirty Harry's bus
Zo maar weer eens even afstoffen hier, afgelopen jaar een aantal weekendjes weggeweest en een paar meetings bezocht, helaas geen vakanties want beide puberende dochters willen er niet in gezien worden
Maar goed weekendjes weg met mams zijn ook leuk en over een jaar of 2 willen ze toch niet meer met paps en mams mee..
Heb mijn gerestaureerde 15" spijlvelgen vv van BF goodridge AT 215-75-15 voor de wat meer adventure look
Banden zijn in 1 woord SUPER, echt mega solide sidewalls en bijkomend voordeel is de lagere toeren die de motor nu maakt wat een verschil met mijn vorige banden
Sturen gaat lichter en preciezer en hij is koers vaster verder minder last van zijwind, rotondes pakken gaat alsof hij op trein rails staat.
Heb mij oude set ook nog om eens te kunnen wisselen maar of dat gaat gebeuren......
Oh ja vintage speed moest ook wijken vond hem te opdringerig en de performance liet voor mijn motor ook te wensen over, met mijn huidige systeem heb ik domweg veel meer koppel bij minder lawaai, helemaal bovenin was de VS beter maar dat zijn toeren die ik nauwelijks aanraak.
Maar goed weekendjes weg met mams zijn ook leuk en over een jaar of 2 willen ze toch niet meer met paps en mams mee..
Heb mijn gerestaureerde 15" spijlvelgen vv van BF goodridge AT 215-75-15 voor de wat meer adventure look
Banden zijn in 1 woord SUPER, echt mega solide sidewalls en bijkomend voordeel is de lagere toeren die de motor nu maakt wat een verschil met mijn vorige banden
Sturen gaat lichter en preciezer en hij is koers vaster verder minder last van zijwind, rotondes pakken gaat alsof hij op trein rails staat.
Heb mij oude set ook nog om eens te kunnen wisselen maar of dat gaat gebeuren......
Oh ja vintage speed moest ook wijken vond hem te opdringerig en de performance liet voor mijn motor ook te wensen over, met mijn huidige systeem heb ik domweg veel meer koppel bij minder lawaai, helemaal bovenin was de VS beter maar dat zijn toeren die ik nauwelijks aanraak.
- mychatype3
- Gevorderde
- Berichten: 535
- Lid geworden op: di jan 13, 2009 17:47 pm
- Bouwjaar Bus: 1970
- Locatie: Gilze
Re: Dirty Harry's bus
Nice one DH, looking good, High is the new low
proud member of the A-team, low earlybay cruisers
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Re: Dirty Harry's bus
Da's weer ff wennen, Harry!
Mocht je van je whitewalls afwillen....
Mocht je van je whitewalls afwillen....
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)
- Wilfred
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Groningen
Re: Dirty Harry's bus
Leuk. Ik ben helemaal niet zo van verlagen, maar ik vond hem stiekem wel mooier toen ie iets lager was, en met plattere banden...
Maar het toegenomen rijcomfort is ook erg belangrijk!
En het blijft, ongeacht de banden, een verschrikkelijk mooie bus!
Maar het toegenomen rijcomfort is ook erg belangrijk!
En het blijft, ongeacht de banden, een verschrikkelijk mooie bus!
Take the planet and make it spin your way
- Dirty Harry
- Gevorderde
- Berichten: 586
- Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
- Bouwjaar Bus: 1970
Re: Dirty Harry's bus
Thanks guys
Was nog een paar kleine updates vergeten als eerst na lang zoeken de originele dealer plates van de VW dealer gevonden waar mijn bus destijds nieuw is gekocht.
En in het dashboard had ik een OG klok zitten die ik vervangen heb voor een Toerenteller van Chris Aspro van het earlybay forum aangezien ik deze klok elke keer weer op tijd moest zetten als via de massa sleutel de stroom er weer af was geweest.
Zo nu is het verhaal wel zo'n beetje compleet, op de todo lijst staat nog steeds mijn trekhaak monteren en uitlaat pijpen aanpassen zodat deze eronder kan, verder motor eruit en thermostaat kleppen plaatsen.
Was nog een paar kleine updates vergeten als eerst na lang zoeken de originele dealer plates van de VW dealer gevonden waar mijn bus destijds nieuw is gekocht.
En in het dashboard had ik een OG klok zitten die ik vervangen heb voor een Toerenteller van Chris Aspro van het earlybay forum aangezien ik deze klok elke keer weer op tijd moest zetten als via de massa sleutel de stroom er weer af was geweest.
Zo nu is het verhaal wel zo'n beetje compleet, op de todo lijst staat nog steeds mijn trekhaak monteren en uitlaat pijpen aanpassen zodat deze eronder kan, verder motor eruit en thermostaat kleppen plaatsen.
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Dirty Harry's bus
Toerenteller is echt mooi, past er goed bij zo in je dashboard.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- Dirty Harry
- Gevorderde
- Berichten: 586
- Lid geworden op: zo aug 30, 2009 8:30 am
- Bouwjaar Bus: 1970
Re: Dirty Harry's bus
Even afstoffen hier......
Voor deze winter geplande updates zijn motor/bak uitbouw.
Bij de motor wil ik de thermostaat kleppen gaan terug plaatsen want ik ben van mening (en VW trouwens ook ) dat deze delen essentieel zijn voor een goede koeling/opwarming van de motor!
VW heeft hier veel tijd en geld in gestoken om een systeem te ontwikkelen dat werkelijk subliem is, kan me wel voorstellen dat als het kleppen/stangen mechanisme compleet versleten is dat ze al snel uitgebouwd worden want het gemis van deze merk je niet zo snel zoals bij een watergekoelde motor wel het geval is, maar ik heb zowel de kleppen als thermostaat NOS op de plank liggen.
Verder wil ik de koppen wat dieper laten uitsteken om een wat hogere compressie verhouding te krijgen, zit nu op 1:7.8 en wil naar 1:8.3
Voorts wil ik de drukgroep ombouwen op een later type dus zonder sleepring ik heb hiervoor ook al het juiste koppeling huis liggen dus een druklager die over een geleidehuls loopt.
En als de bak eruit is kan ik gelijk de schakelstang geleide bussen vervangen.
Verder wil ik mijn huidige koelbox ombouwen op een 12 en 220 volt absorptie element die ik uit een oude electrolux koelbox gesloopt heb, de koelstift past perfect mooi aan de binnenzijde en en het warmte wissel element past mooi in de ruimte waar nu de watertank zit die ik toch niet gebruik, koeling ervan ga ik oplossen met een 2 tal pc fans en de uitstroom daarvan kan mooi achter de stoel daar waar er nog een +/- 7cm hoge triplex strook zit die ik van sleuven ga voorzien.
Vind het zelf belangrijk dat er bijna niets van te zien is en dat het er uit moet gaan zien alsof het zo bij westfalia vandaan komt
Plaatjes bij de praatjes volgen nog.
Voor deze winter geplande updates zijn motor/bak uitbouw.
Bij de motor wil ik de thermostaat kleppen gaan terug plaatsen want ik ben van mening (en VW trouwens ook ) dat deze delen essentieel zijn voor een goede koeling/opwarming van de motor!
VW heeft hier veel tijd en geld in gestoken om een systeem te ontwikkelen dat werkelijk subliem is, kan me wel voorstellen dat als het kleppen/stangen mechanisme compleet versleten is dat ze al snel uitgebouwd worden want het gemis van deze merk je niet zo snel zoals bij een watergekoelde motor wel het geval is, maar ik heb zowel de kleppen als thermostaat NOS op de plank liggen.
Verder wil ik de koppen wat dieper laten uitsteken om een wat hogere compressie verhouding te krijgen, zit nu op 1:7.8 en wil naar 1:8.3
Voorts wil ik de drukgroep ombouwen op een later type dus zonder sleepring ik heb hiervoor ook al het juiste koppeling huis liggen dus een druklager die over een geleidehuls loopt.
En als de bak eruit is kan ik gelijk de schakelstang geleide bussen vervangen.
Verder wil ik mijn huidige koelbox ombouwen op een 12 en 220 volt absorptie element die ik uit een oude electrolux koelbox gesloopt heb, de koelstift past perfect mooi aan de binnenzijde en en het warmte wissel element past mooi in de ruimte waar nu de watertank zit die ik toch niet gebruik, koeling ervan ga ik oplossen met een 2 tal pc fans en de uitstroom daarvan kan mooi achter de stoel daar waar er nog een +/- 7cm hoge triplex strook zit die ik van sleuven ga voorzien.
Vind het zelf belangrijk dat er bijna niets van te zien is en dat het er uit moet gaan zien alsof het zo bij westfalia vandaan komt
Plaatjes bij de praatjes volgen nog.
Laatst gewijzigd door Dirty Harry op ma dec 22, 2014 20:19 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Baphi
- Luchtgekoeld
- Berichten: 7468
- Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: heb ik ja!
Re: Dirty Harry's bus
Mooie plannen, Harry! Jij bent echt nooit klaar he?
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)