Ray's 71'er 2Ta Westy

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
Rayvw
Actief Lid
Berichten: 157
Lid geworden op: do jul 16, 2009 13:55 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Bergschenhoek

Ray's 71'er 2Ta Westy

Bericht door Rayvw » ma jul 20, 2009 22:10 pm

Nu ik al een tijdje de site doorsnuffel met boordevol nuttige tips en ik officieel twee weken de nieuwe eigenaar ben van een 71 er 2Ta Westy. Wordt het eens tijd om mijn eigen topic te openen.

Even bij het begin.

Een paar jaar geleden begon het weer opnieuw te kriebelen om weer luchtgekoeld te rijden. Mede geprikkeld door een goede vriend van mij kocht ik een 59er pijlpinker. Deze heb ik 5 inch versmald met dropped spindels etc etc. Vervolgens deze verkocht voor een hele mooie Karmann Ghia van 62. Deze was al 5 inch versmald en voorzien van mooie empi''s. Een erg mooie auto, maar met een tweede op komst niet echt een praktische auto om met zijn vieren in te rijden. Uiteraard geprobeerd maar echt alleen geschikt voor korte ritjes. Dezelfde goede vriend heeft vorig jaar Greg zijn bus gekocht (hier ook bekend op het forum ), en kort daarop ook een goede vriend van mij een 2TB Westfalia. Mijn vriendin vond het altijd wel prima, maar begon zich (ineens ! ) ook te interesseren voor een Westfalia camper. Toen dacht ik, nu kan ik mijn passie voor luchtgekoelde Vw's combineren met mijn gezin ! Dus 1 + 1 = een T2 bus !
Geen type 1 ( hoewel ik deze persoonlijk wel mooier vind ), omdat hier het verhoogde dak nog niet beschikbaar was. Wel wilde ik perse een T2a, gezien de achterkant en de knipperlichten onder. Via mijn maatje Leon ( volksaddiction.nl ) werd ik getipt op twee early Westy's die uit Californie zouden komen. Mike en Johnny (van Barndoor Mafia.com ) zouden hier de meeste meetings af gaan en midden juli weer terug gaan naar de US. Ik kreeg de foto's binnen per mail en was gelijk verkocht toen ik de foto zag van Mike's 2Ta.
Afbeelding


Afbeelding


Toen ik een weekje weg was op vakantie belde Leon mij op dat hij ze allebei nu had staan, dus die vrijdag dat we bepakt en bezakt in de auto terug reden naar huis, zijn we gelijk gaan kijken. Hoewel die van Johnny motorisch helemaal was gedaan en het interieur eveneens vielen we beiden toch op de bus van Mike. Hij was wel op zijn Amerikaans gespoten, maar zag er voor de rest ook van binnen fris uit.

Twee weken geleden hebben Leon en ik de bus RDW (geprobeerd klaar te maken) Na dik twee uur te hebben gewacht bij de RDW onderging de Westy de keuring en .......
helaas niet in 1 keer goedgekeurd :cry:

De vooras had plekken en de 1 fuseekogel was aan vervangen toe, tevens deden de achterremmen het voor 40% en ja heel stom ..... we hadden de accu niet vast gezet.

Vervolgens diezelfde dag de hele vooras eraf gehaald en om het risico niet te lopen heb ik maar gelijk een goede "nieuwe"gebruikte vooras gekocht. Tevens zijn alle vier de fuseekogels vervangen. En ja als de vooras toch er al af hebt, maar gelijk de rasterplaten erop gelast :wink:

http://2.bp.blogspot.com/_la69hBH851U/S ... CF9323.JPG

Aan de achterkant hebben we maar gelijk de gehele remmerij vervangen incl. remleidingen. En om het maar gelijk af te maken ( omdat je toch al een sloot geld aan het uitgeven bent ) heb ik nog een setje Gasburners gekocht. Achter 185-65-15 en voor 165-55-15 nieuwe banden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En voor degene die interesse hebben. Die blauwe Deluxe 2Ta is te koop !

Vandaag hebben we de vooras teruggeplaatst. En heb teven alle stangen incl rembekrachtiging in hoogglans zwart gespoten. Hij staat nu echt op zijn laagste stand. Om jullie een idee te geven een cola blikje is de bodem vrijheid van voren. Om hem wel rijdbaar te houden gaat er van voren wel iets omhoog.
Echt alles is aan de onderkant aangepakt, dus ben nu wel benieuwd hoe de RDW meneer reageert als hij op de brug staat :twisted:

Meer foto's volgen, als iemand mijn een PB stuurt hoe ik de foto's op mijn topic kan zetten kan ik er meer op zetten.

Deze week zullen we gebruiken om de bus verder RDW af te maken en hopelijk kan ik volgende week naar het RDW voor een herkeuring.
Daarnaast heeft mijn vriendin al hele mooie gordijntjes gemaakt voor de bus. Boerenruit in fuchsia rose. Erg grappig en een mooie retrolook.

Ik heb nog veel meer ideeen en opties gekocht wat ik al heb gedaan en nog wil doen, maar dat komt later deze topic wel.

Groeten

Ray(vw)
Laatst gewijzigd door Rayvw op di jul 21, 2009 23:47 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » ma jul 20, 2009 22:14 pm

Kan je foto's niet bekijken.... Ben wel benieuwd!?

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10983
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » ma jul 20, 2009 22:18 pm

mooi busje ik denk dat bas dit wel een aardige vind...

Afbeelding
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Rayvw
Actief Lid
Berichten: 157
Lid geworden op: do jul 16, 2009 13:55 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Bergschenhoek

Bericht door Rayvw » ma jul 20, 2009 22:20 pm

Op www.volksaddiction.nl kun je het verloop van mijn bus volgen. Hier kun je hopelijk wel de foto's bekijken. Want je begrijpt dat ik natuurlijk erg trots ben op mijn campertje !

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10983
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » ma jul 20, 2009 22:23 pm

geoon de de url van je plaatje dus : http://www.volksaddiction.nl/budel2009/DSCF8137.JPG tussen zetten

dan wordt het oiets als [img]http//www.volksaddiction.nl/budel2009/DSCF8137.JPG[/img] zit een heel handig knopje voor boven de tekst invoer veld
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Humby
Actief Lid
Berichten: 383
Lid geworden op: zo nov 09, 2008 15:58 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Hemiksem (België)

Bericht door Humby » ma jul 20, 2009 22:30 pm

Super busje!

Aircooled greetz,

Humby 8)

volksaddiction
Nieuweling
Berichten: 29
Lid geworden op: di jul 21, 2009 7:05 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door volksaddiction » di jul 21, 2009 7:15 am

Heee Wanky!
ff aangemeld hier, goed bezig :)
tipje om je foto's vanaf de blog zichtbaar te krijgen op een forum:
verander de S1600 in de link van de foto in S800, en dan doen ze het wel ;)
See you vanavond!

BOOM!
Afbeelding
'55 oval
'57 oval
'66 T1
'69 deluxe
'71 panel
'72 kubel

Drome
Actief Lid
Berichten: 333
Lid geworden op: ma okt 13, 2008 12:43 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Noordwijk aan zee
Contacteer:

Bericht door Drome » di jul 21, 2009 8:43 am

Mooie bus, die gasburners maken dat verlagen mooi af!!
mijn foto's op Flickr [url=http://www.flickr.com/photos/drome]klik hier[/url]

Lomax
Luchtgekoeld
Berichten: 9869
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 6:18 am

Bericht door Lomax » di jul 21, 2009 8:51 am

Kijk eens aan, bekende namen in de vw scene duiken hier op :D
Maar stel jullie je eens netjes voor, dan weten we hier ook wie jullie zijn :wink:

http://www.vct2.nl/vct2forum/viewtopic. ... &start=195

AirBus
Luchtgekoeld
Berichten: 2382
Lid geworden op: do feb 01, 2007 13:56 pm

Bericht door AirBus » di jul 21, 2009 8:54 am

Mooie downgrade :lol:

Staat hem goed!
T2 type 1 1964 MGPW ..... Front/Rear Airride.. (Bags) 911/914 steering rack.. IRS.. Porsche Brakes.. Supercharged 1600cc!!

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Bericht door Baphi » di jul 21, 2009 10:29 am

Wow, da's een mooie westy!! Welkom hier en welkom bij de T2a Westy-family :)

We moeten maar eens een lineup organiseren voor al die earlybay westy's!!

Heb je er nog wilde plannen mee?
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
Rayvw
Actief Lid
Berichten: 157
Lid geworden op: do jul 16, 2009 13:55 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Bergschenhoek

Bericht door Rayvw » di jul 21, 2009 10:36 am

bas_T2a schreef:Wow, da's een mooie westy!! Welkom hier en welkom bij de T2a Westy-family :)

We moeten maar eens een lineup organiseren voor al die earlybay westy's!!

Heb je er nog wilde plannen mee?
Dank je :!: Vind je de plannen nu al niet wild genoeg ? Misschien in de toekomst dropped spindels. Ook wil ik het interieur opnieuw laten bekleden. De achterruitrubber ga ik ook vervangen ( heb ik al NOS liggen ) en de voorruitrubber incl de bekende plek onder de ruit ga ik dit seizoen nog aanpakken. De voorruitrubber heb ik eveneens NOS liggen.
Jailbars staan nog op mijn verlanglijstje, empi shifter, bambusrekje..... tja je leest het al het verlanglijstje begint alweer vol te lopen, maar eerst zorgen dat hij RDW goedgekeurd wordt, zodat ik er legaal en onbezorgd mee kan rijden !

volksaddiction
Nieuweling
Berichten: 29
Lid geworden op: di jul 21, 2009 7:05 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door volksaddiction » di jul 21, 2009 12:14 pm

Lomax schreef:Kijk eens aan, bekende namen in de vw scene duiken hier op :D
Maar stel jullie je eens netjes voor, dan weten we hier ook wie jullie zijn :wink:

http://www.vct2.nl/vct2forum/viewtopic. ... &start=195
Meeste kennen mij toch al ? :lol:
Zal me binnenkort wel ff voorstellen, en wat foto's spammen van de 2 earlybays die ik in bezit heb momenteel :)

Deluxe had ray al geprobrobeerd te posten :? :lol:
Hier samen met de westy:

Afbeelding
'55 oval
'57 oval
'66 T1
'69 deluxe
'71 panel
'72 kubel

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Airtime » di jul 21, 2009 12:45 pm

Hey Ray en Leon, welkom hier! :lol:

Westy wordt gaaf Ray, zwarte GB's staan goed onder een witte Westy! 8)

Afbeelding

Ow en Leon, als je nog een achterbumper zoekt voor die deluxe.... :wink:
Easy!

volksaddiction
Nieuweling
Berichten: 29
Lid geworden op: di jul 21, 2009 7:05 am
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door volksaddiction » di jul 21, 2009 13:04 pm

Airtime schreef:Hey Ray en Leon, welkom hier! :lol:

Westy wordt gaaf Ray, zwarte GB's staan goed onder een witte Westy! 8)
Ow en Leon, als je nog een achterbumper zoekt voor die deluxe.... :wink:
Achterbumper ligt er in bob, met een verschrikkelijk dikke patina!
Maar thnx voor het aanbod!
Zoek nog wel een t2 bumperrozet, die mis ik namelijk wel :wink: (daarom is de bumper er ook af)
'55 oval
'57 oval
'66 T1
'69 deluxe
'71 panel
'72 kubel

Plaats reactie