Rastabus
Geplaatst: vr aug 14, 2009 17:00 pm
Na dat ik hier al tijden de busverhalen van anderen volg en hier weer bruikbare tips uit haal zal ook ik maar eens het verhaal van ons busje gaan vertellen.
Van jongs af aan ben ik altijd helemaal gek geweest op auto's en zoals te verwachten vooral van volkswagen.
Ongeveer 3 jaar geleden zag ik op Marktplaats een t2 opknapper te koop staan, samen met mijn vader gaan kijken en de bus gekocht.
er moest wel gigantisch veel aan gebeuren maar het leek me een leuk project om op te gaan knappen.
Een week later de bus opgehaald in omgeving Tiel, en op de autoambulance naar huis gereden.
Hier aangekomen meteen met volle moed begonnen. Hier kwam alleen gauw genoeg een eind aan. om wat informatie op te doen over deze busjes ben ik naar VWclassics gegaan waar een van de monteurs met me mee is gegaan om naar de bus te kijken. toen kreeg ik een reactie waar ik niet op zat te wachten: er klopte niks van de bus.
Ook kwam ik er zo achter dat er geen bruikbaar chassisnummer meer in de bus zat.... Mijn droom viel helemaal in duigen..
Met heel veel geluk de bus terug verkocht aan de vorige eigenaar omdat er een aantal grove fouten in de papieren stonden.
ongeveer een weekje later kreeg ik een mailtje van de monteur van VWclassics dat hij nog wel een busje voor me wist te staan, met maar een beetje werk voor de apk.
Dus 's avonds een keer samen naar Liessel gereden waar Willy Seegers een heel mooi busje had staan.
Ik was meteen verkocht!
Hierbij foto's van de bus bij aanschaf:
Het gaat om een ex duitse rode kruis bus uit '79
Hierbij het M-code plaatje met de betekenissen met dank aan Zomerbloempje en Molenari!
92 064 655
172 225 227 616 623
911 5NP H82 060 066 100
501 7423 133 2316 11
9: modeljaar 1979
2062655: chassisnummer
9115: ivoorwit, zoals een ambulance
NP: donkerbruin kunstleer
H82:
161: bevestigingsmogelijkheid voor hoofdsteunen voor alle zitplaatsen in de cabine
184: 3-punts veiligheidsgordels voor bestuurders- en bijrijderszitplaat met oproll-automatiek en drukknopsluiting
500: half hoge metalen wand tussen cabine en laad-/passagiersruimte. Met 2-zits bijrijdersbank en met reservewiel in cabine
503: hardboard hemelbekleding in laadruimte
060: standkachel eberspaecher BA6 onder de laadvloer
066: rubber mat in het passagiersgedeelte
100: zonder VW-logo voorop
172: tubeless steel-ply banden
225: bekleedde kofferrruimte op vloer, zijkanten en klep.
227: afneembare hoofdsteunen voor de stoelen in de cabine (alleen met M161)
616: achteruitrijdlichten
623: onstoord voor radio verkeer
177: 3-zits bank achterin en bekleedde panelen achter
50 1: week 50 dag 1: maandag 11 december 1978
7423: interne VW productiecode
133: bestemd voor VW-Audi distributiecentrum Rhein-Ruhr Ratingen-Lintorf
23: kombi
1: stuur links, schuifdeur rechts
6: zitplaatsen verdeeld als 2-0-3 M177
1: Type 1 1600cc motor
1: handgeschakeld, 4 versnellingen
Hier nog een paar foto's van de bus toen deze gebracht werd door Willy, de bumpers had ik er al af gehaald zodat ik deze kon schoonmaken en spuiten terwijl de bus gelast werd voor de apk.
en mijn eerste ritje in de bus! de oprit op!
Nu ga ik weer even wat meer foto's zoeken en dan ga ik weer snel met mijn verhaal verder!
Van jongs af aan ben ik altijd helemaal gek geweest op auto's en zoals te verwachten vooral van volkswagen.
Ongeveer 3 jaar geleden zag ik op Marktplaats een t2 opknapper te koop staan, samen met mijn vader gaan kijken en de bus gekocht.
er moest wel gigantisch veel aan gebeuren maar het leek me een leuk project om op te gaan knappen.
Een week later de bus opgehaald in omgeving Tiel, en op de autoambulance naar huis gereden.
Hier aangekomen meteen met volle moed begonnen. Hier kwam alleen gauw genoeg een eind aan. om wat informatie op te doen over deze busjes ben ik naar VWclassics gegaan waar een van de monteurs met me mee is gegaan om naar de bus te kijken. toen kreeg ik een reactie waar ik niet op zat te wachten: er klopte niks van de bus.
Ook kwam ik er zo achter dat er geen bruikbaar chassisnummer meer in de bus zat.... Mijn droom viel helemaal in duigen..
Met heel veel geluk de bus terug verkocht aan de vorige eigenaar omdat er een aantal grove fouten in de papieren stonden.
ongeveer een weekje later kreeg ik een mailtje van de monteur van VWclassics dat hij nog wel een busje voor me wist te staan, met maar een beetje werk voor de apk.
Dus 's avonds een keer samen naar Liessel gereden waar Willy Seegers een heel mooi busje had staan.
Ik was meteen verkocht!
Hierbij foto's van de bus bij aanschaf:
Het gaat om een ex duitse rode kruis bus uit '79
Hierbij het M-code plaatje met de betekenissen met dank aan Zomerbloempje en Molenari!
92 064 655
172 225 227 616 623
911 5NP H82 060 066 100
501 7423 133 2316 11
9: modeljaar 1979
2062655: chassisnummer
9115: ivoorwit, zoals een ambulance
NP: donkerbruin kunstleer
H82:
161: bevestigingsmogelijkheid voor hoofdsteunen voor alle zitplaatsen in de cabine
184: 3-punts veiligheidsgordels voor bestuurders- en bijrijderszitplaat met oproll-automatiek en drukknopsluiting
500: half hoge metalen wand tussen cabine en laad-/passagiersruimte. Met 2-zits bijrijdersbank en met reservewiel in cabine
503: hardboard hemelbekleding in laadruimte
060: standkachel eberspaecher BA6 onder de laadvloer
066: rubber mat in het passagiersgedeelte
100: zonder VW-logo voorop
172: tubeless steel-ply banden
225: bekleedde kofferrruimte op vloer, zijkanten en klep.
227: afneembare hoofdsteunen voor de stoelen in de cabine (alleen met M161)
616: achteruitrijdlichten
623: onstoord voor radio verkeer
177: 3-zits bank achterin en bekleedde panelen achter
50 1: week 50 dag 1: maandag 11 december 1978
7423: interne VW productiecode
133: bestemd voor VW-Audi distributiecentrum Rhein-Ruhr Ratingen-Lintorf
23: kombi
1: stuur links, schuifdeur rechts
6: zitplaatsen verdeeld als 2-0-3 M177
1: Type 1 1600cc motor
1: handgeschakeld, 4 versnellingen
Hier nog een paar foto's van de bus toen deze gebracht werd door Willy, de bumpers had ik er al af gehaald zodat ik deze kon schoonmaken en spuiten terwijl de bus gelast werd voor de apk.
en mijn eerste ritje in de bus! de oprit op!
Nu ga ik weer even wat meer foto's zoeken en dan ga ik weer snel met mijn verhaal verder!