Re: Rastabus
Geplaatst: di jul 29, 2014 22:20 pm
de laatste dagen weer wat tijd aan de bus kunnen besteden.
Begonnen met het verwijderen van het rot in de rechter instap
het binnendeel van het reparatieplaatwerk op maat gemaakt, uitgedeukt, vouwen verwijderd en alles weer zo goed mogelijk in vorm geklopt.
voordat ik het binnendeel vast heb gezet, heb ik eerst het buitendeel een keer gepast.
ook hier was het nodige werk aan. aangezien het buitendeel bestaat uit 2 delen die aan elkaar gepuntlast zijn, en ik hier niet tevreden mee was, heb ik de delen van elkaar gehaald om ze om de beurt te bevestigen.
Na veel passen, meten, deur erin hangen, nog meer passen en meten, deur er weer uit, eindelijk tevreden en het binnendeel vast gezet.
hierna kon het eerste stuk van het buitendeel vast worden gezet, na ook hier weer even passen en meten met de deur erin.
Aangezien het reparatieplaatwerk te kort was nog een stukje er tussen gezet.
ook meteen de gaten geboord voor de instaprubbers.
Toen verder met het tweede deel van de buitenplaat, een paar puntjes vast gepunt en even kijken hoe de deur past.
afgelast en in de menie.
nog een paar plaatjes op maat gemaakt om de gaten te vullen, en het resultaat:
En verder met de bevestiging van de gordel, in het kader van "veiligheid" heeft de vorige persoon die aan de bus heeft gelast een tweetal platen over de rottende gordelbevestiging heen gelegd, vast gepunt en een gat geboord voor de bout van de gordel.
aan de onderkant (in de wielkast) flink wat kit tegen de bovenkant aan en daar nog een plaat tegenaan gedrukt, paar puntlasjes en klaar, geen roest meer te zien inderdaad....
Gelukkig kwam ik er nu bij uit.
Wel even schrikken toen ik de platen er af haalde
Alle rot er weer uit, altijd meer dan je hoopt...
En begonnen met het maken van het randje naast de gordelbevestiging.
Best lastig nog, aangezien ik geen zetbank heb. maar met een bankschroef, een hamer, 2 hoekprofielen en veel geduld is het toch erg goed gelukt!
tijdens het lassen
en het resultaat in de zinkspray
Binnenkort meer!
Begonnen met het verwijderen van het rot in de rechter instap
het binnendeel van het reparatieplaatwerk op maat gemaakt, uitgedeukt, vouwen verwijderd en alles weer zo goed mogelijk in vorm geklopt.
voordat ik het binnendeel vast heb gezet, heb ik eerst het buitendeel een keer gepast.
ook hier was het nodige werk aan. aangezien het buitendeel bestaat uit 2 delen die aan elkaar gepuntlast zijn, en ik hier niet tevreden mee was, heb ik de delen van elkaar gehaald om ze om de beurt te bevestigen.
Na veel passen, meten, deur erin hangen, nog meer passen en meten, deur er weer uit, eindelijk tevreden en het binnendeel vast gezet.
hierna kon het eerste stuk van het buitendeel vast worden gezet, na ook hier weer even passen en meten met de deur erin.
Aangezien het reparatieplaatwerk te kort was nog een stukje er tussen gezet.
ook meteen de gaten geboord voor de instaprubbers.
Toen verder met het tweede deel van de buitenplaat, een paar puntjes vast gepunt en even kijken hoe de deur past.
afgelast en in de menie.
nog een paar plaatjes op maat gemaakt om de gaten te vullen, en het resultaat:
En verder met de bevestiging van de gordel, in het kader van "veiligheid" heeft de vorige persoon die aan de bus heeft gelast een tweetal platen over de rottende gordelbevestiging heen gelegd, vast gepunt en een gat geboord voor de bout van de gordel.
aan de onderkant (in de wielkast) flink wat kit tegen de bovenkant aan en daar nog een plaat tegenaan gedrukt, paar puntlasjes en klaar, geen roest meer te zien inderdaad....
Gelukkig kwam ik er nu bij uit.
Wel even schrikken toen ik de platen er af haalde
Alle rot er weer uit, altijd meer dan je hoopt...
En begonnen met het maken van het randje naast de gordelbevestiging.
Best lastig nog, aangezien ik geen zetbank heb. maar met een bankschroef, een hamer, 2 hoekprofielen en veel geduld is het toch erg goed gelukt!
tijdens het lassen
en het resultaat in de zinkspray
Binnenkort meer!