Jodocus

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
jodocus
Luchtgekoeld
Berichten: 1053
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:29 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Jodocus

Bericht door jodocus » ma mei 15, 2006 21:58 pm

Voor ons verhaal verwijs ik naar het clubblad die binnenkort in de bus moet vallen :lol:

Leuk ( :?: ) detail: ik ben nogal breedvoerig in het vertellen / schrijven dus heb mijn een na laatste versie moeten halveren .. zoveel had ik te vertellen over onze bus :wink:

Froukje

jodocus
Luchtgekoeld
Berichten: 1053
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:29 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door jodocus » di mei 16, 2006 18:37 pm

Ik kan wel een klein tipje van de sluier lichten voor de niet-leden onder ons :wink:

Mijn vriend Ed was altijd al gek van de T2. Dat kwam vooral door het feit dat zijn opa bij de rijkspolitie zat en reed in een blauwe T2 met wit dak (zie voor een foto op de website van de club - deze foto hebben wij trouwens zelf in het politiemuseum gemaakt en sindsdien dwaalt de foto op internet rond :lol: ).

Voor mij is het begonnen door de vele verhalen van hem en door de vele campertjes die we tijdens de vakanties tegenkwamen. Uiteindelijk (na lang praten over en sparen voor) hebben we onze bus in september vorig jaar gekocht. Na die tijd heeft de verkoper de bus opgeknapt (naar nu blijkt niet overal even super goed .... :evil: ) en in januari hebben we de bus opgehaald (in het oude forum staat nog omschreven hoe we meteen de eerste pech hadden op te terugweg).

Sindsdien steeds meer verliefd geworden op de bus en ook tot de realisatie gekomen dat de relatie met de T2 z'n ups en down kent (je komt steeds meer dingen tegen die niet helemaal deugen, maar zonder leven kun je niet meer :lol: ).

Nou, voor de rest en voor het vervolg toch maar lid worden zodat de koerier in de bus kan vallen ..

Froukje

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » di mei 16, 2006 22:50 pm

meer MEER!!!
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

jodocus
Luchtgekoeld
Berichten: 1053
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:29 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door jodocus » do mei 18, 2006 21:45 pm

Zodra we aan het klussen gaan met de bus zal ik hier up-dates plaatsen. Voorlopig is het vanwege drukte en totaal ontbreken van voorziening hier (basis gereedschap net aangeschaft en daar houdt het dan mee op) effe wachten op de sleuteldag van 27-5 :cry:

Wat ik wel heb gedaan een tijdje terug is de achterbank schoonmaken. Jemig wat een ###klus! Uren boenen en de bank is nog niet egaal beige. Ed blijft maar zeggen dat het een stuk vooruitgegaan is: oordeel zelf:

voor (let vooral op vieze onbeduide vlek links op de foto):
Afbeelding


na (vlek is niet weg maar wel verkleurd; wat wel weg is zijn de overige schimmelachtige vlekjes):
Afbeelding


Lijkt aardig tot je het origineel bekijkt:
Afbeelding



Als jullie nog nuttige tips hebben voor het schoonmaken van het skai: graag. Heb nu ouderwetse groene zeep gebruikt, nagepoetst met een iets natte doek, daarna gedroogd met droge schone doek en daarna ingewreven met leer conditioner van Turtle Wax (ook voor skai stond erop). Of dat laatste zin had weet ik niet, maar het ging er wel weer lekker van ruiken :wink:

Froukje

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » do mei 18, 2006 22:04 pm

Cillit Bang een optie?? is vrij agresief maar als je het niet te lang laat inweken moet het gaan.

Wat ook heeeeeel goed ontvet is amonia, ouderwets en stinkt een beetje maar alles went (zelfs een vent hoor ik mijn ega zeggen)
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

jodocus
Luchtgekoeld
Berichten: 1053
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:29 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door jodocus » do mei 25, 2006 18:28 pm

We hebben de oude gereedschapskist van mijn schoonvader gekregen, opgeknapt en bus-klaar gemaakt. Vinden het zelf wel geslaagd al zitten er wat druipers op van het spuiten ... de bergingvloer heeft ook een oranjewaasje gekregen nu :lol: :lol: :lol:

Zoals de kist was:
[img]http://i51.photobucket.com/albums/ ... jpg[/img]

Zoals die nu is:
[img]http://i51.photobucket.com/albums/ ... jpg[/img]

Gebruikersavatar
Remmie
Actief Lid
Berichten: 388
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 16:13 pm
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Remmie » do mei 25, 2006 19:42 pm

Ziet er goed uit, zeker met dat bij passend Zwart Oranje gereedschap \:D/
Go into a fitting room and yell real loudly 'Hey! We're out of toilet paper

jodocus
Luchtgekoeld
Berichten: 1053
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:29 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door jodocus » do mei 25, 2006 20:14 pm

Thanx! Het is min of meer toeval (de kleurencombi), maar het kwam allemaal wel leuk uit zo. We hadden Skandia gereedschap gekocht op aanraden van iemand en de gereedschapskist moest natuurlijk oranje zodat die mooi bij de bus zou passen. Ed kwam toen nog met het idee van de anti-slipmatjes en die waren dan weer zwart ..

Froukje

Gebruikersavatar
zomerbloempje
Moderator
Berichten: 6959
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:10 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Heesch

Bericht door zomerbloempje » do mei 25, 2006 20:35 pm

kun je het zaterdag mooi weer vies gaan maken :wink:

Gebruikersavatar
Max
Luchtgekoeld
Berichten: 8140
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 21:12 pm
Locatie: Over de IJssel

Bericht door Max » do mei 25, 2006 21:15 pm

en zondag weer mooi schoonmaken, was jij toch zo dol op Froukje? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Diederik » vr mei 26, 2006 19:59 pm

Froukje; nieuwe stoelbekleding is volgens mij de beste tip.... :lol:

Gebruikersavatar
vwcrewcab
Luchtgekoeld
Berichten: 1722
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
Locatie: Middelburg (ZL)

Bericht door vwcrewcab » vr mei 26, 2006 20:06 pm

Mooi kistje!

Persoonlijk zijn mijn ervaringen niet zo goed met Skandia, maar om een beetje te sleutelen wil het best lukken!!!

Zal je zien dat je steeds beetje bij beetje de kist gaat vullen, sleuteltje zo , rateltje daar 8)

(doppenzetje + ratel doet het ook altijd goed)
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!

jodocus
Luchtgekoeld
Berichten: 1053
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:29 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door jodocus » vr mei 26, 2006 20:53 pm

Persoonlijk zijn mijn ervaringen niet zo goed met Skandia, maar om een beetje te sleutelen wil het best lukken!!! Zal je zien dat je steeds beetje bij beetje de kist gaat vullen, sleuteltje zo , rateltje daar (doppenzetje + ratel doet het ook altijd goed)
En bedankt :evil: Zijn we net zo trots op ons gereedschap kom je hiermee :lol: :lol: Gelukkig vind je het kistje wel mooi :lol: :lol:

Ik heb vanmiddag net nog een oud doppensetje met ratel van mijn vader gekregen. Zal niet zulke hele goeie kwaliteit zijn, maar voor ons voldoet het zeker voor nu. Iets anders aanschaffen kan altijd nog.
kun je het zaterdag mooi weer vies gaan maken

Het eerste krasje zit er al op dus het begint al wat echter te lijken!
Froukje; nieuwe stoelbekleding is volgens mij de beste tip....
Da's minder goed nieuws. Dan doen we het voorlopig hier maar even mee. Geen centjes voor nieuwe bekleding.

Nog een nachtje slapen en dan de eerste sleutelervaring opdoen! :lol: :lol: :lol: :lol:

Froukje

Gebruikersavatar
vwcrewcab
Luchtgekoeld
Berichten: 1722
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 19:10 pm
Locatie: Middelburg (ZL)

Bericht door vwcrewcab » zo mei 28, 2006 16:16 pm

jodocus schreef:En bedankt :evil: Zijn we net zo trots op ons gereedschap kom je hiermee :lol: :lol: Gelukkig vind je het kistje wel mooi :lol: :lol:
:lol:
Mijn kever en bus zullen lager hangen dan wallen van Wim Kok!!!

jodocus
Luchtgekoeld
Berichten: 1053
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 20:29 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door jodocus » vr jun 23, 2006 20:06 pm

Zo .. de tweede sleuteldag staat er aan te komen. Toch weer een beetje spannend. Helemaal omdat ik dit keer alleen ga :cry: Als dat maar goed gaat komen :lol:

Het doel: het hele remsysteem inspecteren en kijken wat er vervangen moet worden. Haynes is al ingepakt net als de eigen gemaakte vertaling van het hoofdstuk over de remmen.

Ben benieuwd!

Ik houd jullie op de hoogte

Froukje

Plaats reactie